Offline single zijn hoe doe je dat?

13-06-2018 20:47 167 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke waar zal ik in godsnaam eens beginnen.😁
Afgelopen zomer heb ik na 17 jaar mijn relatie verbroken. Het was een moeilijke relatie waarin heel veel narigheid is gebeurd. De nasleep van de breuk heeft er ook aardig ingehakt en ben ik financieel erg slecht uitgekomen.
Ik woon nu zon 9 mnd bij een vriendin in en ondanks dat ik haar superdankbaar ben ben ik het spuugzat. Na deze tijd heb ik enorm behoefte aan een eigen plekje. Door flink was tegenslagen lukt sparen amper en dat eigen huisje lijkt nog zo ver weg.
Toen ik net single werd had ik veel verdriet. Na een paar maanden ontdekte ik tinder. Mijn ex was mijn eerste vriendje dus had wat schade in te halen.
Na wat af en aan periodes van wilde tinderdates ben ik het nu weer helemaal zat.
Alle mannen willen mij maar voor 1 ding lijkt het. Niemand doet moeite om mij echt te leren kennen. Tinder/happn/inner circle/badoo ik heb ze allemaal geprobeerd om tot dezelfde conclusie te komen; mannen op datingapps zijn helemaal koekoek😲
Hele boeken kan ik schrijven over wat ik heb meegemaakt.  Van ghosten/liegen/vriendin hebben/bij je ouders wonen en niks zeggen/aan het lijntje gehouden etc. 🤓🤐
Maar goed anyway die one night stands waren natuurlijk superleuk en spannend in het begin.😉
Maar ik ben het ZAT! Stomme datingapps ik wordt zo moe van die online wereld. Mensen zijn nooit hoe ze zich voordoen.
Maar lieve forummers hoeeee loop je anders iemand tegen het lijf?
Ik ben bijna 35 heb mijn vaste vrienden en mijn fulltime baan, ik heb een bijrijdpaard wat veel tijd kost, ik sta niet meer wekelijks in de kroeg en ik heb ook geen bordje met SINGLE op mijn voorhoofd.🤣
Mensen stalken bij de supermarkt lijkt me ook niet zon goed idee.
Dus je komt toch weer op de datingapps van deze wereld en weer tot dezelfde conclusie.
Momenteel was ik die happy leventjes van iedereen op instagram en facebook ook beu dus heb alle social media gedeactiveerd. Lekker rustig maar zo beland je dus op een forum omdat je je kapot verveeld nu op de bank😁
Dus vertel wie hebben er nog goede ideen over waar je toch die ene leuke vent tegen het lijf loopt? Ik ben heel benieuwd!

X I_lo
Jeep82 schreef:
15-06-2018 22:54
Hoe doe je het dan? Phoebe24 als ik vragen mag?
TO dat vind ik ook dat je niet wanhopig bent. Is toch een normale vraag hoe kom je het anders te weten.
Het vergt vooral erg veel geduld, (bij mij maar ik ben dan ook gediagnostiseerd met een negatief zelfbeeld, dus dat is gewoon lastig) maar het is wel lastig dat even kort uit te leggen.
Wat kort gezegd het belangrijkste is: zelfvertrouwen, en beginnen met dat vervelende betweterige stemmetje in je achterhoofd te herkennen.
(Ik hoorde laatst een tip om dat een naam te geven, Tante Annie heb ik mijn stemmetje genoemd ;-D . Dus als ik ga piekeren dan denk ik, Tante Annie ben je er weer, houd je klep :proud: )

Wil ik meteen even 'Verslaafd aan liefde' van Jan Geurtz aanraden, dat geeft al veel inzichten. (Titel niet letterlijk nemen)
phoebe24 schreef:
15-06-2018 23:49
Het vergt vooral erg veel geduld, (bij mij maar ik ben dan ook gediagnostiseerd met een negatief zelfbeeld, dus dat is gewoon lastig) maar het is wel lastig dat even kort uit te leggen.
Wat kort gezegd het belangrijkste is: zelfvertrouwen, en beginnen met dat vervelende betweterige stemmetje in je achterhoofd te herkennen.
(Ik hoorde laatst een tip om dat een naam te geven, Tante Annie heb ik mijn stemmetje genoemd ;-D . Dus als ik ga piekeren dan denk ik, Tante Annie ben je er weer, houd je klep :proud: )

Wil ik meteen even 'Verslaafd aan liefde' van Jan Geurtz aanraden, dat geeft al veel inzichten. (Titel niet letterlijk nemen)
Toch fijn dat je het kort uit wilde leggen. Krijg je een negatief zelf beeld door hoe zeg je dat door mis gelopen liefdes of is dat iets wat je al bij je draagt.

Hoe zorg je er nu voor dat je gelukkig alleen wil en kunt zijn? Natuurlijk is dat fijn als je dat onder de knie krijgt. Ik heb nog echt een beeld van met zijn tweeën (relatie) is veel gezelliger. Leuken dingen doen of gewoon huishouden. Of heb ik er dan een te romantiek beeld bij.
Jeep82 schreef:
16-06-2018 10:23
Hoe zorg je er nu voor dat je gelukkig alleen wil en kunt zijn? Natuurlijk is dat fijn als je dat onder de knie krijgt. Ik heb nog echt een beeld van met zijn tweeën (relatie) is veel gezelliger. Leuken dingen doen of gewoon huishouden. Of heb ik er dan een te romantiek beeld bij.
Dat is toch gewoon maatschappelijke indoctrinatie, die relatieverheerlijking?
Geen flauw idee.
Plekken waar ik kom (activiteitenclub, eetclub, vrijwilligerswerk, kerk etc) zijn meestal ook 90 % vrouwen en 10% voor mij niet erg aantrekkelijke mannen.
Volgens mij is het voor single mannen boven de 35 jaar ook niet erg moeilijk om met een beetje tijdsinvestering in real life een leuke single vrouw tegen te komen.Wat zullen ze dan ook nog op internet gaan daten?
Zit nog steeds te wachten tot ik lesbisch wordt, maar schiet ook nog niet erg op. :sarcastic:
Online dating ben ik ook wel klaar mee, die mannen willen of sex, of hebben tegenwoordig net zulke hoge eisen als veel single vrouwen.
Als tip heb ik dan inderdaad ga als vrijwilligster achter een bar bij de sportvereniging staan.en probeer met de mannen die je tegenkomt niet gelijk te gaan daten , maar als doel om vrienden te worden.(moet je die single mannen wel tegenkomen natuurlijk duh)

Oh ja dat boek van Jan Geurtz "verslaafd aan liefde"vind ik ook een aanrader .
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 16-06-2018 10:39
8.16% gewijzigd
redbulletje schreef:
16-06-2018 10:26
Ja dat is het ook, maar een leuke relatie is daarnaast ook gewoon gezellig en intiem.
redbulletje schreef:
16-06-2018 10:26
Inderdaad.
Je hebt echt geen ander nodig om gelukkig te zijn.
Dat kan ook echt in je eentje.
Los daarvan, i.m.o is het menselijk en volkomen normaal om naar genegenheid te verlangen. (Maar dat is wat anders)
Maar als je denkt dat je met partner vanzelfsprekend gelukkiger bent, dan maak je echt denkfout.
(YouTube, Noah Elkrief, Love. Hij legt het je nog beter uit)
iris1969 schreef:
16-06-2018 10:37
Ja dat is het ook, maar een leuke relatie is daarnaast ook gewoon gezellig en intiem.
Het kan leuk zijn ja. Een goede vriendschap ook. Een relatie kan ook vervelend zijn, sommigen blijven bij elkaar (of zoeken telkens weer opnieuw naar 'hun missende helft') en lijken idd ook alleen maar op 'n half persoon als ze tijdelijk geen aanhangsel hebben.
Jeep82 schreef:
16-06-2018 10:23
Toch fijn dat je het kort uit wilde leggen. Krijg je een negatief zelf beeld door hoe zeg je dat door mis gelopen liefdes of is dat iets wat je al bij je draagt.

Nee, dat zit er al veel langer, ik weet niet precies waarom, maar het is nogal ingesleten.
Ik heb geleerd door therapie dat gedachten, vooral het serieus nemen daarvan, van grote invloed is.
Ook heb ik het negatieve patroon leren doorbreken waardoor ik meer zelfvertrouwen heb.

Voor de duidelijkheid, ik ben 3 jaar single geweest en daarna kreeg ik een relatie met een zeer complexe, manipulerende man met issues, waar ik, ook door mezelf, (verlangen, hoop, behoeftes etc) erg moeilijk van af kwam/kom. (Probeer ik nu weer, het moet echt maar ik moet echt afkicken en deze keer zet ik door want ik trek zijn wispelturige gedrag echt niet meer)
Ik ben overtuigd dat er dus nog gewerkt moet worden aan mijn zelfvertrouwen, maar dat komt wel goed. (Ik ben echt klaar met hem en zn issues. Ik heb overigens door dat wat betreft bedpret ik hem wel gebruiken kan ;-D , maar zo zit ik niet in mekaar en ik heb daar ook geen behoefte aan)

Waarom ik dit zo open en bloot vertel is omdat ik hoop dat TO beseft dat geluk niet afhangt van een relatie en dat je met relatie niet automatisch gelukkig wordt. Mijn zogenaamde stoplicht/nep relatie heeft me meer energie gekost dan dat het me opleverde, evenals me te veel te focussen op het willen van een fijne relatie.
Dus ja ik denk wel dat je een te romantisch beeld hebt.
Ik ben er voorlopig wel weer even klaar mee... (Terwijl ook ik echt wel behoefte heb aan genegenheid. Ik ben ook maar een mens)
phoebe24 schreef:
16-06-2018 10:54

Waarom ik dit zo open en bloot vertel is omdat ik hoop dat TO beseft dat geluk niet afhangt van een relatie en dat je met relatie niet automatisch gelukkig wordt.
Volgens mij heeft TO helemaal geen probleem hoor. Die wilde alleen kletsen over het offline leuke mannen tegenkomen. Geloof niet dat zij heel erg zit te hopen op een relatie of daarvan afhankelijk is.
phoebe24 schreef:
Nee, dat zit er al veel langer, ik weet niet precies waarom, maar het is nogal ingesleten.
Ik heb geleerd door therapie dat gedachten, vooral het serieus nemen daarvan, van grote invloed is.
Ook heb ik het negatieve patroon leren doorbreken waardoor ik meer zelfvertrouwen heb.

Voor de duidelijkheid, ik ben 3 jaar single geweest en daarna kreeg ik een relatie met een zeer complexe, manipulerende man met issues, waar ik, ook door mezelf, (verlangen, hoop, behoeftes etc) erg moeilijk van af kwam/kom. (Probeer ik nu weer, het moet echt maar ik moet echt afkicken en deze keer zet ik door want ik trek zijn wispelturige gedrag echt niet meer)
Ik ben overtuigd dat er dus nog gewerkt moet worden aan mijn zelfvertrouwen, maar dat komt wel goed. (Ik ben echt klaar met hem en zn issues. Ik heb overigens door dat wat betreft bedpret ik hem wel gebruiken kan ;-D , maar zo zit ik niet in mekaar en ik heb daar ook geen behoefte aan)

Waarom ik dit zo open en bloot vertel is omdat ik hoop dat TO beseft dat geluk niet afhangt van een relatie en dat je met relatie niet automatisch gelukkig wordt. Mijn zogenaamde stoplicht/nep relatie heeft me meer energie gekost dan dat het me opleverde, evenals me te veel te focussen op het willen van een fijne relatie.
Ik ben er voorlopig wel weer even klaar mee... (Terwijl ook ik echt wel behoefte heb aan genegenheid. Ik ben ook maar een mens)
Omdat je er zo open over bent dat maak dat ik daar nieuwsgierig naar ben. Ik hoop daar iets van te leren. Vragen genoeg. Heb er zelf zo ongeveer 15 jaren aan relatie's er op zitten. Ik weet dus hoe het gaat maar toch blijf ik sneller de positieve kanten missen. Het romantische beeld dus. Daar komt de genegenheid ook zeker bij. Fijn dat je zo open bent.
Jeep82 schreef:
16-06-2018 13:14
Omdat je er zo open over bent dat maak dat ik daar nieuwsgierig naar ben. Ik hoop daar iets van te leren. Vragen genoeg. Heb er zelf zo ongeveer 15 jaren aan relatie's er op zitten. Ik weet dus hoe het gaat maar toch blijf ik sneller de positieve kanten missen. Het romantische beeld dus. Daar komt de genegenheid ook zeker bij. Fijn dat je zo open bent.
Herkenbaar.
Dank je en graag gedaan.
phoebe24 schreef:

Mooi beschreven Phoebe en moedig ook. Zoals je weet heb ik ooit met een vergelijkbare situatie geworsteld, dus ik hoop dat je nu echt klaar met hem bent. Het is zo zonde van je tijd en van alle negatieve energie en je verdient zoveel meer :smooch:
iris1969 schreef:
16-06-2018 19:48
Mooi beschreven Phoebe en moedig ook. Zoals je weet heb ik ooit met een vergelijkbare situatie geworsteld, dus ik hoop dat je nu echt klaar met hem bent. Het is zo zonde van je tijd en van alle negatieve energie en je verdient zoveel meer :smooch:
Lief bericht :hug:
iris1969 schreef:
16-06-2018 19:48
:$ Wat lief inderdaad, dank je wel!

Jeep, ook bedankt voor je compliment!
Jullie zijn lief.

(En ja ik ben idd wel klaar met hem... Al ben ik helaas wel zogezegd 'verslavingsgevoelig, en dat zijn dit soort relaties op een of andere manier vrij snel. Snap ik de logica ook niet van. Nu ff volhouden dus)
phoebe24 schreef:
16-06-2018 20:38

Jullie zijn lief.

(En ja ik ben idd wel klaar met hem... Al ben ik helaas wel zogezegd 'verslavingsgevoelig, en dat zijn dit soort relaties op een of andere manier vrij snel. Snap ik de logica ook niet van. Nu ff volhouden dus)
Jij bent ook lief. Dat weet ik zeker. :redrose: Je houd het vol.
phoebe24 schreef:

Jullie zijn lief.

Ik ben ook verslavingsgevoelig en als ik het kan kun jij het ook :thumbsup:
creativeguy schreef:
13-06-2018 22:16
Wat een onzin. Uit eigen ervaring weet ik dat ook in de offline dating wereld (ja nog vóór het internet tijdperk) een hoop neppers zijn, er zaten toen soms hele rare wijven tussen, en omgekeerd hele leuke in de online dating wereld, ik heb mijn vriendin van een datingsite al ruim 10 jaar. Dus on/offline zegt niks. Overal zitten neppers en rare lui.
Ik denk dat het gemiddelde niveau op datingsites 10 jaar geleden hoger lag dan nu. Net als op fora. Toen had nog niet jan en alleman internet. Met de opmars van mobiel internet is het allemaal nog erger geworden.
.
Dank lieve Jeep en Iris... :$ :love:
Beetje ingewikkeld verhaal maar het universum lijkt het er mee eens te zijn en helpt een handje mee lijkt het ;-D

(Ik heb een hele oude bel, zo'n ouderwetse met een klepel en een bel, die behoorlijk veel herrie maakt. Mr X staat nog wel eens s'avonds laat voor de deur. Cultuur verschilletje en hij is overdag druk met werk en familie. Echter ik heb mijn rust nodig
Vorige week deed ik niet open, stond ie een kwartier te bellen midden in de nacht.
Nu is echter vd week mn bel kapot gegaan :proud: en heb ik hem vervangen door zo'n ding met batterijen. Die er op zaterdag nacht dus uitkunnen zodat Phoebs lekker kan pitten. Phoebs heeft namelijk helemaal geen zin meer in het nacht leven. Phoebs is absoluut geen avond mens, en iedereen moet haar lekker met rust laten als ze wil slapen)
phoebe24 schreef:
16-06-2018 23:08
Dank lieve Jeep en Iris... :$ :love:
Beetje ingewikkeld verhaal maar het universum lijkt het er mee eens te zijn en helpt een handje mee lijkt het ;-D

(Ik heb een hele oude bel, zo'n ouderwetse met een touwtje, die behoorlijk veel herrie maakt. Mr X staat nog wel eens snachts voor de deur. Cultuur verschilletje en hij is overdag druk met werk en familie. Echter ik heb mijn rust nodig. Vorige week deed ik niet open, stond ie een kwartier te bellen.
Nu is echter vd week mn bel kapot gegaan :proud: en heb ik hem vervangen door zo'n ding met batterijen. Die er op zaterdag nacht dus uitkunnen zodat Phoebs lekker kan pitten. Phoebs heeft namelijk helemaal geen zin meer in het nacht leven. Phoebs is absoluut geen avond mens, en iedereen moet haar lekker met rust laten.)
Slaap lekker geniet van je nachtrust.
impala schreef:
16-06-2018 22:14
Ik denk dat het gemiddelde niveau op datingsites 10 jaar geleden hoger lag dan nu. Net als op fora. Toen had nog niet jan en alleman internet. Met de opmars van mobiel internet is het allemaal nog erger geworden.
Volgens mij is het nu een visvijver voor narcisten, foute mannen en andere sukkels. Net als datingspps.

Probeer daar als normaal mens maar eens een speld iin de hooiberg in te vinden.....
phoebe24 schreef:

Jullie zijn lief.

Ik las ergens dat je in een dergelijke relatie, of wat daarvoor door moet gaan, vaak blijft hangen omdat er niets verandert. Je hebt niks, je doet heel veel moeite om iets te krijgen, je hebt nog steeds niks. Als je het uitmaakt verandert er niets: dan heb je nog steeds niet wat je wil.
Tvp
Single, mama, fulltime werk (ploegendienst) en ik kom ook liever irl iemand tegen. Helaas zijn alle lekkere en lieve exemplaren in mijn omgeving bezet.
Been there, done that, got the T-shirt.
iris1969 schreef:
16-06-2018 23:34
Volgens mij is het nu een visvijver voor narcisten, foute mannen en andere sukkels. Net als datingspps.

Probeer daar als normaal mens maar eens een speld iin de hooiberg in te vinden.....
Ja, het is bijna niet te doen. Vaak denk ik bij voorbaat al, laat maar. Merk ook dat mensen tegenwoordig nog weinig energie steken in het daten, omdat ze in hun achterhoofd hebben dat het toch op niets uitloopt.

Phoebe24, misschien even een eigen topic openen?
...
YagaBaba schreef:
17-06-2018 06:06
Ik las ergens dat je in een dergelijke relatie, of wat daarvoor door moet gaan, vaak blijft hangen omdat er niets verandert. Je hebt niks, je doet heel veel moeite om iets te krijgen, je hebt nog steeds niks. Als je het uitmaakt verandert er niets: dan heb je nog steeds niet wat je wil.
Dat zal allemaal wel, ik word onderhand doodmoe van het gezeik met die gast en ik heb momenteel ontzettend de behoefte om 'niks te hebben'.
(Een relatie die je weinig oplevert en vooral energie kost is namelijk niet zo leuk...)

Kort door de bocht bovendien, iedereen is anders.
Bovenstaande is denk ik vooral van toepassing als je bepaalde patronen niet herkent.

Maar goed ik kaap nu idd wel andermans topic weg, wie verder erover praten wil: PB.
(Geen behoefte aan eigen topic, Iris: zeurtopic 2 😜?)
Ik was hier schuldig aan omdat het mij ook bezig hield. Ik weet niet of TO het erg vind. Dan is PB inderdaad beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven