(On)gelukkig.

08-07-2020 15:25 104 berichten
Hallo allemaal,

Een heel erge kort-door-de-bocht vraag. Mocht ik de volledige achtergrond moeten uitleggen kan ik net zo goed een boekwerk schrijven. Mocht het alsnog nodig zijn dan wil ik dat gerust erbij posten.

De vraag: zou jij, ongeacht de hoeveelheid jaren samen. De keuze maken om de relatie te beïndigen als je erachter komt dat je partner het niet waard vindt om zijn vliegangst voor je te overwinnen en jij er 100% zeker van bent dat dit jou op den duur ongelukkig zal maken? En je al alles hebt geprobeerd om het te 'accepteren' (toch maar in de benelux/met de bus/alleen reizen of met vriendin) maar dit niet is gelukt.

Op dit moment zit ik in de fase: liever alleen en kunnen reizen (gelukkig), dan samen en gebonden zijn aan de benelux (ongelukkig). Maar ook weer de twijfel; ben ik te hard?

Zou jij dit een reden vinden om uit elkaar te gaan, en je eigen geluk te volgen?

Totaal aantal stemmen: 191

Ja (16%)
Nee (77%)
Anders (7%)
Alle reacties Link kopieren
:rofl: :rofl: :rofl:

Geniaal dit.
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, elke reden is een goede reden om het uit te maken (mist geen kinderen)

en voor hem is jouw "gezeur" over dat hij niet moet zeiken over dat vliegen ook een prima reden om je te dumpen.
Ik zou het alleen een reden vinden als ik in een ander land zou wonen en hij me om die reden nooit zou willen opzoeken. Als het gaat om vakantie dan zou ik lekker alleen gaan of met iemand anders, maar niet mijn Grote Liefde daarvoor laten lopen
Oh wacht jij kunt zelf ook niet reizen door zijn vliegangst? Lastig, is het besmettelijk?
Ik had een partner die het niet waard vond om zijn depressie voor mij te overwinnen. Mannen kunnen toch zulke hufters zijn, snappen ze echt niet dat alles om ons draait?
Murrmurr schreef:
08-07-2020 15:29
Oh wacht jij kunt zelf ook niet reizen door zijn vliegangst? Lastig, is het besmettelijk?
:hihi:
Hij wil dus eigenlijk wel zijn vliegangst overwinnen, maar niet voor jou.

Begrijp ik dat goed?
(Vraag tussendoor: kom je tegenwoordig alleen nog maar buiten de Benelux met een vliegtuig?)
Alle reacties Link kopieren
Je mag altijd de relatie verbreken, daar hoef je geen 'goede reden' voor te hebben. Voor mij zou niet kunnen vliegen geen reden zijn om een relatie te verbreken. Tenzij ik sowieso al twijfels heb.

Wat als hij hartpatient zou zijn en daardoor niet kon vliegen, zou je het dan ook uitmaken? Of is het puur het feit dat hij het niet wilt proberen?
Jaahoor schreef:
08-07-2020 15:37
Voor mij zou niet kunnen vliegen geen reden zijn om een relatie te verbreken.
Nee dan leg je de lat ook wel heel erg hoog

https://www.youtube.com/watch?v=W7ZrBCY9ipI
Alle reacties Link kopieren
Vooropgesteld dat hij het niet okay vind dat jij dan alleen met het vliegtuig op vakantie gaat, en dat dus zou betekenen dat je nooit meer ergens naartoe kan gaan waar een vliegreis voor vereist is - ja, dat zou voor mij een reden zijn om het uit te maken. Reizen is een groot onderdeel van mijn levensgenot. Het kan een hele hoop vormen aannemen en ik hoef echt niet altijd naar een ander continent. Maar helemaal nooit meer eens buiten Europa gaan kijken? Dat zou ik echt wel heel lastig vinden.
Suusje666 schreef:
08-07-2020 15:38
Vooropgesteld dat hij het niet okay vind dat jij dan alleen met het vliegtuig op vakantie gaat
Zijn er echt mensen die dit verbieden?!
Alle reacties Link kopieren
Als je niet gelukkig wordt van alleen reizen of met een vriendin tijdens je relatie, waarom zou je daar dan wel gelukkig van worden zonder relatie.
Alle reacties Link kopieren
Dymphnatam schreef:
08-07-2020 15:34
Hij wil dus eigenlijk wel zijn vliegangst overwinnen, maar niet voor jou.

Begrijp ik dat goed?
nee, hij vindt voor die een of 2 keer per jaar vliegen het niet de moeite om van de angst af te komen.
Of misschien is het gewoon een smoesje om niet te hoeven zeggen dat buitenland hem helemaal niet interesseert. Veel makkelijker om te zeggen dat je niet durft dan om te zeggen dat je geen curry of sushi lust of dat die tempels en pittoreske onontdekte dorpjes waar iedere reisgids naar verwijst je gestolen kunnen worden. Je houdt gewoon maar 1 discussieonderwerp over
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Suusje666 schreef:
08-07-2020 15:38
Vooropgesteld dat hij het niet okay vind dat jij dan alleen met het vliegtuig op vakantie gaat, en dat dus zou betekenen dat je nooit meer ergens naartoe kan gaan waar een vliegreis voor vereist is - ja, dat zou voor mij een reden zijn om het uit te maken. Reizen is een groot onderdeel van mijn levensgenot. Het kan een hele hoop vormen aannemen en ik hoef echt niet altijd naar een ander continent. Maar helemaal nooit meer eens buiten Europa gaan kijken? Dat zou ik echt wel heel lastig vinden.
ik vind elk verbod een goede reden om de relatie per direct te verbreken
Alle reacties Link kopieren
Hey leuk! Er zijn hier op dit forum wel eens vergelijkingen gemaakt bij door de partner gewenste specifieke seksuele handelingen met vliegangst.
In de zin van, als je partner vliegangst heeft hou je daar toch ook rekening mee?
Dat werd als een nobrainer gezien.

Nou goed, weer terug ontopic: je kan erg leuke reizen maken met vliegtuigloze vakanties. Ikzelf heb nooit echt lol gezien om als sardientjes samengepakt in een smalle tube te reizen, zeker niet de meest comfortabele manier van reizen.

Even toch maar vragen, het is een dooddoener maarja: is dit het enige probleem dat je met hem hebt?
babbeleo schreef:
08-07-2020 15:45
Hey leuk! Er zijn hier op dit forum wel eens vergelijkingen gemaakt bij door de partner gewenste specifieke seksuele handelingen met vliegangst.
In de zin van, als je partner vliegangst heeft hou je daar toch ook rekening mee?
En als je partner graag seksuele handelingen wil in een vliegtuig? Ga je daar dan in mee of is dat een dealbreakert?
Als jij de relatie wilt verbreken, om welke reden dan ook, dan moet je dat doen. Daar hoef je niemand verantwoording voor af te leggen.
Zou ik zelf mijn relatie verbreken omdat mijn partner niet durft te vliegen? Waarschijnlijk niet, hoe graag ik ook reis. Maar er is ook genoeg te zien op auto- en bootafstand. En dat is een stuk meer dan alleen de Benelux.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij niet voorstellen dat ik van zoiets ongelukkig worden zou, maar ja, als u daarvan wel ongelukkig wordt, mag u het uitmaken.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel even wachten met uitmaken tot de pandemie voorbij is.
nlies schreef:
08-07-2020 15:41
Of misschien is het gewoon een smoesje om niet te hoeven zeggen dat buitenland hem helemaal niet interesseert.
Misschien zijn vakanties met haar wel heel erg saai en faket hij vliegangst om er onderuit te komen. Maar in plaats van dat ze gewoon alleen gaat blijft ze thuis zitten zeuren.
Alle reacties Link kopieren
Ga lekker vliegen met vriendin, vriend, zus, broer... iemand...
zou voor mij geen reden zijn.
Leven en laten leven :)
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
08-07-2020 15:47
En als je partner graag seksuele handelingen wil in een vliegtuig? Ga je daar dan in mee of is dat een dealbreakert?
Een soort bucketlist afwerken? Dus éérst lid worden van de mile high club en dan pas is de bucketlist helemaal compleet en kan ik je met een gerust hart dumpen.
Ik zou 1 x per jaar met partner naar België gaan en de rest alleen, of met anderen, naar gedroomde oorden vliegen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven