(On)gelukkig.

08-07-2020 15:25 104 berichten
Hallo allemaal,

Een heel erge kort-door-de-bocht vraag. Mocht ik de volledige achtergrond moeten uitleggen kan ik net zo goed een boekwerk schrijven. Mocht het alsnog nodig zijn dan wil ik dat gerust erbij posten.

De vraag: zou jij, ongeacht de hoeveelheid jaren samen. De keuze maken om de relatie te beïndigen als je erachter komt dat je partner het niet waard vindt om zijn vliegangst voor je te overwinnen en jij er 100% zeker van bent dat dit jou op den duur ongelukkig zal maken? En je al alles hebt geprobeerd om het te 'accepteren' (toch maar in de benelux/met de bus/alleen reizen of met vriendin) maar dit niet is gelukt.

Op dit moment zit ik in de fase: liever alleen en kunnen reizen (gelukkig), dan samen en gebonden zijn aan de benelux (ongelukkig). Maar ook weer de twijfel; ben ik te hard?

Zou jij dit een reden vinden om uit elkaar te gaan, en je eigen geluk te volgen?

Totaal aantal stemmen: 191

Ja (16%)
Nee (77%)
Anders (7%)
Je kunt ook met de auto reizen of de boot. Ik zou het er niet om uitmaken, maar misschien zit de liefde niet zo diep.
Ik zou mijn relatie niet alleen hierom verbreken, wat al is gezegd; je kan zoveel verder komen dan Benelux zonder te vliegen. Is er al meer mis dat je twijfelt of is dit voor jou echt zo’n enorme dealbreaker
Alle reacties Link kopieren
Dat hij het niet wil proberen vind ik persoonlijk wel wat raar. Waar komt zijn vliegangst vandaan?

Hoe dan ook, als je nu al weet dat het je op den duur 100% ongelukkig zal maken, dan heb je je antwoord al. Als je het belangrijk vindt dat je partner jouw passie voor vliegen/reizen met je deelt, dan is het niet iets dat wegslijt.

Ik zou altijd gaan voor dat wat je gelukkig maakt. Enige uitzondering, als ik kinderen hebt, daar geef ik dan wel veel voor op (maar dat maakt me indirect dan ook weer gelukkig).
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Mijn ex wilde nergens heen, maar hij wilde ook niet dat ik wél ergens heen ging. Zolang je gewoon zonder hem met vakantie kunt, zie ik geen probleem. Geniet ervan!
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Met je partner op vakantie wordt sowieso overschat.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Je kunt ook bedenken dat jij het niet waard vindt om voor hem je vlieglust te beteugelen.

Toen ik jong was, was vliegen nog niet zo absurd goedkoop en gewoon. Het heeft me er niet van weerhouden heel veel landen te bezoeken met trein, bus, boot, fiets. Ben je gewoon niet zo ondernemend of avontuurlijk? Kan hoor, niks mis mee, maar verpak het niet als reislust.
Dymphnatam schreef:
08-07-2020 16:53
Maar nu heb ik weer geen antwoord op mijn vraag. De afgelopen jaren ben ik heel europa door geweest. Allemaal met de auto. Zelfs Engeland en Schotland kun je met de auto bereiken.

Hoezo kom je zonder te vliegen niet verder dan de Benelux? Is een reis pas een reis als je minimaal 13 uur in het vliegtuig hebt gezeten?
Ben de hele dag op pad geweest dus nog niet kunnen reageren.

Voorgesteld om inderdaad andere steden, landen te bezoeken met de auto. Ik ben ook van mening dat met de auto veel mooie plekken te bereiken zijn! Alleen: vindt hij dit weer te lang rijden om bv een weekje naar Praag te gaan. Dus het is of tijdens een lange vakantie (2-3 weken) ergens verder weg. En tijdens korte (1 week) in een straal van +/- 4 uur.
xynix schreef:
08-07-2020 21:52
Je kunt ook bedenken dat jij het niet waard vindt om voor hem je vlieglust te beteugelen.

Toen ik jong was, was vliegen nog niet zo absurd goedkoop en gewoon. Het heeft me er niet van weerhouden heel veel landen te bezoeken met trein, bus, boot, fiets. Ben je gewoon niet zo ondernemend of avontuurlijk? Kan hoor, niks mis mee, maar verpak het niet als reislust.
je relatie verbreken omdat hij niet wil vliegen
belachelijk ja
Loira1991 schreef:
08-07-2020 23:03
Dus het is of tijdens een lange vakantie (2-3 weken) ergens verder weg. En tijdens korte (1 week) in een straal van +/- 4 uur.
Dus je wilt je relatie verbreken omdat je in een korte vakantie niet naar Kreta gaat maar naar Terschelling? En daar ben je zó ongelukkig door, dat je je met geen mogelijkheid kunt aanpassen?

Heb je verder een afschuwelijk leven, dat je die vakantie van een week zo nodig hebt?
Waarom ga je niet alleen? (is vast al geopperd, maar heb geen zin alles door te lezen). Ik ga ook soms zonder mijn vriend op vakantie. Hij houdt niet van grote steden, ik wel. Hij gaat wel eens een week op vakantie met zijn vrienden. Zonder mij.

Wat is daar zo moeilijk aan? En wat voor relatie heb je als je hierom de relatie wil verbreken? Volgens mij gaat het dan over iets heel anders. Dat jij vindt dat hij iets voor je over moet hebben. En nu als een klein kind mokken omdat hij je niet geeft wat jij wil. Entitlement, daar lijkt het op. Lijkt me geen beste basis voor een fijne relatie. Vind je dat je recht hebt op dit soort zaken?
xynix schreef:
09-07-2020 08:32
Dus je wilt je relatie verbreken omdat je in een korte vakantie niet naar Kreta gaat maar naar Terschelling? En daar ben je zó ongelukkig door, dat je je met geen mogelijkheid kunt aanpassen?

Heb je verder een afschuwelijk leven, dat je die vakantie van een week zo nodig hebt?
geen vriendinnen ook blijkbaar.
S-Meds schreef:
09-07-2020 08:39
geen vriendinnen ook blijkbaar.
Dat gaat dan flink tegenvallen als het uit is.. Heb je niemand meer om mee op vakantie te gaan. :|
Loira1991 schreef:

Voorgesteld om inderdaad andere steden, landen te bezoeken met de auto. Ik ben ook van mening dat met de auto veel mooie plekken te bereiken zijn! Alleen: vindt hij dit weer te lang rijden om bv een weekje naar Praag te gaan. Dus het is of tijdens een lange vakantie (2-3 weken) ergens verder weg. En tijdens korte (1 week) in een straal van +/- 4 uur.
en waarom moet hij mee??

je mag het gerust uitmaken hoor, maar je verzint nu smoesjes waarom het aan hem ligt
Beetje flauw
Maar verbied hij je om alleen of met anderen wél een vliegvakantie te doen?

Zo ja: uitmaken die handel, niemand heeft het recht om jou iets te verbieden. Ik kan me voorstellen dat dit je geluksgevoel verstoord.

Zo nee: snap de discussie tussen jou en je partner dan niet. Dan ga je toch lekker zonder hem de hort op en genieten van al het moois in de wereld? Met familie, vrienden of in je eentje?
Missschien dat de volledige achtergrond en het complete verhaal het nog anders maken. Maar uit het korte verhaal kom je vooral over als iemand die haar zin moet hebben.
xynix schreef:
09-07-2020 09:01
Missschien dat de volledige achtergrond en het complete verhaal het nog anders maken. Maar uit het korte verhaal kom je vooral over als iemand die haar zin moet hebben.
ik zie meer een TO< die uitgekeken is op haar vriendje, en nu een reden zoekt waarom ze het wel moet uitmaken
Want hij is een dooie dodo, die niet op vakantie wil
Het ligt natuurlijk niet aan haar! Een TO die nog veel met haar hoofd tegen een muur zal lopen en nog veel spiegels nodig heeft
lilalinda schreef:
09-07-2020 09:04
ik zie meer een TO< die uitgekeken is op haar vriendje, en nu een reden zoekt waarom ze het wel moet uitmaken
Want hij is een dooie dodo, die niet op vakantie wil
Slappe reden. TO, maak anders een poll over wat wèl een goede reden is. We helpen wel even: saaie seks, alcoholmosbruik, op Baudet stemmen, mond open bij het kauwen, te veel gamen, niet naar de tandarts willen, jou gebruiken als huishoudster, postzegels verzamelen.
Als hij niet wil vliegen, dat kan. Zolang hij mij niet beperkt in vliegen met iemand anders, prima. Indien hij mij daarin wel beperkt, einde oefening.
Loira1991 schreef:

Is dat alles wat je aan reactie geeft?

Verder is de relatie wel leuk of zoek je een excuus om van hem af te komen? Je hebt geen excuus nodig he?
Dan heb je toch een fantastisch leven als dit je problemen zijn
Is het niet willen/durven vliegen niet meer een symptoom van iets groters? Hij wil liever ook niet te ver rijden voor een week. Wil hij op andere vlakken ook geen concessies doen? Of vind je hem saai/niet avontuurlijk genoeg?
Wat bizar dit. Een relatie verbreken omdat je partner een vliegangst heeft. Over luxe problemen gesproken. Ik zou absoluut de relatie verbreken met je huidige instelling, al ben ik bang dat je het nog zwaar gaat krijgen met toekomstige partners als je zulke dingen als dit al onmogelijk kunt accepteren.

Gun je vriend een lieve vriendin die zijn fijne eigenschappen belangrijker vind dan luxe reisjes.
Ik kan hier ook wel veel over vertellen :)

Zelf ben ik een heel erg reislustig type maar ik heb ook een vriendje gehad (toen ik 19 was) die dit in zijn verhal ook was maar in de praktijk helemaal niet. Ik weet niet of het vliegangst was maar er was altijd wel een rede waarom we toch niet een weekendje naar Barcelona gingen maar dat een weekend Utrecht ook heel leuk was (bijvoorbeeld). Hij was verder wel leuk en het heeft even geduurd totdat ik door had dat we te verschillend waren (hij huisje, boompje, beestje en ik wou reizen en avontuur).

Nadat ik het uit had gemaakt ben ik alleen gaan backpacken en uiteindelijk naar Australië gemigreerd.

Ik zou daarna nooit meer een relatie zijn begonnen met iemand die niet zo van reizen houdt.

Dus zeker wanneer je nog jong bent TO en er geen kinderen zijn, maak het uit en kies voor je eigen geluk. Er zal vast nog wel een partner komen die beter bij je past. :)
Toch maar even dat achtergrond- boekwerk schrijven, denk ik.
Dymphnatam schreef:
11-07-2020 06:55
Toch maar even dat achtergrond- boekwerk schrijven, denk ik.
Weinig kans. Ze reageert al niet op haar eigen topic. Heel onbeleefd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven