(On)gelukkig.
woensdag 8 juli 2020 om 15:25
Hallo allemaal,
Een heel erge kort-door-de-bocht vraag. Mocht ik de volledige achtergrond moeten uitleggen kan ik net zo goed een boekwerk schrijven. Mocht het alsnog nodig zijn dan wil ik dat gerust erbij posten.
De vraag: zou jij, ongeacht de hoeveelheid jaren samen. De keuze maken om de relatie te beïndigen als je erachter komt dat je partner het niet waard vindt om zijn vliegangst voor je te overwinnen en jij er 100% zeker van bent dat dit jou op den duur ongelukkig zal maken? En je al alles hebt geprobeerd om het te 'accepteren' (toch maar in de benelux/met de bus/alleen reizen of met vriendin) maar dit niet is gelukt.
Op dit moment zit ik in de fase: liever alleen en kunnen reizen (gelukkig), dan samen en gebonden zijn aan de benelux (ongelukkig). Maar ook weer de twijfel; ben ik te hard?
Een heel erge kort-door-de-bocht vraag. Mocht ik de volledige achtergrond moeten uitleggen kan ik net zo goed een boekwerk schrijven. Mocht het alsnog nodig zijn dan wil ik dat gerust erbij posten.
De vraag: zou jij, ongeacht de hoeveelheid jaren samen. De keuze maken om de relatie te beïndigen als je erachter komt dat je partner het niet waard vindt om zijn vliegangst voor je te overwinnen en jij er 100% zeker van bent dat dit jou op den duur ongelukkig zal maken? En je al alles hebt geprobeerd om het te 'accepteren' (toch maar in de benelux/met de bus/alleen reizen of met vriendin) maar dit niet is gelukt.
Op dit moment zit ik in de fase: liever alleen en kunnen reizen (gelukkig), dan samen en gebonden zijn aan de benelux (ongelukkig). Maar ook weer de twijfel; ben ik te hard?
woensdag 8 juli 2020 om 15:51
Ik snap het probleem niet. Je zit toch niet aan elkaar vast gegroeid ? Ga lekker met iemand anders vliegen, of alleen en met je relatie met de trein auto bus boot.
Wij gaan ook niet altijd samen weg omdat we niet alles allebei leuk vinden. Maar we komen altijd weer samen thuis. En dan heb je elkaar nog ns wat nieuws te vertellen.
Of, is er meer aan de hand waardoor dit een breekpunt is ?
Wij gaan ook niet altijd samen weg omdat we niet alles allebei leuk vinden. Maar we komen altijd weer samen thuis. En dan heb je elkaar nog ns wat nieuws te vertellen.
Of, is er meer aan de hand waardoor dit een breekpunt is ?
woensdag 8 juli 2020 om 15:52
Er zijn maar weinig plekken waar je niet kunt komen zonder te vliegen. Het duurt dan alleen wat langer. Dus ik zou het daar niet om uitmaken.
Bovendien reis ik net zo lief alleen.
Ik kan niet geloven eigenlijk dat je dit als enige reden hebt om te overwegen om het uit te maken.
Waar schiet hij nog meer allemaal te kort?
Bovendien reis ik net zo lief alleen.
Ik kan niet geloven eigenlijk dat je dit als enige reden hebt om te overwegen om het uit te maken.
Waar schiet hij nog meer allemaal te kort?
woensdag 8 juli 2020 om 15:53
En daarbij... staat alleen en reizen voor jou gelijk aan geluk? Soms denken mensen, als ik iets verander... dan ben ik gelukkig. Maar dat is toch vaak een tegenvallermachientje schreef: ↑08-07-2020 15:50Ga lekker vliegen met vriendin, vriend, zus, broer... iemand...
zou voor mij geen reden zijn.
Leven en laten leven
woensdag 8 juli 2020 om 15:53
Ow dit is toch wel een heerlijk praktische tip. Pas uitmaken op het moment dat er weer lekker onbeperkt gevlogen kan worden.chineesje2000 schreef: ↑08-07-2020 15:48Ik zou wel even wachten met uitmaken tot de pandemie voorbij is.
Een goede timing is àlles tegenwoordig.
woensdag 8 juli 2020 om 15:56
Nee. En je kunt al heel ver komen met de auto
Van vliegangst kom je niet 1 2 3 af. Vier jaar terug ben ik in mijn eentje naar India gevlogen, geen probleem. Maar sinds twee jaar is de knop volledig omgedraaid en bestaat een vlucht uit meerdere paniek aanvallen, nooit meer dus. Dus kan me ook goed voorstellen dat iemand het gewoon niet wilt.
Als jullie verder gelukkig zijn lijkt het me heel jammer om hierdoor een relatie te verbreken.. Kun je niet alleen reizen of met groepsreizen/vrienden?
Van vliegangst kom je niet 1 2 3 af. Vier jaar terug ben ik in mijn eentje naar India gevlogen, geen probleem. Maar sinds twee jaar is de knop volledig omgedraaid en bestaat een vlucht uit meerdere paniek aanvallen, nooit meer dus. Dus kan me ook goed voorstellen dat iemand het gewoon niet wilt.
Als jullie verder gelukkig zijn lijkt het me heel jammer om hierdoor een relatie te verbreken.. Kun je niet alleen reizen of met groepsreizen/vrienden?
woensdag 8 juli 2020 om 15:56
woensdag 8 juli 2020 om 16:06
Verder lijkt mij dat vakantie een nogal klein deel is van je bestaan, dus ik zou mij daar niet zo druk om maken. Of is het echt een soort van droom om de wereld af te reizen? Maanden of zelf jaren weg te blijven? In dat geval, is dan het probleem zijn vliegangst of dat hij niet dezelfde ambities heeft als jij?
En in hoeverre vind jij het waard om te respecteren en serieus te nemen dat je man vliegangst heeft? Je kan hem naar mijn idee ook omdraaien.
woensdag 8 juli 2020 om 16:07
Op papier zou ik zeggen: lijkt mij niet een reden om een relatie te beeindigen.
Maar ik denk dat dit een geval is van "de vraag stellen, is 'm beantwoorden". Als dit iets is waardoor je zo erg twijfelt, dan is het naar mijn mening beter om de relatie te beeindigen. Maar dan is de reden niet puur het vliegen.
Maar ik denk dat dit een geval is van "de vraag stellen, is 'm beantwoorden". Als dit iets is waardoor je zo erg twijfelt, dan is het naar mijn mening beter om de relatie te beeindigen. Maar dan is de reden niet puur het vliegen.
woensdag 8 juli 2020 om 16:09
Dat bedoel ik maar, anders zit je naast alleen in het vliegtuig ook nog eens in je uppie op de bank
chineesje2000 wijzigde dit bericht op 08-07-2020 16:10
1.26% gewijzigd
woensdag 8 juli 2020 om 16:14
Er is begin dit jaar een heel topic geweest over een jonge meid wiens vriend haar het vuur aan de schenen legde omdat zij graag zonder hem een lange reis wilde maken. Dat kon niet, vond hij, en dus moest zij van hem gaan kiezen tussen haar relatie en haar reis (wat in weze een verkapte 'ik vertrouw je niet' kwestie was, geloof ik).
Weet je, het is je goed recht om het onprettig te vinden dat je partner solo op vakantie gaat, dat is ook niet zo heel raar vind ik. Maar het verbieden is een heel ander verhaal, en dan moeten er keuzes gemaakt worden.
woensdag 8 juli 2020 om 16:16
Eigenlijk snap ik TO wel. Ik reis ook supergraag. Buiten coronatijd toch wel 6 keer per jaar minimaal, ook gewoon even een lang weekendje weg tussendoor. Soms alleen, soms met mijn vriend, soms met een vriendin of een familielid. Ik zou het echt niet leuk vinden als ik helemaal niks van mijn reiservaringen zou kunnen delen met mijn vriend. Mocht je een droom hebben als 3 maanden backpacken in Azië of Zuid-Amerika of bijvoorbeeld een half jaar naar Australië dan wil je dat ook samen doen denk ik. En dat gaat niet als vriendlief al piept over een vlucht naar Barcelona. Reizen vind ik toch van een andere orde als je wekelijkse tennisles.
woensdag 8 juli 2020 om 16:20
Oh, ik had de openingspost wat beter moeten lezen - TO is dus al met vriendin of solo op reis gegaan, en er is geen sprake van verbieden. Goeiemorgen Suusje.
Ik zou het wel een gemis vinden, want ik heb enorm goeie herinneringen aan ex-vriendjes van toen we samen op reis waren. Maarja, je hebt vliegangst en je hebt vliegangst. Als de man in kwestie verder echt je goede maatje is, zou ik het denk ik geen dealbreaker vinden. Jammer, absoluut.
Ik zou het wel een gemis vinden, want ik heb enorm goeie herinneringen aan ex-vriendjes van toen we samen op reis waren. Maarja, je hebt vliegangst en je hebt vliegangst. Als de man in kwestie verder echt je goede maatje is, zou ik het denk ik geen dealbreaker vinden. Jammer, absoluut.