Onzekerheid door ex

13-12-2011 18:03 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik heb deze OP al een aantal keer geschreven maar steeds weer weggehaald (heb voor de gelegenheid ook een nieuwe nick aangemaakt ivm herkenbaarheid). Mijn "probleem" is niet wereldschokkend maar zou toch graag jullie adviezen/meningen lezen.

Ik heb nu ongeveer een half jaar een relatie met een erg leuke man. Ik kan wel zeggen dat ik hoteldebotel verliefd op hem ben. We hebben het erg leuk samen en hij geeft mij ook echt het gevoel dat hij net zo gek op mij is als ik op hem.

Ik ben vanuit mezelf geen heel erg onzeker persoon. Dit was vroeger een beetje anders, maar inmiddels ben ik best blij met mezelf als ik dat zo mag zeggen .

Ik merk alleen dat ik onzeker word in deze relatie. Dit komt niet zo zeer door mijn vriend, maar wel door zijn ex. Zijn ex is een heel bijzonder persoon. In verband met herkening wil ik hier niet teveel op ingaan, maar ze is zeg maar echt wel een stuk "bijzonderder" dan een "gemiddelde ex". (Ik begrijp dat dit heel raar klinkt maar ik hoop dat het toch een beetje duidelijk is. )

Vriend is blij dat zij inmiddels zijn ex is, maar ex zelf heeft, nu ze heeft vernomen dat ik inmiddels een relatie met hem heb, het plan opgevat om hem terug te winnen. Ik word hier eerlijk gezegd heel onzeker van, omdat ik voor mijn gevoel niet met haar kan "concureren".

Nu weet ik rationeel wel dat ik niet met haar hoef te concureren (dat zegt vriend ook), maar toch....

Ik ben overigens niet jaloers op ex, het is meer dat ik het gevoel heb dat ik nooit zo bijzonder kan zijn zoals zij is en dat mijn vriend me daarom nooit zo leuk kan vinden zoals hij haar leuk vond o.i.d. Verder heb ik soms het gevoel dat ik het bij wijze van spreken van alle andere vrouwen op de wereld zou "winnen", maar niet van haar (wederom vaag maar ik hoop dat jullie het nog volgen )

Ik baal van deze gevoelens, zeker omdat ik rationeel wel weet dat ik het hiermee alleen voor mezelf maar een stuk moeilijker maak.

Ik kan hier overigens goed over praten met mijn vriend, maar het blijft aan me knagen. Vandaar dat ik jullie advies wil vragen hoe hier mee om te gaan.

Bedankt voor het lezen!
Ik ben nou wel heel benieuwd waarom ze zo bijzonder is haha!

Blijf voor jezelf denken dat hij niet voor niks bij jou is, blijkbaar ben jij nog veeeeel leuker en unieker dan dat zij is!
Ik ben ook wel heel benieuwd wat er nou zo bijzonder aan die ex is.

Is ze beroemd,ontzettend mooi,erg rijk,of wat?
Die ex is zo bijzonder dat je vriend haar heeft gedumpt. Zie je zelf hoor raar dat klinkt.

Hij is vast bij jou omdat je niet zo bijzonder bent maar 1001 andere leuke eigenschappen hebt. Probeer jezelf te blijven en relaxt te blijven bij je vriend en het is al fijn dat jullie er samen over kunnen praten, maar maak er geen gewoonte van. Leef gewoon je leven met hem.
Ik was al bang dat iedereen benieuwd zou zijn naar de "bijzonderheid" van ex

Ik wil liever niet teveel loslaten, ivm met herkenning, maar laten we het erop houden dat ze mooi, beroemd, slim en rijk is
quote:vlinder72 schreef op 13 december 2011 @ 18:08:

Die ex is zo bijzonder dat je vriend haar heeft gedumpt. Zie je zelf hoor raar dat klinkt.

Hij is vast bij jou omdat je niet zo bijzonder bent maar 1001 andere leuke eigenschappen hebt. Probeer jezelf te blijven en relaxt te blijven bij je vriend en het is al fijn dat jullie er samen over kunnen praten, maar maak er geen gewoonte van. Leef gewoon je leven met hem.Dank voor je reactie. Het is alleen zo dat ex vriend gedumpt heeft en niet andersom. Dat is denk ik ook wat me extra onzeker maakt.
quote:schuilnick schreef op 13 december 2011 @ 18:10:

Ik wil liever niet teveel loslaten, ivm met herkenning, maar laten we het erop houden dat ze mooi, beroemd, slim en rijk is

En hoe beroemd is beroemd?

Staat ze wekelijks in de bladen?

Is ze regelmatig op tv te zien of toch niet zo beroemd?

Al was mijn ex bloedmooi, wereldberoemd, zo slim als Einstein en zo rijk als Bill Gates, dan nog zou ik superblij zijn dat ik van hem af ben en mijn huidige man een miljoen keer leuker vinden!

Mijn huidige man is niet rijk, niet beroemd, maar lief,leuk en altijd goedgehumeurd en ik zou hem voor geen honderdduizend knappe, rijke, geniale beroemdheden willen ruilen.
Bridget Maasland?
@ Superstar_2

Ex is (gelukkig) geen actrice, dus het is niet zo dat ik haar dagelijks/wekelijks over het scherm zie huppelen. Maar ze is beroemd genoeg om af en toe (voor mij onverwacht) op te duiken. :-)
quote:Onzinvol schreef op 13 december 2011 @ 18:20:

Bridget Maasland?Hahaha, nee, die zeker niet...
@reiger100 Lief dat je dat zegt reiger, ik hoop echt dat mijn vriend er ook zo over denkt.
Hahah, ik ben veel te nieuwsgierig voor zoiets!

Anyway, ook al heeft ex het uitgemaakt, als vriend haar echt zo bijzonder vond had hij er waarschijnlijk wel alles aan gedaan om haar terug te krijgen ipv bij jou te zijn!
Doutzen!!

Ik kan me voorstellen dat je dat moeilijk vindt, maar je kan er alleen niks mee helaas. Heeft je vriend haar wel duidelijk gemaakt dat hij haar niet terug wil?
@Onzinvol Dank je, zoals ik al zei: Ik weet dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar ik doe het toch! (Ouwe zeur die ik er ben ;) )

@Primabella Dank je, vriend heeft haar dat zeker duidelijk gemaakt, ook aangegeven dat hij liever niet heeft dat ze contact met hem opneemt.
Het is eigenlijk vooral als ik "opeens" met haar geconfronteerd word, dat ik het lastig vind. Of ik haar dan reallife zie of via "de media", maakt me eigenlijk niet zoveel uit...

Wat ik overigens wel fijn vind is dat zijn vrienden/familie/bekenden allemaal erg blij zijn met mij en stiekem ook wel blij dat het uit is tussen vriend en ex.

Eigenlijk zit het dus helemaal goed tussen ons, het zit alleen niet helemaal lekker tussen mijn oren.
Klinkt bekend (al is de ex van mij vriend niet beroemd, en ook niet slim of rijk, maar wel een sletterig typje dat elke man om haar vinger kan winden).. Wat bij mij het beste hielp was open zijn tegen mn vriend wat me onzeker maakte, en daarbij ook aangeven dat ik wist dat het niet rationeel was.. Verder ben ik me niet blind gaan staren op hoe knap of leuk ze was, maar ben ik minpunten gaan zoeken.. Dat en zijn begrip en geruststellingen hebben voor mij veel goedgemaakt, het is nu veel minder erg. Sterkte ermee!
quote:orchis_simia schreef op 13 december 2011 @ 18:36:

Klinkt bekend (al is de ex van mij vriend niet beroemd, en ook niet slim of rijk, maar wel een sletterig typje dat elke man om haar vinger kan winden)..

Wat een nare opmerking, zeg.

Ontopic: Familie is blij en en vriend is blij met het feit dat hij van zijn exvriendin af is. Dan kan ze nog wel zo bijzonder zijn, maar als je vriend duidelijk heeft aangegeven dat hij geen zin heeft in enige vorm van contact, waar maak je je dan druk over?

Zij is misschien 'rijk', 'mooi', 'beroemd' en 'slim', maar jij bent zijn vriendin. Laat het los en lach om haar kansloze pogingen om hem voor haar terug te winnen (wat haar toch nooit lukt).
Hebben ze vaak met elkaar te maken (samen een kind of wegens werk o.i.d.)?

Hoe reageert hij op haar als zij contact zoekt met hem?
Ook bijzondere, mooie, slimme en rijke mensen hebben minder leuke karaktertrekken. Dat zullen ze alleen niet zo snel in het openbaar (op tv) laten zien.

Daarbij passen ze ook nog eens niet bij iedereen en na een mismatch wil je iemand meestal niet zo graag terug.

Niets om je druk over te maken dus.
Denk je dat elke man een slet wil die haar geld verdient op het Gooise matras? Maak je niet druk, je vriend heeft voor jou gekozen omdat hij weet dat jij de moeder van zijn kinderen zal zijn.......
Er is een reden waarom je vriend met jou is en niet met zijn ex. Namelijk dat jij gewoon veel leuker bent! Ook al is zijn ex nog zo beroemd, rijk en slim. Hij ligt wel savonds bij jou in bed.

Toch snap ik je probleem ook heel goed. Zelf heb ik er namelijk ook last van en dan heeft mijn vriend niet eens een beroemde, rijke ex. Probeer inderdaad gewoon te blijven denken iedere keer als je je onzeker voelt dat hij niet voor niets bij jou is. En dat zijn vrienden en familie blij zijn dat hij met jou is, is ook niet voor niets. En probeer haar vooral niet te idealiseren in je hoofd. Ze heeft genoeg slechte karaktertrekken anders was het geen ex.

Bij mij is het ook zo dat schoonfamilie en vrienden mij veel leuker vinden als ex (en ja dat zeggen ze ook tegen mijn vriend) Mijn vriend geeft ook duidelijk aan dat hij echt nooit meer een relatie met ex wil. Maar blijf ik zo'n perfect plaatje van haar in mijn hoofd houden. (nu moet ik wel erbij vertellen dat ex en vriend nog als vrienden met elkaar omgaan en ze in het begin van onze relatie nog een paar maanden samengewoond hebben.) Ik probeer dan heel vaak tegen mezelf te zeggen dat ik wel leuk ben en hij niet voor niets met mij is, en dat ex helemaal niet zo leuk is. Hoewel ik nog steeds regelmatig onzeker ben gaat het gelukkig al wel veel beter
quote:schuilnick schreef op 13 december 2011 @ 18:03:

ex zelf heeft, nu ze heeft vernomen dat ik inmiddels een relatie met hem heb, het plan opgevat om hem terug te winnen.

Lijkt me toch niet zo'n leuk en slim typje dan.

Alleen al vanwege dit kleutergedrag.

Ik wil liever niet teveel loslaten, ivm met herkenning, maar laten we het erop houden dat ze mooi, beroemd, slim en rijk is En toch heb jij iets wat zij niet heeft, namelijk je vriend
Ohja en zodra ze na een tijdje doorheeft dat het terugwinnen van je vriend echt niet lukt houdt ze er vast ook wel weer mee op. Het klinkt namelijk meer alsof ze jaloers is dat hij weer een vriendin heeft. En je vriend is juist weer heel duidelijk dat hij geen contact meer met haar wil en jij degene bent voor hem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven