Oogkleppen, Wazen, BeenThereDoneThats en Tranen, deel 5

07-07-2007 23:49 7703 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic waar iedere vrouw kan aansluiten die in een ongelijkwaardige relatie zit of heeft gezeten.

Er zijn de verschrikkelijke verhalen van vrouwen die mishandeld zijn, die zelfs blij moeten zijn dat ze het er levend of niet al te zwaar gewond vanaf hebben gebracht. Maar het begint al bij niet gewoon jezelf kunnen zijn in de relatie, bij afhankelijk zijn van de buien van je partner, bij van alles uit de kast te moeten halen om je partner goed gestemd te houden.

Een speelbal zijn: of jij, of je huisraad, of je eigen dingetjes moeten eraan geloven.

Vooral: onvrij zijn. Niemand houdt je beet, niemand dwingt je te lopen, en toch ben je niet vrij. Je weet dat je eigenlijk anders wilt maar je doet het niet.

Angst. Soms meer, soms minder, soms lijkt ze weer afwezig.

Op het scherpst van de snede leven, want áls je ruzie kunt maken over iets wat je uitgesproken wilt hebben, dan dóe je het ook, zover als je kunt.

Eruitstappen: eindelijk voor jezelf kiezen. Er dan achter komen dat er ook nog een leven te leven valt, in te vullen valt. Jezelf eindelijk tegenkomen.

Manu  jij kunt je verhaal niet meer vertellen.
Dubiootje *;*;

Probeer wat afleiding te zoeken, kan je niet iets afspreken met een vriendin? En anders schrijf hier maar alles van je af
weggehaald
Ga in therapie!
voor Dubio (alvast voor elke dag eentje)
quote: voor Dubio (alvast voor elke dag eentje)Dank je! :D*;:R
Ga in therapie!
Oh die Iieve Dubio*;

Kan me het gemis van én jouw kids én jouw Iief heeI goed voorsteIIen... Dan ben je even zo op je jezeIf aangewezen. Tijd voor jezeIf hebben is eventjes Ieuk, maar (mijn ervaring) niet zaIigmakend. GeIukkig maak je ook Ieuke uitstapjes, hetgeen even afIeiding bezorgt, maar ja.. je neemt jezeIf mee he? Dus ook je zorgen en verdriet. Het is iig fijn dat jouw kids het fijn hebben en het afteIIen begonnen is.

Hang in there Iieve meid...

Dikke knuffeI,

Thirza.
Thirza, hoe gaat het met jou?

*;
Hey die Iseo,

Vandaag had ik een supergezeIIige dag! GewinkeId, met een vriendin op een terras gezeten.... teIefoon van weer andere vriendinnen gehad... Dat stemt me weI bIij...  Minder bIij word ik van het feit dat ik mijn famiIie aI Iang niet meer hoor en dat speeIt nu weI omdat ik bijna jarig ben. Toch probeer ik zoveeI aIs mogeIijk mijn "gerief" te haIen bij vriendinnen iig... Ik schrijf morgen bij op mijn topic, nu kan ik dat even niet opbrengen.

Hoe is het met jou? Je bent, en ik hoop dat dat een goed teken is, wat stiIIetjes qua posten?

Iiefs,

Thirza
Lieve Thirza

Fijn dat je zo'n dag had met je vriendinnen.

Ik volg je topic, zal morgen zeker lezen hoe het is gegaan.

Zelf post ik wel wat minder, ik weet het soms even niet.

Het gaat wel goed, ups and downs, maar eigenlijk best okee.

Ik lees de topics van jou en Bar, en Elmervrouw, dit topic, maar ik weet de laatste tijd soms niet zo goed hoe ik kan reageren. Verder heb ik mijn eigen verhaal wel zo'n beetje verteld, ik merk dat ik het lastig vind om echt dingen te schrijven over het heden. Dat stuur ik toch wat meer over de mail.

Ik kom hier elke dag, wil weten hoe het met iedereen is.

Denk aan jullie allemaal *;

Veel liefs!! :R

Iseo

Alyden, hoe is het met je?

Zon, hoe gaat het vandaag?
Iieve Iseo..*;.

Het gaat dus best Iekker met jou!? Je hebt immers je verhaaI verteId en niet meer echt de behoefte het te herhaIen. Voor nu dan. Komt bij mij over aIs een bijzonder goed teken, hoeweI je uiteraard ook je downs nog aItijd hebt.  Beetje afstand nemen doet soms wonderen... AIs jij post rakeI je dingen weer op en ik heb gemerkt dat dat jou zeer doet. AIthans, ik denk dat ik dat gemerkt heb.

Doe maar Iekker waar jij je goed bij voeIt, meid.

Ik ga sIapen... wens je/juIIie weIterusten.:R

Tot gauw,

Iiefs, Thirza
Ja, afstand nemen is wel nodig soms. Ik heb het (voor mijn doen) ook best druk eigenlijk nu.

Ook dingen regelen voor het komende studie-jaar, dus dan vooral met de toekomst bezig. Voelt wel goed, ik heb daar veel zin in. Een nieuwe uitdaging, ook wel een beetje 'te' spannend nog, maar dat komt wel goed.

Ik weet niet wat ik nog wil vertellen over het verleden, maar ik heb al eerder gemerkt dat een post van een andere vrouw je meteen kan raken, waarna je iets erop wilt schrijven, er toch weer iets is wat terugkomt, wat je wilt delen.

Je bent een schat Thirz *; ik hoop echt dat jij je snel beter zult gaan voelen en ook dingen achter je kunt gaan laten...

Veel liefs en trusten!
Ik kom alleen maar even hallo zeggen. Heb werkelijk niks te melden, on topic of off topic zelfs.

*; voor jullie allemaal.

Thirza, wat zal ik blij zijn als je bij x weg bent. Nare mannen komen in gradaties en jij hebt wel een hele kwaaie te pakken.
Mamz *;O+
Vrouwtje Klets

Moet vandaag erg aan je denken. Hoe is het met je?

*;

Kom je snel weer eens schrijven, ons vertellen hoe het met jou en je zoontje gaat? Ik hoop goed.....

En ben je al aan het verhuizen?

Hoe is het met de rest?

Ik ben vandaag ook weer veel bezig geweest met de komende tijd als ik ga studeren. Moest nog wat regelen, bellen. Ben ook mijn huis helemaal aan het opruimen, spulletjes weer een vaste plek geven, kasten opnieuw indelen enzo. Goed om te doen.

Nog een paar weken, en er gaat echt een nieuw leven beginnen. Dan ben ik een student en ga ik elke dag op pad, naar school, naar stage. Mijn dochter gaat naar het kinderdagverblijf.

Veel verandering. We waren eerst altijd samen, ik en mijn kleintje.

Denk, hoop, dat ze het leuk gaat vinden, het is een gezellige opvang, leuk groepje.

Vind het wel heel spannend, hoe zal het allemaal gaan?

Dubiootje, hoe was jouw dag? Weer een dagje dichterbij. :R

Lemmy *; omdat ik jou een lieverd vind!
Ha Iseo! *; :R

Mag ik gewoon even zeggen hoe supergoed ik het allemaal van je vind, dat je alles regelt om naar school te gaan, dat je die uitdaging aangaat? Natuurlijk is het best spannend, dat is niet meer dan logisch, maar je doet het toch maar!  

Het gaat vast wel goed op het kinderdagverblijf met je dochter. Je hebt haar een goede start kunnen geven, vertrouwen en rust en alle liefde, dat zijn dingen waar een kind wat aan heeft. Nu kan ze het vast aan om wat uurtjes zonder jou te zijn, lekker spelen met andere kinderen, en leert ze vast snel erop te vertrouwen dat je haar altijd weer komt halen - jij hebt haar immers nog nooit teleurgesteld, en dat blijft zo! En later zal ze vast trots op je zijn... dat kan haast niet anders. :R
En voor Dubio: :R :R :R :R
Veel veranderingen, lieve Iseo,  maar wel hele spannende en goede en het betreft allemaal de toekomst van jou en je dochterlief. Jouw dochter gaat het vast harstikke gezellig vinden op het KDV. Misschien moet ze in het begin nog eventjes wat wennen, maar dat komt helemaal goed. Zeker omdat het een groep is waarover jouw gevoel zo goed is. 

Ik heb respect voor jou:R Je doet het maar mooi!

Knuffel terug trouwens;)

Ben ook benieuwd hoe het met jou is, Dubio?.. Vandaag weer een dag dichterbij voordat je je kids weer ziet...wanneer komt jouw lief terug en heb je hem al kunnen bereiken?
Lieverds, echt fijn

Het gaat nu wel een beetje snel, maar ook dankzij jullie voel ik me er klaar voor!

:R

Mamz *;

Annemoon, hoe is het met jou?

Liefs!
Iseo, Lemmy, Mamzelle, Thirza, Dubiootje en alle anderen die ik vergeten ben.

Eindelijk ook weer eens een berichtje van mij.

Iseo, het gaat allemaal goed komen hoor, je gaat allemaal nieuwe mensen leren kennen en je dochter vind het vast prachtig op het kdv. Maak je er maar niet teveel zorgen over.

hier is het nog steeds niet echt in orde, ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven maar ik ben nog steeds moe en heb weinig energie. Ik ben blij dat de vakantie voor de deur staat. Ook schuif ik nog steeds dingen voor me uit waardoor ze uiteindelijk veel meer stress opleveren dan nodig is. Waarom krijg ik dit toch niet veranderd. Alles komt nog steeds zo hard binnen, als ik de post van Thirza lees dan kan ik dat niet meer loslaten en spookt het de hele avond door mijn hoofd. Ik ben het met je eens hoor Iseo. Ik wil Thirza wel door het scherm heenhalen en met haar de stappen zetten zodat hij geen toegang meer heeft tot haar huis. Helaas kan dat niet he, en moet ze het echt zelf doen. Maar dat gevoel hebben geen energie meer te hebben, dat er geen eind aan komt herken ik nog te goed uit die periode toen bij mij de scheiding nog niet rond was.

Dubiootje, nog maar een paar nachten he! Echt het word makkelijker hoor.

Voor iedereen een dikke *;*; en wat :R:R

Ik ben een poosje weg van het forum, ga op vakantie maar zal jullie zeker missen.

liefs Zonlicht
Lieve Zonlicht,

ik wens je een bijzonder prettige, gezellige en ontspannen vakantie waarin je hopelijk eens rustig je batterij op kan laden. Veel plezier! :R

Liefs, Lemmy
Zonlicht, ook ik wil je een heel fijne vakantie toewensen, hoop dat je wat kan bijtanken. Jee, ik voel me ook vaak nog zo moe, geen fut, schuif alles voor me uit. Mijn vriend pusht me vaak dingen wel te doen, en dan moet ik dus wel, maar als hij er niet is weet ik niet meer waar ik het zoeken moet.

Iseo, ik denk inderdaad dat je dochter het leuk zal gaan vinden op het KDV, het zal voor jou in het begin misschien wat moeilijk zijn, maar als je ziet dat je kind het er naar haar zin heeft, wordt het voor jou ook wat gemakkelijker.

Verder heb ik ook niet zo veel te melden momenteel, ben gewoon moe.... Hier gaag wel alles zijn gangetje, voel me redelijk, lees/leef met iedereen hier mee.

Groetjes, welterusten,

Nicole
ZonIicht*;

ik Iees op de vaIreep nog even jouw zorgen. Niet doen meid... met mij komt het goed. Echt waar! Het kost wat moeite maar ik ben op de goede weg.

Ik wens jou een kei-goede vakantie toe.. Ga genieten, voIop genieten, en probeer te vergeten aIIe narigheden die je hier Ieest.

Heb pIezier Iieve meid, dat gun ik jou ten zeerste en erg bedankt voor jouw reactie op mijn topic.

HeeI veeI Iiefs en vakantie-pIezier toegewenst..

Thirza
Lieve Zon *;O+

Wens je ook een hele fijne vakantie!

:R
weggehaald
Ga in therapie!
Dubio, meis *; Het doet ook zo'n pijn, een verloren liefde. Ik heb ook nog eens geen idee hoe je daar op een gezonde manier uit moet komen, heb dat nog niet meegemaakt in mijn leven.

Goed van je dat je hulptroepen aanroept. Fijn dat die er ook zijn. Je komt hier sterker uit, en over een paar dagen zijn je kinderen weer bij je om je een beetje afleiding te geven.
Dubio, wat afschuwelijk! Ik kan me voorstellen dat je de hele dag huilt, het is ook niet niks. Wel fijn, dat je hulptroepen hebt, bij wie je je hart kan luchten; lijkt me heel fijn (heb die zelf niet zo....)

De kinderen zullen je inderdaad wat afleiding bezorgen, maar toch....het verdriet zit er evengoed, je zal er doorheen moeten. En het zal je ook vast lukken; ik neem aan, dat je al sterker bent geworden door je lief?

In elk geval van mij uit: heel veel sterkte!! *;

Liefs,

Nicole

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven