Oogkleppen, Wazen, BeenThereDoneThats en Tranen, deel 5

07-07-2007 23:49 7703 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic waar iedere vrouw kan aansluiten die in een ongelijkwaardige relatie zit of heeft gezeten.

Er zijn de verschrikkelijke verhalen van vrouwen die mishandeld zijn, die zelfs blij moeten zijn dat ze het er levend of niet al te zwaar gewond vanaf hebben gebracht. Maar het begint al bij niet gewoon jezelf kunnen zijn in de relatie, bij afhankelijk zijn van de buien van je partner, bij van alles uit de kast te moeten halen om je partner goed gestemd te houden.

Een speelbal zijn: of jij, of je huisraad, of je eigen dingetjes moeten eraan geloven.

Vooral: onvrij zijn. Niemand houdt je beet, niemand dwingt je te lopen, en toch ben je niet vrij. Je weet dat je eigenlijk anders wilt maar je doet het niet.

Angst. Soms meer, soms minder, soms lijkt ze weer afwezig.

Op het scherpst van de snede leven, want áls je ruzie kunt maken over iets wat je uitgesproken wilt hebben, dan dóe je het ook, zover als je kunt.

Eruitstappen: eindelijk voor jezelf kiezen. Er dan achter komen dat er ook nog een leven te leven valt, in te vullen valt. Jezelf eindelijk tegenkomen.

Manu  jij kunt je verhaal niet meer vertellen.
quote:Elmervrouw schreef op 29 januari 2008 @ 16:09:

Ik durf wel als mijn hond mee mag

Whoehahahahaha!

Mag.....
Leuk, een meeting in Drenthe

maar sneller mag ook hoor, helaas niet voldoende slaapruimte maar voor alles is een oplossing
quote:dubiootje schreef op 29 januari 2008 @ 11:44:

Bij deze: de eerste Oogkleppen-en-wazen-meeting vindt plaats in Drenthe (zo nodig helpen we wel met verven)!

Drenthe niets mis mee...

Mijn moeder is in Drenthe geboren en had de hunebedden vlakbij huis..

Ik woon nu in Groningen dus Drenthe is lekker dichtbij..
Voor mij is Drenthe ook dichtbij. Ik durf ook wel te komen op een meeting hoor, maar waarschijnlijk ben ik dan wel diegene die niks zegt. Dus dan weten jullie dat alvast. Dat jullie dan niet denken, 'goh wat een raar mens', want dan ben ik dat gewoon, okee?
*steekt vinger in de lucht*

Ik ben dan degene die heel veel zegt......ben ik bang......
Jongens, gaan we dit nu echt doen? Ik vind het keileuk hoor! Voor mij is Drenthe een roteind rijden maar ik ken nog wel iemand bij wie ik dan langs wil gaan Het moet wel in een schoolvakantie zijn. Volgende week zou wel kunnen, maar dat is vast te kort dag.

Ik kan me Lemmy op de een of andere manier niet voorstellen als iemand die niks zegt

Hoe is het verder met iedereen? Ik ben blij vandaag, weet niet goed waarom maar ik krijg het steeds beter naar mijn zin. Ik hoor ook op mijn werk van iedereen dat ik er goed uitzie en dat ze zien dat het beter met me gaat, dus dat is fijn

liefs,

dubio
Ga in therapie!
quote:eleonora schreef op 30 januari 2008 @ 21:28:

*steekt vinger in de lucht*

Ik ben dan degene die heel veel zegt......ben ik bang...... hier nog één! haha, volgens mij knbl45858 (sorry, poes wil ook wat zeggen) kletsen wij samen de stiltes wel vol Leo!36*326 (oftewel de groetjes van de poes)
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 30 januari 2008 @ 21:29:

Ik kan me Lemmy op de een of andere manier niet voorstellen als iemand die niks zegt

Geloof me, het is zo. Nouja, misschien dat het na een uurtje een beetje overgaat hoor... dan zeg ik misschien opeens wel wie ik ben of zo.

Oja, en daarbij heb ik een enorm boerinnenaccent, dus dan weet iedereen dat ook alvast.
Ik ben ook blij vandaag! Goede resultaten teruggekregen, gaat goed op school.

Oja, ik kom ook met dochter, zit dan naast Lemmy haha! Goed Lem?
Lieve meiden,

Ik ga pas vanaf augustus in Drenthe wonen, tot die tijd woon ik vrij bovenin Noord Holland en ook daar zijn jullie welkom. Voor Drenthe moeten we nog even geduld hebben
quote:Lemmy schreef op 30 januari 2008 @ 21:43:

[...]

Geloof me, het is zo. Nouja, misschien dat het na een uurtje een beetje overgaat hoor... dan zeg ik misschien opeens wel wie ik ben of zo.

Oja, en daarbij heb ik een enorm boerinnenaccent, dus dan weet iedereen dat ook alvast.En ik praat met een Amsterdams accent en na een uur tetter ik mee met jou Lemmy, want dialecten en talen zijn mijn ding. Één glas wijn er bij en ik zing ook nog een moppie!
quote:Iseo schreef op 30 januari 2008 @ 21:45:

Oja, ik kom ook met dochter, zit dan naast Lemmy haha! Goed Lem?Heeeee Iseo, wat goed meid, gefeliciteerd!

Oja, ik kom ook met dochter, zit dan naast Lemmy haha! Goed Lem?

Hartstikke gefeliciteerd met je goede resultaten! Ik hoop dat je erg trots op jezelf bent, want daar heb je alle reden toe, echt goed gedaan!!

Natuurlijk mag je naast mij komen zitten, zal ik mijn dochter dan ook meenemen? Kunnen ze lekker samen thee zetten en zo...
anoniem_50315 wijzigde dit bericht op 30-01-2008 21:52
Reden: vind het zo spannend dat ik foutjes ga maken...!
% gewijzigd
quote:eleonora schreef op 30 januari 2008 @ 21:47:

[...]

En ik praat met een Amsterdams accent en na een uur tetter ik mee met jou Lemmy, want dialecten en talen zijn mijn ding. Één glas wijn er bij en ik zing ook nog een moppie!Ben opgelucht te weten dat ik in ieder geval niet bang hoef te zijn dat ik pijnlijke stiltes zal veroorzaken!
quote:Lemmy schreef op 30 januari 2008 @ 21:43:

[...]

Oja, en daarbij heb ik een enorm boerinnenaccent, dus dan weet iedereen dat ook alvast.Nou ja Lemmy als je uut Drenthe komt versta ik je iig wel..

Oja, ik kom ook met dochter, zit dan naast Lemmy haha! Goed Lem?Gefeliciteerd met de goede resultaten...
quote:superstar_2 schreef op 30 januari 2008 @ 21:55:

[...]

Nou ja Lemmy als je uut Drenthe komt versta ik je iig wel.. Ik zal veur de zekerheid mien ondertiteling wel metneem'n.
quote:Lemmy schreef op 30 januari 2008 @ 21:58:

[...]

Ik zal veur de zekerheid mien ondertiteling wel metneem'n.

Is veur mij niet neudig heur...

Ik woon alweer bijna 12 jaar in Groningen en ik versta nog steeds de helft niet..

Ik vind het dan ook altijd heerlijk om bij mams in Drenthe op visite te gaan dat toaltie is zo lekker vertrouwd..
quote:eleonora schreef op 30 januari 2008 @ 21:47:

[...]

En ik praat met een Amsterdams accent en na een uur tetter ik mee met jou Lemmy, want dialecten en talen zijn mijn ding. Één glas wijn er bij en ik zing ook nog een moppie!

Haha, volgens mij gaan wij het wel goed kunnen vinden Leo! Ik heb net nog op verzoek van mijn dochter "stemmetjes en accenten" gedaan (nou ja, zij vraagt dan: praat nog eens zo gek mama)

Drank vind ik sowieso een goed plan. Maar waar doen we het nou?
Ga in therapie!
Jullie mogen ook best allemaal hier naartoe komen hoor!
Bij mij kan het ook, is wel wat uit de richting voor sommigen. Maar jullie zijn van harte welkom!

Honden meenemen is wel wat lastig met mijn drie poezen helaas :(
Ga in therapie!
Dubiootje

ben je nu of straks nog even online?

zo en nu even lezen wat jullie allemaal zo snel geschreven hebben

liefs Zonlicht
Het wordt steeds gezelliger hier

Leo, ik doe wel gezellig mee met amsterdams hoor, maar versta ook heel goed Drents! ps is die baan van jou die je achterlaat nog vrij? ik ben wel toe aan iets nieuws

Enne, ook in NH weet ik je wel te vinden hoor, is dichterbij dan sommige anderen

Maar een meeting hier in de buurt, een mooie wandeling maken en bij mij eten, ik stem voor, en voor degenen van echt overver lukt het vast ook wel een slaapplaatsje te vinden.

Verder ben ik nu in een hele rare stemming, ik kan er hier niet teveel over uit wijden. En ik kan het ook nog niet goed onder woorden brengen bang dat ik teveel details geef en dat wil ik hier niet.

Lemmy ik ben toch wel erg nieuwsgierig naar waar jij woont dan, want dat heb ik blijkbaar gemist.
Een slaapplaats heb ik altijd wel dat is geen enkel probleem...

Zon binnenkort een bakkie doen in het winkelcentrum van jouw woonplaats?
quote:zonlicht2 schreef op 30 januari 2008 @ 22:57:

Lemmy ik ben toch wel erg nieuwsgierig naar waar jij woont dan, want dat heb ik blijkbaar gemist.Ik laat het je even weten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven