Oogkleppen, Wazen, BeenThereDoneThats en Tranen, deel 5

07-07-2007 23:49 7703 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic waar iedere vrouw kan aansluiten die in een ongelijkwaardige relatie zit of heeft gezeten.

Er zijn de verschrikkelijke verhalen van vrouwen die mishandeld zijn, die zelfs blij moeten zijn dat ze het er levend of niet al te zwaar gewond vanaf hebben gebracht. Maar het begint al bij niet gewoon jezelf kunnen zijn in de relatie, bij afhankelijk zijn van de buien van je partner, bij van alles uit de kast te moeten halen om je partner goed gestemd te houden.

Een speelbal zijn: of jij, of je huisraad, of je eigen dingetjes moeten eraan geloven.

Vooral: onvrij zijn. Niemand houdt je beet, niemand dwingt je te lopen, en toch ben je niet vrij. Je weet dat je eigenlijk anders wilt maar je doet het niet.

Angst. Soms meer, soms minder, soms lijkt ze weer afwezig.

Op het scherpst van de snede leven, want áls je ruzie kunt maken over iets wat je uitgesproken wilt hebben, dan dóe je het ook, zover als je kunt.

Eruitstappen: eindelijk voor jezelf kiezen. Er dan achter komen dat er ook nog een leven te leven valt, in te vullen valt. Jezelf eindelijk tegenkomen.

Manu  jij kunt je verhaal niet meer vertellen.
Dubiootje, wat goed dat je die vakantie gewoon door laat gaan. Als ik lees wat je schrijft, denk ik dat je eigenlijk toch al stiekem best een beetje op de goede weg bent. Ondanks alles.

Mijn worst case scenario: iemand tegenkomen op mijn werkplek, hem herkennen maar niet meer weten waarvan. Hij gaat heel amicaal tegen mij doen en ik maar twijfelen; ex-collega? buurtgenoot? buurjongen van vroeger? zakenrelatie? oud-klasgenoot? kennis? of neeeee... toch niet een... ex-vriendje?????? En dan dit een half uur lang. Mijn hoofd wordt steeds roder en de knoop in mijn maag steeds groter. Uiteindelijk dan toch gered worden door een achteloos binnenwandelende collega: "Heeee kerel! Lang niet gezien man! Hoe lang is het nou geleden dat je bij ons wegging en voor bedrijf X ging werken?" Pffff.... toch een ex-collega dus..... (inderdaad, echt gebeurd).
[quote]Lemmy schreef op 24 augustus 2007 @ 23:33:

Dubiootje, wat goed dat je die vakantie gewoon door laat gaan. Als ik lees wat je schrijft, denk ik dat je eigenlijk toch al stiekem best een beetje op de goede weg bent. Ondanks alles.

Dank je wel lieverd... ook al voelt het vanavond helemaal niet zo
Ga in therapie!
Dubio
Dubiootje lieve schat (f)
Lemmy en Iseo, dank je wel voor de knuffels en de schouders om op uit te huilen

Iseo, ik wil je hier ook nog even bedanken voor je mail van daarnet. Je geeft me zo'n troost lieve meid, zo'n troost Je begrijpt, door onze mailwisseling van de laatste tijd, zo goed wat onze liefde betekend heeft, en betekent

Ik begin langzaam een klein beetje te geloven dat ik dit overleef.
Ga in therapie!
Geen dank lieve Dubio, je bent er al vele vele avonden voor mij geweest met je lieve begrijpende mailtjes en altijd wijze raad, ik zit hier nu zelf een potje te janken, maar het is okee en jij doet het hartstikke goed en je gaat hier helemaal sterk uitkomen ik weet het zeker!!
Iseo en Dubiootje...
Lemmy'tje, Iseo, lieve schatten, kom hier Ik zit hier te janken, te jánken Ik moet eigenlijk naar bed maar heb nog tranen over. Nog eventjes dan.

Nog 35 posts en we zitten vol.
Ga in therapie!
Huil nog maar lekker even uit dan, lieve Dubio....

ik zit hier ook al een beetje mee te snikken...

(volgens mij raken de topics sinds het nieuwe forum niet meer vol, heb zoiets ergens gelezen...)

Ik wil je nog sterkte wensen voor morgen trouwens, als je die behandeling ondergaat...

Vol? Volgens mij kunnen we door tot in de duizenden....

Wel jammer van onze openingsposten, dus misschien toch maar stoppen met deel 5 bij de 700?

Dubio Dubio, echt een hele hele dikke knuf en het gaat echt goedkomen meid!

Samen janken doet goed, en je bent niet alleen, ook al is het een eenzaam verdriet...
Ach meisjes, ik wil jullie niet verdrietig maken Maar ik vind het lief dat jullie wat traantjes van me willen overnemen

Heeft iemand van de week nu nog die prachtige maan gezien? Hij wordt nu ook weer zo mooi, denk ik. Kijk maar naar buiten.
Ga in therapie!
Gezien, schat! Prachtig!

Jij maakt ons niet verdrietig, we delen, Dubio.

(f)
Even een rondje door de tuin gemaakt, maar helaas, hier geen maan maar wolken. Misschien is het een speciale opvrolijk-maan voor degenen die het het nodigst hebben...?

I'm an Orange Moon

I'm an Orange Moon

Reflecting the light of the sun

Many nights he was alone

Many, many, many nights

His light was so bright that they turned away

And he stood alone

Every night and every day

Then he turned to me

He saw his reflection in me

And he smiled at me when he turned to me

Then he said to me

How good it is, how good it is

I'm an Orange Moon

I'm brighter than before

Brighter than ever before

I'm an Orange Moon and I shine so bright

Cause I reflect the light of my sun

I praise the day, he turned my way

And smiled at me

He gets to smile and I get to be orange, that I love to be

(Oh...)

Shine so bright

(Oh...)

He ruled the day, I ruled the night

(Oh...)

Shine, shine, shine

(Oh...)

How good he is, how god is

How good it is, how god is

I'm an orange moon

I'm brighter than before, brighter

Reflecting the light of the sun

Smile at me

(Erykah Badu)
Ga in therapie!
Voor jou Lemmy

Alleen dan een beetje minder vol

welterusten lieve vriendinnetjes, slaap lekker
Ga in therapie!
Dubiootje
Ach, wat lief Dubiootje... dankjewel!

Slaap zacht!
Trusten lieverds!
Zucht
Heb jullie topics gelezen en jee ook zware kost , en wat zijn er toch veel vreselijke mannen zeg .Ik geraak voorlopig ook niet weg , mss omdat er nog te veel goede stukken tussen zitten of mss door mijn allesoverheersende verlatingsangst , en toch elke keer als hij over een grens gaat denk ik meid waar ben je toch mee bezig...
Beste Whitewing

Realiseer je je goed dat dit een erg gevoelig en heel serieus topic is?

Ik heb gezien wat je hebt gedaan op je eigen topic, de berichtjes veranderd, op een vage manier, terwijl daar mensen zijn die je echt willen helpen.

Evengoed welkom als je echt wilt praten.

Iseo
Goeiemorgen meisjes, lekker geslapen?
Ga in therapie!
Hoi lieve Dubio! Beetje kort, maar wel okee.

En jij? Hoe voel je je?
Ha lieverd, je ben er alweer Inderdaad kort geslapen, als ik de tijd van je laatste posting zie

Ik heb goed geslapen, ik werd uit mezelf wakker om half 9. Die kans heb ik niet zo vaak, om uit mezelf wakker te worden (ik zou zeggen uitslapen als ik maar eens wat langer sliep). Ik struikelde op de trap en gooide daarbij hete koffie over mijn hand, gelijk een huilbui natuurlijk Maar dat is goed. Ik zie het maar zoals ze bij een bevalling altijd zeggen, als je moet puffen: "de-ze wee komt nooit meer terug". Deze traan komt nooit meer terug, denk ik dan maar. Wat eruit is, is eruit.

Ik ga me zo klaarmaken om vanmiddag naar die ontspanningsbehandeling te gaan. Daarna ga ik met een vriendin naar het zwembad, lekker ontspannen, in de zon liggen, potje janken als ik wil. En voor vanavond heb ik ook wat leuks gepland, zodat ik in elk geval niet alleen ben.

Ik voel me wel een stukje beter nu. Het mooie weer helpt wel, maar ook jullie lieve berichtjes van gisteravond hebben me echt goed gedaan.

dag lieve schat!

dubio

PS Ik heb je net gemaild dus bovenstaand verhaal heb je misschien al gelezen
Ga in therapie!
quote:Iseo schreef op 25 augustus 2007 @ 03:41:

Beste Whitewing

Realiseer je je goed dat dit een erg gevoelig en heel serieus topic is?

Ik heb gezien wat je hebt gedaan op je eigen topic, de berichtjes veranderd, op een vage manier, terwijl daar mensen zijn die je echt willen helpen.

Evengoed welkom als je echt wilt praten.

Iseo

Jazeker en thx , ik wou mij hele topic daar wissen omdat hij terug is en ik bang ben dat hij het zou vinden je weet nooit he.

Hij kent deze nickname niet enzo maar ons wereldje is erg klein , daarom ga ik vanaf nu ook ons geloof niet meer vernoemen want zo wordt mijn verhaal anoniemer en ben ik dus veiliger.

Nu ze hebben me zeker raad gegeven op de andere topic en ik ga zo snel ik kan stiekem een psycholoog zoeken .Nu vind ik wel dat mensen precies moeilijk kunnen begrijpen dat je ondanks dat je inziet dat je over je grenzen laat gaan niet zomaar een twee drie weggaat .Maar dat komt ook door extrme wisselingen denk ik want eerst dan is hij zo erg aan het schelden maar daarna weer poeslief en dan is het net of hij de pijn heelt die hij je eerst aandeed.Tìs erg verwarrend soms lijkt het alsof die echt van je houd en een ander moment kan die plots echt gemeen zijn .Hij kan bevoorbeeld als ik ziek was dan mijn hoofd aaien en thee brengen , maar anderzijds riep hij mij eens om iets aan de pc te doen en toen ik niet gelijk kwam en even later de huiskamer inkwam wou hij slaan en gilde hij ``als ik zeg dat je moet komen dan moet jij dat NU doen wanneer ga jij nu eens leren gehoorzamen verdomme``.Dan ga ik ergens anders in het huis zitten en dan komt ie na een tijdje weer lief doen pffff.Ik denk toch dat het met het cultuurverschil ook erg veel te maken heeft want of dan familietradities want hij zegt ook steeds mijn ma en zussen die deden niks buiten het huishouden die waren dag en nacht bezig met schoonmaken en koken en die deden alles voor hun man en kinderen en die waren heel religieus en spraken hun man nooit tegen en mijn pa hield heel veel van mij ma daaron.En dan denk ik soms was ik maar zo want misschien houd hij dan meer van mij maar ja huishouden is niet mijn sterkste kant of hobby en ik heb altijd gewerkt dus ben niet gewend steeds thuis te zitten he

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven