Oude liefde roest niet...

06-09-2010 00:08 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijdje terug was ik mijn oude studiestad voor een grote reunie met mijn oude studie- en stapgenootjes daar. Ik ben ondertussen al 15 jaar afgestudeerd en uit die stad weg. Toen ik studeerde heb ik 3,5 jaar lang een geweldige (zeer fysieke) relatie gehad met het stuk van de stad. Ik was echt supergek op die jongen. Ik was bepaald niet zijn eerste bedgenote, kwam ze op iedere hoek van de straat tegen en altijd was er wel weer een dame die wat van hem wilde. Toen ik op stage ging in het buitenland maakte ik me dan ook geen illusies. Ik dacht dat hij zo weer een ander zou hebben, en hij (blijkt) dacht hetzelfde over mij (doe het ook niet slecht bij het andere geslacht). Niet dat we het er ooit over hebben gehad, want communicatie was niet ons sterkste punt en we waren beide erg onzeker. Het is toen min of meer als een nachtkaars uitgegaan, want ik ben in het buitenland gebleven en pas jaren later weer terug naar Nederland gekomen.

En toen kwam die reunie. Ik zag hem en het was meteen weer helemaal mis. Hij trok me mee naar buiten, en het was meteen van beide kanten zoenen, huilen, trillen van emotie, lange omhelzingen....long story short: verder geen mens meer gezien, maar 24 uur lang praten, praten, praten, zoenen en sex. Geweldige sex. Net als toen. Alleen nu - allebei 15 jaar ouder - eindelijk ook de communicatie erbij gehaald. Too little too late, want we zijn beide gebonden en hij heeft kinderen.

Ofwel, ik ben nu weer kneiterverliefd en hij ook. Maar daar kan geen sprake van zijn. Godzijdank wonen we 250 kilometer uit elkaar. En nu zit ik te wachten tot het gevoel overgaat. Lukt nog niet echt. Kan niet eten of slapen, val kilo's af (da's dan weer een voordeel), kan me niet concentreren, heb enorme schuldgevoelens tov mijn vriend, maar ga het hem echt niet vertellen. Het moet weer slijten...maar mijn god, wat verlang ik naar hem. Hij stuurt sms'jes dat hij me wil zien, ik ga het niet doen ondanks dat ik de verleiding nauwelijks kan weerstaan.

Wilde dit even kwijt, want (vanzelfsprekend) heb ik dit aan echt niemand verteld en ik barst bijna uit elkaar. Als iemand nog een goed advies heeft dan hoor ik het graag. Dat het allemaal Verkeerd was en Niet Had Mogen Gebeuren, dat weet ik ook wel. Maar het is wat het is en nu moet ik op de blaren zitten...
doorgaan, hij behoort tot het verleden en daar moet hij ook blijven en anders moet je hem daar maar weer plaatsen.

Heeft je partner geen recht op eerlijkheid?Hebben jullie een open relatie?Hoe dan ook je hoort het hem te vertellen, maar dat is mijn mening.

Je hebt altijd een keuze en je hebt ervoor gekozen om met die man het bed in te duiken.Nu moet je kiezen voor je relatie,eerlijk zijn en investeren.

Ben je wel gelukkig in je relatie?
als je hem echt wilt vergeten en bij je vriend wil blijven dan zou ik ieg elke vorm van contact voorkomen. zolang je contact met hem hebt zal het verliefde gevoel ook echt niet weggaan.

Mocht het echt zo zijn dat hij toch je ware liefde is dan zullen jullie allebei keuzes moeten maken. En ja, die hebben consequenties.

Maar wees in hemelsnaam eerlijk tegen je vriend. Die achterbaksheid over vreemdgaan..bah. t was niet alleen een dronken zoen. klinkt hard, maar zo denk ik erover
Tja, wat nou als het de liefde van je leven blijkt te zijn en je ontdekt dat je huidige man dat niet is...?
Geloof me, ik zou het graag vertellen (nou ja, graag is misschien een groot woord, ik zou zeven kleuren stront schijten), maar dat kan ik denk ik beter niet doen. Het is me nu al jaren zeer duidelijk gemaakt dat als ik ook maar iemand zoen het dan meteen over en uit is. Geen discussie, geen therapie, geen excuses, geen tweede kans, niks. En ik geloof hem, want dat is precies wat hij in 1 van zijn vorige relaties heeft gedaan. Hij vindt dat als je wat stoms uithaalt je er voor dient te zorgen dat je partner er geen last van heeft en dat je je schuldgevoel lekker bij je mag houden en er zelf mee moet dealen. Dus ik heb voorlopig even het lef niet.

En nee, het was geen dronken zoen, het was allemaal in broodnuchtere toestand ook nog. Het was 100% hormonaal gestuurd denk ik maar zo. En of ik gelukkig ben in mijn relatie. Hm. Tevreden is misschien een beter woord. Geen conflicten, geen hoge pieken of diepe dalen, het kabbelt voort. Niks mis mee, geen bijzonderheden zeg maar. :-)

Ik reageer nu ook niet meer op sms'jes en hoop maar dattie niet in de auto springt en opeens opduikt op mijn werk ofzo. Hij heeft in het verleden wel vreemdere capriolen uitgehaald.

En mocht het de Ware Liefde zijn....tja, dat zou dus zo maar kunnen. Maar meneer de Ware Liefde heeft kindertjes en ik vind dat hij eerst maar eens goed moet gaan nadenken. Die kids gaan voor de Ware Liefde van pa (zei zij als enorme mosterd na de maaltijd).
Dat klinkt (leest ) niet als gelukkig , maar wat je nu hebt is dat ook wat je wil ?Verdien je het niet om gelukkig te zijn?

Gaat het zoals jij of jullie voor ogen hadden.Vreemdgaan gebeurt denk ik niet zomaar.

Ik lees morgen even terug ik ga nu richting douche en bed
quote:mariona schreef op 06 september 2010 @ 00:08:

..: verder geen mens meer gezien, maar 24 uur lang praten, praten, praten, zoenen en sex. Geweldige sex. Net als toen. Alleen nu - allebei 15 jaar ouder - eindelijk ook de communicatie erbij gehaald.Communicatie as in...? Maak jezelf nou niet wijs dat er eindelijk gecommuniceerd wordt, tijdens een dolle avond. Communicatie vergt moed, energie, openheid en intentie. Welke er alle vier niet zijn
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
@Very Cherry: Nou, dat viel dus tegen, of mee, het is maar hoe je het bekijkt. We hebben heel wat afgepraat (we waren 24 uur bij elkaar, zelfs met hem zijn er dan genoeg pauzes). Onze relatie van toen en de afgelopen 15 jaar zijn de revue gepasseerd, waarom is het uitgegaan, hoe zijn we er toen mee omgegaan, wat hebben we allemaal gedaan sindsdien en met wie en waarom en hoezo. En vooral ook: wat gaan we nu in godsnaam doen? Wat is dit, wat betekent dit, wat moeten we ermee, moeten we er wel wat mee?

Hoe sta jij in je relatie en ik? Conclusie: we moeten verstandig zijn. Maar die afslag hadden we al een beetje gemist. Probeer alsnog een U-turn te maken.
quote:mariona schreef op 06 september 2010 @ 00:08:

. Het moet weer slijten...maar mijn god, wat verlang ik naar hem. Hij stuurt sms'jes dat hij me wil zien, ik ga het niet doen ondanks dat ik de verleiding nauwelijks kan weerstaan. Ja, dat is echt wel fijn voor je vriend. Ga je nu de komende jaren een hoop frustratie op hem botvieren?. Alleen omdat je een avond niet sterk genoeg geweest bent om je broek aan je kont te houden?(geld voor dat reuniegeval net zo, hij zou zich al helemaal moeten schamen met kinderen). Ik heb nu al medelijden met je vriend.
quote:mariona schreef op 06 september 2010 @ 01:22:

Onze relatie van toen en de afgelopen 15 jaar zijn de revue gepasseerd, waarom is het uitgegaan, hoe zijn we er toen mee omgegaan, wat hebben we allemaal gedaan sindsdien en met wie en waarom en hoezo.En dat allemaal binnen 24 uur, inclusief pauzes? Ik zou het Guiness Book of Records bellen Nee maar serieus, dat heet "bijpraten", of bijkletsen, hoe je het noemen wil. Bovendien heb je op 75% van de hierboven gestelde vragen geen antwoord, maak ik uit het topic op. Dus hoezo communicatie?
@Stevia: Eh, nee? Ik vier helemaal niks op niemand bot. Hij merkt niets, behalve dan dat ik wat mager word. Is niet zo'n gevoelig type wat dat betreft.

Vriendlief heeft zelf 3 jaar geleden ook zijn broek een keer verloren. Heeft-ie me niet verteld (geheel volgens zijn voor je houden filosofie), kwam ik toevallig achter, al ontkent hij tot op de dag van vandaag. Is allemaal weer goed gekomen, maar van een heilige is geen sprake. Is niet zo dat ik nu wraak heb genomen ofzo, dit was helemaal niet gepland en gaat ook zeker niet nog eens gebeuren.
quote:mariona schreef op 06 september 2010 @ 01:22:

Conclusie: we moeten verstandig zijn. Maar die afslag hadden we al een beetje gemist.Je vindt dus helemaal niet dat je verstandig moet zijn. Even afgezien van de moraal he, want ik ben helemaal niet zo moralistisch. Maar vinden dat je verstandig moet zijn, dat ziet er zo niet uit. Dus begin nou eens met jezelf geen dingen wijs te maken; 1. je vond niet dat je verstandig moest zijn, en 2. er was geen sprake van communicatie, er werd wat bijgekletst tussen het wipwappen door. Twee gratis lessen a la VC
@Very Cherry: ja, als je het zo bekijkt heb je gelijk natuurlijk. Ik vond toen helemaal niks. Het verstandig willen zijn kwam (lekker op tijd) achteraf. En bijkletsen blijft natuurlijk wel een vorm van communicatie, al is het natuurlijk op dat moment niet om de keukentafel, nu gaan we er eens goed voor zitten met gespreksverslag-communicatie, vooral niet als je zo emotioneel bent als de tering.
Les drie van VC; ik vind van geen een relatie dat 'ie voor altijd is, moet, of zou moeten zijn. Het kán, en het mag, maar het hoeft niet, laat staan moet. Dus wellicht is je huidige relatie gewoon "op" (tevredenheid, niets bijzonders, voortkabbelen zijn bij mij persoonlijk al contra-indicaties, lees; Killing) en sta je open voor nieuwe impulsen. Je kan nog zo van iemand houden, of aan iemand verknocht zijn, als je eenmaal vrienden bent word je in mijn ogen nog maar heel moeilijk weer lovers.

Dus ook een mogelijkheid is om het wél onder ogen te zien, wél op te biechten, en het wél als een ommekeer (of op zn minst als een teken) te beschouwen. Ongeachte of Jeugdliefde wel of niet iets voor je voelt. Het gaat om jou, en wat jij verwacht van het leven en van relaties.

"Communiceer" je nog wel met je eigen man, trouwens?
quote:mariona schreef op 06 september 2010 @ 01:35:

dit was helemaal niet gepland en gaat ook zeker niet nog eens gebeuren.Tja, sorry. Daar geloof ik niet zo in, als dit al allemaal zo gemakkelijk ging.

Maar, ok. It's your life.
quote:Very Cherry schreef op 06 september 2010 @ 01:42:

Dus ook een mogelijkheid is om het wél onder ogen te zien, wél op te biechten, en het wél als een ommekeer (of op zn minst als een teken) te beschouwen. Ongeachte of Jeugdliefde wel of niet iets voor je voelt. Het gaat om jou, en wat jij verwacht van het leven en van relaties.

"Communiceer" je nog wel met je eigen man, trouwens?Ja, is al door mijn hoofd geschoten, maar ik durf die kant nog niet op te denken. Ik "communiceer" (volgens welke definitie dan ook) nog wel met mijn man, al is hij van het superrationele soort dat zich meestal uit in korte zinnen en niet in lange beschouwingen. Hij is langer van stof over het mislukken van de formatie dan over emotionele dingen zeg maar.
quote:Stevia schreef op 06 september 2010 @ 01:43:

[...]

Tja, sorry. Daar geloof ik niet zo in, als dit al allemaal zo gemakkelijk ging.

Ik wel. Want was eerste misstap in 10 jaar en ook de laatste.
Ongeveer hetzelfde meegemaakt,heeft mij mijn huwelijk gekost...

Weet niet of dat het je waard is,want meer als geweldige sex heb je niet met deze man toch?
Tot nu heb je niet gereageerd op SMSjes. Dat zou ik volhouden. En dan eens jouw eigen relatie heel eerlijk bekijken. Op mij maakt het niet de indruk dat je helemaal happy bent. Maar dát kun je alleen zelf bepalen....

Als het zo mocht zijn, dat jullie (die vriend van vroeger) écht bij elkaar horen, dan blijkt dit vanzelf wel een keer in de toekomst...
Tja ik geloof wel dat dingen met een reden gebeuren, als je verder nooit vreemd bent gegaan doe je dit niet zomaar. Misschien is hij wel je ware liefde, je huidige relatie klinkt niet super bevredigend maar gewoon omdat het zo is ofzo.

Als hij single was geweest hoe had je er dan in gestaan? Had je dan wel voor hem gekozen? Als dat antwoord ja is zou ik er voor gaan.

Ik ben laatst een jongen tegen gekomen waar ik vele jaren terug op vakantie mee ben opgetrokken, was toen stiekem smoorverliefd en hij ook. Hem daarna ook nog weleens opgezocht met vrienden. Ook hij woonde andere kant van NL maar wel nog veel aan hem gedacht...Laatst heb ik hem weer ontmoet en zodra ik in zijn ogen keek was ik verkocht terwijl ik lange relatie had! Heb ik nog nooit gehad en heb ook totaal geen schuldgevoelens gehad en heb met hem gezoend..Ik ben echt tegen vreemdgaan en heb het nog nooit gedaan maar nu leken al mijn principes wel niet meer te bestaan, echt kon mezelf niet meer. Het moment dat ik hem zag wist ik al dat het exit relatie was en dat ik voor hem moest gaan...het voelt echt alsof hij de 'one' is...

Wat ik voor hem voel is zo bijzonder, alles klopt en hij heeft exact hetzelfde. Ik neem nu het risico, misschien blijkt later toch dat het niet zo is maar als iets zo goed voelt moet je het wel een kans geven. Ik zou mezelf niet levenslang willen afvragen, had ik maar...Maar goed, in mijn geval was hij vrijgezel en zijn er nog geen kinderen in het spel. Dan is de keuze wel wat makkelijker. Maar ik zou zeggen, volg je gevoel...anders ga je spijt krijgen.
Even een reactie op de Op..Oude liefde roest niet gaat niet voor iedereen op hoor....Hier een relatie gehad toen ik 17 was mijn eerste echte liefde..... 5 jaar geleden weer ontmoet en ONEEEE nooit meer hij was precies hetzelfde als het toen uitging......dus oude liefde roest wel....gelukkig....
Hmm rot voor je dat het gebeurd is. Maar ik vind het wel oneerlijk tegenover je man als je er niks over zegt.

Ja dan verlaat hij je misschien maar kan jij met een leugen leven? dat zou ik niet kunnen.

Kijk je moet het zelf weten het is jou leven, als je voor de oude liefde wil gaan, ga er dan voor. Maar wees wel eerlijk tegen je man want nu heb je hem gewoon keihard verraden en bedrogen. Niet expres dat weet ik, maar het is wel gebeurd.

Ik had ook zo'n oude liefde met wie het altijd mis ging als we elkaar zagen, daarom spraken we alleen af als ik geen vriend had.
Mariona, als mijn man zulke gevoelens zou hebben voor een andere vrouw zoals jij voor je ex-vriend, dan zou ik zelf een eind maken aan de relatie.

Ik zou nooit me nooit meer helemaal kunnen geven aan iemand die zo verliefd is op een ander en niet zeker weet dat ik de ware liefde voor hem ben.

Maar ja, dat ben ik, en missschien denkt je vriend er anders over.

Ik vind in ieder geval dat hij moet weten waar hij aan toe is en dat hij het recht heeft om te beslissen of hij nog bij je wil blijven of niet.
Inderdaad vertellen en dan maar verder zien. Je man heeft recht op de waarheid.
Ik zou het niet vertellen. Probeer er eerst maar eens achter te komen of het eenmalig was of dat het vaker gaat gebeuren.

Ik heb ook zo'n "oude liefde". Jaren geleden toen ik even geen relatie had elkaar weer ontmoet en het was als vanouds. Hij had echter een vriendin en kinderen, dat was voor mij genoeg om er niet voor te gaan, maar oh wat heb ik gehoopt dat het anders was. Nu zijn ze toch uit elkaar en hij zoekt contact, maar heb ik een relatie. Daarom spreek ik niet met hem af, want ik weet dat het een bom onder mijn relatie zou leggen. En mijn relatie is nu oke.
Cum non tum age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven