Ouders die tegenzitten
woensdag 29 september 2010 om 10:53
Hallo allemaal,
Ik ben 22 jaar en een meisje (nog niet mijn vriendin) is 19 jaar. Wij zijn al een lange tijd gek op elkaar en hebben eerder al 2 jaar relatie gehad. Ging allemaal super tot de dag dat het uit ging, we hadden die dag een stevige woordenwisseling en toen wou het niet meer.
Nu hebben we elkaar weer gevonden maar zit de moeder van haar erg tegen... Ze wil gewoon niet dat ze met mij om gaat en ze hebben vaak ruzie?
Wat kan ik hier evt in betekenen en hoe moet ik hier mee omgaan?
Alvast thnx!
Ik ben 22 jaar en een meisje (nog niet mijn vriendin) is 19 jaar. Wij zijn al een lange tijd gek op elkaar en hebben eerder al 2 jaar relatie gehad. Ging allemaal super tot de dag dat het uit ging, we hadden die dag een stevige woordenwisseling en toen wou het niet meer.
Nu hebben we elkaar weer gevonden maar zit de moeder van haar erg tegen... Ze wil gewoon niet dat ze met mij om gaat en ze hebben vaak ruzie?
Wat kan ik hier evt in betekenen en hoe moet ik hier mee omgaan?
Alvast thnx!
woensdag 29 september 2010 om 10:59
woensdag 29 september 2010 om 11:07
Thnx so far.. Is het dan wel wijs om met d'r verder te gaan en eventueel een toekomst op te bouwen? Ze zegt zelf dat ze echt geen interesse in haar moeders mening heeft en graag met mij door wil... Maar zal het vroeg of laat niet een keer mis gaan vanwege haar moeder?
Haar moeder wil me niet zien.. niks...
Haar moeder wil me niet zien.. niks...
woensdag 29 september 2010 om 11:08
Ik zou de schoonouders gewoon links laten liggen... Familiefeestjes zijn toch al niet de meest enerverende. Mijn ex en ik konden goed met elkaars familie overweg (ik na een fikse ruzie met schoonmama, haha) maar we hadden 1 regel: we excuseerden elkaars afwezigheid bij de schoonfamilie met smoezen en wat niet al.
woensdag 29 september 2010 om 11:10
Er zal toch een reden zijn waarom haar moeder jou niet wil zien? Wat heb je uitgevroten toen je eerder met haar een relatie had? Misschien heeft ze nl. wel groot gelijk, maar dat kunnen wij nu niet beoordelen. Dus kom, vertel op...wat is er in het verleden gebeurd? Lijkt me sterk dat ze je zomaar bij voorbaat al niet moet??
woensdag 29 september 2010 om 11:21
Het ging 2 jaar goed. Deden veel voor elkaar, mocht daar komen wanneer ik wou eten wanneer ik wou en slapen wanneer ik wou. Nooit gezeur... En de laatste week hadden we gewoon fikse ruzie met elkaar (zij en ik) en buiten de ouders om dus. Toen had ze tegen haar moeder gezegd dat ik niet deugde en schold enz... Maar nooit iets aangedaan ofzo, dat absoluut niet.
woensdag 29 september 2010 om 11:32
Hmm, dan is het wel een beetje vreemd van haar moeder. Jullie zijn nog steeds erg jong, maar toch al zeker weer wat ouder en volwassener dan toen jullie die 2 jaar met elkaar gingen. Misschien heeft je vriendin toen het uitging wel heel erg lelijke dingen over jou gezegd tegen haar mams, misschien moet je dat eens met je vriendin bespreken. Misschien kan moeders dat niet vergeten... Als er verder echt niks bijzonders is gebeurd, vind ik zeker dat mams jou een nieuwe kans moet geven. Schrijf haar desnoods een brief en leg uit wat je van haar dochter wil en dat je het echt meent. Misschien dat dat het makkelijker maakt. Succes iig ermee!
En trouwens, hier wordt gezegd dat je in principe niets te maken hebt met je schoonmama, daar ben ik het zeker niet mee eens. Je hebt er toch best wel wat mee te maken, vooral als er in de toekomst ook nog kinderen komen, dus het is erg fijn als je een goede relatie met ze kunt opbouwen. Doe je best ervoor!
En trouwens, hier wordt gezegd dat je in principe niets te maken hebt met je schoonmama, daar ben ik het zeker niet mee eens. Je hebt er toch best wel wat mee te maken, vooral als er in de toekomst ook nog kinderen komen, dus het is erg fijn als je een goede relatie met ze kunt opbouwen. Doe je best ervoor!
woensdag 29 september 2010 om 11:34
woensdag 29 september 2010 om 12:03
quote:keedy schreef op 29 september 2010 @ 11:34:
[...]
Waarschijnlijk heeft ze dat gezegd in the heat of the moment. Zeg jij nooit eens iets wat je later anders verwoord zou hebben? Ikke wel en ik denk iedereen.
Sorry voor mijn scherpe vraag.
Waarschijnlijk is het zoals Keedy aangeeft.
Zijn vriendin heeft nu in ieder geval ervaren dat het niet handig is om tegen je familie negatief te praten over (ex)vriend.
[...]
Waarschijnlijk heeft ze dat gezegd in the heat of the moment. Zeg jij nooit eens iets wat je later anders verwoord zou hebben? Ikke wel en ik denk iedereen.
Sorry voor mijn scherpe vraag.
Waarschijnlijk is het zoals Keedy aangeeft.
Zijn vriendin heeft nu in ieder geval ervaren dat het niet handig is om tegen je familie negatief te praten over (ex)vriend.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
woensdag 29 september 2010 om 12:47