Paniek!!!

26-08-2026 12:44 162 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nu ong 3,5 maand een relatie. Ik vind hem leuk en ga hem ook steeds leuker vinden. Er zijn ook wel iets van kriebels te bespeuren. Verheug mij er ook op om hem weer te zien. Maar ik merk dat ik bij hem wel af en toe op de rem moet trappen. Elke keer als we elkaar zien verteld hij mij hoe leuk, lief en mooi ik ben. Dat hij hoopt op een mooie toekomst samen en mooie herinneringen wil maken. Heb hem wel gelijk verteld dat ik niet samen wil wonen, eigenlijk nooit weer. Dat begrijpt hij gezien mijn verleden. Ik heb een huwelijk achter de rug met een (gediagnosticeerd) narcist. Nooit meer zal ik mijn vrijheid opgeven. Maar nu kreeg ik van mijn vriend een bos rozen toegestuurd. Met een kaartje “ dat hij zo verliefd is op mij, mij lief en aantrekkelijk vind en een topmoeder voor mijn dochter”. Het enige wat ik voel is PANIEK en ANGST. Dit lijkt op het patroon wat mijn ex liet zien. Ben ik nu weer zo blind??

Of bestaan er gewoon echt nog leuke mannen en zoek ik nu spijkers op laag water?? Ik heb hem bedankt voor de rozen maar merk dat ik nu ff afstand wil….beetje to much allemaal. Heb de neiging om heel hard weg te rennen nu. Misschien moet ik dit toch ff met hem bespreken.
Lilith schreef:
29-08-2026 12:50
Niks mis met je in een sauna op laten pikken als je dat wil.
Alleen voelt ze zich nu niet prettig onder de voor haar intense aandacht.
En dan mag ze er gewoon mee stoppen.

Precies. Zoals het nu gaat lijkt me voor geen van beiden prettig.
Boudica schreef:
29-08-2026 12:40
Nou... continu, ze schrijft 'elke keer als we elkaar zien'. Als het wederzijds is, vind je in die eerste maanden elkaar toch de allerleukste, liefste, meest fantastische persoon zonder minpunten? Dat spreek je toch uit naar elkaar als je samen bent?

Ze heeft het nu met hem besproken, en hij zal er rekening mee houden. Prima toch?

Maar goed, als we hier een stalkende narcist van willen maken met zn bosje bloemen, oké.
Ze heeft het al op de eerste date besproken (2e ontmoeting) en toen wilde hij gelijk de volgende dag weer afspreken. Als de ander nog niet eens heeft uitgesproken verliefd te zijn, ga ik niet wauwelen over een toekomst samen. Maar zelfs al zou ik verliefd zijn, hoef ik niet 10 keer op date 1 te horen hoe mooi en leuk ik ben.
dawncutler schreef:
29-08-2026 12:24
Los van het feit of deze man nou een psychopaat is of niet. Zijn er hier dames die dit gedrag aantrekkelijk vinden? Dat constante gevlei en gezwijmel en zo’n afgezaagde bos rozen? Voor mij zou de liefde toch meer in de verbinding zitten, iemand die echt naar me luistert, waar ik gemeenschappelijke interesses mee heb en waar ik goede gesprekken mee kan voeren. Iemand die zegt “je vertelde laatst dat je zo van kantklossen houdt, er is binnenkort een kantklos tentoonstelling, zullen we daar heen gaan? “
Maar goed, misschien ik ben daar anders in.
Als ik verliefd ben, vind ik dat heerlijk. Ik zwijmel gezellig mee met kaartjes en lieve berichtjes. Dat betekent niet dat er verder geen goede gesprekken worden gevoerd, want dat kan prima samengaan.
Ik zeg altijd hardlopers zijn doodlopers. Hoe snel ze in beeld komen, hoe snel ze ook weer kunnen vertrekken. Uit eigen ervaring ;).

Er is nogal onduidelijkheid over hoe lang to nou daadwerkelijk hem kent. Is het nou 3,5 maanden of 2 maanden?
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
29-08-2026 13:40
Ik zeg altijd hardlopers zijn doodlopers. Hoe snel ze in beeld komen, hoe snel ze ook weer kunnen vertrekken. Uit eigen ervaring ;).

Er is nogal onduidelijkheid over hoe lang to nou daadwerkelijk hem kent. Is het nou 3,5 maanden of 2 maanden?
2,5 maand geleden de 1e date. Maar een paar weken daarvoor elkaar ontmoet in de sauna. Dus puur kennen, kan het best 3,5 maand zijn. Beginnen met daten 2,5 maand. Zelf als zou je rekenen vanaf de eerste ontmoeting, ze hebben elkaar toen een maand/meerdere weken niet gezien. Dus het vertekent wel als je die maand meeneemt.
Pelle schreef:
29-08-2026 13:49
2,5 maand geleden de 1e date. Maar een paar weken daarvoor elkaar ontmoet in de sauna. Dus puur kennen, kan het best 3,5 maand zijn. Beginnen met daten 2,5 maand. Zelf als zou je rekenen vanaf de eerste ontmoeting, ze hebben elkaar toen een maand/meerdere weken niet gezien. Dus het vertekent wel als je die maand meeneemt.
Ja, dat is vooral in zo’n korte tijd wel essentieel om te weten.
Voor iedereen een groene tuin
apppie schreef:
29-08-2026 13:35
Als ik verliefd ben, vind ik dat heerlijk. Ik zwijmel gezellig mee met kaartjes en lieve berichtjes. Dat betekent niet dat er verder geen goede gesprekken worden gevoerd, want dat kan prima samengaan.
Tuurlijk kan dat samengaan. Maar bij to heb ik niet het gevoel dat date echt naar haar luistert en haar echt ziet. Want als ze aangeeft dat ze rustig aan wil doen, walst hij gewoon over haar heen met een riedel clichés die hij uit het boekje “hoe versier ik anno 1950 een vrouw” lijkt te hebben gehaald.
dawncutler schreef:
29-08-2026 15:03
Tuurlijk kan dat samengaan. Maar bij to heb ik niet het gevoel dat date echt naar haar luistert en haar echt ziet. Want als ze aangeeft dat ze rustig aan wil doen, walst hij gewoon over haar heen met een riedel clichés die hij uit het boekje “hoe versier ik anno 1950 een vrouw” lijkt te hebben gehaald.
Als ze er al wel seks mee heeft hoe kan die man dan snappen dat ze een bos bloemen krijgen angstaanjagend vindt?
To je zoekt het nu heel erg bij jezelf gezien je verleden. Maar ik heb geen narcistische exen en zou het hier ook benauwd van krijgen. Hij hoeft echt geen narcist te zijn maar kan ook gewoon wat sociaal onhandig zijn en denken dat dit een goede manier is om een vrouw het hof te maken. (Eerlijk gezegd denk ik dat een narcist het veel geslepener zou doen). Wellicht voelt hij het niet goed aan en heeft ie teveel Disney films gekeken. Als je het toch nog met hem wil proberen, kun je ook gewoon eerlijk tegen hem zijn. En iets zeggen van: “Joh dat geslijm en gezemel werkt bij mij niet. Het schrikt me juist af. Laten we gewoon leuke dingen doen samen en elkaar rustig beter leren kennen. En dan zien we wel waar het schip strandt.”
OhMellie schreef:
29-08-2026 15:18
Als ze er al wel seks mee heeft hoe kan die man dan snappen dat ze een bos bloemen krijgen angstaanjagend vindt?
De bos bloemen of het bijbehorende kaartje?

En seks betekent toch niet dat ze gelijk met hem oud wil worden?
dawncutler schreef:
29-08-2026 15:23
De bos bloemen of het bijbehorende kaartje?

En seks betekent toch niet dat ze gelijk met hem oud wil worden?

Dat bosje bloemen wel dan?
S-Groot schreef:
29-08-2026 15:27
Dat bosje bloemen wel dan?
Nee maar dat kaartje en al die andere liefdesverklaringen wel.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven