Partner bedrogen

03-08-2018 10:33 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Ik heb een maand geleden mijn partner bedrogen en kwas er kapot van dat ik staat was dit te doen, ik heb het haar dan ook verteld en na veel praten heeft ze het mij vergeven en gaat het terug goed tussen ons enkel kan ik het mezelf heel moeilijk vergeven en kan ik het moeilijk een plaats geven omdat ik me zo ontzettend schuldig voel, heeft iemand hier ervaring mee of tips over wat ik kan doen om dit te kunnen plaatsen en verder te gaan?
Alvast bedankt
drie weesgegroetjes en klaar
YagaBaba schreef:
03-08-2018 10:44
Slechte smoes
Dit. Juist dan ben je niet tot zoiets in staat.
Jij bent in de fout gegaan, en nu ben je oh zo zielig omdat je een schuldgevoel hebt.

Get over it, accepteer je fouten, leer ervan, en zorg dat je dit nooit meer doet.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
wauw!
weet je wat het stemmetje in het hoofd van mijn vrouw zou zeggen?

Afbeelding
ga zo door
Als je iets zoekt ben je het niet kwijt
Moet wel zeggen dat er hier "hard" gereageerd wordt. Maar in het topic vreemdgaan en goedkomen niet als een vrouw aangeeft meermaals partner te hebben bedrogen. Meten met twee maten.
Ooit weleens gebruik gemaakt van komma's en punten?
Het stemmetje in mijn hoofd zegt dat je maar vrijgezel moet blijven.
Wat een onzinexcuus van je psychische probleem. Maak van jouw probleem niet andermans probleem, dus gun je vriendin een wel geschikte vriend.
Ik zou ten eerste ipv je eigen problemen je partner centraal stellen.
Wat heeft zij nu van jou nodig om verder te kunnen.
Ik zou dan afspreken dat wat ze zegt leidend is. Niet zelf gaan invullen, niet zelf dingen groter maken.
Anders maak je jezelf helemaal gek.
Dat kan nu niet want als je dit verkeerd aanpakt heb je de relatie die je blijkbaar zo belangrijk vindt over een tijdje niet meer
Als je vriendin vriendinnen heeft met wie ze dit bespreekt lees je nu de reacties die zij te horen krijgt. Ik zou zo ook reageren als mijn vriendin met dit verhaal over haar partner komt.
Je bent vreemdgegaan, het siert je dat je er hulp voor hebt gezocht en je zo schuldig voelt
Maar het gaat nu niet om jou.
anoniem_636a100800946 wijzigde dit bericht op 03-08-2018 12:31
0.21% gewijzigd
Lucifer2018 schreef:
03-08-2018 10:44
Ik ben toch zo benieuwd welke psychische probleem ( wat is dat trouwens precies) zorgt voor je lul in een ander.

Of bedoel je karakter?
:rofl:
Schuldgevoel krijg je als je je realiseert dat je iets verkeerd hebt gedaan. En dat is maar goed ook, anders deed je het zo weer. Dus dat gevoel blijft nog wel even. En weet je zeker dat je vriendin je vergeven heeft? Het is nog maar een maand geleden, dat is niet erg lang om ergens overheen te komen.
Bespreek je schuldgevoel met de psychiater. Je gaat er twee keer per week naartoe (bijzonder) dus tijd zat om er over te praten.
Gek eigenlijk dat je je druk maakt om je eigen schuldgevoel en het niet kunnen geven van een plekje. Na slechts 1 lullig maandje.
Eerst ben je zo egocentrisch en gaat vreemd, daarna ben je bijna nog egocentrischer door te miepen over je schuldgevoel, terwijl het net een maand geleden is. Je vindt jezelf ineens een slachtoffer.
Terecht dat je je rot voelt. Dat mag best even duren.
De flexibiliteit van de menselijke geest om iets wat je hebt gedaan te verdraaien naar iets wat je is overkomen is werkelijk grenzeloos.
Ongeacht wat de reden is TS, dit is niet goed te praten.
Het kan gebeuren en je zal voor de gevolgen moeten opdraaien. Die schuldgevoelens die je hebt zijn goed, dat wil zeggen dat je toch door hebt dat het niet kan. Nu moet je zelf aan werken.
kerol schreef:
03-08-2018 12:55
De flexibiliteit van de menselijke geest om iets wat je hebt gedaan te verdraaien naar iets wat je is overkomen is werkelijk grenzeloos.
Ik moest hem twee keer lezen, maar ik vind dit echt de quote van de maand. :kneel:
Psychose, zeker in combinatie met manische ontremming, kunnen wel degelijk leiden tot gedrag waar je letterlijk geen controle over hebt en in gezonde doen nooit op zou komen. In de rechtbank kun je onder zulke omstandigheden zelfs ontoerekeningsvatbaar worden verklaard voor een misdrijf. Dus als dit echt waar is, dan is het geen smoes.

Het heeft alleen niet superveel zin om je schuldig te voelen. Was het je eerste psychose? Dan zul je waarschijnlijk met een rouw- en acceptatieproces te maken krijgen. Je verliest iets, namelijk het idee dat je gezond en misschien zelfs onschendbaar bent. In plaats daarvan ben je kwetsbaar en heb je iets zieks gedaan. Therapie (psycho-educatie of iets in een groep) kan hierbij helpend zijn.
Bedenk je ook dat psychoses bekend zijn om vaak weer terug te komen. Ik weet niet of je medicatie slikt, maar het is belangrijk dit te blijven doen en goed in gesprek te blijven met je psychiater over eventuele twijfels, bijwerkingen of wensen tot afbouwen. Ook is stress en een slecht dag-nachtritme vaak funest voor mensen met een psychotische kwetsbaarheid. Zorg dus goed voor jezelf en (daarmee) voor je vriendin. Zorg dat de kans op herhaling zo klein mogelijk wordt. Dat is wat jij kan doen. In de actie-modus, dat is handiger dan schuldig voelen of zwelgen.
anoniem_369058 wijzigde dit bericht op 03-08-2018 13:46
3.97% gewijzigd
Hoe dan ook, het is gebeurd. Terugdraaien kan niet en erover tobben heeft geen zin. Zorg dat het zich niet herhaald en meer kun je nu niet doen. Laat het los en kijk niet achterom.
Ksenija schreef:
03-08-2018 11:44
Moet wel zeggen dat er hier "hard" gereageerd wordt. Maar in het topic vreemdgaan en goedkomen niet als een vrouw aangeeft meermaals partner te hebben bedrogen. Meten met twee maten.
hele andere situatie, die vrouw was geestelijk gezond
S-Meds schreef:
03-08-2018 11:12
drie weesgegroetjes en klaar
Stelt tegenwoordig ook niks meer voor. Vroeger moest er minstens 10 keer het Onze Vader achteraan!
Wilhetnietweten schreef:
03-08-2018 14:20
Stelt tegenwoordig ook niks meer voor. Vroeger moest er minstens 10 keer het Onze Vader achteraan!
ja dat is ouderwets

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven