Partner biecht op...

18-04-2016 15:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nieuwe nick aangemaakt.

Gisteren kreeg ik schokkend nieuws.

Mijn man was opvallend stil, ik vroeg wat er was, hij wilde boven met me praten.

(De kinderen waren beneden, 2 jongens, puberleeftijd)

Veel schuldbewust slikken, geprevel, maar het hoge woord kwam eruit.

Hij biechtte op dat hij wrs genitale wratten had. Hij ging ermee naar de dokter. De kans bestond dat ik het ook had. Hij was in december naar de hoeren geweest, handwerk met pijpen, weliswaar met condooms, maar hij had al gegoogled en genitale wratten konden ook doorgegeven worden buiten de randen van het condoom. Mss via haar handen of besmet met een vieze handdoek.

Hij blijkt in de afgelopen 10 jaar totaal 4x naar de hoeren geweest te zijn, waarvan altijd met condoom, 1x geneukt, rest pijpen/handwerk. *EDIT: Inmiddels heeft hij opgebiecht dat het om ongeveer 25x gaat.* Daarnaast is hij elke keer voorafgaand aan zo'n bezoekje een keer of 4 a 5 er gaan 'kijken', in die wijk waar de prostituees zitten. Voorpret. Ofzoiets.

Ik ben ongelooflijk in de war. We zijn al 20 jaar bij elkaar. We hadden -zo dacht ik- een prima relatie, een goed sex leven, (min. 1x p wk, en altijd bevredigend). En, dit vind ik het ergste, we hadden (dacht ik) altijd een open relatie waarin alles bespreekbaar was.

Nu ineens is alles veranderd.

Hij liegt dus al zeker 10 jaar.

Is niet trouw.

Hoe kun je dit jarenlang vóór je houden? Terwijl we intieme gesprekken hadden over geheime fantasieën, heb het hem wel eens speels gevraagd; zou je niet eens naar een parenavond willen? Of een prostituee? Lijkt je dat spannend? Maar dan zoende hij me innig, en zweerde dat ik de enige voor hem was, hij zou het niet eens KUNNEN met een ander...

Ik voel me zo'n SUKKEL dat ik het geloofde. Schaam me...

Voel me eenzaam, met dit geheim. Ik kan/wil er met niemand over praten. Weet ook niet hoe ik nu verder moet. Hij vroeg me huilend of ik het wel goed vond dat hij naast me sliep, gisteravond. En ik zei verbaasd van 'ja, natuurlijk, waar moet je anders slapen?'

Verdoofd.

Ik heb geen passende emoties, kan het niet overzien. Weet niet of ik boos ben, verdrietig, of wat dan ook. Ik heb hem ook gezegd dat ik niet weet wat ik ermee moet. Dat het tijd nodig heeft.

Hoe kan ik hem nog ooit vertrouwen?

Hoe kan ik ooit nog sex met hem hebben? Ik walg als ik nu aan zijn lichaam denk.

Het was geen eenmalig slippertje, in een dronken bui.

Hij heeft dus de afgelopen 10 jaar zeker 25x daar rondgelopen, zijn fantasie gevoed, tot hij aan zijn lust toegaf. Daarna voelde hij zich schuldig en vies, zegt hij, en was 'de behoefte' weer een tijd weg.

Pffff. Wat moet ik hiermee?

Door op dit forum te schrijven, hoop ik het wat beter te kunnen plaatsen. Van me af te kunnen schrijven. Mss dat ik dan ontdek wat ik voel, vind, denk. Ben benieuwd naar de mening van anderen. Want IK weet het ff niet.
quote:cip1 schreef op 23 april 2016 @ 16:40:

Ik wil geen olie op het vuur gooien, integendeel. Maar is het bij je opgekomen dat hij een wanhoopsactie kan uithalen? Misschien heeft hij echt acute psychische hulp nodig. Ik begrijp heel goed dat je geen medeleven kunt opbrengen.Dit gevoel bekroop mij ook.
~Energy flows where attention goes~

Ik wil geen olie op het vuur gooien, integendeel. Maar is het bij je opgekomen dat hij een wanhoopsactie kan uithalen? Misschien heeft hij echt acute psychische hulp nodig. Ik begrijp heel goed dat je geen medeleven kunt opbrengen.Ik denk ook dat Zeeland in ieder geval moet zeggen tegen haar man dat vriendinnen al op de hoogte zijn. Voor het geval dat hij het in zijn hoofd haalt om haar iets aan te doen om daarmee zijn schande ongedaan te maken. Je hoort wel eens zoiets, dat iemand Door slaat en rare dingen doet om iets geheim te houden. Dan weet hij dat dit geen oplossing is omdat er nu meer mensen van weten

Ik wil geen olie op het vuur gooien, integendeel. Maar is het bij je opgekomen dat hij een wanhoopsactie kan uithalen? Misschien heeft hij echt acute psychische hulp nodig. Ik begrijp heel goed dat je geen medeleven kunt opbrengen.

Wanhoopspoging als in zelfmoordpoging oid? Nee, hij flipt, hyperventileren, is in paniek, maar ik heb hem redelijk goed in het vizier. DAT zou hij niet doen.

Hij kwam 5 minuten geleden nog even -iets rustiger geworden- me verzekeren dat hij eraan gaat werken en dit ik de waarheid écht wel te horen krijg. Maar dat hij deze hele week er een 'potje' van gemaakt had, alles erger had gemaakt door halve leugens zgn op te biechten.

Maar dat ik moest weten dat hij nu vast van plan was om me die waarheid te gaan geven. Dat hij dat meende. En dat hij het niet verdiende, maar dat hij hoopte dat ik nog heel even geduld kon hebben. Hij ging NU naar boven om alvast een beginnetje op papier te zetten. Om dat te proberen. Maar hij zei ook dat dat niet vanavond al klaar zou zijn. Maar wel zsm.
quote:coralie76 schreef op 23 april 2016 @ 16:51:

[...]

Ik denk ook dat Zeeland in ieder geval moet zeggen tegen haar man dat vriendinnen al op de hoogte zijn. Voor het geval dat hij het in zijn hoofd haalt om haar iets aan te doen om daarmee zijn schande ongedaan te maken. Je hoort wel eens zoiets, dat iemand Door slaat en rare dingen doet om iets geheim te houden. Dan weet hij dat dit geen oplossing is omdat er nu meer mensen van wetenIk dacht in eerste instantie aan zijn eigen veiligheid. Maar inderdaad.
quote:coralie76 schreef op 23 april 2016 @ 16:51:

[...]

Ik denk ook dat Zeeland in ieder geval moet zeggen tegen haar man dat vriendinnen al op de hoogte zijn. Voor het geval dat hij het in zijn hoofd haalt om haar iets aan te doen om daarmee zijn schande ongedaan te maken. Je hoort wel eens zoiets, dat iemand Door slaat en rare dingen doet om iets geheim te houden. Dan weet hij dat dit geen oplossing is omdat er nu meer mensen van weten

Dit is ECHT niet realistisch. Zou hij NOOIT doen. Echt. Vreemdgaan, hoer lopen, whatever wat voor zonde kan ik niet uitsluiten, maar mij vermoorden..? Nee, te hoog Dexter gehalte

(Maar ter geruststelling: hij weet dat die vriendin het weet.)
Sorry dat ik het zei, maar alles gaat Door je hoofd als je dit verhaal leest. Zo erg voor je, maar je bent heel sterk. Je komt hier Door heen
quote:Zeeland1970 schreef op 23 april 2016 @ 16:53:

[...]

Wanhoopspoging als in zelfmoordpoging oid? Nee, hij flipt, hyperventileren, is in paniek, maar ik heb hem redelijk goed in het vizier. DAT zou hij niet doen.

Ik hoop het echt. Sterkte.
"Maar dat hij deze hele week er een 'potje' van gemaakt had, alles erger had gemaakt door halve leugens zgn op te biechten."

Ok, waarschijnlijk gaat hij terugkrabbelen? ipv 4 x is het straks maar 1 x? Ben benieuwt to met welke 'waarheid' hij straks komt aanzetten.
To, Je man leefde in een heel andere wereld dan die van jou. Jij had dat niet door. In die andere wereld van hem vond hij kortstondig genot. Als man ken ik ook het gevoel van schaamte erna. Het gevoel je gezin verraden te hebben. Dat duurt een paar dagen en dan begint het weer. Die zoektocht naar iets of wat. Aandacht ? Ik kon mijn seksuele wensen nooit uitspreken naar mijn vrouw. Schaamte. Onvoorstelbaar veel schaamte en mij niet open durven stellen in de relatie.Ik koos voor de makkelijke weg. Buiten de deur. Met een grote klap is het uiteindelijk uitgekomen door een openstaand emailvenster.

We zijn nog bij elkaar. Ik heb alles opgebiecht. Er viel niet zoveel op te biechten ik was nog niet zo lang bezig zogezegd. Ik herinner me dat opbiechten ondanks alle ellende als een heel intiem moment. Sacraal bijna. Daarna konden we bouwen. Opgelucht was ik. Door haar vergevingsgezindheid en haar open blik. Zij was mij ook kwijt vertelde ze later. Ze kon het opbrengen voor de kinderen, het gezin om verder te gaan.

Maar je man moet eerst met zijn billen bloot. Het moet van hem uitkomen.
Apollo was het dan soms ook dat je gewoon de werkelijkheid even parkeerde als je je 'drugs' ging halen. Dus als echte verslaving dat je een dwang had en op een of andere manier je gezin even er buiten kon zetten?
quote:coralie76 schreef op 23 april 2016 @ 17:39:

Apollo was het dan soms ook dat je gewoon de werkelijkheid even parkeerde als je je 'drugs' ging halen. Dus als echte verslaving dat je een dwang had en op een of andere manier je gezin even er buiten kon zetten?Sorry dat ik antwoord, maar bij iedere verslaving staat 'de verslaving' op de eerste plek en daarna komt de rest.
Eerlijk Apollo5.
quote:zoethoudertje schreef op 23 april 2016 @ 17:06:

"Maar dat hij deze hele week er een 'potje' van gemaakt had, alles erger had gemaakt door halve leugens zgn op te biechten."

Ok, waarschijnlijk gaat hij terugkrabbelen? ipv 4 x is het straks maar 1 x? Ben benieuwt to met welke 'waarheid' hij straks komt aanzetten.

Nee, hij had alles erger gemaakt door halve leugens op te biechten. Dus hij bedoelt dat zijn biecht zelf gelogen was, en dat hij hierdoor mijn vertrouwen nog meer geschonden had.

(Maar niet dat de werkelijkheid minder erg zou zijn.)

Hij kwam net naar beneden. Had een A4tje getypt, dat hij me liet lezen op zijn laptop scherm.

Het was een overzicht lijst, zoals ik dat gevraagd had. Een opsomming.

Totaal een keer of 23 (?) (Vergeten te tellen), waarvan een keer of 4 (?) vóór hij me kende.

Alles met condoom, met verschillende DVP's, ene keer in een bordeel, dan weer raamprostituee. Steeds of neuken, of handwerk/pijpen. Laatste keer was in maart. MAART!

Als in vorige maand. Rukken/pijpen, met condoom.

Het drong niet zo goed tot me door. Ik vroeg hem of hij me dit wilde mailen.

Hij zei dat hij dat niet durfde.

Ik zei "Waarom niet? Vertrouw je me niet?"

Hij zei nogmaals dat hij het niet durfde.

Ik zei dat hij het dan ook maar niet moest doen.

"Als de jongens naar bed zijn print ik hem wel voor je uit." zei hij 10 minuten later.
Mooi, apollo5.

Maar ik lees tegelijkertijd je verhaal met bitterheid.

Intiem? Sacraal?

Mss komt die fase nog.

Maar ik voel nu enkel verslagenheid en verraad.

Weer nieuwe feiten. Mss is dit dan nu de waarheid?

Maar zeker weten zal ik het nooit.
Als hij een scheiding vreest met gedoe om kinderen, zal hij er misschien voor waken je zwart op wit bewijs te geven van zijn bedrog.
Zeeland, heb ervaring met een liegende (inmiddels ex)partner. Het probleem is dat je nooit zeker weet of je de waarheid wel te horen krijgt. Sterker nog, je kunt er gewoon wel van uitgaan dat je de HELE waarheid nooit-never-niet te horen krijgt. Mijn ex gaf alleen toe als hij écht niet anders kon, en dan nog alleen maar dat gedeelte waar hij echt niet onderuit kon (dus als hij op een leugen was betrapt). Vaak genoeg bleek dan later dat het toch niet het hele verhaal was... Waar het op neerkwam was dat hij altijd de meest gunstige versie van het verhaal vertelde, óók als hij zei dat hij nu ECHT ECHT de waarheid sprak...

Dit patroon zie ik nu ook in jouw verhaal. Hij gaat je écht écht de waarheid vertellen... alleen niet nu meteen.... ja ja. Hier gaan mijn alarmbellen van op tilt in elk geval. Het spijt me oprecht dat ik je dit moet zeggen, maar ga er niet vanuit dat je ooit de hele waarheid te weten komt.

Dat SEH verhaal vond ik ook al net iets te vaag. Zo zullen er de komende tijd nog meer verhalen komen waar je vraagtekens bij zult zetten. En krijg je de neiging om hem te gaan controleren, kom je weer achter nieuwe leugens, etc etc. Ik lees dat er hier mensen zijn die ermee kunnen leven om die waarheid niet te weten en de liefde te laten overheersen, maar ik kon er niet mee leven en heb de knoop dus uiteindelijk doorgehakt. Ik denk dat de tijd zal uitwijzen waar jij staat hierin (en neem die tijd ook!), maar weet wel dat, ook al gaat hij in therapie, hij niet binnen een paar weken of een paar maanden stopt met liegen. Áls hij daar ooit al mee stopt. Wens je heel veel sterkte.
quote:cip1 schreef op 23 april 2016 @ 18:29:

Als hij een scheiding vreest met gedoe om kinderen, zal hij er misschien voor waken je zwart op wit bewijs te geven van zijn bedrog.

Dit. Mijn ex waakte er ook altijd voor om iets op papier te zetten, want "je weet nooit wanneer het tegen je gebruikt kan worden". Achterdochtig tot en met. Zoals de waard is...

Grote kans dat als TO het uitgeprinte papier heeft gelezen, dit ook weer opeens verdwijnt. TO mag het (de halve waarheid, nog steeds, waarschijnlijk) wel weten, maar alleen omdat hij hoopt TO daarmee niet te verliezen, niet om zijn eigen graf te graven bij een evt scheiding.
quote:cip1 schreef op 23 april 2016 @ 18:29:

Als hij een scheiding vreest met gedoe om kinderen, zal hij er misschien voor waken je zwart op wit bewijs te geven van zijn bedrog.En een email is dan beter bewijsmateriaal dan een print..?
Zeeland, maak (zonder dat hij het ziet) een foto van die print. En wacht daarna af of die print op enig moment weer verdwijnt.
Het niet alles vertellen, nogmaals, komt voort uit schaamte. Het is niet iets wat je trots verteld. Schaamte en je vrouw geen pijn willen doen door nog een onthulling. Vergeet niet dat hij wellicht nog veel om je geeft. Klinkt gek. Maar ik kan zijn gedachtengang helemaal volgen.

Hij moet je nu gaan vertrouwen eerder verteld hij het je niet. Vertrouwen dat hij je niet kwijt raakt door nog een nieuwe onthulling.

Sorry dames het zal wat cru klinken maar mannenlogica... vanuit mijn perspectief uiteraard. Niet alle mannen zijn hetzelfde... maar de hele film speelt zich weer voor mijn ogen af.
To wat heftig.
quote:Zeeland1970 schreef op 23 april 2016 @ 18:44:

[...]

En een email is dan beter bewijsmateriaal dan een print..?Een email kun jij -theoretisch- forwarden naar zijn voetbalclub, vriendenkring of alle buren. Eén hard copy zal hij wel willen geven maar die wil hij waarschijnlijk weer van je terug en eindigt in de haard of shredder.
quote:Zeeland1970 schreef op 23 april 2016 @ 18:14:

[...]

Nee, hij had alles erger gemaakt door halve leugens op te biechten. Dus hij bedoelt dat zijn biecht zelf gelogen was, en dat hij hierdoor mijn vertrouwen nog meer geschonden had.

(Maar niet dat de werkelijkheid minder erg zou zijn.)

Hij kwam net naar beneden. Had een A4tje getypt, dat hij me liet lezen op zijn laptop scherm.

Het was een overzicht lijst, zoals ik dat gevraagd had. Een opsomming.

Totaal een keer of 23 (?) (Vergeten te tellen), waarvan een keer of 4 (?) vóór hij me kende.

Alles met condoom, met verschillende DVP's, ene keer in een bordeel, dan weer raamprostituee. Steeds of neuken, of handwerk/pijpen. Laatste keer was in maart. MAART!

Als in vorige maand. Rukken/pijpen, met condoom.

Het drong niet zo goed tot me door. Ik vroeg hem of hij me dit wilde mailen.

Hij zei dat hij dat niet durfde.

Ik zei "Waarom niet? Vertrouw je me niet?"

Hij zei nogmaals dat hij het niet durfde.

Ik zei dat hij het dan ook maar niet moest doen.

"Als de jongens naar bed zijn print ik hem wel voor je uit." zei hij 10 minuten later.Ah zo. Ok dus die 4x was vóór de relatie en daarna (op zijn minst) nog 19x tijdens jullie huwelijk, tjonge zeg. De laatste keer in maart nog heel recent dus, dan zou ik over enkele maanden even een hiv test laten doen en andere soa testen kan nu al, doen hoor. Maar zitten die genitale wratten op zijn geslachtsdeel zelf, dus binnen het condoom gebied? want dan heeft hij wellicht geen condoom gebruikt. Hij is dus bang dat je het tegen hem gaat gebruiken wanneer het per mail gaat? blijkbaar is hij vooral met zijn eigen hachie bezig, maar goed dat heeft hij sowieso al een lange tijd gedaan. Wat betreft die genitale wratten kan jij daar over enkele weken, maanden maar ook pas over een jaar last van krijgen, erg vervelend.
quote:Zeeland1970 schreef op 23 april 2016 @ 18:44:

[...]

En een email is dan beter bewijsmateriaal dan een print..?Als hij de brief ondertekend met zijn naam en datum maakt het niet uit, maar dat zal hij wel niet doen denk ik zo.
Oh TO, wat een ellende en treurnis allemaal

Wat ik me afvraag, en dit is absoluut niet als aanval oid bedoelt en ik weet ook dat sommige mensen/verslaafden kunnen liegen of het gedrukt staat, maar heb je helemaal nooit íets aan hem/van zijn verslaving (als dat het is) gemerkt? Een bepaalde opmerking of bepaald gedrag oid waarvan je nu misschien denkt 'ah, dat vond ik toen al een beetje raar, maar kon het niet plaatsen' oid....

Nogmaals heel ellendig allemaal, de grond verdwijnt toch onder je voeten vandaan als je zoiets te horen krijgt. Zo te lezen kan hij veel met je bespreken, ook op het gebied van seksualiteit, wat het toch helemaal onbegrijpelijk maakt dat ie dat niet heeft gedaan voordat ie vreemdging.

Ik vind het iig bijzonder knap hoe je tot nu toe met de situatie omgaat, petje af, jij komt er wel, met of zonder hem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven