Partner biecht op...

18-04-2016 15:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nieuwe nick aangemaakt.



Gisteren kreeg ik schokkend nieuws.

Mijn man was opvallend stil, ik vroeg wat er was, hij wilde boven met me praten.

(De kinderen waren beneden, 2 jongens, puberleeftijd)

Veel schuldbewust slikken, geprevel, maar het hoge woord kwam eruit.



Hij biechtte op dat hij wrs genitale wratten had. Hij ging ermee naar de dokter. De kans bestond dat ik het ook had. Hij was in december naar de hoeren geweest, handwerk met pijpen, weliswaar met condooms, maar hij had al gegoogled en genitale wratten konden ook doorgegeven worden buiten de randen van het condoom. Mss via haar handen of besmet met een vieze handdoek.



Hij blijkt in de afgelopen 10 jaar totaal 4x naar de hoeren geweest te zijn, waarvan altijd met condoom, 1x geneukt, rest pijpen/handwerk. *EDIT: Inmiddels heeft hij opgebiecht dat het om ongeveer 25x gaat.* Daarnaast is hij elke keer voorafgaand aan zo'n bezoekje een keer of 4 a 5 er gaan 'kijken', in die wijk waar de prostituees zitten. Voorpret. Ofzoiets.



Ik ben ongelooflijk in de war. We zijn al 20 jaar bij elkaar. We hadden -zo dacht ik- een prima relatie, een goed sex leven, (min. 1x p wk, en altijd bevredigend). En, dit vind ik het ergste, we hadden (dacht ik) altijd een open relatie waarin alles bespreekbaar was.



Nu ineens is alles veranderd.

Hij liegt dus al zeker 10 jaar.

Is niet trouw.

Hoe kun je dit jarenlang vóór je houden? Terwijl we intieme gesprekken hadden over geheime fantasieën, heb het hem wel eens speels gevraagd; zou je niet eens naar een parenavond willen? Of een prostituee? Lijkt je dat spannend? Maar dan zoende hij me innig, en zweerde dat ik de enige voor hem was, hij zou het niet eens KUNNEN met een ander...



Ik voel me zo'n SUKKEL dat ik het geloofde. Schaam me...



Voel me eenzaam, met dit geheim. Ik kan/wil er met niemand over praten. Weet ook niet hoe ik nu verder moet. Hij vroeg me huilend of ik het wel goed vond dat hij naast me sliep, gisteravond. En ik zei verbaasd van 'ja, natuurlijk, waar moet je anders slapen?'

Verdoofd.

Ik heb geen passende emoties, kan het niet overzien. Weet niet of ik boos ben, verdrietig, of wat dan ook. Ik heb hem ook gezegd dat ik niet weet wat ik ermee moet. Dat het tijd nodig heeft.



Hoe kan ik hem nog ooit vertrouwen?

Hoe kan ik ooit nog sex met hem hebben? Ik walg als ik nu aan zijn lichaam denk.

Het was geen eenmalig slippertje, in een dronken bui.

Hij heeft dus de afgelopen 10 jaar zeker 25x daar rondgelopen, zijn fantasie gevoed, tot hij aan zijn lust toegaf. Daarna voelde hij zich schuldig en vies, zegt hij, en was 'de behoefte' weer een tijd weg.



Pffff. Wat moet ik hiermee?



Door op dit forum te schrijven, hoop ik het wat beter te kunnen plaatsen. Van me af te kunnen schrijven. Mss dat ik dan ontdek wat ik voel, vind, denk. Ben benieuwd naar de mening van anderen. Want IK weet het ff niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 18 april 2016 @ 21:40:

[...]



hij legt dus de verantwoordelijkheid bij jou. dat is ook lekker. als hij serieus meent wat hij zegt dan zou hij allang een therapeut hebben gebeld om te werken aan zijn 'probleemgedrag'.Ik vraag me af wat een therapeut zou kunnen doen. Ben hier zelf niet zo van overtuigd. (Heb hier slechte ervadingen mee) Eigenlijk. Maar ik vind wel dat hij 'iets' ermee moet.
Alle reacties Link kopieren
quote:elle5460 schreef op 18 april 2016 @ 21:42:

[...]



Ik vind jou zo mild, je praat zo mild, geeft niet hoor, ieder het Zijne, maar opvallend is het wel.

Want geen enkel woord wat je typt, klopt hier, je verzacht het, mag hoor...maar hetbwas geen drempel, niet met voorbedachte rade, hij deed het.

Het was zijn keus.

En....hij zal het weer doen.

Bescherm jezelf.



Een mening mag Elle, maar ben jij niet ook van mening dat jij jouw mening aan TO aan het opdringen bent? En met een opmerking in de trant van 'hij zal het weer doen...' raakt kant noch wal. Jij kent noch TO noch haar man. Ik overigens ook niet, laat dat duidelijk zijn, maar dingen zijn niet altijd zo zwart wit als jij ze schetst.



Ik lees nergens dat TO het verzacht, integendeel. TO komt op mij over als een krachtig persoon die dacht in een ogenschijnlijk goed huwelijk te zitten en die gisteren een ''kick in the teeth'' gekregen heeft op een hele nare manier en nu even niet meer weet hoe te handelen. Dat is mijn indruk althans...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Een therapeut omdat hij naar de hoeren gaat is onzin natuurlijk, hij kan ook z'n lul in z'n broek houden. Maar als hij het op verslaving gooit dan weet je zeker dat het wel meer dan die 4 keer was.
Alle reacties Link kopieren
quote:citronella schreef op 18 april 2016 @ 21:56:

Ik zal wel mosterd zijn, maar hij heeft 10 jaar lang gelogen, dus hoe weet je dat het bij die 4 keer gebleven is ? hoe weet je dat dat wel de waarheid is? misschien is het wel het topje van de ijsberg. Vertrouwen heb je niet zomaar terug na zo lang te zijn voorgelogen



Dat weet ik niet. Mss heeft hij wel 100 dvp gen**kt. Of 200.

Of 4 maar heeft hij de homoseksuele contacten verzwegen.

Weet nu NIETS meer zeker.

Maar 4 kwam er redelijk snel en oprecht uit.

Maarja. Er kwam wel meer oprecht over.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 18 april 2016 @ 22:02:

Een therapeut omdat hij naar de hoeren gaat is onzin natuurlijk, hij kan ook z'n lul in z'n broek houden..



Mensen zijn over het algemeen genomen heel slecht in zichzelf dingen ontzeggen.

Een therapeut lijkt mij een heel zinnig advies.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Baggal schreef op 18 april 2016 @ 22:02:

[...]



(...)

TO komt op mij over als een krachtig persoon die dacht in een ogenschijnlijk goed huwelijk te zitten en die gisteren een ''kick in the teeth'' gekregen heeft op een hele nare manier en nu even niet meer weet hoe te handelen. Dat is mijn indruk althans...



Dankje, Baggal.

(Al voel ik me alles behalve krachtig momenteel )
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 april 2016 @ 22:06:

[...]





Mensen zijn over het algemeen genomen heel slecht in zichzelf dingen ontzeggen.

Een therapeut lijkt mij een heel zinnig advies.Mensen die iets 4 keer in 10 jaar doen hebben daar meestal niet zo'n moeite mee. Als hij zelf met therapie gaat aankakken dan kan ze er zeker van zijn dat hij vaker is gegaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zeeland1970 schreef op 18 april 2016 @ 21:52:

[...]



Verzacht ik het? Ben ik te mild?

Ik weet het niet.Je volgt nu jouw eigen gevoel. Daarin is nu even geen goed of fout, te mild of te boos. Er is geen maatstaf der verontwaardiging of woede die je 'moet' bereiken.
Nee heb je, ja kun je krijgen
als hij claimt dat het een verslaving is geloof ik die 4x ook niet. En moet hij wel hulp zoeken. Dat zou ik eisen.Als ik de optie van samen verder nog open wilde houden.
Alle reacties Link kopieren
die 4 bezoeken in 10 jaar moeten wel heel indrukwekkend zijn geweest, omdat hij het precieze aantal keren nog weet.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak het nu is gebeurd, daar kom je toch niet achter.

Of ik geloof hem en dan is het antwoord 4x.

Of ik geloof hem niet en dan kun je elk getal invullen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovely1987 schreef op 18 april 2016 @ 22:08:

[...]



Mensen die iets 4 keer in 10 jaar doen hebben daar meestal niet zo'n moeite mee. Als hij zelf met therapie gaat aankakken dan kan ze er zeker van zijn dat hij vaker is gegaan.Handig, om alles zo zeker te weten. Moet je wat mee gaan doen; kun je rijk mee worden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Zeeland1970 schreef op 18 april 2016 @ 22:11:

Hoe vaak het nu is gebeurd, daar kom je toch niet achter.

Of ik geloof hem en dan is het antwoord 4x.

Of ik geloof hem niet en dan kun je elk getal invullen.Precies!
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 18 april 2016 @ 22:08:

[...]





Je volgt nu jouw eigen gevoel. Daarin is nu even geen goed of fout, te mild of te boos. Er is geen maatstaf der verontwaardiging of woede die je 'moet' bereiken.



+1! Helemaal mee eens.



PS. En dat jij je nu niet krachtig voelt is een ding - je komt op mij helder/krachtig en redelijk weloverwogen over gegeven de omstandigheden.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 18 april 2016 @ 22:08:

[...]





Je volgt nu jouw eigen gevoel. Daarin is nu even geen goed of fout, te mild of te boos. Er is geen maatstaf der verontwaardiging of woede die je 'moet' bereiken.

Dankje...!



Ik voel me een beetje een softe dweil, dat ik hem er nog niet uit heb geschopt (of met fiets en al in het kanaal heb gegooid)

Ik weet niet wat ik hoor te voelen. Maar hier schrijven en alle verschillende meningen lezen helpt me wel om dit te onderzoeken.
Alle reacties Link kopieren
quote:[Zeeland1970 schreef op 18 april 2016 @ 22:14[/message]:

[...]



Dankje...!



Ik voel me een beetje een softe dweil, dat ik hem er nog niet uit heb geschopt (of met fiets en al in het kanaal heb gegooid)

Ik weet niet wat ik hoor te voelen. Maar hier schrijven en alle verschillende meningen lezen helpt me wel om dit te onderzoeken.je komt hartstikke krachtig over.
wij slapen nooit.
quote:Zeeland1970 schreef op 18 april 2016 @ 22:11:

Hoe vaak het nu is gebeurd, daar kom je toch niet achter.

Of ik geloof hem en dan is het antwoord 4x.

Of ik geloof hem niet en dan kun je elk getal invullen.En geloof je hem?
Alle reacties Link kopieren
Thanx Baggal en valentinamama. .!
Alle reacties Link kopieren
quote:Zeeland1970 schreef op 18 april 2016 @ 22:14:

[...]



Ik weet niet wat ik hoor te voelen. Maar hier schrijven en alle verschillende meningen lezen helpt me wel om dit te onderzoeken.Wat je moet voelen in zo'n geval is voor iedereen anders. Boosheid, Ongeloof, Wanhoop en misschien ook ergens nog liefde?! Immers tot een dag geleden was hij jouw man, jouw maatje en de vader van jouw kinderen die jij dacht te kunnen vertrouwen...
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
quote:Baggal schreef op 18 april 2016 @ 21:30:

[...]





Zijn gedrag zegt naar mijn mening misschien niet eens zozeer iets over de mate waarin hij van jou en jullie kinderen houdt, maar wel een heleboel over zijn egoïsme, lusten en daaraan toe willen geven zonder na te denken over lange termijn gevolgen: emotioneel - relationeel en medisch voor alle betrokkenen.Maar wat heb je daaraan? Ik heb persoonlijk meer respect voor iemand die niet meer van me houdt, maar die zijn egoisme, lusten etc. onder controle heeft, dan voor iemand die van me houdt maar geen ruggegraat heeft.
óu sont les neiges d'antan

Je hebt tijd nodig om dit soort dingen te processen. Daar gaat echt wel wat tijd overheen. Je kent de man eigenlijk niet waar je mee getrouwd bent en dat is een harde noot. Er is geen goede of slechte manier om hier mee om te gaan, alleen jouw manier.
Alle reacties Link kopieren
quote:citronella schreef op 18 april 2016 @ 22:17:

[...]





En geloof je hem?

Vooralsnog.

Heb het even aangenomen met een flinke slag om de arm.
Alle reacties Link kopieren
het ergste vind ik persoonlijk nog die ,,voorpret,,



het hele gebeuren werd dus zorgvuldig gepland.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Baggal schreef op 18 april 2016 @ 22:19:

[...]



(...)Boosheid, Ongeloof, Wanhoop en misschien ook ergens nog liefde?! Immers tot een dag geleden was hij jouw man, jouw maatje en de vader van jouw kinderen die jij dacht te kunnen vertrouwen...Ja, alles door elkaar. Met een sausje van doofheid. Dat je het vergeet. Want de routine van de dag gaat door. Het lijkt hetzelfde als anders. En dan dringt het zich weer op. Alles is anders.
Allereerst heel veel sterkte toegewenst, wat een verschrikkelijke, ellendige situatie zit je in nu. Buiten dat je je op dit moment bedrogen voelt en je er misschien ook nog eens een SOA bij krijgt. (Ik hoop voor je van niet, ik zal voor je duimen!) Vraag ik me af of je ooit iets gemerkt zou kunnen hebben van zijn bezoekjes aan die dame's.



Natuurlijk mosterd, maar dit kostte toch ook tijd & geld. Ik vraag me serieus af hoe een man zoiets in weet te plannen zonder dat zijn vrouw/vriendin het weet, natuurlijk houden er diverse mannen er hele verhoudingen opna, maar dan nog. Het is toch niet bepaald gratis zo'n bezoekje. Merkte je dat niet in zijn uitgavepatroon? Wellicht is dat bij jullie helemaal geen punt, geld. Maar als ik me in jouw situatie verplaats, zou ik naast het vertrouwen, de kans op een SOA ook bijzonder woest worden over de kosten die zo'n dame met zich meebrengt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven