Partner duwt mij weg.....

31-12-2011 10:16 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Willen jullie even met mij meedenken?

Ik heb sinds drie maanden een relatie met een nogal gecompliceerde man. Hij heeft een negatief zelfbeeld (wat voortkomt uit zijn jeugd, waarbij zijn vader hem altijd kritiek leverde en zei dat hij niks kon en niks waard was).

De afgelopen 2,5 maand waren als een achtbaan. Vanaf de start waren de emoties en gevoelens tussen ons heel heftig, we zijn er vol ingedoken en het ging perfect voor ons allebei.

Natuurlijk zag ik dat hij veel piekerde (over zijn werk, over zijn kinderen) en dat hij dan de schuld vaak bij zichzelf lag. Hij heeft in het begin van onze relatie opgebiecht dat hij in het verleden veel naar parenclubs ging (alleen), maar dat hij dat niet meer wil en dat hij rust zoekt. Ik vond dat het hem sierde dat hij dat opbiechtte en begreep ook uit zijn verhalen dat het hem steeds maar niet lukte om een echte relatie met iemand te hebben.

Ik ben zelf een behoorlijk constant en stabiel iemand en heb geprobeerd met hem te praten over hoe hij zich voelde en waarom hij de keuzes maakte die hij maakte. Waarom hij bij moeilijke situaties wegloopt bijvoorbeeld. Dat waren soms intensieve gesprekken.

De laatste twee weken zijn de zaken veranderd. Hij heeft er een punt achter gezet, tot twee keer toe. Want na de eerste keer, stond hij na een week toch weer voor mijn deur. De redenen die hij geeft waarom hij wil stoppen zijn klein en totaal niet relevant voor als een relatie echt goed is en je er voor wil vechten. Ook wisselt de reden steeds bij hem en erkent hij tegelijkertijd dat het gevoel tussen ons nog steeds heel heftig is. Toen we elkaar de laatste keer zagen, zaten we in elkaars armen, konden we elkaar niet loslaten, bij de voordeur hield hij me vast en maakte hij zich na een half uur met moeite los van mij.

Enfin, een heel verhaal....maar wat ik dus vermoed is dat hij mij wegduwt omdat ik te dichtbij kom. Zijn negatieve zelfbeeld weerhoud hem ervan om iemand echt van hem te laten houden, omdat hij slecht over zichzelf denkt. Dit weekend ga ik met hem praten, voor de laatste keer, want ik wil er voor vechten. Maar ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen om hem in te laten zien dat ik hem een mooi mens vind en dat echte liefde helemaal niet eng hoeft te zijn.

Heeft iemand ervaring met dit soort dingen? En kan iemand me zeggen waar ik goed aan doe?
quote:rozenstruikje schreef op 01 januari 2012 @ 16:39:

Het is ook wel verhelderd met anderen er over te hebben om diep tot je door te laten dringen hoe die heftige liefdevolle gevoelens eigenlijk zeer oppervlakkig zijn en geen enkele betekenis hebben Oppervlakkig omdat? Het een trigger is? Of omdat je jezelf voor de gek houdt?

Ik kan niet voor mezelf spreken als ik zou zeggen dat mijn gevoelens voor hem oppervlakkig zijn, ik zag mezelf oud worden en kinderen krijgen met hem!
quote:Ruby-Ann schreef op 01 januari 2012 @ 16:47:

[...]

Oppervlakkig omdat? Het een trigger is? Of omdat je jezelf voor de gek houdt?

Ik kan niet voor mezelf spreken als ik zou zeggen dat mijn gevoelens voor hem oppervlakkig zijn, ik zag mezelf oud worden en kinderen krijgen met hem!Omdat het een in feite om je eigen ego gaat. Om je eigen bevestiging . Tenminste, in het geval van de foute man. Ik zag mezelf ook oud worden met hem en heb een kind gekregen van hem. Het voelt ECHT. Maar dat is het niet. En dat leer je op een gegeven moment zien. Dat is het moment dat genoeg ook echt genoeg is.
Pfff ja, ik herken ook dit weer.. Het is zelfs zo dat ik nu met een burnout thuis zit, door alle ellende die maar bleef opstapelen en ik maar geen pas op de plaats heb willen maken..

En ik durf geen relatie meer aan te gaan voorlopig, zo bang om weer diep te vallen..

Hoe heb jij je gevoel dan weten te negeren uiteindelijk rozenstruikje?

Ik heb ook een burnout gehad. Dat was voor hem ook een moment om me te laten vallen trouwens Toen ik weer wat energie had om leeg te zuigen was hij er weer .

Ik wil dat gevoel niet meer. Ik ben te diep gezonken en ik zie nu dingen voor wat ze zijn. Dat gebeurde eerst in alle woede naar hem, maar toen zag ik mezelf en mijn eigen rol. En ik wil dat gewoon niet meer.

Het is zo simpel als alles. Alles wat het belangrijkste is voor je gebeurd. (niet in detail, maar in rode draad vorm) Ik wilde de kick liever dan geconfronteerd worden met mezelf. Uiteindelijk ben ik zo diep gezonken dat ik liever geconfronteerd werd met mezelf omdat beterschap prioriteit werd, ipv ego bevestiging.

Het leven is niet makkelijk geweest het afgelopen jaar (heel blij dat 2011 voorbij is) maar ik heb nu wel ECHT gewonnen door te geven wat goed voor me IS ipv goed voor me voelt.

Shake hands meis, ik heb rond middernacht tranen met tuiten gehuild omdat het zo'n klote jaar is geweest.

Maar dit nieuwe lege jaar vind ik ook weer bijzonder spannend en eng..

Voor ik naar familie ging heb ik enorm gehuild om dit afgelopen jaar. Dit nieuwe lege jaar staat nog open. Dat kan je vullen met meer van hetzelfde, of een andere weg proberen die wat gezonder is. 2012 wordt mijn jaar.

Het enige rare is dat vechten. Dat is me een partijtje wennen om dat niet meer te doen. Ik moet echt herijken

Ja dat lijkt me dus ook heel erg moeilijk!

Heb je nog tips?

Nee, behalve echt op je handjes zitten
Goeie instelling meis, ik hoop ook echt dat 2012 jouw jaar wordt!
Nou als ik het zo lees

zoeken jullie gewoon zo,n man

ja,wie z,n kont brand moet dan

maar op de blaren zitten.
Zo is het maar net Burgos...
Ik vind het te kort door de bocht om te roepen dat je hem moet dumpen. Hij heeft blijkbaar een hoop bagage bij zich en daar moet hij nog mee dealen. Waarom zouden jullie geen goede relatie kunnen opbouwen? Jij klinkt heel stabiel en ik denk dat jij hem heel goed zou kunnen helpen hierbij. Jullie gevoel zit volgens mij goed, alleen hij heeft angst om zich opnieuw te binden door hetgeen hij al heeft meegemaakt, denk ik. Maar als jullie dit rustig opbouwen en je onthoudt dat zijn reacties en gedrag eigenlijk reacties op dingen die in het verleden zijn gebeurd en die zijn gedrag nu triggeren, zijn, kan dit best goed gaan.
anoniem_136878 wijzigde dit bericht op 02-01-2012 20:13
Reden: prive
% gewijzigd
Bedankt voor alle opmerkingen, er zaten zeker heel wat waardevolle tussen, die ik ter harte heb genomen.

Dit weekend heb ik hem weer gezien en gesproken. Het was direct duidelijk dat er nog heel veel gevoel was tussen ons, een speciale band.

We hebben lang gepraat, en ik heb hem verteld dat hoe wij samen met elkaar waren onevenwichtig was en dat ik voorbij was gegaan aan mijzelf door zo mee te gaan in zijn problemen.

We hebben liefdevol afscheid genomen, beloofd contact te houden en ik heb hem achtergelaten met de youtube clip van Harrie Jekkers - Ik hou van mij.

Vanochtend belde hij me om mij te laten weten dat hij over en over naar het liedje heeft geluisterd in het weekend en vanochtend naar zijn huisarts was gegaan om te praten over professionele hulp.

Ik ben blij dat ik ben gaan praten, sterk genoeg was om voor mezelf te kiezen, ook al zat ik jankend in de auto onderweg naar huis terug.

Ik ben er nog niet overheen, vind het eeuwig zonde om iets wat ik herken als bijzonder tussen twee mensen zo te moeten laten lopen, maar het is beter zo.

Bedankt
quote:everybodyisshuffling schreef op 02 januari 2012 @ 14:30:

Bedankt voor alle opmerkingen, er zaten zeker heel wat waardevolle tussen, die ik ter harte heb genomen.

Dit weekend heb ik hem weer gezien en gesproken. Het was direct duidelijk dat er nog heel veel gevoel was tussen ons, een speciale band.

We hebben lang gepraat, en ik heb hem verteld dat hoe wij samen met elkaar waren onevenwichtig was en dat ik voorbij was gegaan aan mijzelf door zo mee te gaan in zijn problemen.

We hebben liefdevol afscheid genomen, beloofd contact te houden en ik heb hem achtergelaten met de youtube clip van Harrie Jekkers - Ik hou van mij.

Vanochtend belde hij me om mij te laten weten dat hij over en over naar het liedje heeft geluisterd in het weekend en vanochtend naar zijn huisarts was gegaan om te praten over professionele hulp.

Ik ben blij dat ik ben gaan praten, sterk genoeg was om voor mezelf te kiezen, ook al zat ik jankend in de auto onderweg naar huis terug.

Ik ben er nog niet overheen, vind het eeuwig zonde om iets wat ik herken als bijzonder tussen twee mensen zo te moeten laten lopen, maar het is beter zo.

Bedankt

Heel erg knap van je meis, hoop dat je het gaat volhouden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven