Partner en ikzelf studeren

12-11-2018 13:09 84 berichten
Dag iedereen

Ik heb een relatie van vier maand met een lieve man.
Ik werk en studeer (1 avond per week doe ik een opleiding). Ik werk 4/5.
Mijn vriend studeert fulltime, maar werkt niet.
We wonen apart. Ik in mijn huis, hij in zijn huis.
Dit studeren duurt maar 1 jaar.
Ik en mijn vriend zijn allebei 34 jaar.
We spraken tot nu toe altijd af in het weekend. (vrijdagavond tot zondagavond)
We zijn overeengekomen dat ik nu enkele weekends (van zaterdagavond tot zondagavond) naar hem kom
omdat hij te veel werk heeft voor school.
Ik begrijp dit wel, maar ik voel mij benadeeld.
Ik werk + ik studeer + ik ben chronisch ziek, dus veel vlugger vermoeid.
Hierdoor heb ik de indruk dat het van 1 kant moet komen.
Mijn vriend heeft al geopperd dat hij graag een job zou hebben waarin hij twee weken fulltime werkt en dan 1 week thuis is.
Hij wil veel verdienen en hij vindt dit een veel beter arbeidsritme.
Allemaal goed en wel, maar terwijl hij weg is gaan werken, sta ik er hier natuurlijk alleen voor.
Daardoor voel ik mij niet geliefd en krijg ik het gevoel dat hij geen begrip voor mijn kant van het verhaal heeft.
Het klikt wel heel goed met deze man, dus ik vraag me af of jullie tips hebben over hoe ik kan zorgen dat hij mijn kant ook begrijpt?
Wat verwacht je precies van hem?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap er niks van.
Wat voor studie doet jouw vriend? Ik ben wel benieuwd want als hij er niet bij werkt en hij heeft ook bijna geen tijd voor jou moet het wel iets heel heftigs en bijzonders zijn.
Ik vind je verhaal een beetje onduidelijk. Want: wat heeft dit met studeren te maken?
Hij studeert, jij werkt en studeert. Je krijgt voor je gevoel te weinig van hem. Dus t loopt niet goed met deze relatie lijkt mij. Jullie verwachtingen en inspanningen lopen niet gelijk.
Je hoeft niet overal iets van te vinden.
Jullie hebben vier maanden (!) verkering. Hij is met zijn toekomst bezig (fulltime studeren is wel wat anders dan 1 avond in de week een opleiding doen) , maar jij wil aandacht (en begrip) voor je ziekte. Ik denk dat jullie niet op hetzelfde level zitten. Hij heeft geen begrip voor jouw kant van het verhaal. Maar welke kant is dat dan? Dat jij snel moe bent? Dus dat hij naar jou moet komen? Maar jij hebt geen begrip voor zijn situatie: namelijk dat hij echt hard moet en wil werken voor zijn opleiding.
Waar sta je dan precies alleen voor als hij twee weken weggaat om te werken? Ik kan me voorstellen dat je het misschien niet gezellig vindt, maar het is toch niet zo dat hij voor je moet zorgen? Nu je nog niet bij hem woont of hij bij jou, doe je het toch ook gewoon zelf?

Wat betreft die weekends: ik denk dat hij vrij duidelijk is: op het moment heeft hij het te druk om in het weekend naar je toe te komen. Hij geeft je de optie om naar hem te komen, als jij dat ook niet wil of kunt houdt het gewoon op. Dan kunnen jullie het tijdelijk op een lager pitje zetten of stoppen met de relatie.

Ik snap dat het allemaal niet leuk is, maar jullie zijn relatief nog vrij kort samen, ik denk dat hij het nog te pril vindt om zijn hele planning om te gooien. En ik kan me ook voorstellen dat hij gewoon zo snel mogelijk klaar wil zijn met die studie.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Hoezo sta je er alleen voor?
Waar leeft je vriend van als hij niet werkt?
Heeft je vriend enorm veel college-uren waardoor hij op zaterdag thuis in de boeken moet?
Kunnen jullie bijv. ook eens op woensdagavond afspreken of is dat voor jou te zwaar?
Wacht even, zien of ik het snap:

Vriend is 34 en studeert fulltime en is te druk voor school, WAT voor school is dat dat je er nog rond kan lopen op je 34e?

Dat jij werkt, studeert en chronisch ziek bent, kan hij natuurlijk niets aan doen.

Hij wil graag een job waarbij hij twee weken fulltime werkt en 1 week thuis is.... :rofl: wat een schattige droom voor iemand van 34.

En WAAROM maak je je zo druk terwijl je net 4 maanden aan het daten bent met deze eeuwige student?
Je voelt je benadeeld? Dat klinkt erg zakelijk, evenals de afwegingen die je lijkt te maken. Er blijkt weinig liefde of compassie uit voor elkaar.
Vind je hem wel leuk?
Ik snap er eerlijk gezegd niet zoveel van.
SilverShadow schreef:
12-11-2018 13:20

Vriend is 34 en studeert fulltime en is te druk voor school, WAT voor school is dat dat je er nog rond kan lopen op je 34e?

Dat jij werkt, studeert en chronisch ziek bent, kan hij natuurlijk niets aan doen.

Hij wil graag een job waarbij hij twee weken fulltime werkt en 1 week thuis is.... :rofl: wat een schattige droom voor iemand van 34.

En WAAROM maak je je zo druk terwijl je net 4 maanden aan het daten bent met deze eeuwige student?
Ja en welke baan is dit dat je 2 weken kan werken en dan 1 week vrij?
Is hij wel realisitisch? Hij is 34!
Allemaal goed en wel, maar terwijl hij weg is gaan werken, sta ik er hier natuurlijk alleen voor.

Hiervoor had je ook een relatie en stond je er nooit alleen voor?
LAgirl82 schreef:
12-11-2018 13:23
Is het niet een baan waarvoor je twee weken intern zit/op reis bent en dan een week vrij? Aangezien zij er in die twee weken alleen voorstaat?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
LAgirl82 schreef:
12-11-2018 13:23

Booreiland oid? Twee weken op, twee weken af? Zoiets?
Geen idee, hij studeert er nu blijkbaar hard voor.
Dus omdat jij teveel hooi op je vork hebt genomen, moet hij zijn studie maar laten verslonzen?

En daarna kan hij niet achter zijn droombaan aan gaan omdat jij - na 4 mnd verkering - wil dat hij voor jou zorgt?

Ik vraag me eerder af hoe realistisch jij bent in jouw verwachtingen.
TO kan je wat meer informatie geven, want ik snap er zo niet veel van.
Wat studeert hij? En wat doe jij? Wat is zijn toekomstvisie?
Ik vind het wel typerend dat je jezelf benadeeld voelt, dat je jezelf dus als een slachtoffer ziet en gedraagt.
Niet doen, zéér onaantrekkelijk.
Zo veel vragen n.a.v. de OP!

Hij is 34, woont zelfstandig, studeert fulltime, maar hoeft helemaal niet te werken?
Ondanks dat hij niet werkt heeft hij in het weekend te veel studiewerk?
Jij voelt je benadeeld omdat jullie zijn overeengekomen dat jij 'enkele weekends' van zaterdagavond naar zondagavond naar hem gaat? Waarom voel je je benadeeld?
Hij wil straks een baan met een bepaalde tijdsindeling. Past deze indeling bij zijn sector of is dit iets wat hij zelf bedacht heeft?
Waarom voel jij je er dan alleen voor staan? Wat verwacht je van hem? En de week waarin hij niet werkt? Voelt hij zich er niet alleen voor staan omdat jij dan wel werkt?
Jullie hebben nog mar 4 maanden een relatie en je verwacht al heel veel van elkaar.

Voordat jullie een relatie kregen stond je er toch ook alleen voor?

Heel verstandig van je vriend dat hij naast zijn studie wilt werken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
SilverShadow schreef:

Kan makkelijk hoor. Hier studeert man momenteel ook (weer). Heeft jarenlang fulltime gewerkt en is zich nu aan het omscholen. Hij is momenteel 33 en geen eeuwige student oid.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
SilverShadow schreef:

Misschien aan het omscholen of bezig met een master die zijn banenkans verbeterd?
Mogelijk heeft hij al een opleiding gedaan en betaald dit dus zelf, waardoor hij er extra serieus mee bezig is en dus leert in het weekend.
Misschien heeft hij gespaard/geleend om bezig te zijn met deze studie, waardoor er extra druk achter zit om het te halen en hij weinig ruimte heeft voor 'extra kosten'.

TO, als je vindt dat hij te weinig investeert in jullie relatie en dit ook niet te willen gaan doen in de toekomst, is het gewoon geen match.

Ik ben wel benieuwd wat voor werk hij wil gaan doen als hij denkt 2 weken op, 2 weken af te kunnen gaan werken. Misschien iets off-shore of op een schip?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
marsupilami schreef:
12-11-2018 13:09
[...]

Waarom zijn jullie iets overeengekomen waar jjij het niet mee eens bent?

Als hij dit medegedeeld heeft, dus zonder overleg, is het inderdaad een man die geen begrip voor jou heeft.
Als jij akkoord gegaan bent met iets waar je het niet mee eens bent, moet je leren voor jezelf op te komen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-11-2018 14:29
Reden: OP gequote, maatregelen genomen
62.64% gewijzigd
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Susan schreef:
12-11-2018 13:24
Is het niet een baan waarvoor je twee weken intern zit/op reis bent en dan een week vrij? Aangezien zij er in die twee weken alleen voorstaat?
Inderdaad. Hij ambieert zo’n functie. Moesten we dan later kinderen hebben, dan ben ik bang dat ik dit niet alleen aan zal kunnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven