Partner en ikzelf studeren

12-11-2018 13:09 84 berichten
Dag iedereen

Ik heb een relatie van vier maand met een lieve man.
Ik werk en studeer (1 avond per week doe ik een opleiding). Ik werk 4/5.
Mijn vriend studeert fulltime, maar werkt niet.
We wonen apart. Ik in mijn huis, hij in zijn huis.
Dit studeren duurt maar 1 jaar.
Ik en mijn vriend zijn allebei 34 jaar.
We spraken tot nu toe altijd af in het weekend. (vrijdagavond tot zondagavond)
We zijn overeengekomen dat ik nu enkele weekends (van zaterdagavond tot zondagavond) naar hem kom
omdat hij te veel werk heeft voor school.
Ik begrijp dit wel, maar ik voel mij benadeeld.
Ik werk + ik studeer + ik ben chronisch ziek, dus veel vlugger vermoeid.
Hierdoor heb ik de indruk dat het van 1 kant moet komen.
Mijn vriend heeft al geopperd dat hij graag een job zou hebben waarin hij twee weken fulltime werkt en dan 1 week thuis is.
Hij wil veel verdienen en hij vindt dit een veel beter arbeidsritme.
Allemaal goed en wel, maar terwijl hij weg is gaan werken, sta ik er hier natuurlijk alleen voor.
Daardoor voel ik mij niet geliefd en krijg ik het gevoel dat hij geen begrip voor mijn kant van het verhaal heeft.
Het klikt wel heel goed met deze man, dus ik vraag me af of jullie tips hebben over hoe ik kan zorgen dat hij mijn kant ook begrijpt?
Alle reacties Link kopieren
marsupilami schreef:
12-11-2018 13:46
Inderdaad. Hij ambieert zo’n functie. Moesten we dan later kinderen hebben, dan ben ik bang dat ik dit niet alleen aan zal kunnen.
Serieus, je kent elkaar 4 maanden en jij voelt je benadeeld over iets wat misschien ooit mogelijk eens in de verre toekomst zou kunnen gaan gebeuren? Wat is er mis met afwachten hoe dingen lopen en op het moment dat kinderen besproken gaan worden, ook bespreken hoe die zorg dan verdeeld gaat worden?
marsupilami schreef:
Inderdaad. Hij ambieert zo’n functie. Moesten we dan later kinderen hebben, dan ben ik bang dat ik dit niet alleen aan zal kunnen.
Je vind m nu al niet meer leuk, dus ik denk niet dat het ooit zover komt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Is/wordt hij chirurg? Of promoveert hij? Zoiets?
Als jullie het inderdaad al over kinderen krijgen hebben gehad en hij zo'n baan wil, wordt dat lastig. Snapt hij wel wat jouw ziekte inhoudt? Hebben jullie al wel een week samen doorgebracht waardoor hij een beter beeld van jouw beperking heeft? Een weekendrelatie is natuurlijk niet representatief.

Aanvulling: als jouw idee is om samen voor kinderen te zorgen, zijn jullie geen match. Beter dat dit nu helder wordt dan later.
anoniem_6407abae851fb wijzigde dit bericht op 12-11-2018 13:55
17.74% gewijzigd
marsupilami schreef:
Je hebt pas 4 maanden verkering :facepalm:
Veel te vroeg om daar nu al over na te denken.
Eerst maar eens uitzoeken of jullie wel bij elkaar passen.
(en zo te lezen, loopt dat niet echt lekker)
Nummer*Zoveel schreef:
12-11-2018 13:27
Dus omdat jij teveel hooi op je vork hebt genomen, moet hij zijn studie maar laten verslonzen?

En daarna kan hij niet achter zijn droombaan aan gaan omdat jij - na 4 mnd verkering - wil dat hij voor jou zorgt?

Ik vraag me eerder af hoe realistisch jij bent in jouw verwachtingen.
Ik wil niet dat hij voor mij zorgt. Ik kan gerust voor mezelf zorgen.
Ik ben chronisch ziek en toch ga ik werken en doe ik een opleiding.
Het kost mij heel veel moeite, maar ik doe het.
Ik ben iemand die hard werkt en dat altijd heeft gedaan.
Ik wil ook niet dat hij zijn studie laat verslonzen.
Ik zou gewoon graag meer duidelijkheid krijgen over zijn toekomstvisie.
Nu zien wij elkaar niet veel en als hij die job wil doen, gaan we elkaar ook niet veel zien.
Daar gaat het om.
Een leven waarvan de partner een ander arbeidsritme heeft is een compleet ander leven dan dat de partner hetzelfde arbeidsritme heeft.
Je ziet elkaar niet veel en hij heeft die baan niet.
Dus ik begrijp niet waar je je nou zo druk om maakt.
Lady_Day schreef:
12-11-2018 13:17
Wat voor studie doet jouw vriend? Ik ben wel benieuwd want als hij er niet bij werkt en hij heeft ook bijna geen tijd voor jou moet het wel iets heel heftigs en bijzonders zijn.
Hij doet bachelor electro-mechanica.
Ik doe postgraduaat Nederlands.
Hij kan dus zaterdag studeren, maar waarom komt hij zaterdagavond niet naar jou toe?
Laat hem dit topic lezen. Ik vermoed dat je onmiddellijk duidelijkheid hebt. En je weer vrijgezel bent overigens.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Wat een gezemel zeg.
nessemeisje schreef:
12-11-2018 13:18
Jullie hebben vier maanden (!) verkering. Hij is met zijn toekomst bezig (fulltime studeren is wel wat anders dan 1 avond in de week een opleiding doen) , maar jij wil aandacht (en begrip) voor je ziekte. Ik denk dat jullie niet op hetzelfde level zitten. Hij heeft geen begrip voor jouw kant van het verhaal. Maar welke kant is dat dan? Dat jij snel moe bent? Dus dat hij naar jou moet komen? Maar jij hebt geen begrip voor zijn situatie: namelijk dat hij echt hard moet en wil werken voor zijn opleiding.
Ik heb ook veel werk voor mijn opleiding.
Er wordt veel in afstandonderwijs gestopt.
Het is dus niet maar 1 avondje per week eens eventjes op een stoel gaan zitten.
Volgend jaar kan je die opleiding nog enkel doen aan de universiteit in dagonderwijs.
Ik vond het fair om steeds te wisselen van weekend: ik eens naar hem, hij eens naar mij.
hamerhaai schreef:
12-11-2018 13:29
Jullie hebben nog mar 4 maanden een relatie en je verwacht al heel veel van elkaar.

Voordat jullie een relatie kregen stond je er toch ook alleen voor?

Heel verstandig van je vriend dat hij naast zijn studie wilt werken.
Ik werk en studeer.
Mijn vriend studeert en heeft een uitkering.
marsupilami schreef:
12-11-2018 13:55
Nu zien wij elkaar niet veel en als hij die job wil doen, gaan we elkaar ook niet veel zien.
Na dit studiejaar is hij klaar. Zijn er werkgevers die personeel met een dergelijk werkschema zoeken? M.a.w. blijft het bij een niet te realiseren wens van je vriend of berust deze op werkelijkheid?
anoniem_6407abae851fb wijzigde dit bericht op 12-11-2018 14:09
0.68% gewijzigd
Ik vind het ook onzin om te suggereren dat hij meer met zijn toekomst bezig is, of harder werkt of wat dan ook. Het zijn allebei volwaardige studies en daarbij werk jij er ook nog eens bij. Maar het is wel zo dat hij er op dit moment blijkbaar geen ruimte voor heeft om in het weekend jouw kant op te komen. Jij hebt evenveel recht om te zeggen dat jij er óók geen ruimte voor hebt. Maar je kunt geen compromis afdwingen, want blijkbaar haalt hij het alleen maar met de planning die hij nu voorstelt en geeft hij op dit moment prioriteit aan zijn studie. En dat recht heeft hij gewoon, net als dat jij dat hebt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Het zal aan mij liggen, TO, maar je komt op mij erg defensief over. Alsof je vooral wil laten weten dat jij heel hard werkt, en vooral gelijk hebt.

Mijn relatie duurt iets langer dan 4 maanden, en als ik daar iets uit geleerd heb: je kan gelijk hebben of geluk, maar het heeft zelden zin om beide na te streven.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
marsupilami schreef:
12-11-2018 14:07
Ik werk en studeer.
Mijn vriend studeert en heeft een uitkering.
Wat voor uitkering is dat dan?
Met een uitkering moet je toch beschikbaar zijn voor werk en mag je niet studeren?
karin6789 schreef:
12-11-2018 14:10
Wat voor uitkering is dat dan?
Met een uitkering moet je toch beschikbaar zijn voor werk en mag je niet studeren?
zal vast wajong zijn, dan mag dat gewoon.
ZaraZara100 schreef:
12-11-2018 14:08
Na dit studiejaar is hij klaar. Zijn er werkgevers die personeel met een dergelijk werkschema zoeken? M.a.w. blijft het bij een niet te realiseren wens van je vriend of berust deze op werkelijkheid?
Er zijn werkgevers die inderdaad zulk personeel met dergelijk werkschema zoeken, maar er zijn ook andere waar een ander werkritme geldt.
Ik heb de indruk dat hij niet goed op de hoogte is van de jobmogelijkheden.
Ik wil zeker niet dat hij zijn studies laat varen of dat hij een droomjob opzij zet voor mij.
Hoe reageert hij op jouw vraag "als we kinderen mogen krijgen, wie zorgt daar dan voor?"
Je hebt niks aan hem. Zoek een stabiel iemand.
JollyRider schreef:
12-11-2018 14:09
je kan gelijk hebben of geluk, maar het heeft zelden zin om beide na te streven.
Prachtige quote, Jolly! Die zou ook zeer mooi passen bij een topic van gisteravond.
Ben je bang dat hij jou de rest van het studiejaar alleen op zondag kan of wil zien, en dan ook nog van jou verlangt dat jij naar hem reist?
gizzmo-returns schreef:
12-11-2018 14:12
zal vast wajong zijn, dan mag dat gewoon.
TO is een Belgische.
Hebben ze daar dezelfde regels als hier?
marsupilami schreef:
12-11-2018 14:04
Ik vond het fair om steeds te wisselen van weekend: ik eens naar hem, hij eens naar mij.
Waarom spreek je dan af dat je ieder weekend naar hem toe gaat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven