Partner en ikzelf studeren

12-11-2018 13:09 84 berichten
Dag iedereen

Ik heb een relatie van vier maand met een lieve man.
Ik werk en studeer (1 avond per week doe ik een opleiding). Ik werk 4/5.
Mijn vriend studeert fulltime, maar werkt niet.
We wonen apart. Ik in mijn huis, hij in zijn huis.
Dit studeren duurt maar 1 jaar.
Ik en mijn vriend zijn allebei 34 jaar.
We spraken tot nu toe altijd af in het weekend. (vrijdagavond tot zondagavond)
We zijn overeengekomen dat ik nu enkele weekends (van zaterdagavond tot zondagavond) naar hem kom
omdat hij te veel werk heeft voor school.
Ik begrijp dit wel, maar ik voel mij benadeeld.
Ik werk + ik studeer + ik ben chronisch ziek, dus veel vlugger vermoeid.
Hierdoor heb ik de indruk dat het van 1 kant moet komen.
Mijn vriend heeft al geopperd dat hij graag een job zou hebben waarin hij twee weken fulltime werkt en dan 1 week thuis is.
Hij wil veel verdienen en hij vindt dit een veel beter arbeidsritme.
Allemaal goed en wel, maar terwijl hij weg is gaan werken, sta ik er hier natuurlijk alleen voor.
Daardoor voel ik mij niet geliefd en krijg ik het gevoel dat hij geen begrip voor mijn kant van het verhaal heeft.
Het klikt wel heel goed met deze man, dus ik vraag me af of jullie tips hebben over hoe ik kan zorgen dat hij mijn kant ook begrijpt?
Dus het probleem is de oneerlijkheid met de weekenden? Heb je dat al met hem besproken?
4 maanden samen en kinderen? Krijg nou tieten :woa:
Ah je woont in België? Je vriend doet een opleiding van de VDAB met behoud van uitkering?
ZaraZara100 schreef:
12-11-2018 14:24
Ben je bang dat hij jou de rest van het studiejaar alleen op zondag kan of wil zien, en dan ook nog van jou verlangt dat jij naar hem reist?
Inderdaad. Dat is een beetje mijn angst. Ik mijn vorige relatie werd ik 10 maanden aan het lijntje gehouden.
Die angst speelt enorm op. Daarom dacht ik dat ik via het posten op het forum wat objectieve feedback kon krijgen in plaats van te luisteren naar mijn angst.
LAgirl82 schreef:
12-11-2018 14:37
Ah je woont in België? Je vriend doet een opleiding van de VDAB met behoud van uitkering?
Inderdaad, ik woon in België. Hij krijgt een percentage van zijn laatste loon. Dit kan omdat electro mechanica een knelpuntstudie is.
Alle reacties Link kopieren
Dit zal wellicht wat hard over komen, maar zou je uberhaupt wel aan kinderen moeten beginnen als je hier niet in je eentje voor kunt zorgen gelet op je gezondheid?

Ik vind nog steeds weinig liefde in je posts terug, vooral zakelijke afwegingen. 'deze week was ik bij jou, dus volgende week ben jij bij mij'. Na 4 maanden al dit gebakkelei hebben zou mij afschrikken hoor.
In het begin moet je toch nog hoteldebotel zijn, dan wil je sowieso bij elkaar zijn en dan maakt het niet uit hoe, waar of wat. Als dit hem beter uit komt zou je dat met liefde moeten doen i.p.v. deze afwegingen te maken.
kopjechino schreef:
12-11-2018 14:34
Dus het probleem is de oneerlijkheid met de weekenden? Heb je dat al met hem besproken?
Nee, nog niet.
Wat ik in deze fase van daten zou doen is het ene weekend bij jou en het andere weekend bij hem afspreken. Ongeacht hoe druk jullie het door de week met werk/studie hebben.
marsupilami schreef:
12-11-2018 13:09
Dag iedereen

We zijn overeengekomen dat ik nu enkele weekends (van zaterdagavond tot zondagavond) naar hem kom
omdat hij te veel werk heeft voor school.
Ik begrijp dit wel, maar ik voel mij benadeeld.
is 'we zijn overeengekomen' Belgisch voor 'hij heeft mij dit eenzijdig opgelegd'?
want in het Nederlands betekent 't iets als 'we hebben overlegd en dit hebben we samen besloten'
turquasi wijzigde dit bericht op 12-11-2018 14:59
0.33% gewijzigd
Lorem Ipsum
Takkie1 schreef:
12-11-2018 14:45
Dit zal wellicht wat hard over komen, maar zou je uberhaupt wel aan kinderen moeten beginnen als je hier niet in je eentje voor kunt zorgen gelet op je gezondheid?

Ik vind nog steeds weinig liefde in je posts terug, vooral zakelijke afwegingen. 'deze week was ik bij jou, dus volgende week ben jij bij mij'. Na 4 maanden al dit gebakkelei hebben zou mij afschrikken hoor.
In het begin moet je toch nog hoteldebotel zijn, dan wil je sowieso bij elkaar zijn en dan maakt het niet uit hoe, waar of wat. Als dit hem beter uit komt zou je dat met liefde moeten doen i.p.v. deze afwegingen te maken.
Ik probeer mijn posts objectief te houden, zodanig dat ik jullie objectieve mening kan krijgen.
Als ik te veel gevoel in de posts zou stoppen, zouden jullie niet meer objectief reageren.
Ik heb heel veel gevoelens hoor :-).
Geen idee of hij jou aan het lijntje houdt. Misschien zijn voor hem studie en daarna een baan zijn prioriteiten, en ziet hij tegen die tijd wel hoe het ten aanzien van een relatie of kinderen loopt.
Misschien heb jij gezien jouw leeftijd meer haast dan jij en dit bedoel ik niet onaardig.
Hoe ver wonen jullie van elkaar af of om hoeveel reistijd gaat het?
ZaraZara100 schreef:
12-11-2018 15:02
Hoe ver wonen jullie van elkaar af of om hoeveel reistijd gaat het?
De reistijd is 45 tot 50 minuten.
ZaraZara100 schreef:
12-11-2018 15:01
Geen idee of hij jou aan het lijntje houdt. Misschien zijn voor hem studie en daarna een baan zijn prioriteiten, en ziet hij tegen die tijd wel hoe het ten aanzien van een relatie of kinderen loopt.
Misschien heb jij gezien jouw leeftijd meer haast dan jij en dit bedoel ik niet onaardig.
Ik denk niet dat hij mij aan het lijntje houdt. Dat gevoel heb ik niet.
Ik neem dit ook niet negatief op. Je hebt gelijk als je zegt dat ik meer haast heb, gezien mijn leeftijd.
Daardoor moet ik nu wel een beetje weten hoe het zit.
Ook moet ik, omdat ik een chronische ziekte heb, als ik wil zwanger worden, dit een jaar vooraf plannen.
Ik ben dus genoodzaakt om al vroeg in een relatie al deze vragen te stellen.
De situatie is anders dan indien ik niet ziek zou zijn.
Als zo’ n booreiland schema een reële optie is met zijn achtergrond en dat zijn ambitie is, dan zou ik nu de relatie verbreken als jij dat niet ziet zitten. Verzorging van kinderen in je eentje vind ik best heftig, en ik ben gezond. En hoewel de Viva mening kennelijk is dat je met 4 maanden ‘ fuckering’ nog moet genieten en vooral niet te ver on de toekomst mag kijken, vind ik dat kinderwens en ideeen over hoe zorg voor die kinderen moet worden verdeeld en geregeld dermate cruciaal dat je maar beter vroeg dan laat weet dat je hier dusdanig verschillend in staat dat je er niet gaat uitkomen.
forumfossiel schreef:
12-11-2018 15:16
Als zo’ n booreiland schema een reële optie is met zijn achtergrond en dat zijn ambitie is, dan zou ik nu de relatie verbreken als jij dat niet ziet zitten. Verzorging van kinderen in je eentje vind ik best heftig, en ik ben gezond. En hoewel de Viva mening kennelijk is dat je met 4 maanden ‘ fuckering’ nog moet genieten en vooral niet te ver on de toekomst mag kijken, vind ik dat kinderwens en ideeen over hoe zorg voor die kinderen moet worden verdeeld en geregeld dermate cruciaal dat je maar beter vroeg dan laat weet dat je hier dusdanig verschillend in staat dat je er niet gaat uitkomen.
Dank je voor je post. Grappig gezegd: 4 maanden 'fuckering' :-D
forumfossiel schreef:
12-11-2018 15:16
Hier ben ik het wel mee eens.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Wat voor chronische ziekte heb je dan?
En waarom moet je een eventuele zwangerschap al een jaar vooruit plannen?
marsupilami schreef:
12-11-2018 13:46
Inderdaad. Hij ambieert zo’n functie. Moesten we dan later kinderen hebben, dan ben ik bang dat ik dit niet alleen aan zal kunnen.
Misschien moet je je verwachtingen bijstellen en is dit geen man om kinderen mee te nemen. Als jij chronisch ziek bent is kinderen nemen wellicht sowieso geen goed plan.
Is 1 avond per week ook al studeren?
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
12-11-2018 16:20
1 avond per week naar school, de rest is afstandsonderwijs.
karin6789 schreef:
12-11-2018 15:32
Wat voor chronische ziekte heb je dan?
En waarom moet je een eventuele zwangerschap al een jaar vooruit plannen?
Is het relevant om dat te weten? Ik kan me voorstellen dat TO niet haar hele hebben en houwen op het Vivaforum wil gooien. Een jaar vooruit plannen kan (bijvoorbeeld) met medicijnen te maken hebben.
eigenlijk is het woord 'partner' al een beetje grappig hier

gaan we het nog hebben over wat jullie zijn 'overeengekomen' ?
Lorem Ipsum
calvijn1 schreef:
12-11-2018 16:20
Het antwoord was al gegeven voordat jij je vraag stelde
marsupilami schreef:
12-11-2018 13:58
Hij doet bachelor electro-mechanica.
Ik doe postgraduaat Nederlands.
Joyce48 schreef:
12-11-2018 16:31
Is het relevant om dat te weten? Ik kan me voorstellen dat TO niet haar hele hebben en houwen op het Vivaforum wil gooien. Een jaar vooruit plannen kan (bijvoorbeeld) met medicijnen te maken hebben.
Je mag alles vragen.
De ander staat het vrij om geen antwoord te geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven