Partner en ikzelf studeren
maandag 12 november 2018 om 13:09
Dag iedereen
Ik heb een relatie van vier maand met een lieve man.
Ik werk en studeer (1 avond per week doe ik een opleiding). Ik werk 4/5.
Mijn vriend studeert fulltime, maar werkt niet.
We wonen apart. Ik in mijn huis, hij in zijn huis.
Dit studeren duurt maar 1 jaar.
Ik en mijn vriend zijn allebei 34 jaar.
We spraken tot nu toe altijd af in het weekend. (vrijdagavond tot zondagavond)
We zijn overeengekomen dat ik nu enkele weekends (van zaterdagavond tot zondagavond) naar hem kom
omdat hij te veel werk heeft voor school.
Ik begrijp dit wel, maar ik voel mij benadeeld.
Ik werk + ik studeer + ik ben chronisch ziek, dus veel vlugger vermoeid.
Hierdoor heb ik de indruk dat het van 1 kant moet komen.
Mijn vriend heeft al geopperd dat hij graag een job zou hebben waarin hij twee weken fulltime werkt en dan 1 week thuis is.
Hij wil veel verdienen en hij vindt dit een veel beter arbeidsritme.
Allemaal goed en wel, maar terwijl hij weg is gaan werken, sta ik er hier natuurlijk alleen voor.
Daardoor voel ik mij niet geliefd en krijg ik het gevoel dat hij geen begrip voor mijn kant van het verhaal heeft.
Het klikt wel heel goed met deze man, dus ik vraag me af of jullie tips hebben over hoe ik kan zorgen dat hij mijn kant ook begrijpt?
Ik heb een relatie van vier maand met een lieve man.
Ik werk en studeer (1 avond per week doe ik een opleiding). Ik werk 4/5.
Mijn vriend studeert fulltime, maar werkt niet.
We wonen apart. Ik in mijn huis, hij in zijn huis.
Dit studeren duurt maar 1 jaar.
Ik en mijn vriend zijn allebei 34 jaar.
We spraken tot nu toe altijd af in het weekend. (vrijdagavond tot zondagavond)
We zijn overeengekomen dat ik nu enkele weekends (van zaterdagavond tot zondagavond) naar hem kom
Ik werk + ik studeer + ik ben chronisch ziek, dus veel vlugger vermoeid.
Hierdoor heb ik de indruk dat het van 1 kant moet komen.
Mijn vriend heeft al geopperd dat hij graag een job zou hebben waarin hij twee weken fulltime werkt en dan 1 week thuis is.
Hij wil veel verdienen en hij vindt dit een veel beter arbeidsritme.
Allemaal goed en wel, maar terwijl hij weg is gaan werken, sta ik er hier natuurlijk alleen voor.
Daardoor voel ik mij niet geliefd en krijg ik het gevoel dat hij geen begrip voor mijn kant van het verhaal heeft.
Het klikt wel heel goed met deze man, dus ik vraag me af of jullie tips hebben over hoe ik kan zorgen dat hij mijn kant ook begrijpt?
maandag 12 november 2018 om 14:39
Inderdaad. Dat is een beetje mijn angst. Ik mijn vorige relatie werd ik 10 maanden aan het lijntje gehouden.ZaraZara100 schreef: ↑12-11-2018 14:24Ben je bang dat hij jou de rest van het studiejaar alleen op zondag kan of wil zien, en dan ook nog van jou verlangt dat jij naar hem reist?
Die angst speelt enorm op. Daarom dacht ik dat ik via het posten op het forum wat objectieve feedback kon krijgen in plaats van te luisteren naar mijn angst.
maandag 12 november 2018 om 14:45
Dit zal wellicht wat hard over komen, maar zou je uberhaupt wel aan kinderen moeten beginnen als je hier niet in je eentje voor kunt zorgen gelet op je gezondheid?
Ik vind nog steeds weinig liefde in je posts terug, vooral zakelijke afwegingen. 'deze week was ik bij jou, dus volgende week ben jij bij mij'. Na 4 maanden al dit gebakkelei hebben zou mij afschrikken hoor.
In het begin moet je toch nog hoteldebotel zijn, dan wil je sowieso bij elkaar zijn en dan maakt het niet uit hoe, waar of wat. Als dit hem beter uit komt zou je dat met liefde moeten doen i.p.v. deze afwegingen te maken.
Ik vind nog steeds weinig liefde in je posts terug, vooral zakelijke afwegingen. 'deze week was ik bij jou, dus volgende week ben jij bij mij'. Na 4 maanden al dit gebakkelei hebben zou mij afschrikken hoor.
In het begin moet je toch nog hoteldebotel zijn, dan wil je sowieso bij elkaar zijn en dan maakt het niet uit hoe, waar of wat. Als dit hem beter uit komt zou je dat met liefde moeten doen i.p.v. deze afwegingen te maken.
maandag 12 november 2018 om 14:46
Nee, nog niet.kopjechino schreef: ↑12-11-2018 14:34Dus het probleem is de oneerlijkheid met de weekenden? Heb je dat al met hem besproken?
maandag 12 november 2018 om 14:58
is 'we zijn overeengekomen' Belgisch voor 'hij heeft mij dit eenzijdig opgelegd'?marsupilami schreef: ↑12-11-2018 13:09Dag iedereen
want in het Nederlands betekent 't iets als 'we hebben overlegd en dit hebben we samen besloten'
turquasi wijzigde dit bericht op 12-11-2018 14:59
0.33% gewijzigd
Lorem Ipsum
maandag 12 november 2018 om 14:58
Ik probeer mijn posts objectief te houden, zodanig dat ik jullie objectieve mening kan krijgen.Takkie1 schreef: ↑12-11-2018 14:45Dit zal wellicht wat hard over komen, maar zou je uberhaupt wel aan kinderen moeten beginnen als je hier niet in je eentje voor kunt zorgen gelet op je gezondheid?
Als ik te veel gevoel in de posts zou stoppen, zouden jullie niet meer objectief reageren.
Ik heb heel veel gevoelens hoor
maandag 12 november 2018 om 15:01
maandag 12 november 2018 om 15:09
De reistijd is 45 tot 50 minuten.ZaraZara100 schreef: ↑12-11-2018 15:02Hoe ver wonen jullie van elkaar af of om hoeveel reistijd gaat het?
maandag 12 november 2018 om 15:14
Ik denk niet dat hij mij aan het lijntje houdt. Dat gevoel heb ik niet.ZaraZara100 schreef: ↑12-11-2018 15:01Geen idee of hij jou aan het lijntje houdt. Misschien zijn voor hem studie en daarna een baan zijn prioriteiten, en ziet hij tegen die tijd wel hoe het ten aanzien van een relatie of kinderen loopt.
Misschien heb jij gezien jouw leeftijd meer haast dan jij en dit bedoel ik niet onaardig.
Ik neem dit ook niet negatief op. Je hebt gelijk als je zegt dat ik meer haast heb, gezien mijn leeftijd.
Daardoor moet ik nu wel een beetje weten hoe het zit.
Ook moet ik, omdat ik een chronische ziekte heb, als ik wil zwanger worden, dit een jaar vooraf plannen.
Ik ben dus genoodzaakt om al vroeg in een relatie al deze vragen te stellen.
De situatie is anders dan indien ik niet ziek zou zijn.
maandag 12 november 2018 om 15:16
Als zo’ n booreiland schema een reële optie is met zijn achtergrond en dat zijn ambitie is, dan zou ik nu de relatie verbreken als jij dat niet ziet zitten. Verzorging van kinderen in je eentje vind ik best heftig, en ik ben gezond. En hoewel de Viva mening kennelijk is dat je met 4 maanden ‘ fuckering’ nog moet genieten en vooral niet te ver on de toekomst mag kijken, vind ik dat kinderwens en ideeen over hoe zorg voor die kinderen moet worden verdeeld en geregeld dermate cruciaal dat je maar beter vroeg dan laat weet dat je hier dusdanig verschillend in staat dat je er niet gaat uitkomen.
maandag 12 november 2018 om 15:19
Dank je voor je post. Grappig gezegd: 4 maanden 'fuckering'forumfossiel schreef: ↑12-11-2018 15:16Als zo’ n booreiland schema een reële optie is met zijn achtergrond en dat zijn ambitie is, dan zou ik nu de relatie verbreken als jij dat niet ziet zitten. Verzorging van kinderen in je eentje vind ik best heftig, en ik ben gezond. En hoewel de Viva mening kennelijk is dat je met 4 maanden ‘ fuckering’ nog moet genieten en vooral niet te ver on de toekomst mag kijken, vind ik dat kinderwens en ideeen over hoe zorg voor die kinderen moet worden verdeeld en geregeld dermate cruciaal dat je maar beter vroeg dan laat weet dat je hier dusdanig verschillend in staat dat je er niet gaat uitkomen.
maandag 12 november 2018 om 15:30
Hier ben ik het wel mee eens.forumfossiel schreef: ↑12-11-2018 15:16Als zo’ n booreiland schema een reële optie is met zijn achtergrond en dat zijn ambitie is, dan zou ik nu de relatie verbreken als jij dat niet ziet zitten. Verzorging van kinderen in je eentje vind ik best heftig, en ik ben gezond. En hoewel de Viva mening kennelijk is dat je met 4 maanden ‘ fuckering’ nog moet genieten en vooral niet te ver on de toekomst mag kijken, vind ik dat kinderwens en ideeen over hoe zorg voor die kinderen moet worden verdeeld en geregeld dermate cruciaal dat je maar beter vroeg dan laat weet dat je hier dusdanig verschillend in staat dat je er niet gaat uitkomen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 12 november 2018 om 15:37
Misschien moet je je verwachtingen bijstellen en is dit geen man om kinderen mee te nemen. Als jij chronisch ziek bent is kinderen nemen wellicht sowieso geen goed plan.marsupilami schreef: ↑12-11-2018 13:46Inderdaad. Hij ambieert zo’n functie. Moesten we dan later kinderen hebben, dan ben ik bang dat ik dit niet alleen aan zal kunnen.
maandag 12 november 2018 om 16:31
Is het relevant om dat te weten? Ik kan me voorstellen dat TO niet haar hele hebben en houwen op het Vivaforum wil gooien. Een jaar vooruit plannen kan (bijvoorbeeld) met medicijnen te maken hebben.
maandag 12 november 2018 om 16:35
Het antwoord was al gegeven voordat jij je vraag stelde
marsupilami schreef: ↑12-11-2018 13:58Hij doet bachelor electro-mechanica.
Ik doe postgraduaat Nederlands.
maandag 12 november 2018 om 16:37
Je mag alles vragen.
De ander staat het vrij om geen antwoord te geven.