Partner en ikzelf studeren
maandag 12 november 2018 om 13:09
Dag iedereen
Ik heb een relatie van vier maand met een lieve man.
Ik werk en studeer (1 avond per week doe ik een opleiding). Ik werk 4/5.
Mijn vriend studeert fulltime, maar werkt niet.
We wonen apart. Ik in mijn huis, hij in zijn huis.
Dit studeren duurt maar 1 jaar.
Ik en mijn vriend zijn allebei 34 jaar.
We spraken tot nu toe altijd af in het weekend. (vrijdagavond tot zondagavond)
We zijn overeengekomen dat ik nu enkele weekends (van zaterdagavond tot zondagavond) naar hem kom
omdat hij te veel werk heeft voor school.
Ik begrijp dit wel, maar ik voel mij benadeeld.
Ik werk + ik studeer + ik ben chronisch ziek, dus veel vlugger vermoeid.
Hierdoor heb ik de indruk dat het van 1 kant moet komen.
Mijn vriend heeft al geopperd dat hij graag een job zou hebben waarin hij twee weken fulltime werkt en dan 1 week thuis is.
Hij wil veel verdienen en hij vindt dit een veel beter arbeidsritme.
Allemaal goed en wel, maar terwijl hij weg is gaan werken, sta ik er hier natuurlijk alleen voor.
Daardoor voel ik mij niet geliefd en krijg ik het gevoel dat hij geen begrip voor mijn kant van het verhaal heeft.
Het klikt wel heel goed met deze man, dus ik vraag me af of jullie tips hebben over hoe ik kan zorgen dat hij mijn kant ook begrijpt?
Ik heb een relatie van vier maand met een lieve man.
Ik werk en studeer (1 avond per week doe ik een opleiding). Ik werk 4/5.
Mijn vriend studeert fulltime, maar werkt niet.
We wonen apart. Ik in mijn huis, hij in zijn huis.
Dit studeren duurt maar 1 jaar.
Ik en mijn vriend zijn allebei 34 jaar.
We spraken tot nu toe altijd af in het weekend. (vrijdagavond tot zondagavond)
We zijn overeengekomen dat ik nu enkele weekends (van zaterdagavond tot zondagavond) naar hem kom
omdat hij te veel werk heeft voor school.
Ik begrijp dit wel, maar ik voel mij benadeeld.
Ik werk + ik studeer + ik ben chronisch ziek, dus veel vlugger vermoeid.
Hierdoor heb ik de indruk dat het van 1 kant moet komen.
Mijn vriend heeft al geopperd dat hij graag een job zou hebben waarin hij twee weken fulltime werkt en dan 1 week thuis is.
Hij wil veel verdienen en hij vindt dit een veel beter arbeidsritme.
Allemaal goed en wel, maar terwijl hij weg is gaan werken, sta ik er hier natuurlijk alleen voor.
Daardoor voel ik mij niet geliefd en krijg ik het gevoel dat hij geen begrip voor mijn kant van het verhaal heeft.
Het klikt wel heel goed met deze man, dus ik vraag me af of jullie tips hebben over hoe ik kan zorgen dat hij mijn kant ook begrijpt?
maandag 12 november 2018 om 16:41
Dan zal je dus een andere vriend moeten zoeken.marsupilami schreef: ↑12-11-2018 13:46Inderdaad. Hij ambieert zo’n functie. Moesten we dan later kinderen hebben, dan ben ik bang dat ik dit niet alleen aan zal kunnen.
Zijn toekomstplannen komen niet overeen met die van jou.
Je denkt toch niet dat hij zich nu zo inzet voor een studie op zijn 34e om er vervolgens niets mee te gaan doen
maandag 12 november 2018 om 17:05
Ja, die is heel mooi!Nummer*Zoveel schreef: ↑12-11-2018 14:21Prachtige quote, Jolly! Die zou ook zeer mooi passen bij een topic van gisteravond.
maandag 12 november 2018 om 17:19
TO, in België smeken ze om bachelors elektromechanica! Er is een enorm tekort aan die profielen. Geef die man de ruimte om zijn studie af te maken. Je klinkt heel erg verstikkend!
Bovendien moet je die opleiding niet onderschatten. Als hij voltijds studeert, heeft hij echt die dag in het weekend voor zichzelf nodig. Hij heeft ook zijn huishouden nog te runnen, toch?
Bovendien moet je die opleiding niet onderschatten. Als hij voltijds studeert, heeft hij echt die dag in het weekend voor zichzelf nodig. Hij heeft ook zijn huishouden nog te runnen, toch?
maandag 12 november 2018 om 18:19
maandag 12 november 2018 om 18:24
De quote komt van Dr. Phil.Nummer*Zoveel schreef: ↑12-11-2018 14:21Prachtige quote, Jolly! Die zou ook zeer mooi passen bij een topic van gisteravond.
maandag 12 november 2018 om 18:34
maandag 12 november 2018 om 18:53
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
maandag 12 november 2018 om 22:17
Op je 34e snap ik dat je snel je kinderwens op tafel gooit. Weet je tenminste of het de moeite is om met de relatie verder te gaan.
De ruimte voor zijn studie zou ik hem wel geven, dat is een prima investering voor (jullie) toekomst. Zijn plannen om op een booreiland te gaan werken zouden voor mij reden tot acute exit zijn. Ik wil graag samen met iemand leven en eventuele kinderen opvoeden/verzorgen zodat er ook nog rijd en ruimte is voor mijn belangen.
De ruimte voor zijn studie zou ik hem wel geven, dat is een prima investering voor (jullie) toekomst. Zijn plannen om op een booreiland te gaan werken zouden voor mij reden tot acute exit zijn. Ik wil graag samen met iemand leven en eventuele kinderen opvoeden/verzorgen zodat er ook nog rijd en ruimte is voor mijn belangen.