partner heeft moeite met vertrouwen

22-12-2011 12:33 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

mijn partner heeft moeite met vertrouwen door dat zijn ex altijd loog tegen hem. Ik be altijd doodeerlijk tegen hem, en dat was ook één van de redenen dat hij voor mij gevallen was. Hij vond me zo eerlijk. Hij zit nog in de verwerkings fase van zijn echtscheiding en af en toe heeft hij moeilijke momenten die hij dan uitwerkt op mij. Hij is zo gefocust op het feit dat ik hem moet vertrouwen dat hij vergeet hetzelfde bij mij te doen. Nu pas weer zo'n moeilijk moment gehad , alles bijgepraat, maar het voelt alsof hij op een zekere afstand blijft. Ik heb het daar vreselijk moeilijk mee. Misschien maak ikme weer druk voor niks. Ben nogal goed in rampscenarios voor te stellen. Maar kan ook zijn dat hij nu wel eens echt nagedacht heeft en vind dat het genoeg geweest is zo.
En wat wil je nu precies van ons horen?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
waarom heeft hij het zo moeilijk met mij te vertrouwen. Kan het zo nog verder?
Jij bent de enige die daar antwoord op kan geven, wij kennen jouw partner niet. Heb zelf ook een jaloers aangelegde partner en (mede dankzij tips van Summerdance als: dit is mijn grens en daar ga jij dus niet overheen) inmiddels hebben wij een goede balans gevonden. Sleutel is wel met elkaar kunnen praten. Als hij niet inziet dat zijn gedrag niet acceptabel is en bereid is er iets aan te doen, zal het altijd vechten tegen de bierkaai blijven.
En het scenario dat jíj nagedacht hebt en dat jíj vindt dat het genoeg geweest is zo, schiet dat nooit door je hoofd? Ik zou weinig zin hebben in een relatie met iemand die mij continu straft voor wat zijn ex heeft gedaan. Als je zo beschadigd bent door je ex dat je je nieuwe partner de hele tijd wantrouwt dan ben je in mijn ogen gewoon niet toe aan een nieuwe relatie.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
hij is niet jaloers. Het gaat over gewone dingen. Of ik iets leuk vind of niet. ben ik dan wel eerlijk?. Hij zegt altijd, ik wil geen ja-knikker meer. krijg hem zo moeilijk overtuigd. Soms doe je wel eens iets want minder met je zin om je partner te plezieren. dat heb ik hem al gezegd, maar dat wil toch niet zeggen dat je altijd toegeeft?
Als jij zegt dat je iets leuk vindt en hij zeurt door dan zou ik zeggen: 'Oké, jij je zin, dan vind ik het niet leuk.' En er dan niet meer op ingaan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Het enie dat ik me afvraag is of hij wel toe is aan een nieuwe relatie? Zaken uit de vorige relatie(s) spelen meestal wel een (bij)rol in e volgende, daarom moe het eerst verwerkt worden, alleen, ipv zich op jou uit te kuren over zijn ex. Schietn julli beide niets mee op. En ga vooral niet mee in zijn onzekerheden. Het probleem ligt bij hem en hij moet leren jou te vertrouwen en jou zien zoals jìj bent: niet zijn ex. Sterkte.
quote:santaclaus schreef op 22 december 2011 @ 12:33:

Hij zit nog in de verwerkings fase van zijn echtscheiding en af en toe heeft hij moeilijke momenten die hij dan uitwerkt op mij. .Hoe lang is hij alleen geweest? Hoe lang kennen jullie elkaar?
oef...

ik zou daar helemaal geen trek(meer) in hebben hoor.

Dus eigenlijk moet je je altijd verantwoorden? Hem steeds overtuigen van je beslissingen?

Misschien ga je er wel te ver in mee? dat wordt dan bij wantrouwende partners weer verkeerd begrepen: ja zie je wel, je draait er zo om heen?!? of je doet wel erg veel moeite om mij te overtuigen he?!?!

Dus gewoon afkappen die onzin, want het is onzin, en dat mag je hem best duidelijk maken hoor...
Herken ik wel.

Dan is je (lange)relatie voorbij en dan heb je een lijst in je hoofd zitten van wat je absoluut neit meer bij een volgende partner wil zien. Hoort bij het verwerken. Hoe lang daar voor staat is voor iedereen anders.

Als de ergste pijn weg is, zakt het af. Dan ga je weer nuanceren..
quote:Jarek03 schreef op 22 december 2011 @ 12:40:

Jij bent de enige die daar antwoord op kan geven, wij kennen jouw partner niet. Heb zelf ook een jaloers aangelegde partner en (mede dankzij tips van Summerdance als: dit is mijn grens en daar ga jij dus niet overheen) inmiddels hebben wij een goede balans gevonden. Sleutel is wel met elkaar kunnen praten. Als hij niet inziet dat zijn gedrag niet acceptabel is en bereid is er iets aan te doen, zal het altijd vechten tegen de bierkaai blijven.eens met dit
waarom ga je in zee met iemand die zijn eerdere relatie nog niet heeft verwerkt?

jij hoeft toch niet op de blaren te zitten waar hij een probleem mee heeft?

ik zou er doodmoe van worden...
Had mijn man ook. Zijn ex had altijd aanmerkingen op wat hij deed en ik toonde belangstelling voor zijn horloge, vroeg er wat over en ineens begint hij zich vreselijk op te winden en ik krijg een snauwerig antwoord. Ik viel helemaal stil. Toen hij zich realiseerde dat ik heel andere bedoelingen had met mijn belangstelling kwam hij naar me toe, legde op vriendelijke toon omstandig uit dat het een verjaarsgeschenk was geweest en ik, verontwaardigd, huilen. En dan wil ik helemaal geen troost.

Hij heeft dat eigenlijk nooit meer gedaan. Dat soort issues speelden alleen in het begin, toen hij nog allergisch was voor de verkeerde eigenschappen van zijn ex.
bedankt allemaal voor jullie reacties

hij was nog maar een maand uit zijn vorige relatie. ik weet het, veel te vlug waarschijnlijk. maar hij beweerde dat hij er klaar voor was. ondertussen zijn we 9 maanden samen.

En ja, er zijn er nog die mij vertellen dat ik er niet te veel in mag meegaan in zijn verhaal, ik moet ook aan mezelf denken. Maar we hebben al zoveel toekomstplannen gemaakt. al die moiie tijden die we gehad hebben al. plus we hebben ook allebei een zoontje uitde vorige relatie. Die zouden er dan ook onder leiden. want ze doen niks anders dan naar elkaar vragen.
plus ik rijd er ook weer naartoe binnen een paar uurtjes hadden we zo afgesproken. .moet er zelf wel achter hangen. eigenlijk zou ik moeten thuisblijven. maar ik voel me zoooooo rotslecht nu dat ik enkel opfleur als ik bij hem ben. klinkt wanhopig. en dan zo vlak voor de feesdagen pfffff
weet je,

ik kan me helemaal voorstellen hoe machteloos je je ooit moet voelen.

ik zou zeggen: laat hem dit lezen..laat hem lezen dat je er zo mee zit dat je met je machtelloosheid op een forum gaat zitten om je verhaal kwijt te kunnen.

als DAN zijn ogen niet opengaan..stja...
jij plukt nu de vruchten van zijn vorige relatie..dat is natuurlijk verre van eerlijk.hij wil geen ja-knikker, maar hij wil dus wel indirect iemand die dan dus constant in de clinch met hem ligt, dan bepaald hij toch ook hoe de balans verdeeld wordt in jullie relatie? want het is wat HIJ wil. terwijl hij zo hard schreeuwt dat hij dat niet wil. jij bent je eigen persoon, niet zijn ex en hij zal moeten leren om los te laten.en jij moet je mening geven zoals jij hem goed acht,anders wordt dit een hele vermoeiende relatie.
quote:Jarek03 schreef op 22 december 2011 @ 12:40:

Jij bent de enige die daar antwoord op kan geven, wij kennen jouw partner niet. Heb zelf ook een jaloers aangelegde partner en (mede dankzij tips van Summerdance als: dit is mijn grens en daar ga jij dus niet overheen) inmiddels hebben wij een goede balans gevonden. Sleutel is wel met elkaar kunnen praten. Als hij niet inziet dat zijn gedrag niet acceptabel is en bereid is er iets aan te doen, zal het altijd vechten tegen de bierkaai blijven.

Wow....dank je wel voor het compliment!

En verder, eens met de rest, waarom moet jij de dupe zijn van zijn vreemdgaande exen?

Grenzen stellen dus!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
ik bn er dus gisteren avond geweest. hadden afgesproken tussen 7 en 8 bij hem thuis. Ik was er iets voor 8. Om 8u geen vriend te bespeuren. om 9u nog niet. Ik stuur een sms met de vraag, blijf je nog lang weg? en stuurt terug. Waarom?

Ik bel hem op en hij zit rustig iets te drinken op café. om 10u is hij thuis gekomen, en dan vraagt hij aan mij. Ben je boos of zo????

Ja, dan zit ik daar.

Hij zegt dus dat ik mi niet had mogen opdringen om langs te komen, hi moest nog vanalles doen en had weinig tijd.

Maar moet je dan nog rustig op café iets gaan drinken terwijl je weet dat je partner thuis op je aan het wachten is???

Hij is dan dus terug vertrokken naar café en mij weer alleen achtergelaten.

Ik heb met zijn moeder gesproken en zij zegt dat hij altijd zo geweest is, dit is een karaktertrek van hem. PPFFFFFF

En nu, morgen kerstavond bij hem thuis. verschillende kadootjes heb ik hier nog liggen. ik heb voor het dessert gezorgd, de kinderen zijn al weken aan het aftellen. Wat doe ik???? Als ik niet ga , wordt het een rotte kerst voor iedereen en zijn er sommigen die geen pakjes krijgen en huilen de kinderen. en is er geen desser Als ik wel ga....... dan kan alleen ik het deksel op de neus krijgen. Hij heeft nog niet gezegd dat ik niet mag komen, maar dat kan nog gebeuren.

Ik vind dus niet dat ik iets fout heb gedaan. Hij zegt dan wel altijd. het zal wel weer aan mij liggen zeker???? heel sarcastisch.

waarom nu vlak voor de feesten. kon hij gen betere periode uitkiezen? Heb mijn moeder ookal maar ingelicht over het feit dat ik er dit jaar misschien weer alleen sta.
och meid...dus hij was nog niet helemaal klaar met jullie discussie van de openingspost? Hij deed wel erg arrogant, en boos tegen jou. Ik zou hem lekker in zn sop gaar koken en wachten tot hij weer normaal tegen je gaat doen!

Dit rare gedoe wil je toch niet pikken?!?

En dat voor de feestdagen...Ach, het toetje, de kadoos, dat komt wel goed! De kinderen zijn beter af in een omgeving zonder spanning. Dit zijn geen redenen om naar hem toe te gaan.

Toch zou ik niet afwachten totdat hij weer bijtrekt en mijn eigen plan trekken als ik jou was. (dus feestdagen met GeZEllige mensen om je heen!)Hij wil een vrouw met een eigen mening? Zal ie dat krijgen ook! Laat niet over je heenlopen! Kom voor jezelf op hoor.
misschien is dit wel de reden dat de vorige vrouw zo slim was om bij hem weg te gaan...ik heb het idee dat het beeld dat je van hem hebt, mooier is dan die werkelijk is...als ik jou was zou ik zeker niet ''gezellig'' kerst gaan vieren met iemand die je zo behandeld.jou kind(eren) komen er echt wel overheen als je het maar leuk en gezellig voor hun maakt thuis.ze zullen meegaan in jou emoties,dus als jij er geen probleem van maakt, zullen zij er ook mee om kunnen gaan.laat zien dat je een vrouw bent met kracht en dat er niet met je gesolt mag worden.loop niet achter hem aan,want hij vind zichzelf nu alleen maar heel zielig en gedraagt zich vrij kinderachtig.en wat doen me met kinderen die zulk gedrag vertonen? precies; NEGEREN.
ps als een moeder het al zegt, geloof haar dan maar...
idd kinderlijk gedrag. Volgens mij is dit wel het einde van de relatie. Hij heeft het me nog niet gezegd, maar een gevoel zegt ook al veel.

Ik verdien beter.

Alles rondom mij herrinert me aan hem. Zo moeilijk. Ik functioneer nietmeer. Hoe herpak ik mezelf. Ik ben normaal een sterke vrouw. Waarom laat ik me zo gaan?
omdat je een goed mens bent met een hart...dat hij niet weet hoe die er respectvol mee om moet gaan zegt meer over hem dan over jou.je bent nu teleurgesteld in de liefde en in het beeld wat je van hem had.maar ik denk dat hij je geen groter kado heeft kunnen geven met kerst dan zichzelf zo laten zien aan jou...ga door de gevoelens heen die je nu voelt, het is normaal om verdrietig te zijn over iets wat zoveel voor je betekend heeft.zodra jij inziet dat wat jij geeft, je ook verdiend zal het langzaam aan beter gaan.je bent nog steeds die sterke vrouw die je al was vóór je hem kende.daarvoor had je ook al een leven.je bent sterker dan je denkt.laat je macht waar die hoort: bij jezelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven