partner heeft moeite met vertrouwen

22-12-2011 12:33 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

mijn partner heeft moeite met vertrouwen door dat zijn ex altijd loog tegen hem. Ik be altijd doodeerlijk tegen hem, en dat was ook één van de redenen dat hij voor mij gevallen was. Hij vond me zo eerlijk. Hij zit nog in de verwerkings fase van zijn echtscheiding en af en toe heeft hij moeilijke momenten die hij dan uitwerkt op mij. Hij is zo gefocust op het feit dat ik hem moet vertrouwen dat hij vergeet hetzelfde bij mij te doen. Nu pas weer zo'n moeilijk moment gehad , alles bijgepraat, maar het voelt alsof hij op een zekere afstand blijft. Ik heb het daar vreselijk moeilijk mee. Misschien maak ikme weer druk voor niks. Ben nogal goed in rampscenarios voor te stellen. Maar kan ook zijn dat hij nu wel eens echt nagedacht heeft en vind dat het genoeg geweest is zo.
wat me trouwens opvalt, hij heeft moeite met vertrouwen,maar hij gedraagt zich ook niet echt als ''rots in de branding'' naar jou toe.waarschijnlijk denkt hij dat hij alles kan maken, omdat HIJ verdriet heeft en HIJ met zichzelf ff in de knoop zit.je bent geen maatschappelijk werker...maar een partner die je niet zomaar ff kunt afwimpelen als het je uitkomt...
dank je voor je reactie. Je hebt volledig gelijk. Ik voel me ook soms wel als een aanhangsel. Hij doet wel enorm veel voor mij en mijn zoontje. Maar zoals je zegt, het is meestal wel ZIJN ding.

En het vertrouwen, kan enkel wederzijds komen. als ook allebei de partners er aan werken, en niet enkel ik.

Zijn zussen vinden dat ik morgen naar het kerstfeest moet komen. ook weer zo moeilijk. hij heeft met mij nog altijd geen woord gewisseld. Ik moet dus komen en met hem praten.

pff.

Ze zeggen dat hij een moeilijke persoon is, met rare kronkels in zijn hoofd. maar dat ze zich niet kunnen voorstellen dat hij mij er niet bij wil hebben.

Wat een tweestrijd!!!!
hoi santaclaus, ook ik herken het wel als mijn vriend felle reacties heeft n.a.v. iets simpels wat ik in zijn ogen fout doe of zeg. Dat is, wat anderen ook zeggen, nog iets uit zijn verleden wat niet goed verwerkt is. Mijn gedrag triggert dan iets uit zijn verleden wat zijn ex ook deed en daar volgt dan een uit zijn voegen getrokken emotie op. Hoe verder in het proces en hoe verder in zijn relatie met jou zal dat helemaal veranderen. Op een gegeven moment zit je zo stevig in je nieuwe relatie en ben je zo gewend aan je nieuwe partner dat die triggers weggezakt zijn. Bij ons duurde dat zeker wel twee jaar.

Maar wat je daarna schreef over zijn manier van doen tegen jou toen je op een vrijdagavond naar hem kwam, was wel heel denigrerend, zeg. Was hij nou de afspraak vergeten dat je om 8 uur zou komen? Dan zou het netjes zijn geweest als hij gelijk naar jou toe was gegaan of had gevraagd of je naar 't cafe kwam. Hier komt hij niet zo sympathiek over.
quote:santaclaus schreef op 22 december 2011 @ 17:14:

bedankt allemaal voor jullie reacties

hij was nog maar een maand uit zijn vorige relatie. ik weet het, veel te vlug waarschijnlijk. maar hij beweerde dat hij er klaar voor was. ondertussen zijn we 9 maanden samen.

.

Tussen beweren klaar te zijn en klaar zijn zit een wereld van verschil, ik moet me zwaar vergissen maar ik denk dat hij eerst zijn "oude" relatie maar moet verwerken.

Volgens mij is hij niet verliefd op je, als mijn "lieffie" komt op vrijdagavond 8 uur loop ik om 7 uur in de super om haar lievelings hapjes & wijn te halen en heb ik rond 5 uur al gebeld om te vragen of ik wat te eten moet maken.

Kortom, ik kom niet rond 10.00 het cafe uit gewandeld.

Dat hij vroeger thuis zo was, oke, maar je bent in de regel ook niet verliefd op je ouders.

Is hij door zijn ex gedumpt?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
nee, hij is niet door zijn ex gedumpt. Hij is zelf aangegaan omdat zij altijd loog tegen hem.

Hij heeft dat altijd wel gedaan hoor. bellen naar mij om te vragen voor wat ik zin had, en dan ging hij winkelen om een geweldige maaltijd op tafel te toveren. Ikmoet ook altijd laat werken en dan boekte hij zelfs een restaurantje met late openingsuren.

en nee, hij was ook onze afspraak niet vergeten Het wasnet alsof hij mij een lesje wou leren. Hij had geen tijd en ik was toch vroeger gekomen. Maar idd, zo'n reactie hoefde echt niet Ik ben 32 ,geen kind van 6. We hadden dat uur afgsproken dus dan hou je jezelf aan dat uur, komt er dan toch iets tussen, laat me dat dan weten. En idd hij had me mee kunne vragen om iets te gaan drinken
weet je, vaak denken mensen in hun relatie, waar ging het mis?...voor jullie is dat precies dit moment.hij laat je gewoon zitten terwijl hij gewoon weer terug gaat naar het cafe..als je nu geen statement maakt, ''leer'' je hem hoe hij met je om moet gaan.dat zijn moeder zegt dat hij altijd al zo geweest is en zijn zussen zeggen dat hij dat nou eenmaal heeft, die rare kronkels, is geen excuus.en logisch dat hij eerst alles voor je overhad en voor jou deed.op dat moment had hij jou ook nodig en voelde dat ook goed voor hem.het komt over alsof hij alleen maar bezig is met zijn eigen gevoel te verwerken en jou daarij omver loopt.voel je niet verplicht om naar dat kerstfeest te gaan, hij moet het met je uitpraten zonder tig paar ogen die jullie allebei aan zitten te staren..NEEM JE EIGEN MACHT TERUG.
anoniem_132058 wijzigde dit bericht op 23-12-2011 23:54
Reden: foutje
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven