Partner in therapie

18-11-2019 18:40 169 berichten
Te veel info
anoniem_654dfb9ebc346 wijzigde dit bericht op 14-10-2020 18:55
98.15% gewijzigd
Sudrì schreef:
18-11-2019 20:48
Ik denk dit ook.
Als je niets meer kan velen, voel je ook geen liefde meer. Niet zoals wanneer je het voelt als je ‘normaal’ bent.
dit past wel bij een depressie maar dit maakt natuurlijk ook dat je geen liefdesrelatie kan onderhouden in zo’n situatie. Het is wat anders als je al 20 goede jaren hebt gehad. En vergeet niet dat je je kinderen meesleept in dit verhaal
merle78 schreef:
18-11-2019 21:08
Om een context te schetsen heb je informatie nodig.
En wat zegt de context die deze vragen maken dan?
Saray01 schreef:
18-11-2019 21:05
Even voor de duidelijkheid, ik wil mijn vriend niet helpen, ben zijn hulpverlener niet.
Ik wil alleen niet tegen hem blijven liegen als hij vraagt hoe het met me gaat.
Nee inderdaad, maar jij bent er ook nog toch?
S-Meds schreef:
18-11-2019 21:09
dit past wel bij een depressie maar dit maakt natuurlijk ook dat je geen liefdesrelatie kan onderhouden in zo’n situatie. Het is wat anders als je al 20 goede jaren hebt gehad. En vergeet niet dat je je kinderen meesleept in dit verhaal
Ik vind dat dat wel kan.
Ik vind ook dat kinderen niet per definitie er in meegesleept worden.
Sudrì schreef:
18-11-2019 21:10
Ik vind dat dat wel kan.
Ik vind ook dat kinderen niet per definitie er in meegesleept worden.
nou kinderen die opgroeien in een gezin met volwassenen met psychische problemen houden daar anders vaak wel iets aan over
Saray01 schreef:
18-11-2019 21:05
Even voor de duidelijkheid, ik wil mijn vriend niet helpen, ben zijn hulpverlener niet.
Ik wil alleen niet tegen hem blijven liegen als hij vraagt hoe het met me gaat.

Maar dat moet je ook niet doen!
S-Meds schreef:
18-11-2019 21:11
nou kinderen die opgroeien in een gezin met volwassenen met psychische problemen houden daar anders vaak wel iets aan over
Nee hoor, hoeft helemaal niet en al helemaal niet vaak.
Bovendien gaat het om een lat relatie en zijn de kinderen niet van hem, dus zitten ze sowieso al niet met een patient in hun thuissituatie.
S-Meds schreef:
Nou mijn kinderen zijn al wat ouder, en ik geloof niet dat zij hier heel erg in meegesleept worden.
Hij is vooral mijn partner en niet de bonus/stiefpapa in dit verhaal.
Sudrì schreef:
18-11-2019 21:12
Nee hoor, hoeft helemaal niet en al helemaal niet vaak.
Bovendien gaat het om een lat relatie en zijn de kinderen niet van hem, dus zitten ze sowieso al niet met een patient in hun thuissituatie.
nee maar die kinderen hebben wel te maken met moeder
moeder kan nu al niet leven met het gebrek aan liefde
S-Meds schreef:
18-11-2019 21:13
Ah, moeder ook patient?
Of maak je gewoon lekker drama?
Sudrì schreef:
18-11-2019 21:11
[/b]

Maar dat moet je ook niet doen!
Dat is dus ook een beetje mijn vraag, hoe laat ik hem (subtiel) weten dat ik hem mis, dat ik het af en toe echt heel rot vind hoe het gaat, dat ik verdrietig word van de situatie zoals ie nu is?
anoniem_654dfb9ebc346 wijzigde dit bericht op 18-11-2019 21:19
Reden: Foutje
0.66% gewijzigd
Sudrì schreef:
En wat zegt de context die deze vragen maken dan?
Of 'het geven en nemen' in de relatie enigszins gelijkwaardig is of niet en of het al dan niet verspilde energie is voor TO. Dat zou namelijk zonde zijn, vind je niet?
anoniem_63ed2e0ad2db9 wijzigde dit bericht op 18-11-2019 21:17
19.34% gewijzigd
S-Meds schreef:
18-11-2019 21:13
Wie ben jij om te zeggen dat ik hier niet mee kan leven?
Jij bent naar.
merle78 schreef:
18-11-2019 21:15
Of 'het geven en nemen' in de relatie enigszins gelijkwaardig is of niet en of het al dan niet verspilde energie is voor TO. Dat zou namelijk zonde zijn, vind je niet?
En dat meet je dan af aan of hij je mee uit eten neemt en cadeautjes koopt? Okay...
Saray01 schreef:
Dat is dus ook een beetje mijn vraag, hoe laat ik hem (subtiel) weten dat ik hem mis, dat ik het af en toe echt heel rot vind hoe het gaat, dat ik verdorie word van de situatie zoals ie nu is?
gewoon verbaal
Saray01 schreef:
Dat is dus ook een beetje mijn vraag, hoe laat ik hem (subtiel) weten dat ik hem mis, dat ik het af en toe echt heel rot vind hoe het gaat, dat ik verdorie word van de situatie zoals ie nu is?
Zeggen, zonder oordeel of drama. Gewoon ‘ik mis je’ met een dikke knuffel en verder met de was opvouwen.
‘Ik vind het moeilijk.’

Etc.
Saray01 schreef:
18-11-2019 21:16
Jij bent naar.
Zou je kunnen leven met 'slechts' de liefde van je kinderen of ontbreekt er dan nog wat aan je leven?
merle78 schreef:
18-11-2019 21:20
Zou je kunnen leven met 'slechts' de liefde van je kinderen of ontbreekt er dan nog wat aan je leven?
Ja TO, waarom blijf je bij zo’n mislukt beschadigd goed? :nut:
merle78 schreef:
18-11-2019 21:20
Ik ben voordat ik een relatie kreeg met m’n vriend 5 jaar alleen geweest. En ik was verdomde gelukkig. Nu zijn we 2 jaar samen en ben ik nog gelukkiger dan dat ik al was.
Ik ben niet ongelukkig. Ik mis mijn partner. Hij is ziek. En dat doet soms pijn. Hem heel erg veel, maar mij ook.
Sudrì schreef:
18-11-2019 21:18
Zeggen, zonder oordeel of drama. Gewoon ‘ik mis je’ met een dikke knuffel en verder met de was opvouwen.
‘Ik vind het moeilijk.’

Etc.
Bedoel je zijn was?
merle78 schreef:
18-11-2019 21:23
Bedoel je zijn was?
De is geen lastig woord toch?
Saray01 schreef:
18-11-2019 21:16
Jij bent naar.
Ik ben niet naar, je zegt zelf in je OP dat je moeite hebt dat hij zijn liefde niet kan tonen
Dus kan jij leven met een man die geen liefde kan voelen/tonen
Saray01 schreef:
18-11-2019 21:22
Ik ben voordat ik een relatie kreeg met m’n vriend 5 jaar alleen geweest. En ik was verdomde gelukkig. Nu zijn we 2 jaar samen en ben ik nog gelukkiger dan dat ik al was.
Ik ben niet ongelukkig. Ik mis mijn partner. Hij is ziek. En dat doet soms pijn. Hem heel erg veel, maar mij ook.
Zieke mensen hebben genoeg aan zichzelf en willen er eerst bovenop komen. Ik denk dat je hem moet laten gaan en genieten van het geluk dat je al had zonder hem.

Is hij weer helemaal beter dan zou hij weer contact met je op kunnen nemen, maar misschien wil hij dan een andere vriendin (dit heb ik gezien in mijn omgeving). Maar dan heb jij in ieder geval niet je tijd verspilt.
anoniem_63ed2e0ad2db9 wijzigde dit bericht op 18-11-2019 21:29
0.20% gewijzigd
Je gevoel is terecht TO. Soms zijn er steungroepen voor partners. Misschien kan zijn therapeut je op het juiste spoor zetten, of je eigen huisarts. Je zou tegen je partner kunnen zeggen dat je hem mist en dat je er verdriet van hebt, geef aan dat je je wel aan wil sluiten bij zo’n steungroep (als dat iets voor je is) dat haalt de eventuele druk bij hem weg, maar geeft jou wel ruimte om eerlijk te kunnen zijn.
anoniem_386639 wijzigde dit bericht op 18-11-2019 21:30
4.25% gewijzigd
merle78 schreef:
18-11-2019 21:27
Zieke mensen hebben genoeg aan zichzelf en willen er eerst bovenop komen. Ik denk dat je hem moet laten gaan en genieten van het geluk dat je al had zonder hem. Is hij weer helemaal beter dan zou hij weer contact met je op kunnen nemen, maar misschien wil hij dan een andere vriendin (dit heb ik gezien in mijn omgeving). Maar dan heb jij in ieder geval niet je tijd verspilt.
Ook zieke mensen kunnen nog steeds blij zijn met en genieten van hun partner. Misschien vindt hij gewoon samen zijn en aanrommelen wel heerlijk.

Wat een achterlijke vooroordelen zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven