Partner in therapie
maandag 18 november 2019 om 21:30
We gaan ervan uit dat hij weer beter gaat worden. Dus ja, ik kan ermee leven. Alleen het is niet altijd leuk.
En ik wil niet tegen hem liegen als hij me iets vraagt.
Het gaat er niet om of mijn relatie wel of niet gelijkwaardig is, of dat ik bij hem weg zou moeten omdat ik kinderen heb.
Het is geen verloren zaak. Ik loop ergens tegenaan en zou graag van buitenstaanders willen weten hoe ik iets zou kunnen aanpakken.
maandag 18 november 2019 om 21:31
depressieve mensen zijn niet blij. TO zegt dat haar partner dagen afstandelijk en minder affectief is
maandag 18 november 2019 om 21:32
Ik denk dat ik wel kan zeggen dat ik weet hoe een depressie voelt. En het kan heerlijk zijn om gewoon iemand van wie je houdt in de buurt te hebben en niets te moeten.
maandag 18 november 2019 om 21:32
Ik laat hem niet gaan. Als hij een andere ziekte had zou ik hem ook niet laten vallen.merle78 schreef: ↑18-11-2019 21:27Zieke mensen hebben genoeg aan zichzelf en willen er eerst bovenop komen. Ik denk dat je hem moet laten gaan en genieten van het geluk dat je al had zonder hem.
Is hij weer helemaal beter dan zou hij weer contact met je op kunnen nemen, maar misschien wil hij dan een andere vriendin (dit heb ik gezien in mijn omgeving). Maar dan heb jij in ieder geval niet je tijd verspilt.
maandag 18 november 2019 om 21:34
Bedankt voor je antwoord, hier heb ik wat aan.Francien2019 schreef: ↑18-11-2019 21:28Je gevoel is terecht TO. Soms zijn er steungroepen voor partners. Misschien kan zijn therapeut je op het juiste spoor zetten, of je eigen huisarts. Je zou tegen je partner kunnen zeggen dat je hem mist en dat je er verdriet van hebt, geef aan dat je je wel aan wil sluiten bij zo’n steungroep (als dat iets voor je is) dat haalt de eventuele druk bij hem weg, maar geeft jou wel ruimte om eerlijk te kunnen zijn.
maandag 18 november 2019 om 21:35
Een hele steungroep? Als het nou haar echtgenoot en vader van haar kinderen was, maar een latrelatie? Dat komt toch wel een beetje slaafs over.
Straks is hij weer helemaal het mannetje, krijgt hij promotie en kiest hij een nieuwe vriendin die past bij zijn verbeterde situatie.
Maak niet de denkfout dat die man loyaal blijft, omdat jij helemaal bij een steungroep gaat omdat hij ziek is.
Straks is hij weer helemaal het mannetje, krijgt hij promotie en kiest hij een nieuwe vriendin die past bij zijn verbeterde situatie.
Maak niet de denkfout dat die man loyaal blijft, omdat jij helemaal bij een steungroep gaat omdat hij ziek is.
maandag 18 november 2019 om 21:36
Ik geloof ook dat hij hier waarde aan hecht. Ik pak ook vaker zijn hand en geef hem een kus, ipv andersom. En 9 van de 10 keer verwacht ik niets terug. Maar die ene keer, die maakt het dan soms echt lastig.
maandag 18 november 2019 om 21:37
maandag 18 november 2019 om 21:37
Mijn relatie is niets minder dan een relatie waarbij samen gewoond word.merle78 schreef: ↑18-11-2019 21:35Een hele steungroep? Als het nou haar echtgenoot en vader van haar kinderen was, maar een latrelatie? Dat komt toch wel een beetje slaafs over.
maandag 18 november 2019 om 21:39
Geef jezelf de ruimte om hem te vertellen dat je de huidige situatie lastig vind.
Uit je antwoorden op alle vragen die je hierboven geeft blijkt dat je er voor hem bent. Dat zal je ongetwijfeld ook uitstralen als jij jouw verdriet om de situatie uit.
Het zal moeilijk voor hem zijn om te horen, maar dat jij kunt zeggen hoe je je voelt hoort ook bij een relatie. Wees eerlijk.
Uit je antwoorden op alle vragen die je hierboven geeft blijkt dat je er voor hem bent. Dat zal je ongetwijfeld ook uitstralen als jij jouw verdriet om de situatie uit.
Het zal moeilijk voor hem zijn om te horen, maar dat jij kunt zeggen hoe je je voelt hoort ook bij een relatie. Wees eerlijk.
maandag 18 november 2019 om 21:42
maandag 18 november 2019 om 21:44
Dat zijn echt de fijne dingen. Ineens een kneepje in mijn hand of een kus op mijn voorhoofd of een kop koffie op bed, omdat opstarten zo lastig gaat. Gewoon de kleine dingen.
Maar ook echt ruimte opeisen voor jezelf. Lekker thuis blijven als je daar zin in hebt, zeggen wanneer jij tijd voor jezelf wil of wanneer jij even een arm om je heen nodig hebt.
maandag 18 november 2019 om 21:54
Goed om te horen. Vervelend dat je het zelf ook ervaart...Sudrì schreef: ↑18-11-2019 21:44Dat zijn echt de fijne dingen. Ineens een kneepje in mijn hand of een kus op mijn voorhoofd of een kop koffie op bed, omdat opstarten zo lastig gaat. Gewoon de kleine dingen.
Maar ook echt ruimte opeisen voor jezelf. Lekker thuis blijven als je daar zin in hebt, zeggen wanneer jij tijd voor jezelf wil of wanneer jij even een arm om je heen nodig hebt.
maandag 18 november 2019 om 21:54
Je loopt er tegenaan dat hij nergens blij van wordt, en jij zijn liefde vaak niet voelt.Saray01 schreef: ↑18-11-2019 21:30We gaan ervan uit dat hij weer beter gaat worden. Dus ja, ik kan ermee leven. Alleen het is niet altijd leuk.
En ik wil niet tegen hem liegen als hij me iets vraagt.
Het gaat er niet om of mijn relatie wel of niet gelijkwaardig is, of dat ik bij hem weg zou moeten omdat ik kinderen heb.
Het is geen verloren zaak. Ik loop ergens tegenaan en zou graag van buitenstaanders willen weten hoe ik iets zou kunnen aanpakken.
Dat is niet mis als de relatie slechts 2 jaar bestaat en het al een kwart van de periode zo gaat.
Stel je voor dat hij niet ziek was, had je dit dan oke gevonden? Een partner die niet blij wordt van je, en waarvan je geen liefde voelt?
Wat als dat ziek zijn niet overgaat? Wil jij echt zo door?
Misschien is hij nu helemaal niet in staat om een relatie te hebben. En moet hij eerst aan zichzelf werken. Daarna kun je altijd kijken of het weer zo leuk wordt al het eerder was tussen jullie. Maar dan echt, en niet gebaseerd op een kleine 18 maanden van je leven.
anoniem_392035 wijzigde dit bericht op 18-11-2019 21:55
2.54% gewijzigd
maandag 18 november 2019 om 21:56
Zou jij het oke vinden als je continente partner in zijn broek poept voordat hij incontinent werd? Of stuur je hem dan ook de laan uit?MevrKakel schreef: ↑18-11-2019 21:54Je loopt er tegenaan dat hij nergens blij van wordt, en jij zijn liefde vaak niet voelt.
Dat is niet mis als de relatie slechts 2 jaar bestaat en het al een kwart van de periode zo gaat.
Stel je voor dat hij niet ziek was, had je dit dan oke gevonden? Een partner die niet blij wordt van je, en waarvan je geen liefde voelt?
Misschien is hij nu helemaal niet in staat om een relatie te hebben. En moet hij eerst aan zichzelf werken. Daarna kun je altijd kijken of het weer zo leuk wordt al het eerder was tussen jullie. Maar dan echt, en niet gebaseerd op een kleine 18 maanden van je leven.
maandag 18 november 2019 om 22:00
Misschien moet je het beter lezen. Het is niet altijd dat ik het niet trek. Ik leef mijn leven, ben niet ongelukkig en kwijn niet weg door zijn depressie.MevrKakel schreef: ↑18-11-2019 21:54Je loopt er tegenaan dat hij nergens blij van wordt, en jij zijn liefde vaak niet voelt.
Maar ook ik heb af en toe mindere dagen en dan vind ik het moeilijk om aan te geven dat ik het soms best zwaar vind.
maandag 18 november 2019 om 22:05
Als ik iedereen hier moet geloven moet je een angstig/ depressieve partner maar aan z’n lot overlaten. Ik snap dat niet zo goed.
maandag 18 november 2019 om 22:07
Dankje. Die ruimte was er altijd, maar word naar mijn gevoel ietsje minder. Je hebt gelijk, ik moet het gewoon kunnen zeggen.Nayazoektraad schreef: ↑18-11-2019 21:39Geef jezelf de ruimte om hem te vertellen dat je de huidige situatie lastig vind.
maandag 18 november 2019 om 22:30
Het is ook echt zwaar om iemand die je gelukkig wil zien zo te zien worstelen. Vriend heeft twee keer een zware depressie gehad en dat hakt er echt in. Vergeet jezelf niet. Lekker naar de film als je dat nodig hebt. En ik vroeg gewoon om een knuffel als ik daar behoefte aan had.Saray01 schreef: ↑18-11-2019 22:00Misschien moet je het beter lezen. Het is niet altijd dat ik het niet trek. Ik leef mijn leven, ben niet ongelukkig en kwijn niet weg door zijn depressie.
Maar ook ik heb af en toe mindere dagen en dan vind ik het moeilijk om aan te geven dat ik het soms best zwaar vind.