Partner in therapie

18-11-2019 18:40 169 berichten
Te veel info
anoniem_654dfb9ebc346 wijzigde dit bericht op 14-10-2020 18:55
98.15% gewijzigd
Sudrì schreef:
18-11-2019 21:56
Zou jij het oke vinden als je continente partner in zijn broek poept voordat hij incontinent werd? Of stuur je hem dan ook de laan uit?
Je leest selectief. En je leest over mijn vraag heen.
Als je een (niet zieke) partner hebt die niet blij van je wordt, en je voelt de liefde niet. Wil je daar dan bij zijn?
Dat was waar mijn vraag op neer kwam. En die is niet raar als je bedenkt dat het forum vol staat met topics van vrouwen die graag aan dode paarden trekken of ongezonde/ onstabiele relaties aangaan.
MevrKakel schreef:
18-11-2019 22:36
Je leest selectief. En je leest over mijn vraag heen.
Als je een (niet zieke) partner hebt die niet blij van je wordt, en je voelt de liefde niet. Wil je daar dan bij zijn?
Dat was waar mijn vraag op neer kwam. En die is niet raar als je bedenkt dat het forum vol staat met topics van vrouwen die graag aan dode paarden trekken of ongezonde/ onstabiele relaties aangaan.
Hij wordt niet blij door de ziekte, niet omdat hij haar niet moet.
merle78 schreef:
18-11-2019 22:25
Je hebt geen commitment nu.
Pfff...ja die heb ik wel, want ik heb een relatie met hem.
Dat kun je best zo noemen, maar echt sterk sta je niet nu.
merle78 schreef:
18-11-2019 22:53
Que? Doe je nou moeilijk om het moeilijk doen?
Waar zou ik sterk in moeten staan?
Ik hou van mijn vriend, hij houd van mij.
Alle reacties Link kopieren
merle78 schreef:
18-11-2019 22:53
Wat ben jij een naar mens!

Mijn partner is ook depressief, ook maar bij het grofvuil zetten dan? Bah bah
Saray01 schreef:
18-11-2019 21:32
Ik laat hem niet gaan. Als hij een andere ziekte had zou ik hem ook niet laten vallen.
Zou hij dat ook allemaal voor jou over hebben? Zie je hem jou voortrollen in een rolstoel?

Hij is toch niet je derde kind?
Het is niet nobel, het is dom.
Je kinderen hebben dit soort liefde van je nodig, niet zomaar zieke een man die in z'n eigen huisje woont.
Saray01 schreef:
18-11-2019 23:08
Over 5 jaar ook nog?
-Simone- schreef:
18-11-2019 23:18
Wat ben jij een naar mens!

Mijn partner is ook depressief, ook maar bij het grofvuil zetten dan? Bah bah
Oh gossie toch meid :there:
merle78 schreef:
18-11-2019 23:22
Zou hij dat ook allemaal voor jou over hebben? Zie je hem jou voortrollen in een rolstoel?

Je kinderen hebben dit soort liefde van je nodig, niet zomaar zieke een man die in z'n eigen huisje woont.
Eens.
Saray01 schreef:
18-11-2019 23:08

Als jij graag in luchtkastelen investeert dan niet nee.
merle78 schreef:

Jij had toch pas een topic dat je relatie therapeut bent en mensen advies wil geven? Niets van te zien hier. Ja de vragen die je stelt komen me bekend voor van mijn eigen therapeut maar hoe je met de antwoorden omgaat en hoe je over een relatie/mens praat als een wegwerpartikel maken me misselijk! TO heeft niets aan je aannames over een andere vrouw in de toekomst etc. Haar partner wordt nu nergens blij van en zal zeker niet de energie hebben om nu een andere vrouw te zoeken. En of ze over 5 jaar nog samen zijn weet niemand, ook zonder depressie gaan relaties over. Je zou beter TO tips kunnen geven over hoe in gesprek te gaan met hem en wat ze wel/niet van hem kan en mag verwachten. Je leek bijna teleurgesteld dat ze nog wandelen en seks hebben. Bah!
merle78 schreef:

Wat zal jij een eenzaam mens zijn.
Niet manisch hopelijk? Heb er met 1 samen gewoond en tijdens zijn depressie ging ik er ook aan onderdoor.
Ik hoop dat hij beter uit zijn therapie komt.
Dit is zeker niet bevorderlijk voor je relatie steun hem op de mogelijke manier maar pas ook op jezelf
Eefje1985x schreef:
19-11-2019 00:09
Niet manisch hopelijk? Heb er met 1 samen gewoond en tijdens zijn depressie ging ik er ook aan onderdoor.
Ik hoop dat hij beter uit zijn therapie komt.
Dit is zeker niet bevorderlijk voor je relatie steun hem op de mogelijke manier maar pas ook op jezelf
Met wat voor een?
Nu wel gunstig dat jullie niet samen wonen
Eefje1985x schreef:
19-11-2019 00:11
Nu wel gunstig dat jullie niet samen wonen
Altijd wel, want ze willen niet samenwonen.
merle78 schreef:
18-11-2019 22:25
Je hebt geen commitment nu.
Wat een nare egoïstische mening heb jij.
Bah!
merle78 schreef:

Wtf heb jij geslikt? Je beweert therapeut te zijn in je andere topic, ik geloof er niets van. Een therapeut zou nooit zo veroordelend zijn over de partner van een cliënt. Bizar dit.

TO, durf je hier met hem over te praten? Je hoeft je ook niet beter voor te doen. In een relatie moet je de ruimte voelen en ook gebruiken om je gedachten te uiten. Voel je dat? Het is echt niet erg hoe jij je voelt. Heel begrijpelijk. Maar praat er over. En als je die ruimte niet voelt, hoe komt dat?
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
merle78 schreef:
18-11-2019 23:23
Over 5 jaar ook nog?
Welke relatie weet jij 100% zeker van dat de liefde er nog steeds is?
En als 1 van de 2 in jaar 4 kanker krijgt?
Weg ermee? Want dat gaat wel ten koste van je eigen geluk en iemand met kanker is vooral met de ziekte beziv.

Ik las dat jij therapeute bent? Een zelfbenoemde?
To,

Het is zwaar, voor hem én voor jou!
Als je in een depressie zit, ik heb vrij veel ervaring, heb je minder oog voor je omgeving. Dat is geen onwil.

Maar ook iemand in een depressie kan en mag je aanspreken op dingen en kun je dingen mee bespreken.
Of hij er meer voor je zijn kan waarnemen weet ik natuurlijk niet.

Sterkte! En uit je reacties lees ik dat het met houden van wel goed zit bij jullie.
Met zo’n therapeut heb je geen vijanden meer nodig. Het is te hopen dat deze mevrouw/meneer weinig cliënten heeft die ze schade kan berokkenen.
merle78 schreef:

Wie of wat heeft jou zo verbitterd gemaakt? Je verkondigt je mening en adviezen hier alsof je koningin bent, maar je bent volgens mij een zwaar triest geval. Je hebt zelf hulp nodig, want als ik dit zo lees heb je zelf werkelijk geen idee wat liefde is.
Relatietherapeut? Flikker toch op, je hebt geen idee wat houden van betekent. Ik hoop dat je ooit van je bitterheid afkomt want dit siert je niet.
benmamma schreef:
19-11-2019 00:45
To,

Het is zwaar, voor hem én voor jou!
Als je in een depressie zit, ik heb vrij veel ervaring, heb je minder oog voor je omgeving. Dat is geen onwil.

Maar ook iemand in een depressie kan en mag je aanspreken op dingen en kun je dingen mee bespreken.
Of hij er meer voor je zijn kan waarnemen weet ik natuurlijk niet.

Sterkte! En uit je reacties lees ik dat het met houden van wel goed zit bij jullie.
Dankje. Ik ga vanmiddag even langs, moet het toch maar bespreken.
Saray01 schreef:
19-11-2019 07:57
Dankje. Ik ga vanmiddag even langs, moet het toch maar bespreken.
Wat ik me afvraag, Saray, begint hij er zelf nooit over?
Ik heb ongeveer net zo lang een relatie als jij, wij zijn bijzonder intens en als we samen zijn heel erg in elkaars energie. Dat is ook één van de redenen dat wij niet gaan samenwonen, dat zou teveel worden, dan komen er "energielekken". Nu weet ik niet hoe jullie eerste tijd eruit heeft gezien maar ik kan mij zo slecht voorstellen dat bij ons de partij die ziek wordt dit niet bespreekt. Als ik mezelf in zijn schoenen zet zou ik toch een beetje bang zijn dat jij gaat, juist omdat de relatie zo veranderd is.

Ik vind dat je dit echt kunt bespreken, net zoals je dat zou doen met iemand met een lijflijke ziekte. Sterker nog, het is een must om de neuzen dezelfde kant op te houden. Ik zou in jouw plaats mijn partner dan ook zo gelijkwaardig mogelijk willen blijven behandelen, of dat lukt is een tweede natuurlijk.
Toen ik met een depressieve partner samenleefde heb ik dat niet gedaan en wij hebben het niet overleefd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven