Radeloos

03-11-2012 13:14 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik zal me een beetje voorstellen, ik ben smikkeltje405(v) ben 24jaar en ben opzoek naar jullie mening, gedachten en tips want ik ben het allemaal even kwijt.

M'n leven is op het moment een beetje een rommeltje, voor zo ver ik het weet heb ik al geruim een jaar last van een flinke depressie en dit heeft nu z'n twee maanden geleden z'n tol geëist.

Ik zag het allemaal niet meer zitten en ben met een mislukte zelfmoordpoging in het ziekenhuis beland, maar dat is niet alles. Door alle stress en reactie op de overdosis medicijnen, ben ik een heel groot stuk uit m'n geheugen kwijt.

Maar nu het gene waar ik wel het meest mee zit, mijn vrouw waar ik al weer bijna anderhalf jaar mee getrouwd ben wil helemaal maar dan ook helemaal niets meer met me te maken hebben.

Ze wil me niets vertellen, niets uitleggen en dat maakt me kapot van binnen. Ik mis d'r zo ontzettend veel, dat ik niets kan doen zonder dat ik aan d'r moet denken.

Nou zeggen m'n psychologen laat het even voor zo ver het is, geef het tijd voor haar is het ook moeilijk. Maar nu z'n 7weken verder, zit er nog niets maar dan ook niets van verandering in.

Ze praat nog steeds niet met me, wat zou ik nou kunnen doen? Om haar te laten zien en voelen, dat het me heel erg spijt dat we door hel zijn gegaan. Maar dat ik ontzettend veel van haar hou en dat ik niets maar dan ook niets liever wil als er samen uitkomen.

Ik kijk uit naar jullie mening & hopelijk tips, want ik ben echt ten einde raad. Wil haar dan ook echt maar dan ook echt niet kwijt!

Liefs, mij
De waarheid, dat is het makkelijkste. Want dan kun je het een plek geven, of ligt dat ook aan mij.
quote:smikkeltje405 schreef op 03 november 2012 @ 23:36:

De waarheid, dat is het makkelijkste. Want dan kun je het een plek geven, of ligt dat ook aan mij.

Gelijk heb je.

Vraag aan mensen die wel weten wat jouw gedrag was in dat gat wat er is gebeurd. Want ik vermoed dat met die info jij jouw ex beter zal begrijpen en dan misschien ook beter haar keuze kan respecteren. Zij wil jou dit niet meer uitleggen en dat recht heeft ze.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
De waarheid is volgens mij dat ze niks meer met je te maken wil hebben
weet je, al zou je weten waarom je ex je niet meer wil spreken, het verandert niks aan het feit dat jij gedaan hebt wat je gedaan hebt en dat zij daar klaar mee is.
quote:sabbaticalmeds schreef op 03 november 2012 @ 23:58:

weet je, al zou je weten waarom je ex je niet meer wil spreken, het verandert niks aan het feit dat jij gedaan hebt wat je gedaan hebt en dat zij daar klaar mee is.Ja dat ben ik met je eens.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
en het verandert niks aan het feit dat de enige die jou gelukkig kan maken jijzelf bent.
@enn ik weet ook wel dat ze dat recht heeft, maar dat neemt niet weg dat ik het toch moeilijk vind om het te begrijpen.

Heb het nooit zo gewild, maar bedankt voor de reacties. Ook al zijn reacties niet altijd fijn om te horen, het geeft je toch een andere kijk op de situatie.
quote:smikkeltje405 schreef op 03 november 2012 @ 20:55:

Ervaren we emoties door de dingen die we doen, of doen we dingen zodat we emoties ervaren?

In ieder geval, er is actie reactie. Of dat nou goed of fout is.

Soms doe je dingen die achteraf dom zijn of juist ook niet maar niets doen is ook maar zo gewoon.

We blijven mensen, en mensen zijn nou eenmaal niet perfect. Maar we kunnen wel leren, van de dingen die we doen. Van de goede dingen & de minder goede dingen.

Het maakt dat je leeft!

Een herkenbare text waar ik altijd kotsmisselijk van word.

Een dom excuus dus, om alles maar te mogen doen.

Vorbeeld.

Zij hield haar mond niet, terwijl jij er meerdere malen om vroeg, maar ze was boos dus hield dr mond niet..

Jij wist niet meer wat je terug moest zeggen, dus vond het nodig om haar uit te schelde, zij is gekwetst, en zegt dat je geen respect voor haar hebt, en dat ze flauw van je is, jij slaat haar verot en daarna noem je het actie reactie. we zijn nou eenmaal mensen en maken fouten.

Ik vind dat echt een kots text.

We maken fouten, maar je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen gedrag.
quote:smikkeltje405 schreef op 04 november 2012 @ 00:09:

@enn ik weet ook wel dat ze dat recht heeft, maar dat neemt niet weg dat ik het toch moeilijk vind om het te begrijpen.

Heb het nooit zo gewild, maar bedankt voor de reacties. Ook al zijn reacties niet altijd fijn om te horen, het geeft je toch een andere kijk op de situatie.

trouwens misschien ben je een beetje aan de late kant met je excuses, en je ik wilde het niet zo.

ik weet dat ik fout zat, maar herinner mij er niks van
wat vind je dan moeilijk om te begrijpen? Het feit dat ze geen contact meer met je wil?
Ik geloof niet in ik kan het mij niet meer herinneren, en dan zon lange tijd waarin je je dingen niet kunt herinneren.

Mooi excuus om niet schuldig te zijn, aan dingen zeg maar.

Wees gewoon eerlijk tegen jezelf.

Dan kom je verder, anders niet.
heb je het wel eens vanuit haar kant bekeken?
Volgens mij word het warm.
En die text of ligt dat ook aan mij.

Daar kan ik ook niet zo goed tegen.

Natuurlijk ligt het ook aan jou, ze wil je toch niet spreken?

Waarom zou je de fout altijd bij een ander neerleggen.

Misschien waren de streken die jij hebt geleverd ook geen zuivere koffie, en was daar ook niks eerlijks aan.

En het gevoel wat zij heeft gekregen, ondanks dat ze zoveel van je houd.

Wat ze ervoor terug kreeg....

En misschien boeit het haar ook wel helemaal niks wat jij hier nu van vind en wat je voelt, omdat het jou ook niet zo veel boeide hoe het voor haar voelde.

Zou kunnen toch?

Je bent in een relatie nooit de enige die een fout maakt.

Maar sommige dingen wegen gewoon niet op.
Dat mag je denken, daar heb ik geen probleem mee. Maar ik ben nooit opzoek geweest naar een excuus voor de dingen die zijn gebeurd.
dolores, doe je hoofd ff onder de kraan, de stoom slaat uit je oren...
maar smikkeltje, geef eens antwoord op mijn vragen. Waar heb je precies moeite mee en heb je het wel eens vanuit haar kant bekeken? Ben je m of v?
quote:smikkeltje405 schreef op 04 november 2012 @ 00:32:

Dat mag je denken, daar heb ik geen probleem mee. Maar ik ben nooit opzoek geweest naar een excuus voor de dingen die zijn gebeurd.

Nee, maar dat actie reactie gebeuren... daar ging het mij om.

Sommige reacties staan niet in proportie met de actie!

Ik hoop dat je dat begrijpt.

En dat wat je ook gedaan hebt, want dat was een voorbeeld natuurlijk... ik was er niet bij en kwam eerlijk gezegt niet om jou te veroordelen, wat je ook gedaan hebt.

Ik wilde even de andere kant laten zien.

Niet om jou te kwetsen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 november 2012 @ 00:33:

dolores, doe je hoofd ff onder de kraan, de stoom slaat uit je oren...

Ja... ik weet het, ik doe al rustig (soort van, poging tot)

Ik kom soms nogal fel uit de hoek :S

Alleen is het vaak goed bedoelt...
quote:smikkeltje405 schreef op 04 november 2012 @ 00:32:

Dus jij weet ongeveer wat er is gebeurt? en wil dat hier niet kwijt?

Ik denk dat als we dat weten dat er nuttiger advies komt.
quote:Dolores007 schreef op 04 november 2012 @ 00:38:

[...]

Ja... ik weet het, ik doe al rustig (soort van, poging tot)

Ik kom soms nogal fel uit de hoek :S

Alleen is het vaak goed bedoelt...geen enkele twijfel over hoor
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 november 2012 @ 00:40:

[...]

geen enkele twijfel over hoor

Gelukkig maar:) Ik hoop dat to dat ook ziet.

Dat ik het allemaal niet zeg om op zijn hart bte trappen terwijl ik zeker geloof dat hij dr mist en spijt heeft van het geen er is gebeurt...

Maar ja. spijt komt altijd naar de zonde denk ik dan.
Waar ik moeite mee heb, ik heb moeite met alle vragen die onbeantwoord blijven. Hoe veel je ook van andere mensen vertelt krijg, er zijn dingen die alleen je partner kan beantwoorden.

En ja ik probeer het zeker wel ook van haar kant te begrijpen. Daarom was ik in eerste instantie ook benieuwd naar jullie mening hoe ik het best het contact aan moest gaan. Of misschien wel niet,
Wat mij gewoon opvalt is dat mensen vaak al 100 keer hebben gehoord dat hun partner ergens niet meer tegen kan, iets anders wil jekkerdiejekkerdiejek.

En pas als zij bij deze persoon weg gaan, nadat ze zelf al die tijd wanhopig zijn geweest omdat ze te veel van iemand houden, en dan eindelijk de stap nemen.

Dan trekt hij de koelkast open en ziet het licht.

Dat snap ik niet.

Een man weet pas wat hij mist als het er niet meer is.

Beetje te laat lijkt mij.
quote:smikkeltje405 schreef op 04 november 2012 @ 00:45:

Waar ik moeite mee heb, ik heb moeite met alle vragen die onbeantwoord blijven. Hoe veel je ook van andere mensen vertelt krijg, er zijn dingen die alleen je partner kan beantwoorden.

En ja ik probeer het zeker wel ook van haar kant te begrijpen. Daarom was ik in eerste instantie ook benieuwd naar jullie mening hoe ik het best het contact aan moest gaan. Of misschien wel niet,Schijnbaar houd je veel van haar, dus zou ik toch proberen het uit te praten wat er ook gebeurt is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven