Radeloos

03-11-2012 13:14 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste allemaal,

Ik zal me een beetje voorstellen, ik ben smikkeltje405(v) ben 24jaar en ben opzoek naar jullie mening, gedachten en tips want ik ben het allemaal even kwijt.

M'n leven is op het moment een beetje een rommeltje, voor zo ver ik het weet heb ik al geruim een jaar last van een flinke depressie en dit heeft nu z'n twee maanden geleden z'n tol geëist.

Ik zag het allemaal niet meer zitten en ben met een mislukte zelfmoordpoging in het ziekenhuis beland, maar dat is niet alles. Door alle stress en reactie op de overdosis medicijnen, ben ik een heel groot stuk uit m'n geheugen kwijt.

Maar nu het gene waar ik wel het meest mee zit, mijn vrouw waar ik al weer bijna anderhalf jaar mee getrouwd ben wil helemaal maar dan ook helemaal niets meer met me te maken hebben.

Ze wil me niets vertellen, niets uitleggen en dat maakt me kapot van binnen. Ik mis d'r zo ontzettend veel, dat ik niets kan doen zonder dat ik aan d'r moet denken.

Nou zeggen m'n psychologen laat het even voor zo ver het is, geef het tijd voor haar is het ook moeilijk. Maar nu z'n 7weken verder, zit er nog niets maar dan ook niets van verandering in.

Ze praat nog steeds niet met me, wat zou ik nou kunnen doen? Om haar te laten zien en voelen, dat het me heel erg spijt dat we door hel zijn gegaan. Maar dat ik ontzettend veel van haar hou en dat ik niets maar dan ook niets liever wil als er samen uitkomen.

Ik kijk uit naar jullie mening & hopelijk tips, want ik ben echt ten einde raad. Wil haar dan ook echt maar dan ook echt niet kwijt!

Liefs, mij
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 november 2012 @ 00:40:

[...]

geen enkele twijfel over hoor Nee idd Dolores.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Als jouw zelfmoordpoging was gelukt dan waren er heel veel mensen met vragen achter gebleven en met nog veel heftigere emoties dan dat. Wat vind je daarvan dan?
quote:smikkeltje405 schreef op 04 november 2012 @ 00:45:

Waar ik moeite mee heb, ik heb moeite met alle vragen die onbeantwoord blijven. Hoe veel je ook van andere mensen vertelt krijg, er zijn dingen die alleen je partner kan beantwoorden.

En ja ik probeer het zeker wel ook van haar kant te begrijpen. Daarom was ik in eerste instantie ook benieuwd naar jullie mening hoe ik het best het contact aan moest gaan. Of misschien wel niet,

Trouwens die mensen die allemaal zo goed weten wat jij gedaan zou moeten hebben, kunnen dan toch ook wel tegen haar zeggen, als ze het zo boeiend vinden dat jij spijtr hebt nog van haar houd en haar mist of wat dan ook.

Of dat je het uit wilt praten?
quote:smikkeltje405 schreef op 04 november 2012 @ 00:45:

Waar ik moeite mee heb, ik heb moeite met alle vragen die onbeantwoord blijven. Hoe veel je ook van andere mensen vertelt krijg, er zijn dingen die alleen je partner kan beantwoorden.

En ja ik probeer het zeker wel ook van haar kant te begrijpen. Daarom was ik in eerste instantie ook benieuwd naar jullie mening hoe ik het best het contact aan moest gaan. Of misschien wel niet,hm je blijft enorm vaag. Welke vragen zijn onbeantwoord? Vragen zoals waarom hou je niet meer van me of waarom ging het mis zijn niet te beantwoorden. Ze voegen ook niks toe en ze zullen je niet helpen
quote:Enn schreef op 04 november 2012 @ 00:47:

[...]

Nee idd Dolores.
Vaagheid is ook wel schaamte te noemen geloof ik.

Wat maakt jou het nou uit?

Wij kennen je toch niet, dus je kunt maar beter vertellen wat je zoals gedaan hebt, voordat wij kunnen bepalen of ze je wel of niet wil zien.

Als het erg is (de suiker vergeten menemen van de winkel)

Kijk snap je?

Hoe erg is het?

Dan zeg ik namelijk, ze moet niet zo zielig over die suiker doen.
Jij moet jezelf helpen en je ex kan daar helemaal niks in doen.

Vanuit haar bezien is het heel logisch dat ze geen contact wil. ze is emotioneel enorm onder druk gezet door jouw poging en als het klopt dat je er niks meer van herinnert heeft ze dus geen enkele garantie dat je van je fouten geleerd hebt. Bovendien is ze machteloos. Zij is geen therapeut en zij kan je dus niet helpen.

Logisch dat ze voor haarzelf kiest.
Dankjewel,
quote:smikkeltje405 schreef op 03 november 2012 @ 13:32:

We waren idd jong getrouwd, maar als je echt van iemand houd maakt leeftijd niets uit. Ik ben elke dag hard bezig om aan me zelf te werken en er sterker uit te komen.

Maar het zomaar laten gaan kan ik gewoon niet, als je echt maar dan ook echt van iemand houd dan vecht je er voor!

Wat het ook kost, hoe lang het ook duurt.

Ik heb min of meer in jouw situatie gezeten. De pijn is enorm, en je hebt zo te horen heel veel geleden. Daarom kost het juist extra moeite om verder te kijken dan jezelf en je in haar te verplaatsen. Maar die moeite zul je echt moeten doen. Ook als ze niet meer terugkomt. Anders zal de afwijzing/kwetsing blijven overheersen, en de enige manier om over de pijn door een ander heen te komen is je in zijn of haar schoenen te zetten. Tenzij je misbruikt of mishandeld bent natuurlijk, maar dat is iets anders.

Getrouwd of niet, zij heeft het recht jou te verlaten als zij wil.
Ook nog.

Zo denk ik ook als mensen die wat flikken zeggen dat ze het niet meer weten.

Van nou... lekker veel garantie heb ik dan dat je het niet weer doet.

En actie reactie helpt ook niet zon opmerking als het gaat om erge dingen.

Niet in een relatie waarin je wil blijven.

Wat? jij vergeet de suiker? dan vergeet ik de koffie!

Met als gevolg dat we geen bakje koffie gaan drinken... beetje jammer.

Ik denk ik neem een wat luchtiger voorbeeld.

Van actie reactie word het niet beter.

Zeker niet als je dat tegen haar hebt gezegt want dan denkt ze nu gewoon dat jij het goed hebt gepraat voor jezelf en niet veranderd, en dat je ook nog schijt er aan hebt en het dr eigen schuld vind.
quote:smikkeltje405 schreef op 04 november 2012 @ 00:52:

Dankjewel,Wie bedank jij, en waarvoor?
TO, ben je een man of vrouw?
een man, daarom heet hij snikkel.
is eigenlijk niet relevant hoor, maar ik denk dat je een vrouw bent en zo te lezen denken sommigen dat je een man bent
oh, sorry.. ik las de naam verkeerd.
Ik ga er vanuit dat het een man is.

Omdat ik dat het makkelijkste te bedenken vond, maar heb dat natuurlijk nergens gelezen/
haha..... ook je bril kwijt?
.
Ik lees altijd wat ik lezen wil, maar zou zon ding moeten hebben... denk ik.
mooi gezegd Nerd. Je bent lekker bezig deze week!
Het is ook niet relevant, maar idd ik ben een vrouw. Heb dat ook netjes aangegeven,

Ik bedank iedereen voor m'n mening, maar vind het jammer dat het allemaal een beetje uit verband begint te raken.

Ik heb zeker een ander inzicht gekregen op de situatie, dat maakt ook dat ik dingen beter kan plaatsen.
quote:oddjob schreef op 04 november 2012 @ 01:01:

Smikkeltje, weet niet of je de mensen kernt, maar Dolores is een van de meest schattigen, Meds denkt over je, en is super slim, en TaraD begon al gelijk met een volreffer, weet niet of je dat zag, die richting geeft.

Zij, en meer nu, zetten alles in.

Maar laat de boodschap duidelijk zijn, je moet geén manier vinden waarbij je nu iets van je (voormalige) partner verwacht.

Ze zeggen dit omdat ze betrokken zijn, en willen dat je je weer op je baanders knokt.

Zet daar alles op in.

Ga, als je nog gezond bent, en een beetje conditie hebt, hardlopen, anders liopen, begeef je onder mensen, gewoon zonder nog contact te zoeken.

Jij hebt ook een overlevingsinstinct.

Stuur je eigen geest en lichaam maar aan, geef dát een signaal, door lopen, hardlopen, goed voor jezelf te zorgen.

En als je je onder mensen begeeft, geef je ´t sociale een impuls.

Als je daar ooit behoefte aan hebt, kun je ´ns wat lezen over modellen, scenario´s, in ´t communiceren van mensen.

Of kijk naar dieren.

Het is allemaal zo simpel.

Uitgaande van jezelf, ook zonder dat iemand wat vertelt, kan je genoeg begrijpen van hoe dingen werken.

Knok je op je baanders.

Dat is de enige manier voor `get your mojo working.` Joehoe, ik ben eindelijk schattig:)
Oops.Sorry!

Nivea van mijn kant.Ik nam ook aan dat TO een man was.

Geen idee waarom en dat maakt voor mijn posts in dit topic trouwens niks uit hoor. Want of je nou een man of vrouw bent dat maakt zaken niets anders.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:smikkeltje405 schreef op 04 november 2012 @ 01:03:

Ik bedank iedereen voor m'n mening, maar vind het jammer dat het allemaal een beetje uit verband begint te raken.

Niet perse uit zijn verband denk ik.

Meer dat er plots heel veel en vlot wordt gereageerd en dat hoort ook bij Dolores.
Onthou maar van deze oude taart dat de tijd vanzelf veel antwoorden zal geven en ook pijn zal helen. Zet de klok vijf of 10 of 30 jaar vooruit en alles is anders. Gun jezelf die tijd en gun jezelf geluk. Sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven