Relatie advies

14-12-2019 22:34 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, mijn vriend en ik hebben al een lange tijd. (5 jaar) we kwamen bij elkaar toen hij 16 was en ik 14. Nu is hij 21 en ik 19 en hij geeft aan dat hij erover na denkt hoe het is om met iemand anders seks te hebben. Niet om de persoon maar om de ervaring. Aangezien we alleen elkaar nog kennen (hij is niet een typ die uit gaat en heeft hiervoor nog helemaal niks gedaan met andere meiden) Deze gedachte snap ik, dat zijn nou eenmaal jongens hihi... Maar ik weet niet wat ik hiermee moet, we hebben afgesproken om er niks mee te doen en te kijken hoe het loopt. Nu ben ik er vandaag achter gekomen dat hij al een tijdje op Tinder zit en daar heeft hij in zijn bio gezet dat hij op zoek is naar iemand die alleen een pleziertje wil hebben voor een keer. Een meisje heeft mij gecontact en zo kwam ik erachter. Tegen mij zegt hij dat het nooit zo ver zou komen maar hij alleen wilde weten of het zou lukken en geïnteresseerd was in wat de reacties zouden zijn. Hij zegt dat het niet aan mij ligt en dat hij hardstikke gelukkig is met mij maar hij "gewoon" benieuwd is. Heeft iemand dit mee gemaakt en/of advies?? Ik weet niet wat ik hiermee moet en het heeft me enorm gekwetst dat ik hier zo achter moest komen.. (heb er met hem over gepraat en hij zegt zich schuldig te voelen maar hij vind niet dat hij echt fout bezig is geweest..)

Thanks! X
Gun hem dat pleziertje.
Zonder jou als vriendin.

Dumpen dus.
tijd om verder te kijken of om eens geen relatie te hebben. Je bent jong, geniet er van in plaats van je in een langdurige relatie gevangen te zetten
Alle reacties Link kopieren
Houd de eer aan jezelf. Maak het uit en ga genieten. Been there, done that. Gaat knagen en blijft knagen.
Hij moet accepteren dat hij niet met anderen seks kan hebben in jullie relatie. Als hij dat wel wil dan moeten jullie het uitmaken. Hij is idd niet de enige met zulk soort gedachtes. Persoonlijk kan ik me het niet voorstellen dat je naar zoiets verlangt als je relatie gewoon goed zit.
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat je het zelf ook al wel weet, maar nog niet echt kan toegeven (aan jezelf), maar op dit moment lijkt er - op basis van het verhaal wat je hier schetst! - geen toekomst in je relatie te zitten.

Hij is echt teveel bezig met zaken buiten jullie relatie, en te weinig met jou. Het hebben van een profiel op Tinder zou voor mij een grote no-go zijn en reden om afscheid van elkaar te nemen.

Als het zo mag blijken dat jullie elkaars grote liefde zijn, komen jullie elkaar écht weer tegen. Zo niet, dan loop je een andere vent tegen het lijf, die wel voor 100% voor jou gaat.
Jullie hadden afgesproken er niets mee te doen, maar achter je rug om is hij er wel iets mee aan het doen. En daar kom je via iemand anders achter, niet via hemzelf. Dat is oneerlijk en hiermee verbreekt hij je vertrouwen.

De nieuwsgierigheid kan ik me nog wel voorstellen, maar het echt willen uitvoeren staat daar totaal los van. Ik zou het uitmaken.
Alle reacties Link kopieren
Lizzy1985 schreef:
14-12-2019 22:57
Misschien dat je het zelf ook al wel weet, maar nog niet echt kan toegeven (aan jezelf), maar op dit moment lijkt er - op basis van het verhaal wat je hier schetst! - geen toekomst in je relatie te zitten.

Hij is echt teveel bezig met zaken buiten jullie relatie, en te weinig met jou. Het hebben van een profiel op Tinder zou voor mij een grote no-go zijn en reden om afscheid van elkaar te nemen.

Als het zo mag blijken dat jullie elkaars grote liefde zijn, komen jullie elkaar écht weer tegen. Zo niet, dan loop je een andere vent tegen het lijf, die wel voor 100% voor jou gaat.
Je bericht spreekt me heel erg aan, precies wat je zegt vind ik ook. Het moeilijke hieraan is dat we deels met elkaar zijn opgegroeid, ik ben erg onzeker en ben bang dat ik nooit meer zo'n band ga hebben met een jongen. En hij kent me zo goed dat ik het ook wel jammer vind om zoiets te verbreken. Daarbuiten is zijn familie super aardig voor me. En ik weet vanbinnen dat dit niet de reden moet zijn waardoor ik nog met hem heb maar dit maakt het nog moeilijker. Ik ben vooral bang voor het "alleen" zijn. Want hij is toch wel echt iemand waar ik alles tegen kan zeggen..
Ik snap zijn nieuwsgierigheid ergens wel.
Maar dan hadden jullie dus gewoon akkoord moeten zijn om (al dan niet tijdelijk) een open relatie te hebben.
En dan mag jij dus ook gewoon een andere man zoeken.


Nu is ie gewoon achterbaks en achter je rug bezig geweest.
En hij kan wel vinden dat ie niet fout bezig was, maar een man in een relatie die op Tinder zit ... is gewoon goed fout.


Mijn vertrouwen zou weg zijn.
Want welke uitdaging zoekt ie volgende week of volgende maand?
Alle reacties Link kopieren
Vivaperseverent schreef:
14-12-2019 23:06
Je bericht spreekt me heel erg aan, precies wat je zegt vind ik ook. Het moeilijke hieraan is dat we deels met elkaar zijn opgegroeid, ik ben erg onzeker en ben bang dat ik nooit meer zo'n band ga hebben met een jongen. En hij kent me zo goed dat ik het ook wel jammer vind om zoiets te verbreken. Daarbuiten is zijn familie super aardig voor me. En ik weet vanbinnen dat dit niet de reden moet zijn waardoor ik nog met hem heb maar dit maakt het nog moeilijker. Ik ben vooral bang voor het "alleen" zijn. Want hij is toch wel echt iemand waar ik alles tegen kan zeggen..
dus jij blijft bij hem omdat dat voor jezelf lekker comfortabel is?
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Marnamai schreef:
14-12-2019 23:11
Ik snap zijn nieuwsgierigheid ergens wel.
Maar dan hadden jullie dus gewoon akkoord moeten zijn om (al dan niet tijdelijk) een open relatie te hebben.
En dan mag jij dus ook gewoon een andere man zoeken.


Nu is ie gewoon achterbaks en achter je rug bezig geweest.
En hij kan wel vinden dat ie niet fout bezig was, maar een man in een relatie die op Tinder zit ... is gewoon goed fout.


Mijn vertrouwen zou weg zijn.
Want welke uitdaging zoekt ie volgende week of volgende maand?
Het laatste wat je zegt ben ik bang voor, hij heeft een jaar geleden namelijk met een meisje gechat uit Engeland (Die hij had ontmoet via een game) toen wilde hij namelijk ook weten hoe het was. Hij heeft toen de verschikkelijkste dingen gezegt. Dat dat meisje de enige was die hem liet lachen en dat hij van haar houd. Etc... Ik vergeef hem elke keer en ik doe mezelf er alleen maar pijn mee.. Maar ik kan wil hem ook niet kwijt..
Alle reacties Link kopieren
valentinamaria schreef:
14-12-2019 23:16
dus jij blijft bij hem omdat dat voor jezelf lekker comfortabel is?
Zo zie ik het niet, ik wil het geen wat we hebben niet weg "gooien". Omdat we ook heel veel leuke dingen mee maken en ik die dingen niet kan missen.
Vivaperseverent schreef:
14-12-2019 23:20
Zo zie ik het niet, ik wil het geen wat we hebben niet weg "gooien". Omdat we ook heel veel leuke dingen mee maken en ik die dingen niet kan missen.
maar je weet niet wat je nu allemaal misloopt omdat je een oude versleten spijkerbroek die allang niet meer past weg wilt doen
Alle reacties Link kopieren
Je gooit niets weg door deze relatie te beëindigen, hij heeft al vaker je vertrouwen beschadigd.
Wat je wel weggooit door bij hem te blijven:
- je waardigheid. Je bent zoveel meer waard dan wat hij je nu aandoet
- je kans op echt geluk. Een man (/jongen) die je zo behandelt is niet degene die je het meest gelukkig ooit gaat maken. Dat is iemand die jou wel waardeert voor wie je bent.

En het verleden gooi je niet weg. Die mooie dingen die jullie hebben meegemaakt blijven echt nog bestaan, ze verliezen wellicht wel wat glans door zijn gedrag. Door bij hem te blijven gooi je juist je eigen toekomst weg
lizzy1985 wijzigde dit bericht op 14-12-2019 23:53
Reden: Interpunctie duidelijker gemaakt
0.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dit gaat (helaas) niet werken op de lange termijn. Sowieso Tinder aanmaken, wetende dat vrienden/kennissen hem kunnen zien en dit aan jou gaan vertellen. Ik zou hem, hoe pijnlijk het misschien ook is, dumpen! Hij heeft je vertrouwen beschaamd. Dit zal altijd in je achterhoofd blijven zitten.

Ga genieten van het jong zijn, doe ervaring op en je komt vanzelf een jongen tegen die uitgespeeld is. En waar je genoeg voor bent
Wat zou een vriendin vertellen aan jou als je vertelt hoe hij zich gedraagt?

Of wat zou jij tegen een vriendin vertellen als haar jeugdliefde zich zo gedraagt en ze vraagt om advies?


Je bent pas 19.
Nu al in een relatie blijven hangen die niet werkt en waar hij steeds maar weer de grenzen opzoekt is echt wel véél te vroeg.
Tijd dat jij ook eens gaat rondkijken wat je allemaal mist.
Als hij dat mag zonder dat je relatie daarom direct kapot is mag jij dat immers ook.
Alle reacties Link kopieren
Oprecht advies: maak het uit. Laat hem ronddwarrelen en die dat zelf ook.
Alle reacties Link kopieren
Je kan nog steeds heel gek zijn op iemand, maar toch niet goed in een relatie zitten. Zoals je zelf al zegt zijn jullie allebei nog heel erg jong en hebben jullie nog zoveel om te ontdekken. Misschien dat jij wel toe bent aan een serieuze relatie, maar jouw vriend toch nog niet. Waarschijnlijk is dat ook de reden dat hij, zoals hij zelf zegt, nieuwsgierig is. Dat het je eng lijkt om een relatie te verbreken waar je al een hele poos in zit en waarbij je praktisch gezien samen bent opgegroeid is trouwens heel erg normaal. Het is een soort gewenning geworden, jullie kennen elkaar door en door en zijn elkaars eerste liefde. Daarmee wil ik alleen aangeven dat je angst begrijpelijk is, maar dat er ook voor jou echt wel een ander persoon op de wereld is waar je ook een hele fijne band mee op kunt bouwen. Wat jij verder met je huidige relatie wilt doen is uiteraard volledig aan jou. Persoonlijk denk ik dat jullie elkaar de ruimte moeten geven om de wereld om jullie heen te ontdekken. Als jullie echt meant to be zijn dan komt dat heus wel weer goed.
Alle reacties Link kopieren
Vivaperseverent schreef:
14-12-2019 23:18
Het laatste wat je zegt ben ik bang voor, hij heeft een jaar geleden namelijk met een meisje gechat uit Engeland (Die hij had ontmoet via een game) toen wilde hij namelijk ook weten hoe het was. Hij heeft toen de verschikkelijkste dingen gezegt. Dat dat meisje de enige was die hem liet lachen en dat hij van haar houd. Etc... Ik vergeef hem elke keer en ik doe mezelf er alleen maar pijn mee.. Maar ik kan wil hem ook niet kwijt..
Zei hij die dingen tegen haarzelf of tegen jou? In het eerste geval zou ik er helemaal klaar mee zijn
Alle reacties Link kopieren
Mademoiselleeeee schreef:
15-12-2019 00:42
Zei hij die dingen tegen haarzelf of tegen jou? In het eerste geval zou ik er helemaal klaar mee zijn
hij zij die dingen tegen haar en daar kwam ik achter...
Alle reacties Link kopieren
En jij denkt dat hij de komende 60 jaar niet vreemd zal gaan?
Dream on....
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Wat een waardeloze adviezen hier.
TO, je bent 19 jaar oud. Je gaat dus nog heel veel hele leuke mannen ontmoeten en daar zullen ook mannen tussen zitten die jou leuk vinden.

Wil je echt de kans om die leuke mannen te leren kennen weggooien voor jouw jeugdliefde die overduidelijk al uit de relatie aan het weglopen is, maar die vooralsnog zijn oude schoenen niet weg wil doen?

Hij heeft duidelijk een verlangen naar iets nieuws. Het verlangen is structureel en hij handelt ernaar. Zodra iemand daarop ingaat, gaat hij voor de bijl.

Wees dat gewoon voor.
Alle reacties Link kopieren
Hij vindt niet dat hij fout zit. Het is wachten tot hij vreemd gaat. Heel pijnlijk en verdrietig voor jou, deze situatie, maar tegengaan kun je het niet helaas.
Nova66 schreef:
15-12-2019 01:51
Wat een waardeloze adviezen hier.
Als je zelf geen advies geeft maar alleen zeurt over andermans advies ben je echt af wat mij betreft

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven