Relatie beeindigen?

15-11-2011 17:56 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Op dit moment komt letterlijk het stoom uit mn oren..

Ik heb een relatie van 8 jaar en wonen sinds 7 jaar samen. (moet zeggen dat we momenteel als broer en zus leven, intimiteit is er niet meer bij)

Laatste tijd begin ik me steeds meer te ergeren. Ik zal proberen alles duidelijk te vertellen.

In het begin van onze relatie woonde hij nog thuis en woonde ik op mezelf eigenlijk vrij snel trok hij bij mij in. De eerste tijd ging het ook erg goed, hielp veel mee in het huishouden enz. Na een aantal jaar kregen wij een huisje toegewezen in een andere plaats sindsdien is hij erg gaan veranderen. Hij laat alles achter zn kont slingeren ik moet alles opruimen vb: hij heeft zin in soep maar uiteindelijk blijft het pannetje soep de rest vd week op het aanrecht staan omdat meneer te beroerd is om deze in de afwasmachine te zetten of hij banjerd door het huis heen met moddervoeten je kan het 10x zeggen maar hij ruimt het niet op. Uit ergenis doe ik het dan weer.. Hj werkt fulltime en ik heb een contract van 18 uur (kan helaas ook niet meer uur krijgen) en heb t idee dat dit heb hem tegen staat. Aan het begin heeft hij aangegeven dat hij geen gezamenlijke rekening wilde daar heb ik toen maar mee ingestemd. Alleen is het allemaal heel raar ingedeeld zo moet ik de boodschappen betalen en de water en energierekeningen en ziggo en hij betaalt de hypotheek en overige rekeningen. Zo komt het geregeld voor dat ik geen geld meer over heb van mijn loon voor boodschappen hier begrijpt hij niks van en gooit dan alles op dat ik teveel rook en geld uitgeef aan onzin dingen (waar hij dit op baseert is mij een raadsel want heb al tijden geen "leuke"dingen voor mezelf gekocht) Ik heb inmiddels een baantje in een cafetaria aangenomen zodat ik in elk geval iets meer geld om handen heb. Ik moet soms letterlijk mn hand ophouden om geld van hem te krijgen.. Als ik mensen in mijn omgeving hoor is dit allemaal zo anders en delen zij alles met elkaar. Vorig jaar heeft hij het huis gekocht (op zijn naam, ik heb in principe geen recht van spreken) en ja ik weet dat ik daar toen mee ingestemd heb maar ben het inmiddels allemaal zo zat. Hij verwacht van alles van mij zo moet het eten klaar zijn als hij thuis komt zo niet barst de bom, volgens hem doe ik niks in mijn dagelijks leven enz.. Als ik een keer nieuwe kleren gekocht heb zegt hij: wat heb jij nou aan? Nooit een compliment.. Ik ben het zat om steeds maar weer de grond ingetrapt te worden. Kunnen jullei mij advies geven wat jullie zouden in mijn geval? Excuses voor het lange verhaal
nou ja, een relatie waarin je op je tenen moet lopen qua financien, is toch geen relatie meer? Je bent er toch voor elkaar, houdt van elkaar, en wordt geacht voor elkaar te zorgen......en nu moet je ineens je eigen financiele deel goed in de gaten houden???? nee hoor, dat werkt niet
Goed van je dat je een bijbaantje hebt genomen omdat je geen extra uren kan krijgen bij je andere werkgever.

Heeft hij jou daar al een compliment over gegeven? Nee, dus.

Omdat jij minder uren werkt (in dit geval bepaald door omstandigheden) heeft hij nog niet het recht om jou af te kraken wanneer het eten nog niet op tafel staat wanneer hij thuis komt.

In het OP mis ik respect, communicatie. Ik krijg het idee dat jouw vriend op jou neerkijkt.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:katmisty schreef op 15 november 2011 @ 17:56:

Vorig jaar heeft hij het huis gekocht (op zijn naam, ik heb in principe geen recht van spreken) en ja ik weet dat ik daar toen mee ingestemd heb maar ben het inmiddels allemaal zo zat. Dit klinkt niet goed. Dit betekent dus dat hij eigen vermogen aan het opbouwen is. Hij betaalt het huis, wat dus later van hem wordt. Jij betaalt de dingen die je gebruikt en opmaakt. En dus eigenlijk ook nog voor hem. Ik neem aan dat hij mee eet van de gekochte boodschappen, doucht van 'jouw' water, etc. Maar jij deelt niet mee in zijn vermogen (huis).Deze betaalverdeling is niet eerlijk in een relatie. In geval van een scheiding sta jij dus met lege handen.
quote:linna schreef op 15 november 2011 @ 22:21:

Tja, als ik ff naar een ander topic van je kijk en zie dat je zo'n 4 maanden geleden nog met een jongen gezoend hebt die 4 kinderen had en agressief was ga ik er een beetje vanuit dat je zelf ook niet echt meer achter deze relatie van 8 jaar staat hè??Ben benieuwd........
Ik vind het sowieso berekenend en onbetrouwbaar overkomen. Jullie zijn a 8 jaar samen, wonen 7 jaar samen. Maar wanneer een huis gekocht gaat worden, doen jullie dat niet samen? Hij koopt het huis alleen? Omdat hij, in geval het misloopt, het huis voor hem wil hebben en jou er alleen maar uit hoeft te zetten? Wat moet dat een onveilig gevoel voor jou zijn! Dat je alleen maar gast in zijn huis bent.
quote:huismuts schreef op 15 november 2011 @ 23:14:

Ik vind het sowieso berekenend en onbetrouwbaar overkomen. Jullie zijn a 8 jaar samen, wonen 7 jaar samen. Maar wanneer een huis gekocht gaat worden, doen jullie dat niet samen? Hij koopt het huis alleen? Omdat hij, in geval het misloopt, het huis voor hem wil hebben en jou er alleen maar uit hoeft te zetten? Wat moet dat een onveilig gevoel voor jou zijn! Dat je alleen maar gast in zijn huis bent.Ja dus.....dit. Wat doe je jezelf aan....!
Als ik jou was zou ik maar eens serieus over nagaan denken om de relatie te beeindigen en voor jezelf te kiezen.

Je verdient echt beter dan zo behandelt te worden.
Mocht je toch doorgaan met de relatie dan onmiddellijk een gezamenlijke rekening nemen en naar rato bijdragen. Vergeet ook geen gezamenlijke spaarrekening voor gezamenlijke tegenvallers (wasmachine, huis). Eigen rekening alleen voor eigen dingen.
Ik denk dat jouw vriend ergens boos over is. Dat hij ook vindt dat het niet loopt en zich aan je ergert. Ik vind ook ook dat jij met een baantje van 18u best het huishouden mag doen. Eigenlijk vind ik het nogal bezopen dat jij, zonder daar afspraken over te maken, ervan uit gaat dat hij wel financieel voor jou zorgt.

Zijn gedrag is zeker niet netjes, maar zijn irritatie kan ik wel begrijpen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Ik zou voor mezelf even wat punten opschrijven die mij het meeste irriteren.

Vervolgens een prettig gesprek aangaan en daarin je grieven aan hem meedelen en aangeven dat het zo niet langer gaat.

Zeggen dat je serieus overweegt om de relatie te verbreken.

Kijken of dat helpt.

Indien er dan geen verandering in komt dan zou ik er mee inderdaad kappen.
Beter te laat dan over tijd.
blinkie, wat heb jij toch een opwindende avatar.
Bedankt voor de reacties..
quote:huismuts schreef op 15 november 2011 @ 23:07:

[...]

Dit klinkt niet goed. Dit betekent dus dat hij eigen vermogen aan het opbouwen is. Hij betaalt het huis, wat dus later van hem wordt. Jij betaalt de dingen die je gebruikt en opmaakt. En dus eigenlijk ook nog voor hem. Ik neem aan dat hij mee eet van de gekochte boodschappen, doucht van 'jouw' water, etc. Maar jij deelt niet mee in zijn vermogen (huis).Deze betaalverdeling is niet eerlijk in een relatie. In geval van een scheiding sta jij dus met lege handen.zij betaalt geen huur aan hem, dus ze woont gratis.
Nee, ze woont niet gratis, ze is inwonend huishoudster die ook nog de boodschappen moet betalen en gas/water/licht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven