relatie haast over

06-02-2011 09:09 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Heb hier eerder geplaatst ik ben nl zwanger en met mijn relatie loopt het rot.

Hij is voor mij mijn droomvent en ik voor hem... Hij is hoe pijnlijk het ook klinkt alleen nog maar met mij uit medelijden, zijn gevoel is weg en ik ben niet de vrouw met wie hij oud wil worden.

De zwangerschap was ongepland en heb besloten het kindje te houden hij is hier niet blij mee.

Hij zegt het nog te willen proberen maar erg lief is hij niet voor me, ik mis mijn oude vriend, die hartelijk was. Ik wil het ook nog proberen maar ik weet niet of ik de kracht heb, hij zegt dat dingen kunnen veranderen maar ik geloof er niet meer in.

Ik weet niet waarom ik hier een post over open maar voel me vreselijk en weet niet wat te doen!ik weet ook niet in hoeverre mijn hormonen mij zwak maken en onzeker maar voel me zo down.
Hij is je droomvent maar je mist je oude vriend?
Ik vind ´t ook extreem lullig voor je. Dat hij je wilde, zijn zaad daarom in je deponeerde, maar jou toen daar onverwacht een kindje van kwam, radicaal afwees. Nu gaat hij vrijuit, klaar om opnieuw te beginnen met iemand anders, en jij loopt letterlijk bezet te zijn (alleen zonder man) terwijl jij de helft van zijn DNA praktisch in je eentje mag gaan grootbrengen.

Ik moet zeggen, hij heeft het bijzonder handig bekeken voor zichzelf. Ik ga niet zeggen dat 't wel meevalt.

Heel veel sterkte.
eerlijk gezegd begrijp ik niet goed waarom je het wilt proberen, als je weet dat zijn gevoel voor jou weg is. Waarop is deze 'relatie' dan gebaseerd? Wil je bij een man zijn die uit medelijden bij je blijft, die zijn schuldgevoel niet de baas kan en dus dan maar bij een vrouw blijft waar hij niet gelukkig mee wordt? Hier wordt jij ook niet gelukkiger van! Het is super moeilijk, dat realiseer ik me zeer zeker! Is het niet beter om nu alvast afscheid te nemen, en realistisch te kijken naar hoe het straks moet met jullie kindje, dan elkaar nu voor de gek te blijven houden?

STerkte iig! (k)
quote:Frankie33 schreef op 06 februari 2011 @ 09:16:

Ik vind ´t ook extreem lullig voor je. Dat hij je wilde, zijn zaad daarom in je deponeerde, maar jou toen daar onverwacht een kindje van kwam, radicaal afwees. Nu gaat hij vrijuit, klaar om opnieuw te beginnen met iemand anders, en jij loopt letterlijk bezet te zijn (alleen zonder man) terwijl jij de helft van zijn DNA praktisch in je eentje mag gaan grootbrengen.

Ik moet zeggen, hij heeft het bijzonder handig bekeken voor zichzelf. Ik ga niet zeggen dat 't wel meevalt.

Heel veel sterkte. Jij bent niet serieus hoop ik? TO heeft zich zelf laten bezwangeren, dat was dus echt niet alleen zijn verdienste. TO heeft "besloten" dus ook voor hem, zoals ik het nu lees, het kind te houden. Dan moet ze ook maar de consequenties dragen voor die beslissing vind ik.
Een man die alleen uit medelijden bij je blijft die kun je beter kwijt dan rijk zijn.

Vroeg of laat moet dat wel fout gaan.

Misschien moet je zelf de keuze maar maken en hem de deur wijzen.

Belangrijk is dat je rust voor jezelf creëert en straks voor je kindje.

Waarom wil je bij hem blijven?

Is het niet verstandiger om nu voor jezelf en de kleine te kiezen en alles te gaan regelen? Je hebt nu toch niets aan hem, als hij niet lief voor je is. Feit blijft dat die kleine er komt.

Hoe ver ben je?
Tja waarom ben ik nog met hem? Ik hoop dat het goed komt. Mijn gevoel voor hem is er nog en ik ben niet sterk genoeg op dit moment. We hebben relatie van 3 jaar en laatste tijd ging het al niet zo goed ik claimde hem nogal en we hebben vrij veel ruzie gehad. Maar nu met de zwangerschap was het voor hem de druppel.

Hij hoopt na de zwangerschap weer leuke dingen te doen want dat hebben we niet vaak gedaan in onze tijd samen. En parttime samen te wonen maar heb ik er nog de kracht voor? Ik weet het niet. Ik wil dat hij lief voor me is maar krijg niet veel liefde. Miss ben ik er nu ook extreem kwetsbaar voor.
Eens met Superstar. Kies voor jezelf en je kind. Deze relatie klinkt ongezond en gaat je in een later stadium alleen nog maar (meer) pijn doen, ben ik bang.
quote:superstar_2 schreef op 06 februari 2011 @ 09:21:

Een man die alleen uit medelijden bij je blijft die kun je beter kwijt dan rijk zijn.

Vroeg of laat moet dat wel fout gaan.

Misschien moet je zelf de keuze maar maken en hem de deur wijzen.

Belangrijk is dat je rust voor jezelf creëert en straks voor je kindje.

Hier helemaal mee eens!

Zorg dat je je eigen plan trekt. Weet je zeker dat je het wilt houden? Is abortus nog een optie? Zoniet, ga er dan voor zorgen dat je je eigen huis huurt/koopt zodat je straks kunt bevallen in een veilige omgeving en het kind daarin kunt opvoeden.

Sterkte!
Ik herken helaas wel een paar dingen in je verhaal. Ik ben nu alleen met twee kleine kinderen en vind het echt niet altijd makkelijk, maar geloof me, ik ben nu minder alleen dan toen ik nog in mijn relatie zat.
Ik denk ook dat hij niet lief tegen je wil zijn, omdat jij ook niet lief bent tegen hem. Je zadelt hem op met een kind wat hij niet wil. Of hadden jullie afgesproken het kind te houden mocht anticonceptie zijn werk niet doen? Vanuit zijn perspectief is zijn houding te begrijpen, en daarom moet jij nu doen wat voor jou het beste is!
Hij wil vooral cunsumeren dus? En jij overweegt of je je daarvoor beschikbaar wil stellen? Want hij was zo leuk toen het leven nog om hem draaide? Klopt dat zo ongeveer?

Zo ja, dan klimkt het echt als iets om nog jaren energie in te steken?

Moeilijke sitiuatie TO!

Ik kan me voorstellen dat je het toch iii samen wilt proberen, ook voor je kindje. Maar ik ben het eens met velen hierboven dat je nu voor jezelf en je kleintje moet kiezen. Het lijkt me veel energie kosten om je vriend (en zijn negatieve houding) om je heen te hebben, zeker nu je zwanger bent.

Hoe ver ben je nu?
quote:rider schreef op 06 februari 2011 @ 09:29:

Hij wil vooral cunsumeren dus? En jij overweegt of je je daarvoor beschikbaar wil stellen? Want hij was zo leuk toen het leven nog om hem draaide? Klopt dat zo ongeveer? Dan ben ik ook op m'n leukst!
quote:Paque_ schreef op 06 februari 2011 @ 09:20:

[...]

Jij bent niet serieus hoop ik? TO heeft zich zelf laten bezwangeren, dat was dus echt niet alleen zijn verdienste. TO heeft "besloten" dus ook voor hem, zoals ik het nu lees, het kind te houden. Dan moet ze ook maar de consequenties dragen voor die beslissing vind ik.

Eens met Paque.

Een kind als lapmiddel voor een aflopende relatie werkt niet. En een kind tegen de zin van je vriend houden werkt al helemaal niet.

Ik voorzie geen "en ze leefden nog lang en gelukkig".
quote:pop9000 schreef op 06 februari 2011 @ 09:24:

Hij hoopt na de zwangerschap weer leuke dingen te doen want dat hebben we niet vaak gedaan in onze tijd samen. En parttime samen te wonen maar heb ik er nog de kracht voor? Ik weet het niet. Ik wil dat hij lief voor me is maar krijg niet veel liefde. Miss ben ik er nu ook extreem kwetsbaar voor.

Dan hoop ik maar dat luiers verschonen en doorwaakte nachten ook onder leuke dingen vallen bij je vriend. Ik denk namelijk niet dat jij als kersverse moeder de puf zult hebben om binnen no time weer met hem op de dansvloer te staan swingen.

Sorry TO, maar het klinkt allemaal als een kansloze exercitie in mijn ogen. Jullie maken er samen wel een puinhoop van.

[...]

TO heeft zich zelf laten bezwangeren, dat was dus echt niet alleen zijn verdienste. TO heeft "besloten" dus ook voor hem, zoals ik het nu lees, het kind te houden. Dan moet ze ook maar de consequenties dragen voor die beslissing vind ik.

De vriend van TO heeft toch net zo'n groot aandeel in het 'bezwangeren' als TO zelf?

En dat TO niet voor een abortus heeft gekozen is toch haar beslissing. Ik lees vaak weerstand als een vrouw besluit een kindje te houden en de vader dat niet wil. Zij maakt hem dan tegen zijn zin vader wordt er vaak gezegd, maar het werkt toch 2 kanten op? zou een vrouw dan voor abortus moeten kiezen tegen haar zin? 2 vrijen, 2 schuld vind ik, en 2 verantwoordelijk..

[...]

Jij bent niet serieus hoop ik? TO heeft zich zelf laten bezwangeren, dat was dus echt niet alleen zijn verdienste. TO heeft "besloten" dus ook voor hem, zoals ik het nu lees, het kind te houden. Dan moet ze ook maar de consequenties dragen voor die beslissing vind ik.

Een kind is geen consumptieartikel dat je kunt terugbrengen. Nou ja, het kán wel. Vandaar dat er meer abortussen worden gepleegd dan nodig.

Wie seks heeft neemt het risico dat er een kind van komt. Ook met voorbehoedmiddelen is er een risico. De vrouw neemt dat risico, maar evengoed de man. Mannen die wel seks willen maar geen kind vind ik hypocriet tot en met

Feit blijft dat hij straks gratis en voor niets een gedeeltelijke kopie van zijn genenmateriaal heeft rondhuppelen. Opgevoed door iemand met wie hij privé niets meer te maken wil hebben. En reken maar dat hij omgang zal eisen. Met de frequentie die hém uitkomt. En al eist hij die niet, zijn genen zitten gebakken.
quote:Frankie33 schreef op 06 februari 2011 @ 09:54:

[...]

Een kind is geen consumptieartikel dat je kunt terugbrengen.

Inderdaad! Heel goed dat abortus mogelijk is, absoluut! Maar er wordt mi veel te makkelijk over gedacht, het is geen vorm van anticonceptie...

Wie seks heeft neemt het risico dat er een kind van komt. Ook met voorbehoedmiddelen is er een risico. De vrouw neemt dat risico, maar evengoed de man. Mannen die wel seks willen maar geen kind vind ik hypocriet tot en met

Precies! Zo denk ik er ook over

Het kind was dus ongepland. Er zijn er twee nodig om dit voor elkaar te krijgen. Jij besluit het kind te houden. Ik kan me indenken dat hij daar niet op zat te wachten.

Je hebt besloten om het kind te houden en dat is je goed recht. Ik ben echter bang dat een relatie op de basis die je nu schetst geen enkele kans van slagen heeft.

Medelijden is geen goede basis. Dit gaat nooit goed.

Sterkte TO..
@Noodles: Natuurlijk is abortus de ultieme vorm van anticonceptie. Als je geen kind wilt en je gebruikt wel anticonceptie en dat werkt niet, betekent dat dan voor jou dat het kind maar moet komen?
@ IBA: Dat vind ik eigenlijk niet. Ik vind, dat als je met z'n tweeen afspreekt om anticonceptie te gebruiken, en het gaat om een of andere reden verkeerd (braken, condom gescheurd, etc) dat je deze mogelijke situatie met elkaar zou moeten bespreken en dat als je afspreekt dan abortus te laten doen, dat je dan als vrouw niet kan zeggen, als het voorkomt, 'dat doe ik niet'.

(so, dit is een lastige zin geworden, en ik ben niet eens noodles).
quote:Frankie33 schreef op 06 februari 2011 @ 09:54:

[...]

Een kind is geen consumptieartikel dat je kunt terugbrengen. Nou ja, het kán wel. Vandaar dat er meer abortussen worden gepleegd dan nodig.

Vind jij. De vrouwen die een abortus hebben ondergaan denken daar vast anders over.

Wie seks heeft neemt het risico dat er een kind van komt. Ook met voorbehoedmiddelen is er een risico. De vrouw neemt dat risico, maar evengoed de man. Mannen die wel seks willen maar geen kind vind ik hypocriet tot en met.

En vrouwen die wel seks willen en geen kind? Ik vind dit een beetje een onzin-statement. Seks is tegenwoordig niet alleen maar meer functioneel, maar ook voor "de leuk". Seks hoeft niet meer automatisch te leiden tot een kind. Dus wat is er hypocriet aan seksen met voorbehoedsmiddel teneinde een kind te voorkomen?

Feit blijft dat hij straks gratis en voor niets een gedeeltelijke kopie van zijn genenmateriaal heeft rondhuppelen.

Ik betwijfel of het gratis zal zijn, want er zal wel weer alimentatie gevraagd worden.

Opgevoed door iemand met wie hij privé niets meer te maken wil hebben. En reken maar dat hij omgang zal eisen. Met de frequentie die hém uitkomt.

Jij kent deze man?

En al eist hij die niet, zijn genen zitten gebakken.Jij houdt er vreemde redenaties op na.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven