Relatie kapot door eigen schuld

30-08-2017 18:26 257 berichten
Alle reacties Link kopieren
X
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-08-2017 22:41
Reden: We hebben maatregelen genomen ivm het verwijderen van de OP
0.00% gewijzigd
Verdrietig3333 schreef:
31-08-2017 17:19
Lief van jullie. Ik zeg wel dat ik hem los laat, maar in mijn hoofd blijft het continu spoken - elke seconde van de dag. Ik word gek van mijzelf :(
Jij weet niet van opgeven. In je hart vind je het helemaal niet zo erg wat je hebt gedaan. Daarom vind je ook niet echt dat je hem kwijt bent. Je moet even wat harder werken denk je en dan is alles weer goed.
Maar hij wil niet meer.
Hij is stuk door jou. Hij kan niet gelukkig zijn door en met je houding. En nog steeds ben je niet veranderd hoor, want je denkt nog steeds dat jij de controle hebt en hem kan overhalen je weer terug te nemen.
Pas als je beseft dat het echt over is, dan pas komt de klap voor jou en daarna hopelijk ook je inzicht er iets aan te moeten doen.
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 22:16
0.00% gewijzigd
Verdrietig3333 schreef:
31-08-2017 17:19
Lief van jullie. Ik zeg wel dat ik hem los laat, maar in mijn hoofd blijft het continu spoken - elke seconde van de dag. Ik word gek van mijzelf :(
Het probleem is al het zelfverwijt, waardoor je de realiteit uit het oog verliest.

Hij was niet de ware voor jou en het is inderdaad zo dat iemand opeens de knoop door kan hakken en dat de liefde voorbij is.

Alles is voorwaardelijk, (op liefde voor je kind na...zo lang je er voor verantwoordelijk bent, dat is onvoorwaardelijk) op voorwaarde dat het werkt en goed blijft voelen.

Je wilt toch ook niet in een slechte relatie blijven zitten, alleen maar uit verlatingsangst?

Ja, nu achteraf ben je alles aan het idealiseren...

Geef jezelf de kans om er eens achter te komen wat er gebeurt als je wel met iemand samen bent waar je helemaal voor kunt gaan, dan zul je heel anders op deze periode terugkijken.
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 22:17
0.00% gewijzigd
Verdrietig3333 schreef:
31-08-2017 17:40
Waarom denk je dat?
10 pagina's lang zeg je dat je hebt geleerd en bijna stampvoetend vind jij dat hij je nog maar weer een kans moet geven.
Dan heb je niets geleerd...
Doreia schreef:
31-08-2017 17:42
10 pagina's lang zeg je dat je hebt geleerd en bijna stampvoetend vind jij dat hij je nog maar weer een kans moet geven.
Dan heb je niets geleerd...
Eens. Zie ook vergelijkbaar comment van mij.
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 22:17
0.00% gewijzigd
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 22:18
0.00% gewijzigd
Ik denk trouwens wel dat je beter naar een psycholoog kunt gaan om te praten dan hier op dit forum, omdat veel mensen die hier reageren dat doen uit hun eigen ervaringen en die zijn al gekleurd en ook omdat je een heel eenzijdig en schuldbewust verhaal vertelt waardoor de mensen die reageren eigenlijk bijna niet anders kunnen dan jou nog verder de grond in te boren dan je zelf al doet.

Een manier vinden om dit achter je te laten en om er vrede mee te vinden dat het ook echt voorgoed voorbij is tussen jou en je ex kan erg lastig zijn. Je klinkt wanhopig en radeloos.
Zoek op tijd hulp voordat je echt zwaar depressief wordt.

http://www.counsellingcenterchanges.nl/ ... erslaving/
https://www.relatieverslaving.com/

Zoals jij het hier omschrijft klinkt het alsof jouw ex relatieverslaafd was en dan ben jij waarschijnlijk ook afhankelijk (geweest) van hem want het is eigenlijk altijd een wisselwerking.
Verdrietig3333 schreef:
31-08-2017 17:46
Dit is waar. Ik weet niet wat ik moet doen :( het ene moment denk ik ja, mijn verdiende loon. En het andere moment denk ik: wat voor vreselijks heb ik nou gedaan dat hij het geen kans meer wil geven?
Mijn gedachten zijn overal en nergens en totaal niet op een rijtje :(
Dat ik niet begrijp wat jullie allemaal wel begrijpen... dat is moeilijk voor me want dat betekent dat ik het nooit zal leren..
Wat jij "moet" is met je poten van deze man afblijven en bij een volgende "liefde" die man niet slopen.
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 22:18
0.00% gewijzigd
20062016 schreef:
31-08-2017 17:50
Wat jij "moet" is met je poten van deze man afblijven en bij een volgende "liefde" die man niet slopen.
Wat is er met jou aan de hand dat je niet meer normaal kunt communiceren en zo grof wordt?
Projecteer je niet een beetje teveel van je eigen leed op een ander nu?

Die man was trouwens wel ook een volwassen man en had/heeft ook eigen verantwoordelijkheid.
Of heb ik er overheen gelezen dat zij hem lichamelijk heeft mishandeld, geslagen, geschopt, het ziekenhuis in heeft geslagen?

Want als ze hem niet fysiek heeft mishandeld dan vind ik jouw opmerking nergens op slaan.
Verdrietig3333 schreef:
31-08-2017 17:54
Ik val hem ook niet meer lastig.. maar in mijn hart doet het wel veel pijn en voel ik me zo onrustig.
Dat is gewoon een keiharde verdraaing of zelf ontkenning van 4 jaar doordrammen. Je doet het af alsof het niks is geweest.
Wat doet pijn?
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 22:19
0.00% gewijzigd
Probeer er eens achter te komen wat er achter jouw gedrag zat, dan kun je het misschien voorkomen. Denken dat je alleen maar niet rot moet doen is niet de oplossing. Je zal snel weer in je oude gedrag vervallen.

Zoek hulp.
shisha schreef:
31-08-2017 17:55
Wat is er met jou aan de hand dat je niet meer normaal kunt communiceren en zo grof wordt?
Projecteer je niet een beetje teveel van je eigen leed op een ander nu?

Die man was trouwens wel ook een volwassen man en had/heeft ook eigen verantwoordelijkheid.
Of heb ik er overheen gelezen dat zij hem lichamelijk heeft mishandeld, geslagen, geschopt, het ziekenhuis in heeft geslagen?

Want als ze hem niet fysiek heeft mishandeld dan vind ik jouw opmerking nergens op slaan.
Omdat ik mij erger aan de persistente drammerige niet inzichtelijke communicatie van TO, waarbij elke comment geen enkele invloed op haar heeft. Op en dan geen topic. Verder vind ik het een extreeem verwend nest, tenmiste zo komt het over, die alles heeft en dan nog net dat wat ze moet laten gaan, ook nog wil hebben, door stampvoetend door te blijven drammen.

Dat vind ik ergelijk ja. Ik erger me kapot aan dat narcistische gedrag. En dat is naar mijn beleving in hoge mate aanwezig.
En ja, dat heeft ook met mezelf te maken. Ik ben door zo iemand gesloopt, voor wat het waard is.
Verdrietig3333 schreef:
31-08-2017 17:58
Dat hij niet meer verder wil doordat ik hem heb gekwetst. Dat ik niet door heb wanneer ik iemand kwets..
Als hij vier jaar lang zich heeft laten kwetsen door jou dan klopt er iets niet aan hem.
Dit is niet iets wat jij in je eentje hebt veroorzaakt.
Als hij jou nu achteraf dat gevoel wil geven dan klopt er wederom weer iets niet met hem.
Een normaal iemand had er al eerder een punt achter gezet.
Samen een relatie, samen schuld...als je al van schuld kunt spreken in zo'n situatie.

Kijk nogmaals in dat stuk over co dependency en laat je niets zeggen door mensen op dit forum die menen dat ze het recht hebben om grof tegen je te zijn.
Die mensen verdienen jouw aandacht niet.
Misschien een rare vraag maar heb je bordeline? Zo niet waarom.deed je zo.tegen hem?
20062016 schreef:
31-08-2017 18:01
Omdat ik mij erger aan de persistente drammerige niet inzichtelijke communicatie van TO, waarbij elke comment geen enkele invloed op haar heeft. Op en dan geen topic. Verder vind ik het een extreeem verwend nest, tenmiste zo komt het over, die alles heeft en dan nog net dat wat ze moet laten gaan, ook nog wil hebben, door stampvoetend door te blijven drammen.

Dat vind ik ergelijk ja. Ik erger me kapot aan dat narcistische gedrag. En dat is naar mijn beleving in hoge mate aanwezig.
En ja, dat heeft ook met mezelf te maken. Ik ben door zo iemand gesloopt, voor wat het waard is.
Dat blijkt dan wel uit je zwaar verbitterde reacties.

Ik gun niemand iets naars, dus ook jou niet en ik vind het dan ook erg vervelend voor je dat je zoiets hebt moeten meemaken.
Probeer niet vanuit de slachtofferrol te reageren en alles wat je zelf hebt meegemaakt te projecteren op een ander nu het je nog zo hoog zit.
Daar help je niemand mee en ik vraag me af of het jou zelf oplucht?

Je bent waarschijnlijk geen psycholoog en zelfs als dat zo was, niemand kan vanaf hier beoordelen of to een narcistische stoornis heeft of niet.
En zelfs als dat zo zou zijn dan heeft zij daar zelf vast niet om gevraagd.
Wat je schrijft zou potentieel erg schadelijk kunnen zijn voor iemand die dit thuis in haar eentje leest en al verdrietig is.

Ik hoop dat je voldoende hulp hebt op dit moment en wens je veel sterkte en succes met je herstel.
TO misschien handig als je even van dit topic wegblijft en even alles in perspectief probeert te plaatsen. Het is allemaal erg rot en we weten allemaal hoe k... liefdesverdriet is maar je begint nogal obsessief over te komen
Verdrietig3333 schreef:
31-08-2017 17:58
Dat hij niet meer verder wil doordat ik hem heb gekwetst. Dat ik niet door heb wanneer ik iemand kwets..
Het kan bijna niet anders dan dat je hier vaker mee te maken hebt gehad. Vrienden, vriendinnen, collega's, medeleerlingen, heb je daar ook wel eens zulk soort commentaar van gehoord?
Verdrietig3333 schreef:
31-08-2017 17:26
Waarom zeg je dat ik mentaal niet gezond ben? Ik heb mij misdragen in die relatie, maar ik heb hier volgens mij echt van geleerd?
En als hij nog steeds van mij houdt zoals hij zegt, waarom wil hij mij dan geen laatste kans geven? Hij heeft me immers al (stilzwijgend) 100 kansen gegeven tijdens de relatie..

Je bent een kreng, ook prima. Dat leer je niet af, want zit in je. Dat is het nou juist. Al 100 kansen en waarom niet nog 1!! Jij bent echt niet goed bij je hoofd, he? Omdat aan alles een einde komt, godsamme!!
Lieve TO, staak de strijd. Ga nu goed beginnen met uithuilen en beseffen wat er allemaal gebeurd is. Als je daar weer een beetje van bijgekomen bent, kun je eens gaan nadenken of je hulp nodig bent (hetzij in gesprekken met vrienden/familie, hetzij met professionele hulp). Blijf niet alleen doormodderen, maar sta open voor de waarheid en vertrouw erop dat er mensen zijn die je inzicht kunnen geven in je eigen gedrag. Het is nooit te laat om te veranderen.
Je vriend zal niet meer terugkomen denk ik, maar misschien zul je in de toekomst de liefdevolle partner voor iemand kunnen zijn, die je eigenlijk voor je ex had moeten zijn.
Sterkte met alles, ik geloof direct dat je het moeilijk hebt.
shisha schreef:
31-08-2017 17:49

Zoals jij het hier omschrijft klinkt het alsof jouw ex relatieverslaafd was en dan ben jij waarschijnlijk ook afhankelijk (geweest) van hem want het is eigenlijk altijd een wisselwerking.
Ik ben wel heel erg benieuwd waar jij dit op baseert. Waar in het verhaal van TO komt dit naar voren?

Edit:
Vooral omdat je dit commentaar hebt op 20062016.
(Jij diagnosticeert zelfs de éx van TO.)
shisha schreef:
31-08-2017 18:08

Je bent waarschijnlijk geen psycholoog en zelfs als dat zo was, niemand kan vanaf hier beoordelen of to een narcistische stoornis heeft of niet.
queenarachnia wijzigde dit bericht op 31-08-2017 18:43
30.32% gewijzigd
Verdrietig3333 schreef:
31-08-2017 17:26
Waarom zeg je dat ik mentaal niet gezond ben? Ik heb mij misdragen in die relatie, maar ik heb hier volgens mij echt van geleerd?
En als hij nog steeds van mij houdt zoals hij zegt, waarom wil hij mij dan geen laatste kans geven? Hij heeft me immers al (stilzwijgend) 100 kansen gegeven tijdens de relatie..
Verdrietig, ik heb aan de kant van jouw ex gestaan. Mijn ex-vriend was weliswaar niet iemand die áltijd over mijn grenzen heen geen en ook heus vaak lief, leuk en attent was, maar door wie ik heel vaak teleurgesteld ben geweest. Ik heb dat heel lang (té lang) gepikt; ik hield écht van hem destijds. Het is uitgelopen op een knipperlichtrelatie waarbij ik steeds weer hoopte dat het beter zou worden. Toen hij me voor de zoveelste keer teleurstelde, was ik er klaar mee. Hij heeft (letterlijk) urenlang onder het raam van mijn appartement mijn naam staan schreeuwen toen "we" er voor de zoveelste keer een punt achter gezet hebben. (Dat appartement had ik gehuurd, omdat het tijdens samenwonen al geklapt was wegens zijn onvoorspelbare gedrag.) Ineens was ik er klaar mee; ik heb niet gereageerd op zijn geschreeuw, m'n kop onder m'n dekbed gestoken en gewacht tot hij eindelijk weg ging. Alsnog met pijn in mijn hart, hoe gek dat ook klinkt. Want ik hield nog steeds van hem, maar wilde al dat gezeik en drama gewoon écht niet meer. Ik heb snel daarop een aantal afspraken gehad met een psycholoog, omdat ik (eindelijk) inzag dat ik mezelf helemaal kwijt geraakt was.

Misschien is met jouw ex ook wel zoiets het geval. Je kan iemand 100 kansen geven en bij de 101-e keer is het ineens echt he-le-maal klaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven