Relatie kapot door eigen schuld
donderdag 31 augustus 2017 om 08:53
Je hebt hem te vaak gekwetst en verdriet gedaan, elke keer is er een stuk liefde voor jou afgestorven.
Aan een dood paard kun je niet meer trekken, haalt niks meer uit.
Laat hem gerust, als je nog van hem houdt dan gun je hem liefde en respect, en niet iemand die hem zo kwetst als jij gedaan hem.
Trek er lessen uit voor een eventueel volgende relatie en werk aan je slechte karakter
..
Aan een dood paard kun je niet meer trekken, haalt niks meer uit.
Laat hem gerust, als je nog van hem houdt dan gun je hem liefde en respect, en niet iemand die hem zo kwetst als jij gedaan hem.
Trek er lessen uit voor een eventueel volgende relatie en werk aan je slechte karakter

donderdag 31 augustus 2017 om 08:58
TO, lees deze post nog 100 keer door. Zooooo enorm de waarheid!Ceylon schreef: ↑31-08-2017 08:24[..]
En jawel, te lief bestaat wel. De ex van TO had ergens in het begin van hun relatie zijn ruggengraat moeten zoeken. Perfectionisten gaan steeds verder. Zij is niet de enige die fout zat. Een relatie heb je met twee, en je moet er met twee aan werken. TO heeft eraan gewerkt, alleen niet op de goede manier. Hij heeft haar in alles haar zin gegeven, dat is ook geen goede manier. De bedoeling is, uiteindelijk, dat je sámen verder kunt. Dat kan niet als je niet beiden aangeeft wat je nodig hebt/wilt van een ander.
En TO, je voelt je rot, hij ook. Evengoed denk ik dat dit niet de goede man voor jou is. Je hebt iemand nodig die zijn grenzen aangeeft. Anders zit je straks in een perfect huis, met alle kleerhangers exact recht, kleding op kleur, 100 dezelfde bakjes in de kast, dwangmatig poetsend om het allemaal maar perfect te houden. Prima recept voor een burnout. En een scheiding.
Ik weet uit ervaring dat het heel lastig is (voor mij dan) om grenzen aan te geven, zeker als je enorm verliefd bent of van iemand houdt. Maar heb dit wel geleerd. En daardoor botst het wel eens, omdat de andere partij het niet verwacht. Maar als je een bal kaatst, kan je hem terug verwachten toch?
Hoe zou jij gereageerd hebben als je ex in jullie relatie een keer flink tegengas had gegeven?
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!

donderdag 31 augustus 2017 om 09:35
TO; Je hebt liefdesverdriet en dat is ruk. Je kan er in blijven hangen zoals je nu doet ( in ieder geval binnen dit topic) of je pakt jezelf actief aan. Gaat in therapie (lees mijn post waarin ik je wat voorbeelden gaf van therapie welke je zou kunnen helpen) en leert om te gaan met jezelf. Je bent niet de enige die zich zo gedraagt of heeft gedragen. Je blijft nu in cirkeltjes denken en daarmee help je niemand.
Je schrijft vaak hetzelfde: Het is mijn schuld, ik ben slecht etc etc. Zelfinzicht is mooi maar dit is slachtoffer zijn van je eigen gedrag en je daar in wentelen. En daar heeft niemand wat aan. Het is juist vrij irritant omdat niemand er iets mee kan behalve je gezeur aanhoren.
Dus ipv het bij anderen neer te leggen neem je verantwoordelijkheid, echte verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag en ga je dit veranderen.
Of niet maar dan zal dit waarschijnlijk een herhaling van zetten worden.
Je schrijft vaak hetzelfde: Het is mijn schuld, ik ben slecht etc etc. Zelfinzicht is mooi maar dit is slachtoffer zijn van je eigen gedrag en je daar in wentelen. En daar heeft niemand wat aan. Het is juist vrij irritant omdat niemand er iets mee kan behalve je gezeur aanhoren.
Dus ipv het bij anderen neer te leggen neem je verantwoordelijkheid, echte verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag en ga je dit veranderen.
Of niet maar dan zal dit waarschijnlijk een herhaling van zetten worden.

donderdag 31 augustus 2017 om 09:38
Hou toch eens op met dat gejammer en dat zelfmedelijden. Je hebt het verkloot. Ga op de blaren zitten en ga werken aan jezelf. Al dit geklaag laat niet echt zien dat je inziet wat je hebt aangericht, alleen dat je zelf zo ontzettend zielig en sneu bent. En dat ben je niet. Je bent geen slachtoffer, maar de dader.

donderdag 31 augustus 2017 om 09:41
Ik denk dat je jezelf nu voor de gek houdt.
Ik geloof niet dat je zo verschrikkelijk veel van hem hield.
Eerder denk ik dat je afhankelijk van hem geworden was en nu in een enorm gat bent gevallen.
Ik denk dat je juist een minderwaardigheidscomplex hebt en dat hij dat voor je oploste door je continu op te hemelen.
Ik denk dat het een ongezonde situatie/relatie was waarin jij niet goed of fout was.
Het hele idee van dat alles jouw schuld is moet uit jouw hoofd.
Hij was er zelf ook bij, al die tijd.
Ook het hele idee dat dit ware liefde was klopt niet volgens mij.
Natuurlijk mis je hem, dat is logisch.
Natuurlijk mist hij jou, dat is normaal.
Mensen zijn gewoontedieren, dus je moet nu heel je leven omgooien en dat valt niet mee.
Maar ik raad je aan om hier nu mee te stoppen, met jezelf te beschuldigen.
Je moet echt direct beginnen met veeel liever voor jezelf te zijn.
Op deze manier steven je recht op een zware depressie af, niet doen hoor!
Je bent heus wel in staat om een nieuw leven op te bouwen, om liefdevol te zijn.
Je praat jezelf nu zo ontzettend naar beneden dat ik het bijna niet kan aanzien.
Soms mislukken relaties gewoon omdat twee mensen niet goed bij elkaar passen. En blijkbaar waren jullie dus niet de ware voor elkaar.
Jouw geluk komt nog wel, je zult hem op een dag zijn vergeten en een ander vinden die veel beter bij je past...iemand die wèl het beste in jou naar boven haalt...blijf vertrouwen daarop en in jezelf geloven.
Dat is zo belangrijk...
Ik geloof niet dat je zo verschrikkelijk veel van hem hield.
Eerder denk ik dat je afhankelijk van hem geworden was en nu in een enorm gat bent gevallen.
Ik denk dat je juist een minderwaardigheidscomplex hebt en dat hij dat voor je oploste door je continu op te hemelen.
Ik denk dat het een ongezonde situatie/relatie was waarin jij niet goed of fout was.
Het hele idee van dat alles jouw schuld is moet uit jouw hoofd.
Hij was er zelf ook bij, al die tijd.
Ook het hele idee dat dit ware liefde was klopt niet volgens mij.
Natuurlijk mis je hem, dat is logisch.
Natuurlijk mist hij jou, dat is normaal.
Mensen zijn gewoontedieren, dus je moet nu heel je leven omgooien en dat valt niet mee.
Maar ik raad je aan om hier nu mee te stoppen, met jezelf te beschuldigen.
Je moet echt direct beginnen met veeel liever voor jezelf te zijn.
Op deze manier steven je recht op een zware depressie af, niet doen hoor!
Je bent heus wel in staat om een nieuw leven op te bouwen, om liefdevol te zijn.
Je praat jezelf nu zo ontzettend naar beneden dat ik het bijna niet kan aanzien.
Soms mislukken relaties gewoon omdat twee mensen niet goed bij elkaar passen. En blijkbaar waren jullie dus niet de ware voor elkaar.
Jouw geluk komt nog wel, je zult hem op een dag zijn vergeten en een ander vinden die veel beter bij je past...iemand die wèl het beste in jou naar boven haalt...blijf vertrouwen daarop en in jezelf geloven.
Dat is zo belangrijk...
donderdag 31 augustus 2017 om 09:51
Dat is het hem nu net. Vanaf nu... Nee, een relatie heb je vanaf dag 1. Je hebt vier jaar lang de kans gehad. Hem willen veranderen was je grootste fout. Dat hij het liet gebeuren was zijn fout.Verdrietig3333 schreef: ↑31-08-2017 09:41..... Als er iemand is voor wie ik vanaf nu goed wil zijn.....
Ik zou, als je denkt dat je het aankunt, één afspraak met hem maken, op neutraal terrein. Een terrasje ofzo. Praat met elkaar, als volwassenen. Want hij gooit nu vier jaar frustratie over je heen, dat slaat ook nergens op. Ook hij heeft vier jaar lang de kans gehad. En dát mag je hem best aanrekenen.
En daarna afsluiten en verder gaan met je leven.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
donderdag 31 augustus 2017 om 09:55
Geen zorgen, hij komt vast nog wel weer een andere grote liefde tegen. Zo gaat dat ... geen hand vol maar een land vol. Er bestaat echt niet iets als 1 grootste liefde.Verdrietig3333 schreef: ↑30-08-2017 23:19Ik zit met veel schuldgevoel.. Dat ik hem er met mijn gedrag toe heb bewogen zijn grote liefde te verlaten. Iets wat hij echt nooit zou willen. Zijn dromen voor ons kapot gemaakt, zoals hij zegt..
En jij komt vast ook weer iemand tegen! Succes!

donderdag 31 augustus 2017 om 10:05
soms zijn bepaalde combinaties gewoon niet goed, dan lok je bepaald gedrag bij elkaar uit, onbedoeld. Ga in therapie en ontdek wie jij bent en waarom je bent zoals je bent. Leer om te gaan met perfectionisme want perfectionisten zijn vaak erg bang en hebben de neiging hun wereld te veranderen om hun angst te beteugelenVerdrietig3333 schreef: ↑31-08-2017 09:41Ik ben gewoon bang dat de mensen op dit forum gelijk hebben en dat iemand die niet empatisch is, dat ook niet kan aanleren omdat dat nep is. Als ik een beetje empathie had, had ik namelijk niet zo gehandeld en meer rekening met mijn lieve partner gehouden..
Maar ondanks alles geloof ik tegelijkertijd dat wij bij elkaar horen en snap ik niet waarom hij mij de kans niet wil geven om mezelf te bewijzen van mijn goede kant. Als er iemand is voor wie ik vanaf nu goed wil zijn, dan is hij het.. en ook voor alle mensen om mij heen. Ik begrijp oprecht niet dat hij na al die tijd nu de handdoek in de ring gooit en mij opgeeft. Waarom geeft hij me niet de kans om aan mezelf te werken, zonder hem te verliezen? Dat strookt niet met de grootse liefde die hij voor mij voelde. Ik ben zelf niet iemand die een ander definitief kan verbannen, dus snap ik gewoon niet waarom hij dat wel kan![]()
donderdag 31 augustus 2017 om 10:08
OMG....
Sorry, maar ik denk dat therapie echt goed voor je zou zijn. Je blijft hangen in je gedrag. Eerst in je relatie, nu in het terug willen krijgen en ook in je reacties hier loopt een rode draad.
Jij wilt wat je wilt en je bent daar niet vanaf te brengen. Het probleem is dat andere mensen ook wel eens wat willen. Hij wil nu iets dat jij (alweer) niet wilt. Hij wil namelijk niet meer je vriend maar je ex zijn.
En wat doe jij? Jij accepteert niet wat hij wil maar zet alles op alles om te krijgen wat jij wilt.
Zo werkt het niet in het leven.
Sorry, maar ik denk dat therapie echt goed voor je zou zijn. Je blijft hangen in je gedrag. Eerst in je relatie, nu in het terug willen krijgen en ook in je reacties hier loopt een rode draad.
Jij wilt wat je wilt en je bent daar niet vanaf te brengen. Het probleem is dat andere mensen ook wel eens wat willen. Hij wil nu iets dat jij (alweer) niet wilt. Hij wil namelijk niet meer je vriend maar je ex zijn.
En wat doe jij? Jij accepteert niet wat hij wil maar zet alles op alles om te krijgen wat jij wilt.
Zo werkt het niet in het leven.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

donderdag 31 augustus 2017 om 10:10
Hij klinkt als een meester in het manipuleren. Iemand ontmoeten waarmee je niet verder wilt, waarvan je weet dat ze verscheurd wordt door liefdesverdriet, en haar dan ook nog theatraal op het voorhoofd kussen, klinkt ook niet echt lief en gezond. Hij heeft niet het beste met je voor, anders had hij het contact definitief verbroken voor jouw eigen verwerking. En dan zou hij je niet steeds berichtjes sturen met lege woorden die rechtstreeks uit een slechte B-film lijken te komen.Verdrietig3333 schreef: ↑31-08-2017 10:01Ik ben het hele land door gereisd om hem ergens te ontmoeten, iets wat ik nooit voor iemand heb gedaan, om hem te laten zien dat ik nu echt anders ga handelen. Maar ik kreeg weer het deksel op mijn neus: hij kuste me op mijn voorhoofd, zei dat hij van me houdt, maar dat hij niet meer kan vergeten wat er is gebeurd. Dat de gebroken scherven niet meer te lijmen zijn.
Terwijl ik er juist van overtuigd ben dat de tijd zijn wonden zal helen en dat ik er daarna voor hem ben als liefhebbende partner. Ik wil niemand anders dan hem..
anoniem_327069 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 10:16
2.62% gewijzigd
donderdag 31 augustus 2017 om 10:12
Je bent lekker aan het drammen en probeert weer je zin te krijgen/ door te drukken.Verdrietig3333 schreef: ↑31-08-2017 10:01Ik ben het hele land door gereisd om hem ergens te ontmoeten, iets wat ik nooit voor iemand heb gedaan, om hem te laten zien dat ik nu echt anders ga handelen. Maar ik kreeg weer het deksel op mijn neus: hij kuste me op mijn voorhoofd, zei dat hij van me houdt, maar dat hij niet meer kan vergeten wat er is gebeurd. Dat de gebroken scherven niet meer te lijmen zijn.
Terwijl ik er juist van overtuigd ben dat de tijd zijn wonden zal helen en dat ik er daarna voor hem ben als liefhebbende partner. Ik wil niemand anders dan hem..
Billen, blaren. Je hebt het verneukt en nu liefdesverdriet. Jammer de bammer, volgende keer beter.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
donderdag 31 augustus 2017 om 10:19
Liefde is niet vanzelfsprekendVerdrietig3333 schreef: ↑31-08-2017 10:15....want ik heb zijn liefde gevoeld en die kan niet zomaar over zijn..
Dat kan kapot als er niet zorgvuldig mee om wordt gegaan.
En dat is precies wat er is gebeurd
Het is kapot
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

donderdag 31 augustus 2017 om 10:21
En zie hier het resultaat. Je kunt helemaal niet veranderen. Je wilt nog steeds je gelijk. Jij zal wel laten zien dat je anders kunt zijn. Maar mensen veranderen echt niet zomaar van de ene op de andere dag. Je laat hier nog precies hetzelfde gedrag zien waarom hij je niet meer wilt.Verdrietig3333 schreef: ↑31-08-2017 10:01Ik ben het hele land door gereisd om hem ergens te ontmoeten, iets wat ik nooit voor iemand heb gedaan, om hem te laten zien dat ik nu echt anders ga handelen. Maar ik kreeg weer het deksel op mijn neus: hij kuste me op mijn voorhoofd, zei dat hij van me houdt, maar dat hij niet meer kan vergeten wat er is gebeurd. Dat de gebroken scherven niet meer te lijmen zijn.
donderdag 31 augustus 2017 om 10:28
donderdag 31 augustus 2017 om 10:32
Dat verdriet gaat echt wel over hoor.. juist door hem los te laten. Geen contact meer!Verdrietig3333 schreef: ↑31-08-2017 10:24Dus dat ik stad en land ben afgereisd voor hem, is juist het gedrag waarom hij mij niet meer wil? Ik wilde juist laten zien dat ik nu ook wat voor hém over heb. Ik snap dat ik in onze relatie niet steeds mijn zin moest doordrijven, maar nu dan.....? Als ik het gevoel heb dat hij deze breuk niet echt wil omdat hij verdriet heeft zonder mij, moet ik hem dan alsnog loslaten??
donderdag 31 augustus 2017 om 10:33
Vier jaar aan daden, maak je niet meer goed met (de mooiste) woorden.
Je vraagt je af hoe hij het kan om de relatie te verbreken en dat vol te houden? Het was waarschijnlijk de eerste keer dat je zijn gevoel serieus nam, en laten we ook eerlijk zijn: Het was voor hem ook de beste keuze die hij in jaren heeft gemaakt.
Aan jou als eerste de taak om hem los te laten, als tweede om jezelf te vergeven, en als derde: om aan jezelf te werken en een redelijker en empathische mens te zijn in de toekomst.
Dat je nu al veranderd zou zijn is koekoek, mensen veranderen niet zo plots, het duurt heel lang om nieuwe gedragspatronen en reactiemechanismen bij jezelf in te slijten. Je huidige spijt is gebaseerd op het verlies van zijn liefde en speciale aandacht, het zegt niks over jouw eigen liefde voor hem, dat is alleen wat je wanhopige geest ervan maakt.
Mijn stiefdochter had een van liefde blind vriendje voor een jaar en gedroeg zich best nogal zoals jij. Gelukkig verbrak ze de relatie na een jaar zelf. Op haar huidige vriend is ze smoorverliefd, en ineens is ze wel de goeie partner die ze in haar eerdere relatie niet was. Kies de volgende keer voor een partner waar je zelf hoteldebotel van word, en niet weer voor een willekeurige lampekap die je overlaadt met liefde en aandacht.
Je vraagt je af hoe hij het kan om de relatie te verbreken en dat vol te houden? Het was waarschijnlijk de eerste keer dat je zijn gevoel serieus nam, en laten we ook eerlijk zijn: Het was voor hem ook de beste keuze die hij in jaren heeft gemaakt.
Aan jou als eerste de taak om hem los te laten, als tweede om jezelf te vergeven, en als derde: om aan jezelf te werken en een redelijker en empathische mens te zijn in de toekomst.
Dat je nu al veranderd zou zijn is koekoek, mensen veranderen niet zo plots, het duurt heel lang om nieuwe gedragspatronen en reactiemechanismen bij jezelf in te slijten. Je huidige spijt is gebaseerd op het verlies van zijn liefde en speciale aandacht, het zegt niks over jouw eigen liefde voor hem, dat is alleen wat je wanhopige geest ervan maakt.
Mijn stiefdochter had een van liefde blind vriendje voor een jaar en gedroeg zich best nogal zoals jij. Gelukkig verbrak ze de relatie na een jaar zelf. Op haar huidige vriend is ze smoorverliefd, en ineens is ze wel de goeie partner die ze in haar eerdere relatie niet was. Kies de volgende keer voor een partner waar je zelf hoteldebotel van word, en niet weer voor een willekeurige lampekap die je overlaadt met liefde en aandacht.