Relatie kapot door eigen schuld

30-08-2017 18:26 257 berichten
Alle reacties Link kopieren
X
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-08-2017 22:41
Reden: We hebben maatregelen genomen ivm het verwijderen van de OP
0.00% gewijzigd
Graduation goggles?

Een man weet pas wat ie mist...als ze er niet is.

Dat soort dingen. Hoe kan het de liefde van je leven zijn als je 'm altijd maar zo-zo vond en voor lief nam? Je wilt gewoon liever iemand dan alleen. Werk eens aan jezelf.
Je bent te laat. Je hebt 4 jaar een relatie gehad, hij heeft het meerdere malen aangegeven, nu kun je het vergeten. En terecht.

Leer van je fouten en wordt een leuker mens.
Hoe kun je zo van iemand houden, maar hem ook ontzettend kwetsen? Waarom liet je hem niet in zijn waarde, dat hij mocht zijn wie hij was? 4 jaar lang heeft hij het volgehouden volgens jouw regels, nu heeft hij (eindelijk) voor zichzelf gekozen. Mag hij weer zijn wie hij is en zelf dingen bepalen. Dan kom jij terug en zegt alles in te zien en veranderd te zijn. Ja ja... Wellicht is het zo dat je nu tot enig inzicht bent gekomen, maar hij dus ook. Hoe is het spreekwoord ook alweer? Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken? Als je echt om hem geeft, dan gun je hem wat hij wil.
Helaas pindakaas.
Het klinkt alsof hij echt zijn best gedaan heeft meerdere malen bij je aan te geven waar hij moeite mee had. Kritiek leveren, geen rekening met hem houden en hem niet vrij laten... Ik vind dat hij het nóg lang met je uitgehouden heeft. Niet om je een rotgevoel te geven, want ik geloof echt dat je nu ziet wat je mist. Zorg ervoor dat dit je in de toekomst niet nog een keer 'gebeurt'. Het zal in dit geval echt te laat zijn, vermoed ik.
Hoe kan die breuk in godsnaam als "donderslag bij heldere hemel" komen als jij hem al 4 jaar afbekt?!
Wat had je dan verwacht?
Met een leuk jurkje ga je het niet redden.
Ô, en doe die man een lol.
Blijf bij hem uit de beurt. Hij heeft genoeg te verduren gehad met jou.
Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 21:41
0.00% gewijzigd
Blijkbaar hou je niet genoeg van hem, dan was je wel lief tegen hem geweest en had je hem geaccepteerd zoals hij is.

Doe hem idd een lol en laat hem met rust. Hij verdient iemand die onvoorwaardelijk van hem houdt.

Denk eerder dat je nu baalt omdat hij de keuze heeft gemaakt en jij altijd het gevoel had dat je te goed voor hem was. Maar die jezelf een plezier en zoek zelf ook iemand waar je wel echt gek op bent.
Verdrietig3333 schreef:
30-08-2017 18:43
Omdat hij wel altijd bij mij bleef... :-( en hij vaak aangaf van mij te houden. En ik in zijn ogen zag hoe gek hij op mij is.
En hij mij ten huwelijk heeft gevraagd na al die tijd. En hij ondanks mijn slechte gedrag toch zélf achter mij aan zat...
Dus je dacht dat je, ondanks je kutgedrag, alles kon maken, want hij blijft toch wel? Nou niet dus. En terecht.
Hij heeft heel vaak aangegeven zeg je..
Tijd om aan je zelf te gaan werken. Schijnbaar kan je zeer slecht iemand z'n gevoel pijlen, en vind je het normaal om je als een hork te gedragen tegen iemand die van je houdt.
Ik geloof ook helemaal niet dat je nu ineens hoteldebotel bent van die man.
Gelukkig is hij het zat om jouw joker te zijn. Opmerkingen over zijn uiterlijk, bah! Je mag blij zijn dat hij vrienden wil zijn van een ander had je een pak slaag gehad met je zieke gedrag. Dacht je echt dat je levenslang zo door kon gaan, want hij is gek op je? Iedereen heeft een grens en je bent veel te ver gegaan dus :bye: Je ziet nu alleen zogenaamd dat je je abnormaal gedroeg, omdat je een rode kaart hebt gekregen. Ga nu maar een ander slachtoffer zoeken, naar mens! Of ga jezelf afzeiken in de spiegel.
anoniem_106277 wijzigde dit bericht op 30-08-2017 18:53
10.12% gewijzigd
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 21:42
0.00% gewijzigd
Verdrietig3333 schreef:
30-08-2017 18:43
Omdat hij wel altijd bij mij bleef... :-( en hij vaak aangaf van mij te houden. En ik in zijn ogen zag hoe gek hij op mij is.
En hij mij ten huwelijk heeft gevraagd na al die tijd. En hij ondanks mijn slechte gedrag toch zélf achter mij aan zat...
En als de emmer te vol is loopt hij over. Dweilen zal je niet helpen. En nee hij gaat niet van idee veranderen. Hij heeft je duizend keer de kans gegeven en weet het nu heel zeker. Je hebt het definitief verprutst.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ook al komt hij terug. Ik geloof niet dat iemand compleet gaat en kan veranderen. Hij heeft 4 jaar lang zijn tijd verspild. Je bent overigens geen speelgoed in een relatie nooit niet!
Bam!!!!
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 21:43
0.00% gewijzigd
Ik lees nergens dat je ooit stappen hebt genomen om meer waardering te tonen. Of aan jezelf te werken waardoor je minder de behoefte zou hebben iemand die je na staat neer te halen.

Op een gegeven moment is het gewoon te laat. Denk dat een aantal patronen inmiddels ook aardig zijn vastgeroest. Verandering zal te traag gaan en daardoor te pijnlijk voor je partner zijn.
Ga in therapie.
Ik zou nog liever mezelf pijn doen dan mijn man, aangezien ik van hem houd. Voor jou lijkt het omgekeerde te gelden. Er gaat echt iets mis als je iemand van wie je zegt te houden jarenlang geestelijk mishandelt.

Ook nu denk je alleen aan jezelf: hoe je hem terug kunt krijgen, terwijl hij duidelijk heeft gezegd dat niet meer te kunnen.
berouw komt na de zonde, jammer maar helaas
Wauw, hoe kan een mens zo naar doen tegen degene die ze het liefste heeft?

Ik hoop voor hem dat hij een frisse start kan maken met een leuke en lieve nieuwe vriendin.

En ik hoop voor jou dat je je gedrag eens goed onder de loep neemt en aan jezelf gaat werken, zodat je dit nooit meer bij een ander doet. En als je jezelf op de rit hebt, hoop ik dat jij ook een nieuwe start kunt maken met een vriend die wat beter is in zijn grenzen bewaken, zodat jij er niet overheen kan stampen.
Ieder mens heeft een grens. Tot hier en niet verder.
Zijn grens lag ver weg. Toch ben jij er over heen gegaan.

Mensen waarbij je snel een grens bereikt bedenken zich nog wel eens.
Misschien hadden ze toch iets te snel gezegd dat hun grens was bereikt.

Mensen die heel veel accepteren maar uiteindelijk toch een grens trekken bedenken zich niet zo snel. Ze hebben meestal al veel te veel geaccepteerd. Ze hebben veel vergevingsgezindheid getoond maar op een dag is het klaar.

Dat punt heeft je ex nu bereikt.

Leer hiervan en waardeer in een volgende relatie wat je hebt. in plaats van steeds meer te eisen.
Ksenija schreef:
30-08-2017 18:50
Gelukkig is hij het zat om jouw joker te zijn. Opmerkingen over zijn uiterlijk, bah! Je mag blij zijn dat hij vrienden wil zijn van een ander had je een pak slaag gehad met je zieke gedrag. Dacht je echt dat je levenslang zo door kon gaan, want hij is gek op je? Iedereen heeft een grens en je bent veel te ver gegaan dus :bye: Je ziet nu alleen zogenaamd dat je je abnormaal gedroeg, omdat je een rode kaart hebt gekregen. Ga nu maar een ander slachtoffer zoeken, naar mens! Of ga jezelf afzeiken in de spiegel.
8-.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven