Relatie kapot door eigen schuld

30-08-2017 18:26 257 berichten
Alle reacties Link kopieren
X
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-08-2017 22:41
Reden: We hebben maatregelen genomen ivm het verwijderen van de OP
0.00% gewijzigd
@ shisha

Ik snap jouw punt hoor, maar volgens mij is het in dit geval niet "jullie passen niet bij elkaar" of "soms werkt het, soms niet" etc.

In dit geval heeft TO zich gewoon als een Dick gedragen en daar plukt ze nu de zure vruchten van.
Natuurlijk is het fijn voor haar om te kunnen denken dat het aan beiden lag, maar wat schiet ze daarmee op? Naar mijn mening moet ze haar verantwoordelijkheid nemen en leren dat zij niet het centrum van het universum is. Eerder zal een volgende relatie toch nooit werken?
Ik vind het lief dat je haar probeert gerust te stellen, maar ik denk dat zachte heelmeesters in dit geval stinkende wonden maken.
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 22:10
0.00% gewijzigd
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 22:11
0.00% gewijzigd
Focus je op jezelf. Door jouw gedrag Ben jij nu je verloofde kwijt.
Ga naar de huisarts en maak een afspraak met de praktijk ondersteuner.

Leer kijken naar wat jou handelen voor effect heeft op de ander. Actie, reactie. Oorzaak, gevolg.
Zo over een ander heen walsen en dat niet zien, dan heb je serieus hulp nodig.
QueenArachnia schreef:
31-08-2017 13:06
@ shisha

Ik snap jouw punt hoor, maar volgens mij is het in dit geval niet "jullie passen niet bij elkaar" of "soms werkt het, soms niet" etc.

In dit geval heeft TO zich gewoon als een Dick gedragen en daar plukt ze nu de zure vruchten van.
Natuurlijk is het fijn voor haar om te kunnen denken dat het aan beiden lag, maar wat schiet ze daarmee op? Naar mijn mening moet ze haar verantwoordelijkheid nemen en leren dat zij niet het centrum van het universum is. Eerder zal een volgende relatie toch nooit werken?
Ik vind het lief dat je haar probeert gerust te stellen, maar ik denk dat zachte heelmeesters in dit geval stinkende wonden maken.
Ze zegt dat ze zich als een dick heeft gedragen, maar...
Ik was er niet bij en waar twee mensen een relatie hebben, hebben altijd 2 mensen schuld.

Als je al van schuld wilt spreken.

Ik vind het zinloos.
Verdrietig3333 schreef:
31-08-2017 13:05
Wauw, dit is zo treffend. Bedankt voor je bericht! Ik denk eerlijk gezegd niet dat hij me nog een kans wil geven, want hij heeft beslissingen genomen die eigenlijk onomkeerbaar zijn. Hij heeft onze verloving publiekelijk verbroken en met zijn familie het eea besproken, dus die staan ook achter hem. Bovendien is hij enorm gebrand op de afwikkeling van de materiële zaken die ons nog aan elkaar binden. Dat klinkt niet als iemand die nog een kans zal gaan geven, of wel? :(

Ik wil jou ook graag een hart onder de riem steken. Jij verdient ook een vrouw die jou op waarde schat!
Dank je wel. Die leuke vrouw komt nog wel, daar zit ik niet over in. Maar ik moet eerst het één en ander verwerken voor ik daar weer voor open kan staan.

De zaken die je noemt zijn zeker wel rigoureus, maar verstandelijk gezien niet onlogisch natuurlijk. Hij heeft voor nu besloten verder te gaan met zijn leven, zonder jou. Dan is het niet raar dat hij alle lijntjes voor zover die er nog zijn doorknipt. Anders komt hij namelijk niet los van jou. En loslaten is voor hem de enige manier om over jou heen te komen en ook de enige manier voor jou om over hem heen te komen, mochten jullie uiteindelijk niet meer bij elkaar terug komen.

Als jullie echt bij elkaar horen en passen, dan is er altijd de kans dat jullie in de toekomst weer samen komen. Maar denk niet dat dit volgende week vrijdag alweer zover is, want dan kom je bedrogen uit. Voor nu is hij er klaar mee namelijk. Niets is echter zo veranderlijk als een mens. Hij kan er over enige tijd weer anders over gaan denken, maar misschien ook niet. Garanties heb je niet.

Mochten jullie ooit besluiten om het toch weer samen te proberen, dan is niets van wat hij nu doet onomkeerbaar. Dan kunnen jullie je opnieuw verloven en opnieuw samen gaan wonen. Dat het voor jou nu anders voelt is logisch, aangezien het niet is wat jij wil en jij hem zo lang mogelijk vast wil houden door lijntjes in stand te houden. Dat hij nu toch alle lijntjes doorknipt doet pijn, maar vergis je niet, het doet hem ook pijn. Het is voor hem ook geen fijn resultaat van jarenlang investeren in een relatie.
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 22:11
0.00% gewijzigd
Verdrietig3333 schreef:
31-08-2017 13:49
Thanks voor je bericht! Wat moet jij eerst verwerken voordat je er weer voor open kunt staan?

Als het voor hem ook pijnlijk is de lijntjes door te knippen, begrijp ik niet zo goed waarom hij ervoor kiest om alles te verbreken ipv mij een kans te geven om het beter te doen. Want ik zie nu écht wat ik fout deed. Maar hij zegt dat hij het verleden niet kan vergeten en dat hij me daarom ook nooit meer een eerlijke kans zal kunnen geven, dus dat ik het zelf ook niet moet willen. Meent hij dat of is het woede/verdriet?

Ik ben bang dat hoe langer deze breuk duurt, hoe meer hij zich beseft dat hij beter verdient en hoe verder hij van mij verwijderd raakt. Dat proces is nu eigenlijk ook gaande. En misschien is dat ook wel goed voor hem..
Als je tot op het bot gekwetst bent en met een kras op je ziel leeft, dan heeft dat eerst tijd nodig om te herstellen. Die tijd gun ik mezelf eer ik weer een nieuwe relatie aan ga. Bovendien wil ik niemand anders vrijwillig belasten met mijn ellende.

Hij geeft je nu op dit moment geen kans meer, omdat hij er voor nu eerst klaar mee is. Verstandelijk gezien in ieder geval. Gevoelsmatig ligt het ook voor hem allemaal ongetwijfeld minder eenvoudig. Hij neemt deze beslissing nu, omdat hij op dit moment denkt dat dit uiteindelijk beter voor hem is.

Dat hij zegt dat hij het verleden niet kan vergeten en je daarom nooit meer een eerlijke kans zou kunnen geven zegt hij waarschijnlijk omdat jij constant bij hem om een nieuwe kans smeekt en hij eigenlijk gewoon wil dat je daarmee ophoudt. Want, en daar komt ie weer, op dit moment wil hij dat niet. Op termijn misschien wel weer, maar garanties zijn er niet. Smeken is btw niet heel aantrekkelijk heb ik mij laten vertellen.

Je angst dat jullie doordat jullie elkaar loslaten nog verder uit elkaar groeien zou reëel kunnen zijn. Het tegenovergestelde scenario is echter ook denkbaar. Dat hij er op den duur achter komt dat hij je toch wel heel erg mist.

Hoe dan ook: zorg ervoor dat je (emotioneel) niet meer afhankelijk bent van wat je ex wil. Kies voor jezelf en richt je eigen leven in. Komen jullie weer bij elkaar, dan krijg je de kans om een leukere partner voor hem te zijn. Lukt dat niet, dan heb je in ieder geval voor jezelf je eigen leven op de rit.

Ik zeg dat laatste wel heel dapper, maar ik worstel daar zelf ook nog heel erg mee hoor. Mensen zeggen vaak: kies voor jezelf, doe dingen die jij leuk en belangrijk vindt. Maar hoe doe je dat? Antwoord op die vraag en hoe je dat concreet doet, krijg je dan jammer genoeg weer niet.
Kies voor jezelf door niet te blijven hangen in het verleden, door niet de ander en de voorbije relatie te blijven verheerlijken en door geduldig te zijn met jezelf en lief voor jezelf.
Lief zijn voor jezelf doe je door veel dingen te doen die jij fijn vindt en door geen negatieve en zelfkastijdende gedachten toe te laten.
O ja...en geduldig zijn met jezelf doe je door te accepteren dat je verdrietig bent door de relatiebreuk en tegelijkertijd te blijven geloven dat het voorbij gaat.
Dat je op een dag weer gelukkig en blij zult zijn, zonder die ander.
Want dat is echt zo.
Ik heb dat ook meegemaakt.
Ik dacht echt dat het nooit meer goed zou komen.
Praatte mezelf naar beneden en raakte depressief.
En ondanks dat het lang heeft geduurd ben ik uiteindelijk weer gelukkig.

En juist blij dat die relatie voorbij is, achteraf besef ik dat we niet bij elkaar pastten.
Nu is het beter

Achter de wolken schijnt de zon, bergen en dalen.

Uiteindelijk komt het goed.

Haal in de tussentijd niet ook nog eens jezelf zo naar beneden.
Niemand heeft daar wat aan en je voelt je al ellendig genoeg door de relatiebreuk.

Je hoeft daar niet nog zelf een extra schepje bovenop te doen en je krijgt er de relatie niet mee terug.
En dat moet je eigenlijk niet eens willen.

Vooral niet gaan idealiseren.
Want het is al mislukt, DUS dat was niet je ware. Dikke punt.

.
shisha schreef:
31-08-2017 14:31
O ja...en geduldig zijn met jezelf doe je door te accepteren dat je verdrietig bent door de relatiebreuk en tegelijkertijd te blijven geloven dat het voorbij gaat.
Dat je op een dag weer gelukkig en blij zult zijn, zonder die ander.
Want dat is echt zo.
Ik heb dat ook meegemaakt.
Ik dacht echt dat het nooit meer goed zou komen.
Praatte mezelf naar beneden en raakte depressief.
En ondanks dat het lang heeft geduurd ben ik uiteindelijk weer gelukkig.

En juist blij dat die relatie voorbij is, achteraf besef ik dat we niet bij elkaar pastten.
Nu is het beter

Achter de wolken schijnt de zon, bergen en dalen.

Uiteindelijk komt het goed.

Haal in de tussentijd niet ook nog eens jezelf zo naar beneden.
Niemand heeft daar wat aan en je voelt je al ellendig genoeg door de relatiebreuk.

Je hoeft daar niet nog zelf een extra schepje bovenop te doen en je krijgt er de relatie niet mee terug.
En dat moet je eigenlijk niet eens willen.

Vooral niet gaan idealiseren.
Want het is al mislukt, DUS dat was niet je ware. Dikke punt.

.
Dus TO hoeft niet naar haar aandeel te kijken of aan zichzelf te werken om te voorkomen dat er volgende keer hetzelfde gebeurt? Gewoon accepteren en op dezelfde voet doorgaan?
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 22:12
0.00% gewijzigd
QueenArachnia schreef:
31-08-2017 14:38
Dus TO hoeft niet naar haar aandeel te kijken of aan zichzelf te werken om te voorkomen dat er volgende keer hetzelfde gebeurt? Gewoon accepteren en op dezelfde voet doorgaan?
Leren doe je gaandeweg.
Ze zal het heus niet zomaar vergeten, integendeel, ze blijft er juist te veel in hangen en dat maakt haar geen beter mens.
En met een ander zal toch alles weer anders zijn en anders gaan.

Dit was geen goede match.
Met een ander zullen er weer andere dingen spelen.

Ik denk dat to misschien ook wel een vorm van verlatingsangst heeft, waardoor ze een man heeft uitgekozen die veel voor haar doet en haar vaak bevestigd, maar die zij zelf niet zo leuk vindt. ..om geen pijn te hoeven voelen en minder verdriet bij het afscheid.

Maar nu is ze erachter gekomen dat dat dus geen zin heeft.
Of ze nu gek is op een man of niet, pijn voelt ze toch wel en verdriet is niet minder.
En of hij nu gek is op haar of niet, het werkt of het werkt niet en dus kan ze verlaten worden.

Dat is een harde les, pijnlijk ook.
Geen zinnig iets om haar met haar neus door haar eigen plasje te wrijven vind ik.

Zij verdient juist liefde en heeft juist vriendelijkheid nodig, net als iedereen.
Verlatingsangst wordt pas minder als het vertrouwen groter is.
Vertrouwen in het zelf en vertrouwen in de ander.

Ik hoop alleen dat to er van heeft geleerd dat ze beter iemand uit kan kiezen waar ze zelf hotel de botel op verliefd is en zielsveel van houdt, dan iemand waar ze niet zo gek op is om de eventuele pijn te verzachten voor als het uit mocht gaan.

Dat het sowieso veel fijner is om niet vanuit angst te leven. Of vanuit wanhoop en dus juist boost ik liever haar vertrouwe een beetje.

Liefde ontstaat vanuit vertrouwen en groeit niet door verwijt en door tw zeggen: boontje komt om zijn loontje.

En ik geloof haar schuld niet zo, eerlijk gezegd.
Volgens mij is ze niet opjectief toe naar zichzelf.
Praat ze zichzelf te veel naar beneden.

Hij kiest voor haar en vraagt haar ten huwelijk en ineens was ze te egoïstisch en heeft ze het verpest volgens hem.

Dus het is gewoon mislukt en voor beiden is dat pijnlijk.

Niet achteraf het extra zuur gaan maken zo van: jij was fout en nu heb je schuld enzovoort.
Zo nutteloos.

Het leven gaat verder en dat u al moeilijk genoeg.

Het gaat allemaal om vertrouwen, zelfvertrouwen is datgene wat je nodig hebt om het verleden los te durven laten.

Nooit is de ene helemaal lief en goed en de ander helemaal egoïstisch en fout, een relatie ideeën wisselwerking.

To wil juist dat we haar helpen met haar zelfkastijding, ik geloof er niet in, want ze wil het veel te graag.
Het is uit.
Nee het is geen vluchtgedrag. Hij is je zat.
Hij had graag gezien dat jij anders was in gedrag, heeft je kans op kans gegeven. Maar nu ben je ontslagen. Einde. Pak je spullen en verdwijn.

Ja je bent hem kwijt.
Hij komt niet meer terug.
Je hebt het verpest.
Je hebt het veel te bont gemaakt.
Stop met hopen dat het goed komt, start met daadwerkelijk werken aan jezelf om een leuker mens te worden.
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 22:15
0.00% gewijzigd
Je wil er graag hoop uit putten, maar als hij had gewild dan was hij nu bij je. Hij heeft het meerdere kansen gegeven. Nu is het klaar.
Hij moet nog een kans geven zeg je ipv breken met je?

Meid meid.. waar leef jij in. Je moet gewoon boeten. Hij verdient toch ook een betere vrouw. Laten we eens een keer eerlijk zijn.

Kortom het is je eigen schuld. Want jij nu kan is leren om nooit zon grote fout weer te maken. En hulp zoeken.
Bam!!!!
X
0.00% gewijzigd
Verdrietig3333 schreef:
31-08-2017 16:12
Ik boet ook 👍 En ik zal het nooit meer laten gebeuren.
Precies, want deze man zet je nu uit je hoofd. Game over.
Met een ander laat je dit nooit meer gebeuren.
X
0.00% gewijzigd
Verdrietig3333 schreef:
31-08-2017 11:57
Jouw laatste zin is zo waar: niemand ontkomt aan de rekeningen van het leven. Hoeveel pijn het ook doet, ik had dit grote verlies nodig om iets belangrijks te leren.. Maar ik vind het zielig voor hem dat hij geen plezier meer zal hebben van wat ik heb geleerd.. Terwijl juist hij het verdient.
Hij verdient plezier te hebben van het feit dat jij het licht nu ziet? Meen je dat echt? Het interesseert hem niet wat jij nu anders wil doen, snap dat nou eens. Hij verdient een mentaal gezond iemand naast zich, gun hem dat!
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 22:16
0.00% gewijzigd
Verdrietig3333 schreef:
31-08-2017 17:26
Waarom zeg je dat ik mentaal niet gezond ben? Ik heb mij misdragen in die relatie, maar ik heb hier volgens mij echt van geleerd?
En als hij nog steeds van mij houdt zoals hij zegt, waarom wil hij mij dan geen laatste kans geven? Hij heeft me immers al (stilzwijgend) 100 kansen gegeven tijdens de relatie..
Omdat je nóg zoveel van iemand kunt houden, maar als die persoon je maar lang genoeg afzeikt en kleineert ben je er op een gegeven moment gewoon klaar mee, toch?
Zou jij bij een man willen zijn die jou behandelt zoals jij hem behandelde?
ik denk niet dat je openstaat voor iets leren

het enige waar je voor openstaat is voor waar jij voor wil openstaan

en dat... is nou de kern van het probleem
Lorem Ipsum
Verdrietig3333 schreef:
31-08-2017 17:26
Waarom zeg je dat ik mentaal niet gezond ben? Ik heb mij misdragen in die relatie, maar ik heb hier volgens mij echt van geleerd?
En als hij nog steeds van mij houdt zoals hij zegt, waarom wil hij mij dan geen laatste kans geven? Hij heeft me immers al (stilzwijgend) 100 kansen gegeven tijdens de relatie..
ik zie dat je geleerd hebt. Je dramde 4 jaar door. Nu dram je 10 topic pagina's door. En je vertoont nog extreem drammerig gedrag dat je je vriend/man of whatever terug wilt eh sorry moet. Dan heb je echt echt heeeeel veeeel geleerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven