Relatie kapot door eigen schuld
woensdag 30 augustus 2017 om 19:40
Misschien is het perfectionisme weg, omdat je nu belangrijkere dingen aan je hoofd hebt?Verdrietig3333 schreef: ↑30-08-2017 19:34Ja heel vaak mijn excuses aangeboden, maar zijn vertrouwen is gebroken
Ik weet niet waarom ik altijd mijn zin wil.. Ik las laatst een spiritueel artikel waarin stond: kies voor geluk, niet voor je gelijk. Zo treffend. Ik wilde altijd alles perfect toen we samen waren (bijvoorbeeld inrichting van huis), maar nu kan niets perfect zijn omdat het niet met hem samen is.. en nu is dat perfectionisme ook weg. Snap jij het?
Ik maakte niet alleen hém verdrietig met die ruzies, maar ook mijzelf......
Ondanks alles vind ik het knap dat je inziet dat je zelf fout bent geweest. Niet iedereen heeft dat inzicht.
Gun hem zijn vrijheid. Wees hem dankbaar dat je zoveel van hem hebt geleerd.
Gun jezelf de tijd om te veranderen. Hoe gedraag je je bij vrienden/familie/collega's? Net zo als bij je ex of juist heel anders?
...

woensdag 30 augustus 2017 om 19:41
Jij wil dus opnieuw je zin doordrammen. Zelfs nu, nu hij voor zichzelf kiest, moet je hem nog opzoeken om hem te vragen om je verschrikkelijke gedrag van de laatste 4 jaar te negeren en je gewoon terug te nemen, want je hebt spijt
Je snapt niet dat je met spijt niets meer koopt? Je had iets kostbaars in handen, maar dat heb je zelf niet goed behandeld. En nu is het stuk.
Had je er maar zuiniger mee om moeten springen.
Stop met dat egoïstisch contacten en RESPECTEER dat het uit is.
Je snapt niet dat je met spijt niets meer koopt? Je had iets kostbaars in handen, maar dat heb je zelf niet goed behandeld. En nu is het stuk.
Had je er maar zuiniger mee om moeten springen.
Stop met dat egoïstisch contacten en RESPECTEER dat het uit is.

woensdag 30 augustus 2017 om 19:56
Ik constateer even dat 90% van de uitspraken over ex gaan, en de rest over jou.Verdrietig3333 schreef: ↑30-08-2017 19:44Ik heb hem niet zomaar opgezocht. Hij nodigde me zelf uit "als grapje".. hij stuurt ook verschillende signalenhij had me niet hoeven te vertellen waar hij was, maar dat deed hij wel..
Aangezien het probleem bij jou ligt, vind ik dat een aparte manier van communiceren en kijken naar dit topic.
Jij hebt een probleem, dan is het misschien handig dat je meer over jezelf het hebt, dan over jouw ex?
woensdag 30 augustus 2017 om 19:58
Doen is niet zijn. En dan 'doe jij even alles' en komt jouw patroon in no time weer om de hoek kijken. En dat over beetje trots zijn op hem... Bahbahbah. Jij hebt nul respect voor hem en empathie kan je niet 'leren' dat heb je of niet. Daar kan je enkel sociaal gepast mee leren omgaan.Verdrietig3333 schreef: ↑30-08-2017 19:31Ik wil hem niet "onder" mij, ik ben in staat om alles te doen om hem niet kwijt te rakenik ben zelfs een beetje trots op hem dat hij nu zo voor zichzelf kiest. Dat deed hij nooit.. Dit voelt echt als een wake up call. Maar hoe jammer is het als hij niets heeft aan mijn wake up call omdat hij niet meer wil?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
woensdag 30 augustus 2017 om 20:00
Ik denk dat je nu oprecht meent dat je het anders zou kunnen doen, Ik verwacht echter dat als jullie wel weer samen zouden komen dat dezelfde problemen erin gaan sluipen. Je noemt het een wake up-call, ik zie het meer als dat je nu geconfronteerd bent met de consequenties van jarenlang gedrag. Ik zie het niet als iets waardoor je nu ineens ander gedrag zou vertonen. Dat vergt namelijk veel meer dan enkel inzien dat je hem tijdens je relatie niet goed behandelt hebt. Mogelijk is dit iets wat als een rode draad door je leven loopt.
If accidentally read, induce vomiting.
woensdag 30 augustus 2017 om 20:00
Nee, want dat ga jij niet doen, zo gauw die jongen weer in jouw vieze spelletjes trapt is jouw probleem opgelost.
Je durft zelfs te schrijven: "ik heb niets onoverkomelijks gedaan"
Nou geuass what? Dat heb je wel! en dat wil je niet inzien, je loopt alleen maar zielig te doen, excuses te maken en verzinsels op te hangen om je eigen hachje te redden.
Niets hier gaat over hem of over jullie, alles draait alleen maar om de enige persoon waar jij echt van houdt: JOUW ego.
Dus wil je hier echt wat mee? Therapie.
Zo niet? nieuw slachtoffer zoeken en weer door.
woensdag 30 augustus 2017 om 20:02
Tja, en jij impliceert dat hij zelfverzekerder is door met jou samen te zijn. Ik vermoed zomaar dat hij gewoon 4 jaar ouder en levenswijzer is. En nu beseft dat jij hem kleineert en tegen houdt in zijn ontwikkeling. Ik was ooit jouw vriend. Geloof me: klaar is klaar. Ook toen hij een hartaanval fakete en me ten huwelijk vroeg was er geen haar op mijn hoofd dat er nog maar over wilde nadenken. Ik ben over hem heen gestapt en vertrokken. En oh mijn ex is bijna 30 jaar later nog steeds een loser. Hoeft voor jou niet zo te zijn in de toekomst, maar dan moet je nu wel met jezelf aan de bak en dat begint bij ex zijn eigen leven gunnen.Verdrietig3333 schreef: ↑30-08-2017 19:49Dankjewel. En ik heb hem ook veel geleerd op mijn beurt, weliswaar niet op de goede manier maar hij is nu echt veel zelfverzekerder dan toen ik hem leerde kennen.
oudblond wijzigde dit bericht op 30-08-2017 20:08
24.23% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
woensdag 30 augustus 2017 om 20:07
Ik ben ook iemand die lang bepaald gedrag kon accepteren. (niet meer)
Ik gaf aan wat mij niet bevalt, maar gaf niet snel relaties (ook vrienden/familie) op.
Maar er kwam altijd een punt waar ik de stekker er uit trok. De welbekende druppel, vaak.
En niet één van deze relaties is ooit hersteld.
Iemand schreef het eerder en ik herken mijzelf daar erg in: als ik dan alles op een rij gezet heb voor mijzelf en het het contact verbreek, ben ik er ook echt klaar mee. Ik ga alle contact uit de weg. Ik ben dan wel zo dat het mij dan ook niets meer kan schelen.Kun je op je kop gaan staan, ik denk enkel: te laat, je hebt kansen genoeg gehad.
Ik gaf aan wat mij niet bevalt, maar gaf niet snel relaties (ook vrienden/familie) op.
Maar er kwam altijd een punt waar ik de stekker er uit trok. De welbekende druppel, vaak.
En niet één van deze relaties is ooit hersteld.
Iemand schreef het eerder en ik herken mijzelf daar erg in: als ik dan alles op een rij gezet heb voor mijzelf en het het contact verbreek, ben ik er ook echt klaar mee. Ik ga alle contact uit de weg. Ik ben dan wel zo dat het mij dan ook niets meer kan schelen.Kun je op je kop gaan staan, ik denk enkel: te laat, je hebt kansen genoeg gehad.
If accidentally read, induce vomiting.
woensdag 30 augustus 2017 om 20:09
Wat jammer dat je inzicht te laat komt.
Ik heb een vriendin die ook bij elke relatie weer het uiterste opzoekt. Spelletjes speelt en ruzie , discussie en strijd zoekt.
In haar relaties is het de ene dag heel goed en de volgende dag blijft ze de confrontatie opzoeken.
Ze valt ook op mannen die eigenlijk te lief en zachtaardig zijn.
Het lijkt wel of ze elke keer de grens wil opzoeken, de grens van die man wil vinden.
Maar de mannen waar zij op valt zijn eigenlijk behoorlijk grenzeloos. Dus die zoektocht gaat door. Heel vermoeiend allemaal.
Ik heb een vriendin die ook bij elke relatie weer het uiterste opzoekt. Spelletjes speelt en ruzie , discussie en strijd zoekt.
In haar relaties is het de ene dag heel goed en de volgende dag blijft ze de confrontatie opzoeken.
Ze valt ook op mannen die eigenlijk te lief en zachtaardig zijn.
Het lijkt wel of ze elke keer de grens wil opzoeken, de grens van die man wil vinden.
Maar de mannen waar zij op valt zijn eigenlijk behoorlijk grenzeloos. Dus die zoektocht gaat door. Heel vermoeiend allemaal.

woensdag 30 augustus 2017 om 20:09
Niets onoverkomelijks gedaan?Verdrietig3333 schreef: ↑30-08-2017 19:36Ik ging inderdaad te ver. Dat besef ik mij nuNiets onoverkomelijks gedaan, maar wel het gevoel gegeven dat ik geen rekening hield met mijn partner en veel aan mijn eigen gevoel gedacht. En altijd mijn gelijk willen halen. Zo zonde dat ik dat nu pas inzie..
Je hebt zijn liefde doen verdwijnen
Zijn vertrouwen in jou doen verliezen
En zijn geduld verspeeld.
Mij lijken dat 3 essentiële dingen die horen in een fijne relatie
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
woensdag 30 augustus 2017 om 20:10
Ja! Goeie, hem gewoon terugwinnen! Dat is het!Butterflyy90 schreef: ↑30-08-2017 20:08Wat een reacties allemaal, ik zal de hoop niet opgeven. Kijk eerst naar jezelf en verander als je echt van die jongen houd. Doe er alles aan om hem terug te krijgen. Doe moeite voor hem en laat zien dat die echt belangrijk voor je is.
Je lekker geijl gedragen, hem verleiden en dan goedmaaksex.
Proberen waard niet?

woensdag 30 augustus 2017 om 20:16
Ik snap dat je het niet doorhebt, dat is kenmerkend voor mensen die niet in de gaten hebben dat hun gedrag schadelijk is. Vooral omdat ze altijd maar hun zin en gelijk willen hebben en weinig tot geen zelfreflectie hebben (of pas te laat omdat ze dan verlaten zijn) en vaak last hebben van zwartwit buien (eerst knuffelig, daarna weer krengerig en veeleisend.Verdrietig3333 schreef: ↑30-08-2017 20:01Wat moet ik vertellen? Ik had gewoon niet door dat mijn gedrag zo vreselijk was dat hij er een punt achter zou willen zettenbijna kinderlijk naïef van mij.. Ik kan heel lang doorgaan als ik iets wil, maar ik kan ook heel lief en knuffelig zijn.. En heel vrolijk en blij met hem.. Het was niet zo dat ik hem alleen maar afbrandde, dat was eigenlijk alleen aan het prille begin van onze relatie.. hij had ook echt veel te leren.. maar ja
![]()
Maar dat je zo doet is niet normaal in een relatie! Je moet echt nagaan waarom je zo doet, desnoods met behulp van een psycholoog.
woensdag 30 augustus 2017 om 20:45

woensdag 30 augustus 2017 om 20:53
Voor hem is het beter om niet te reageren. Gun die jongen een leuk leven zonder haar.toffifee schreef: ↑30-08-2017 20:45Zeg hem voor de laatste keer dat je hem terug wil en dat hij contact met je op moet nemen zodra hij dit ook wil. Dat je hem loslaat. Pas dan luister je naar hem en zou hij kunnen bedenken (door de radio stilte) dat je echt wilt veranderen en hem nu op de eerste plaats zet.