Relatie kapot door eigen schuld

30-08-2017 18:26 257 berichten
Alle reacties Link kopieren
X
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-08-2017 22:41
Reden: We hebben maatregelen genomen ivm het verwijderen van de OP
0.00% gewijzigd
Verdrietig3333 schreef:
30-08-2017 18:52
Ik heb er oprecht spijt van :( maar onze liefde was wel echt puur en we hebben ook hele mooie liefdevolle momenten gedeeld..
Ok, dan heb je spijt. Maar dat wil niet zeggen dat iemand over al die rottigheid heen gaat stappen. Je blijft hetzelfde gedrag vertonen door ook nu weer door te drammen en je zin te willen hebben. Als je echt van hem houd dan respecteer je zijn keuze en je weet zelf heel goed dat jij alleen lief bent totdat je hem weer "onder" je hebt. Gun hem liefde geen pijn die jij hem geeft. Jij bent wat je bent.
Je houdt het meeste van jezelf, ook nu respecteer je zijn mening niet, en wil je hem koste wat kost terug.
Leer van je fouten en laat die man met rust, die verdiend een leuke vrouw die wel van hem houd.
Verdrietig3333 schreef: ↑30-08-2017 18:52
Ik heb er oprecht spijt van :( maar onze liefde was wel echt puur en we hebben ook hele mooie liefdevolle momenten gedeeld..

Hoe kun je nu van echt en puur spreken, terwijl jij hem op structurele basis af ligt te katten (dat is per definitie vals, het tegenovergestelde van puur). Aparte kijk heb jij erop.

Zou je kunnen zeggen hoe je deze gedragsverandering ingaande vandaag op miraculeuze wijze tot stand gaat bregen? Daarbij hoort het oude gedrag, wat mij nog niet helemaal duidelijk is, en het nieuwe gedrag wat je gaat laten zien?
Hem overtuigen? Wat het meest overtuigend zou kunnen werken is hem loslaten en je leven daadwerkelijk beten (dus daden, niet alleen blabla woorden). Geef hem de ruimte om zelf terug te komen als hij dat ooit zou willen. Jij bent zijn eigenaar niet!

Overigens klinkt de OP behoorlijk als dat je het allemaal ophemelt en allemaal beter weet nu je het niet meer hebt. Grote kans dat als je hem terug zou hebben je al snel in dezelfde patronen zou vervallen. Ga eerst je leven daadwerkelijk veranderen, het zal vast goed van pas komen in je volgende relatie, of dat nou met hem is of met iemand anders.
Het beste wat je kan doen is hier lering uit trekken en je in een volgende relatie beter gedragen....

Er zijn meer mensen die altijd tot het uiterste gaan, mensen claimen totdat het niet meer leuk is en uiteindelijk doodsbang zijn dat ze worden verlaten en zich dan in allerlei bochten willen wringen om het weer ongedaan te maken.

Ik vrees dat je hem niet meer terug krijgt... Waarschijnlijk heeft hij vier jaar nodig om bij te komen en zijn zelfwaardering terug te winnen.
Ik heb het vermoeden dat daze OP zo weg is ......
Je hebt al zoveel negatieve aandacht gevraagd 4 jaar lang.
Eigenlijk is dit topic ook alleen maar nog meer negatieve aandacht vragen.
Tis voor mij in ieder geval een teken dat je weinig tot geen emapthie hebt en dat kun je echt niet leren.
Verdrietig3333 schreef:
30-08-2017 18:43
Omdat hij wel altijd bij mij bleef... :-( en hij vaak aangaf van mij te houden. En ik in zijn ogen zag hoe gek hij op mij is.
En hij mij ten huwelijk heeft gevraagd na al die tijd. En hij ondanks mijn slechte gedrag toch zélf achter mij aan zat...
En dan in je vorige post beschrijven dat je spijt hebt... Beetje hypocriet vind ik dat wel.
De enige reden waarom jij spijt hebt van je gedrag is omdat je ex nu klaar met je is en je niet meer hoeft.
Dat is weer behoorlijk egoïstisch, vind je zelf ook niet?
drominique schreef:
30-08-2017 19:16
En dan in je vorige post beschrijven dat je spijt hebt... Beetje hypocriet vind ik dat wel.
De enige reden waarom jij spijt hebt van je gedrag is omdat je ex nu klaar met je is en je niet meer hoeft.
Dat is weer behoorlijk egoïstisch, vind je zelf ook niet?
Dit dus.
Mis je hem, of mis je het feit dat je controle had over hem? En dat nu dus kwijt bent?
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 21:44
0.00% gewijzigd
Heb je je excuses aan hem aangeboden?

Weet je hoe het komt dat je zo geworden bent?
...
Ik denk dat de laatste paar reageerders best gelijk hebben.

Ben je wel echt zo veranderd? Heb je wel echt 'het licht' gezien. Of maak je jezelf dat eigenlijk maar wijs?

Jouw hele post getuigd nog steeds van "ik-ik-ik". JIJ mist hem zo, JIJ hebt zo'n pijn.

Maar eerlijk, heb je niet gewoon zo'n pijn omdat je nu hij weg is (voor het eerst een beslissing die hijzelf maakte, niet jij), je geen invloed meer over hem hebt?

Dat de schellen van je ogen zijn gevallen: ik geloof er niet zo veel van. Voor jezelf en je toekomstige nieuwe partner: ga in therapie en wordt een leuker mens. Zonder verval je waarschijnlijk gewoon weer in je oude 'bekende' gedrag.
brightlights wijzigde dit bericht op 30-08-2017 19:25
1.76% gewijzigd
Het komt op mij over alsof je vooral spijt hebt voor jezelf, omdat je gedumpt bent en niet omdat het je spijt dat je hem al die jaren zo gekwetst hebt. Ik geloof ook niet dat jouw gedrag binnen deze relatie gaat veranderen, want deze patronen zijn er al al die tijd en die zullen terugkomen zodra jij het gevoel heb dat je weer los kan gaan op heb. In woorden kun je nu van alles zeggen, maar je daden hebben de afgelopen vier jaar (!) anders getoond. Ik snap je ex heel goed. Hij had zijn conclusies al veel eerder moeten trekken,
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 21:44
0.00% gewijzigd
Verdrietig3333 schreef:
30-08-2017 19:22
Ik steek toch volledig mijn hand in eigen boezem? Het is een lieve (wel koppige) jongen en dat heb ik niet op waarde geschat. En uit liefde voor mij heeft hij zich vaak over zijn eigen koppigheid heen gezet. Maar om te horen dat empathie niet leerbaar is, is kwetsend. Ik hou echt van hem en wil voor hem alles doen.. Hij houdt ook nog steeds van mij en we hebben prachtige momenten gedeeld, maar hij kan de nare momenten helaas niet vergeten. Eigenlijk heb ik 2 grove fouten gemaakt:
- onvoldoende rekening met hem houden/teveel van hem vragen;
- onnodige ruzies maken om kleine onzin dingen die echt nergens op sloegen.

Ik had gewoon niet door dat dit hem zó hoog zat :( ook al klinkt dat achteraf zó logisch!!
onzin natuurlijk. je weet best dat geen rekening houden met je vriend niet in orde is. Je dacht alleen dat je er mee weg kon komen
TO, kan jij mij even heel duidelijk uitleggen waarom je hem niet op waarde heb geschat TIJDENS je relatie? Waarom heb je hem beledigd over zijn gedrag of uiterlijk? Zocht je bevestiging?

Een relatie moet toch fantastisch zijn? elkaar aanvullen? genieten van elkaar ipv elkaar dingen misgunnen?

Zou je niet eens nagaan waarom je altijd zo deed voordat je weer denkt aan een relatie met hem of een nieuwe relatie?
Verdrietig3333 schreef:
Ik steek toch volledig mijn hand in eigen boezem? Het is een lieve (wel koppige) jongen en dat heb ik niet op waarde geschat. En uit liefde voor mij heeft hij zich vaak over zijn eigen koppigheid heen gezet. Maar om te horen dat empathie niet leerbaar is, is kwetsend. Ik hou echt van hem en wil voor hem alles doen.. Hij houdt ook nog steeds van mij en we hebben prachtige momenten gedeeld, maar hij kan de nare momenten helaas niet vergeten. Eigenlijk heb ik 2 grove fouten gemaakt:
- onvoldoende rekening met hem houden/teveel van hem vragen;
- onnodige ruzies maken om kleine onzin dingen die echt nergens op sloegen.

Ik had gewoon niet door dat dit hem zó hoog zat :( ook al klinkt dat achteraf zó logisch!!
Waaruit blijkt die emapthie en liefde concreet? En dan hebben we het over de afgelopen 4 jaar ......
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 21:45
0.00% gewijzigd
Ik denk dat hij je niet meer terug gaat nemen omdat het al zo lang duurde voordat hij deze stap heeft genomen.

Hij heeft heel lang geslikt en gepikt en voelt zich nu waarschijnlijk vrij.
Ik weet niet hoe hij de relatie verbroken heeft. Maar denk dat er wel over na gedacht is omdat het zo lang duurde voordat deze keuze gemaakt is.
Ergens was er een breekpunt.

Je nam hem voor lief.

Stel je voor dat hij je nog een kans geeft dan denk ik dat het een maand duurt en je dan weer boos tegen hem gaat doen omdat hij het nu uitgemaakt heeft.

Ik denk echt dat het beter is dat het niet meer goed komt. En heb best medelijden met deze man.
Hoop dat hij geleerd heeft dat hij grenzen aan moet geven.

En jij.... Jij bent vast geen slecht mens.
Ik hoop dat jij geleerd hebt dat je iemand lief moet hebben en accepteren omdat je anders mensen pijn doet en die mensen bij je weg lopen omdat ze er niet van houden.
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 21:46
0.00% gewijzigd
Verdrietig3333 schreef:

Het probleem is dat - ook al dacht jij dat het hem niet zó hoog zat - je niet zo'n probleem had met jouw eigen gedrag. En dát zegt heel veel over jou:

Jij hebt pas problemen met jouw eigen gedragingen op het moment dat het resultaat van jouw gedrag ten nadele van jou zelf dreigt te komen.

Nog steeds puur egoïsme dus eigenlijk.
brightlights wijzigde dit bericht op 30-08-2017 19:35
0.20% gewijzigd
Verdrietig3333 schreef:
30-08-2017 19:31
Ik wil hem niet "onder" mij, ik ben in staat om alles te doen om hem niet kwijt te raken :-( ik ben zelfs een beetje trots op hem dat hij nu zo voor zichzelf kiest. Dat deed hij nooit.. Dit voelt echt als een wake up call. Maar hoe jammer is het als hij niets heeft aan mijn wake up call omdat hij niet meer wil?
je bent hem al kwijt
jouw wake up call is geen wake up call. Je verandert niet ineens daar is jarenlange therapie voor nodig. Begin daar eens: bij een psycholoog
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 21:46
0.00% gewijzigd
Als iemand in mijn omgeving:
-onvoldoende rekening met me houdt.
-teveel van me vraagt voor eigenbelang
-steeds opnieuw ruzie moet maken om kleine dingen
(dus alles wat jij 2 grove fouten noemt en ik onvergefelijke k*tstreken)
Dan zal ik er alles aan doen deze persoon zo veel mogelijk uit mijn leven te weren.
Dat zijn nl de mensen waar het niet leuk is om mee om te gaan, de mensen die leven voor me, myself and i
en enkel verdriet hebben als het over is omdat dit invloed heeft opme, myself and i.

Ik hoop dat je ex zijn hoofd recht houdt en dat het "we kunnen vrienden blijven"een goedmakertje is en hij dat snel laat verwateren.
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 21:47
0.00% gewijzigd
ff eten. Is allemaal zoooo voorspelbaar. :popcorn:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven