Relatie kapot door eigen schuld

30-08-2017 18:26 257 berichten
Alle reacties Link kopieren
X
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-08-2017 22:41
Reden: We hebben maatregelen genomen ivm het verwijderen van de OP
0.00% gewijzigd
Verdrietig3333 schreef:
30-08-2017 19:56
Ik ben wat ik ben en zal een man nooit gelukkig kunnen maken? :( Ook al weet ik nu zeker dat ik ons geluk boven mijn gelijk wil plaatsen? Hoe kan hij na al die jaren nu pas de stekker eruit trekken als ik echt zo vreselijk ben? :( Ik heb begriploos en vooral kinderlijk gedrag vertoont maar ben echt geen slecht mens... Ik was zo gelukkig met hem en zo blij hem te zien..
Welke man wil nu iemand met dat gedrag? Zou jij dat willen? Tenzij het een mazohist is of verstandelijk beperkt op 1 of andere manier. Nu pas de stekker eruit? Goeie vraag. Hij hield zo veel van je dat hij het zo lang mogelijk heeft volgehouden. Nu kan en wil hij niet meer, hij is op. Begriploos en kinderachtig wil niemand naast zich hebben, zo hij ook niet. Dat maakt je wel degelijk tot een slechte partner. Iemand die gelukkig is en blij zijn partner te zien gedraagt zich niet zo.
Blijkbaar haalde jullie liefde niet het beste in jullie naar boven.
Jij hebt behoefte aan iemand die steviger in zijn schoenen staat en meer uitdaging aankan, hij aan iemand die hem accepteert zoals hij is.
Beiden niks mis mee.
Als je je zo rot voelt over jezelf na een relatie klopte de relatie niet.
je hebt jezelf zo weinig in de hand gehad, de kans dat je het nu wel ineens kan is te klein om het risico te nemen

als je echt om hem geeft gun je hem iemand anders
Lorem Ipsum
Als het andersom was geweest hadden we je allemaal aangeraden om ermee te stoppen. Lees de topics hier maar eens. Man maakt ruzie, mept, is gokverslaafd of regelmatig bezopen en TO vraagt om tips, maar uitmaken kan niet want ´ze houdt zoveel van hem´.

En dan verklaart iedereen haar voor gek en een enkeling luistert, de meesten echter niet.

Hij wil vrienden blijven? Als je slim bent koester je dat en laat je je andere kant zien. Zonder bijbedoelingen!! En heel misschien is er dan een kansje dat die vriendschap standhoudt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Grote vraag is, waarom deed je zo?
Omdat je de kans kreeg?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
TO,
Ik denk dat jij serieus ziek bent. Echt voer voor psychiaters.

Jij houd niet van hem. 4 jaar lang niet en nog steeds niet. Jij kunt het gewoon niet hebben dat je bent verlaten.
God allemachtig wie denk jij wel niet dat je bent om iemand te kleineren, kwetsen en opmerkingen over zijn uiterlijk maken? Zie jij er uit als Adriana Lima dan?
Jij dacht dat hij kat in het bakkie was en je hem als stront kon behandelen. Godzijdank is hij na 4 jaar tot inzicht gekomen.
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 21:50
0.00% gewijzigd
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 21:51
0.00% gewijzigd
Laat dit een leerschool zijn voor mogelijk ooit een andere relatie dit is iets wat in jou persoonlijkheid zit en waar je miss beter hulp bij kan gaan zoeken.
Verdrietig3333 schreef:
30-08-2017 21:53
Trouwens, ik sprak hem qua uiterlijk aan op zijn lichaamshouding - die was niet goed en is sindsdien echt helemaal verbeterd. Ik was streng, maar het heeft wel nut gehad kennelijk. Hoe rot hij het dus heeft ervaren, heeft het wél enorm geholpen...... en plukt hij daar voor de rest van zijn leven de vruchten van.. ik heb m niet lelijk genoemd of zo.
Ga met een hond op puppy cursus als je zo graag iemand iets wil leren. Je praat nog steeds over hem alsof het kind is.
Je hebt helemaal niks geleerd. Ja, dat je ego nog groter is dan je dacht.
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 21:51
0.00% gewijzigd
Soms is houden van loslaten ...
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 21:52
0.00% gewijzigd
Verdrietig3333 schreef:
30-08-2017 21:47
Wel een beetje een kortzichtige reactie vind ik. Het gekke is dat hij mij net nog appt dat hij "niet zonder me kan" en dat dit hem "fucking pijn doet". Waarom voelt hij dat zo, als ik zo vreselijk ben?? Ik snap er helemaal niks meer van.... :-( het ene moment lijkt hij mij terug te willen en het andere moment niet...
Dat heet het Stockholm effect. Google ff. Zelfs mensen die jarenlang als slaaf zijn gehouden gaan op een gegeven moment genegenheid voelen voor hun martelaar. Dat hij nog steeds affectie voelt voor jou heeft niets met jou goedheid te maken, maar met het feit dat hij verslaafd is geraakt aan jou en je vernederingen. Want hij weet niet beter.
Verdrietig3333 schreef:
30-08-2017 21:47
Wel een beetje een kortzichtige reactie vind ik. Het gekke is dat hij mij net nog appt dat hij "niet zonder me kan" en dat dit hem "fucking pijn doet". Waarom voelt hij dat zo, als ik zo vreselijk ben?? Ik snap er helemaal niks meer van.... :-( het ene moment lijkt hij mij terug te willen en het andere moment niet...
Omdat hij waarschijnlijk met zijn hoofd heeft gekozen en niet met zijn gevoel, een hele slimme keus dus. Mijn ex vertoonde vergelijkbaar gedrag zoals jij deed. Altijd de dominante rol willen aannemen in de relatie en niet het respect voor de ander kunnen/willen hebben.
Uiteindelijk ging er bij mij een knop op (hoofd) en heb ik die zieke relatie afgekapt, wat was ik verdrietig, want ik had nog wel gevoelens voor hem. Maar ik heb doorgezet, ook toen hij met berichtjes en brieven kwam. Waarin hij beloofde dat het allemaal anders zou worden, dat hij zelfs voor mij zou verhuizen. Maar ik ben er niet ingetrapt, want het ging altijd om hem en nooit om mij. Daarom wist ik dat hij nooit zou veranderen.

Als je echt van hem houdt laat je hem gaan en gun je hem een dame die wel om hem geeft en die van hem houdt zoals hij is.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 21:52
0.00% gewijzigd
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 21:53
0.00% gewijzigd
Verdrietig3333 schreef:
30-08-2017 19:49
Red ik het niet met de ander vanaf nu voorop plaatsen?
nee dat is maar een gezegde/ gedachte, het is geen wezenlijke verandering van wie je bent en zeker geen structurele gedragsverandering. Mensen willen wel veranderen maar het meerendeel verandert niet
Stap 1:Vergeef jezelf.
Laat aan jezelf zien wie jij kunt en wilt zijn...
Hoe wil jij met andere omgaan? Gelukkige mensen hebben geen behoefte om een ander naar beneden te halen.
Waarom deed jij het? Onderzoek jezelf
Maar vergeef jezelf!
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 21:54
0.00% gewijzigd
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 21:53
0.00% gewijzigd
Verdrietig3333 schreef:
30-08-2017 21:53
Trouwens, ik sprak hem qua uiterlijk aan op zijn lichaamshouding - die was niet goed en is sindsdien echt helemaal verbeterd. Ik was streng, maar het heeft wel nut gehad kennelijk. Hoe rot hij het dus heeft ervaren, heeft het wél enorm geholpen...... en plukt hij daar voor de rest van zijn leven de vruchten van.. ik heb m niet lelijk genoemd of zo.
nou gelukkig, heb je toch iets voor hem kunnen doen
Verdrietig3333 schreef:
30-08-2017 22:48
De afgelopen 4 weken lukt het me wel om de ander voorop te plaatsen. Ik doe veel meer voor mijn vrienden, collega's en familie. Dan denk ik: als ik het nu kan, dan kan ik het toch ook een gewoonte maken en altijd doen? Ik bedoel: mijn ex ziet niet wat ik nu doe en toch doe ik het..
je maakt een denkfout, het is geen kwestie van "vanaf nu een ander voorop stellen". Je moet gaan nadenken waarom jij je gedraagt zoals je je gedraagt. Dat heeft een reden. Ook heeft het te maken met je mensbeeld en je beeld van relaties. Hoe kan je nou denken dat je ongevraagd de houding van een ander moet corrigeren? Daar moet je over nadenken. Ga praten met een psycholoog.
Het valt me op dat je zoveel energie steekt in het jezelf verdedigen. Je beschrijft dingen die je ex niet goed deed. Maar daar gaat het niet om. Het gaat om jou. Die energie kun je beter steken in jezelf te verbeteren.
Onderga de kritiek, doe er iets mee. Of leg het desnoods naast je neer.
De mensen die hier reageren zijn er niet om je af te branden.
...
Verdrietig3333 schreef:
30-08-2017 22:34
Dat is waar. Bedankt. Hoe laat ik hem los als hij mij iedere dag appt - de ene keer boos, de andere keer met de mededeling dat het hem zo fucking veel pijn doet? En dat hij bijna niet zonder me kan? Het lijkt alsof hij zijn verstand volgt, terwijl zijn hart bij mij wil zijn.. of ben ik nou gek?
En dus zit die relatie niet goed.
ik mijn relatie zijn mijn hoofd en mijn hart het wat ons betreft geheel met elkaar eens.

Ik kies met mijn hart voor hem, maar met mijn hoofd ook.
Omdat ik zie en voel hoe goed hij voor me is, omdat ik op tzettend veel van hem hou, en hij mij dat ook op zoveel verschillende manieren laat ziet en voelen.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven