Relatie kapot door eigen schuld

30-08-2017 18:26 257 berichten
Alle reacties Link kopieren
X
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-08-2017 22:41
Reden: We hebben maatregelen genomen ivm het verwijderen van de OP
0.00% gewijzigd
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 21:55
0.00% gewijzigd
Verdrietig3333 schreef:
30-08-2017 23:02
Ik waardeer deze reactie. Ik had nooit de behoefte om hem naar beneden te halen. Ik ben zelf heel perfectionistisch en ik had er moeite mee aan te zien dat zijn lichaamshouding niet goed was. Dus zei ik er wat van. Maar al die dingen heeft ie me nooit kwalijk genomen, totdat ineens de bom barstte. Nu neemt ie me de twijfels van vroeger, echt alles wat ik ooit heb gezegd of gedaan, kwalijk.. zelfs de kleinste dingen (waarvan ie zelf ook zegt dat het kleine dingen zijn)...
prima dat jij perfectionistisch bent maar ik neem aan dat je dat betrekt op jezelf en niet op een ander? je ex is een levend wezen met een eigen wil en eigen verantwoordelijkheid. Waarom is zijn houding jouw zaak?
X
0.00% gewijzigd
X
0.00% gewijzigd
Verdrietig3333 schreef:
30-08-2017 23:06
De waarheid is dat ik niet dacht aan zijn behoeftes, maar veel meer aan wat ik nodig had. Dat geef ik ook gewoon toe. Ik heb hem nooit bewust verdriet of pijn willen doen; nooit!
Mijn beeld was kennelijk dat alles mij moest komen aanwaaien. En dat gebeurde ook. Ik was niet in staat om te bedenken wat hij nodig had.....
en waarom denk je dat alles je moet komen aanwaaien? en hoe kan het dat je eerst niet kan denken aan zijn behoeften en nu ineens wel? Zeg eens eerlijk, is dit niet gewoon een manier om weer je zin te krijgen?
en waarom was het voor jou nodig dat hij zijn houding veranderde? waarom was dat zo belangrijk voor jou?
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 21:56
0.00% gewijzigd
Verdrietig3333 schreef:
30-08-2017 19:44
Ik heb hem niet zomaar opgezocht. Hij nodigde me zelf uit "als grapje".. hij stuurt ook verschillende signalen :-( hij had me niet hoeven te vertellen waar hij was, maar dat deed hij wel..
En als je nu echt spijt had hè. Oprecht en eerlijk spijt van je daden, dan zou je hem laten gaan. Want dan zou je begrijpen dat je zelfs een hond niet zo afblaft en behandelt als jij je verloofde. Dan zou je omwille van hem jezelf diskwalificeren als vriendin en eerst eens grondig aan jezelf gaan werken.
Zonder te verwachten dat je ooit nog bij hem terugkomt. Het is WEL onoverkomelijk wat je hebt gedaan. Niet meer terug te draaien. Kapot.
Vernietigt.
En als jij graag niet opnieuw zo in de fout wil gaan, dan zoek je hulp voor de manier hoe jij met je geliefde om denkt te kunnen gaan. Dan zoek je de oorzaak bij jezelf en hou je die daar ook. En gun je hem alle geluk van de wereld met iemand die hem wel op waarde schat.
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 21:57
0.00% gewijzigd
Krishnalovess schreef:
30-08-2017 22:57
je klinkt labiel ik denk dat een kliniek meer zin heeft.... sorry maar jij moet wat gaan ondernemen
Dus in dit topic haal je keihard uit naar TO
In een ander topic zeg je dat we niet zulke nare opmerkingen moeten maken tegen TO omdat we haar dan wegjagen
En in je eigen topic laat je duidelijk blijken dat je zelf ook alles behalve stabiel bent

Ga je lekker?
:facepalm:
Verdrietig3333 schreef:
30-08-2017 23:11
Kijk dit ontroert me dus.. waarom heb ik dat toch niet voldoende gedaan, hem op verschillende manieren laten zien en voelen dat ik van m hou? Hij verdiende het :-(
Berouw komt na de zonde.
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 21:57
0.00% gewijzigd
Verdrietig3333 schreef:
30-08-2017 23:11
Kijk dit ontroert me dus.. waarom heb ik dat toch niet voldoende gedaan, hem op verschillende manieren laten zien en voelen dat ik van m hou? Hij verdiende het :-(
Je kan jezelf nog heel lang pijnigen met al die 'had ik maar...' gedachten, maar het gaat je niet helpen.
Tijd om te stoppen met jezelf zielig te vinden, je bij elkaar te rapen en verder te gaan met je leven.
Natuurlijk is het niet leuk als je relatie uitgaat, maar je gaat er echt niet dood aan. Zie het als een levensles en doe wat met deze ervaring.
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 21:58
0.00% gewijzigd
Maar wat heeft zijn houding met jou te maken? Waarom heb jij last vsn zijn kromme rug? Dit zijn belNgrijke vragen hoor. Je antwoord is veel te algemeen en sociaal wenselijk.
Kwartel123 schreef:
30-08-2017 23:16
Dus in dit topic haal je keihard uit naar TO
In een ander topic zeg je dat we niet zulke nare opmerkingen moeten maken tegen TO omdat we haar dan wegjagen
En in je eigen topic laat je duidelijk blijken dat je zelf ook alles behalve stabiel bent

Ga je lekker?
:facepalm:
;-D Ik denk het wel Kwartel.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Verdrietig3333 schreef:
30-08-2017 23:17
Door mijn perfectionisme was ik bezig met zijn houding. Ik ben ook kritisch op mijzelf. Ik weet niet waarom ik zo bezig was met mezelf en niet met hem. Hij deed alles voor me. Maar hoe krijg ik mijn zin door op dit forum mijn verhaal te doen? Ik vind het alleen maar slecht van mezelf, nog meer negatieve energie.
Je vraagt hier hoe je hem kunt overtuigen jou nog een kans te geven. Je accepteert duidelijk niet de consequentie van je gedrag. Alles ligt aan hem. Als hij het nu had gezegd dan was het voor jou niet als donderslag bij heldere hemel gekomen.
Kortom je hebt een blok beton voor je hoofd waar je niet doorheen komt. En zelfs nu nog dringt het niet tot je door dat het klaar is nu door je gedrag. Spijt is zinloos. Doe iets met de les die je nodig mag leren.
Waarom is het zo belangrijk dat jij je zin krijgt voor jou? En wat als er nu weer wat gebeurd waarin je perse je zin wilt hebben?
Je verhaal leest vrij wanhopig en ik snap ook dat je hier niet uit gaat komen op de manier waarop het nu gaat. Jullie kunnen elkaar niet loslaten. Hij maakt het uit maar verwijt je nog steeds zaken en houdt daarnaast waarschijnlijk ook nog ergens van je. Logisch, na 4 jaar. Maar jullie zitten nu wel in een giftige relatie.
Je bent aan jezelf aan het werken zeg je maar je gedraagt je waarschijnlijk al heel wat jaren zo. Dat heeft een achtergrond. Die kan je niet zomaar wissen door nu opeens te denken dat je het anders kan en dat nu ook laat zien. Het zit in je systeem waarschijnlijk. Je hebt het jarenlang aangeleerd, dat leer je niet zomaar af.

Als je dit echt een kans van slagen nog wil geven dan zou ik inderdaad op zoek gaan naar een therapeut. Kan via huisarts maar je kan ook een onafhankelijke therapeut zoeken. Zoek naar cognitieve gedragstherapie, schematherapie oid. Hierin leer je te kijken naar je gedachten, schema's (waardoor maak je steeds dezelfde fouten) en kan je nieuw gedrag aanleren die een veel stabielere basis brengt dan wat je nu doet.

En als je dat aangaat en jullie kunnen wat loskomen voor elkaar en in gezond gedrag elkaar misschien ooit weer kunnen ontmoeten, wie weet wat er kan gebeuren. Misschien wel een gezondere relatie.

Maar voor nu zit er een hoop pijn, verdriet, ego en problematisch gedrag tussen jullie.

En als hij dit 4 jaar lang gepikt heeft dan is het misschien voor hem ook tijd om naar zichzelf te kijken.

Jullie handelen nu vanuit angst. Probeer het om te zetten, leer van je fouten, bekijk ze, snap ze en ontwikkel je zelf naar een gezondere versie.
Verdrietig3333 schreef:
30-08-2017 23:19
Ik zit met veel schuldgevoel.. Dat ik hem er met mijn gedrag toe heb bewogen zijn grote liefde te verlaten. Iets wat hij echt nooit zou willen. Zijn dromen voor ons kapot gemaakt, zoals hij zegt..
Wat wil je? Hij was bezig met liefde en jij met hoe recht hij zijn rug hield. Het zijn nogal uiteenlopende euh.... levensdoelen.
Hoe krijg je het trouwens bedacht? Letten op zijn lichaamshouding omdat je perfectionistisch bent? Ghe....
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Krishnalovess schreef:
30-08-2017 23:22
@ enn en kwartel - ik probeer te helpen en mee te denken. ik denk dat in deze energie blijven hangen niet helpt. niet voor to en niet voor haar ex. ze kan beter naar toekomst kijken.
Jah.... energie, hangen en de toekomst. ;)
X
anoniem_353818 wijzigde dit bericht op 31-08-2017 21:59
0.00% gewijzigd
Verdrietig3333 schreef:
30-08-2017 23:26
Bedankt voor je bericht. Het is zeker een wijze levensles. Nooit weer dat ik dit wil, ik hoop dat ik het waar kan maken. Mag ik vragen hoe ik er het beste mee om kan gaan dat hij mij nog elke dag wisselende berichten stuurt - van boze naar missende berichten?

Ik toonde tot nu toe begrip, nu nog steeds maar ik heb wel tegen hem gezegt dat het me spijt en dat ik hem niet langer verder kan helpen omdat ik hoop krijg van zijn berichtjes. Zo kan ik m niet los laten.. dus heb ik hem gevraagd om mij niet meer te berichten.. Is dat goed?
Blokkeren. :lightbulb: :lightbulb: :lightbulb:
Enn schreef:
30-08-2017 23:23
Wat wil je? Hij was bezig met liefde en jij met hoe recht hij zijn rug hield. Het zijn nogal uiteenlopende euh.... levensdoelen.
Hoe krijg je het trouwens bedacht? Letten op zijn lichaamshouding omdat je perfectionistisch bent? Ghe....

Waarschijnlijk wilde TO haar vriend net zo perfect maken als dat ze dacht dat hij kon zijn om haar perfectionistische mindset te kunnen evenaren.

Als het zo diep zit TO, kom je er echt niet alleen uit.
djengaz schreef:
30-08-2017 23:28
Waarschijnlijk wilde TO haar vriend net zo perfect maken als dat ze dacht dat hij kon zijn om haar perfectionistische mindset te kunnen evenaren.

Door hem te corrigeren in zijn lichaamshouding. Afijn, het zal wel.
Verdrietig3333 schreef:
30-08-2017 23:26
Bedankt voor je bericht. Het is zeker een wijze levensles. Nooit weer dat ik dit wil, ik hoop dat ik het waar kan maken. Mag ik vragen hoe ik er het beste mee om kan gaan dat hij mij nog elke dag wisselende berichten stuurt - van boze naar missende berichten?

Ik toonde tot nu toe begrip, nu nog steeds maar ik heb wel tegen hem gezegt dat het me spijt en dat ik hem niet langer verder kan helpen omdat ik hoop krijg van zijn berichtjes. Zo kan ik m niet los laten.. dus heb ik hem gevraagd om mij niet meer te berichten.. Is dat goed?
Heel goed, de eerste stap naar loslaten!! Jij kan hem niet helpen, hij jou niet. Jullie moeten los van elkaar aan jezelf werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven