relatie met werk of met mij??

21-03-2010 13:11 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
tja, hoe te beginnen, relatie ongeveer een jaar (40 en 31), en hij weet het niet meer.....al een paar weken.

weet dus niet echt waar ik aan toe ben en wil zelf de knoop niet doorhakken.

hij is gescheiden( na 17 jaar) en wij lopen nu tegen dezelfde problemen aan als zij toen....workaholic....altijd na half 8 thuis,en dan nog de telefoon aan hebben staan, de wereld draait echt om zijn werk. samen eten??? hoe??? dan ben ik al dood van de honger...om 8 uur begint mijn relax avondje wel zo ongeveer, hij wil dit nooit...lekker samen film kijken ofzo.

zij hebben 2 kinderen. met mij wilde hij 3 mnd geleden ook kinderen...ook samenwonen zat eraan te komen, had het zelfs al met zijn kinderen besproken.nu lijkt dit alles niet meer aan de orde.... wil graag dat ik op een gedeelde eerste plaats sta, heb hem voor t laatst afgelopen maandag gezien,(woensdag ook even maar we hadden meteen ruzie en nu ben ik maar eens vertrokken....hij bepoaalde dat er niets te zeggen was en ging aan zijn andere passie de grasmaaier werken, had al gezegd dat hij dit ging doen, maar etr kwam wat tussen. een meningsverschil.....maar dat deed er niet toe de grasmaaier moest gewoon doorgaan en kon niet een half uur later...) tis nu zondag. de kinderen zijn er. geen smsje, geen belletje. terwijl de kinderen mij erg leuk vinden. hallo.....ik ben er ook nog!!!!
Ik begrijp je verhaal niet zo.........
Volgens mij probeert TO te vertellen dat ze zich verwaarloosd voelt door haar partner. Hij zou het te druk hebben met werken en zijn kinderen.

Maar Fladderaar heb je hier ook met hem over gepraat?
Praten helpt.
Een van de forummers heeft een mooie oneliner. If you're not a choice, don't be an option.

Hebben jullie wel samen gepraat hoe jullie de relatie zien?

Je wist waarom ze gescheiden zijn, hebben jullie er over gepraat hou jullie zouden voorkomen dat dit een issue zou worden tussen jullie 2?

Hebben jullie wel dezelfde beeld van de relatie?

Kunnen jullie afspraken maken zoals bijv. 1 avond in de week de telefoon uit en een avond voor jullie zelf?

En wil je in deze situatie wel aan kinderen gaan beginnen?
Dat lijkt me nu eens een leuke relatie. Door de week is hij workaholic en in het weekend grasmaaieraholic. En daar moet jij je tussen zien te wurmen. Ik had daar heel snel genoeg van, vooral omdat hij het bij zijn vrouw ook al zo deed. Gaat dus beslist niet veranderen.
dus je bent weg gegaan in de hoop op een respons en dat gebeurd niet.....

Tja ... en nu?

Had je rekening gehouden met dat senario en een plan b bedacht?

Wil jij als er niks veranderd uberhaupt nog wel met deze man?
Dit probleem speelde blijkbaar al in zijn vorige relatie en zijn ex is er in 17 jaar huwelijk niet in geslaagd om hier verandering in te brengen. Ik denk dat de kans heel klein is dat jij er wel iets aan kan veranderen en ik denk dat het voor jou kiezen of delen is, of je accepteert dat dit het is en dat hij je niet meer te bieden heeft, of je zet er een punt achter.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Als je zelf de knoop niet door wilt hakken, zul je moeten wachten tot hij het doet.

En als ik het zo bekijk gebeurt dat niet, want hij leeft al jaren op deze manier:voor zijn werk en zijn hobby.

Als de ene vrouw er niet meer mee kan leven, vindt hij wel een volgende, en daarna ook wel weer n volgende, indien nodig.

Met wie wil je die eerste plaats delen: Met zijn kinderen of met zijn werk?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 21 maart 2010 @ 13:22:

Als de ene vrouw er niet meer mee kan leven, vindt hij wel een volgende, en daarna ook wel weer n volgende, indien nodig.Precies, blijkbaar is dit voor hem een 'bekende fout' waar hij prima mee kan leven.
Praten over de zaken die er toe doen, helpt. Dus niet emmeren over de grasmaaier. Praten. Prá-ten!...
Ik denk niet dat je hem kan veranderen, hij is zoals hij is. Je kunt proberen wat afspraken te maken dat hij een avond met jou uit eten gaat oid.

Ik ben zelf ook een workaholic, ben gek op mijn werk, en vaak tot 's avonds laat nog bezig. We eten ook nooit voor acht uur. Ik moet er niet aan denken om de hele avond op de bank voor de tv te hangen. Mijn partner heeft daar geen moeite mee, en gaat als hij er zin in heeft alleen voor de tv hangen. Het scheelt wel dat we samen in het bedrijf werken, en elkaar, ondanks dat we de taken verdeeld hebben, regelmatig overdag zien.

Ik denk dat je goed voor jezelf moet bepalen of je hiermee kunt leven. Of je aanpassen (waarom kun je niet om acht uur eten, dat went vanzelf hoor), en zorgen dat je je eigen bezigheden hebt. Als je er moeite mee blijft houden dan is hij wellicht niet de geschikte partner voor jou.
Waarom wil je zelf de knoop niet doorhakken als het een relatief kort relatie betreft met een man die klaarblijkelijk in het algemeen genomen weinig aan jouw wensen tav een relatie voldoet? Bespaar je een hoop ellende in de toekomst en ga op zoek naar een man die beter past bij jouw idee van een relatie.
quote:luna1 schreef op 21 maart 2010 @ 13:18:

Dat lijkt me nu eens een leuke relatie. Door de week is hij workaholic en in het weekend grasmaaieraholic. En daar moet jij je tussen zien te wurmen. Ik had daar heel snel genoeg van, vooral omdat hij het bij zijn vrouw ook al zo deed. Gaat dus beslist niet veranderen.Dit dus.
Het is een vervelende situatie maar ik denk dat je blij kunt zijn dat je dit nu weet en duidelijk weet dat je dit niet wilt. Wees blij dat je nog geen kinderen en een heel pakket aan verantwoordelijkheden (huis, hypotheek enz.) met hem deelt. Ik denk niet dat hij kan (wil?) veranderen. Jij moet je energie steken in je eigen leven.
Jezelf erbij neerleggen of wegwezen. Dat is het enige advies wat ik je kan geven.

Mijn man is ook een workaholic. Werkt 6,5 dagen in de week van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat. Net als jij ook iedere avond rond 22 uur dineren. Op een gegeven moment ben ik voor mezelf eerder gaan eten en laat ik een prakje voor hem staan of hij kookt zelf nog om 22 uur. Geen probleem voor ons beide nadat we dit besproken hadden.

Wel hebben we een vaste avond waarop hij eerder naar huis komt. Dit is de woensdagavond waarop hij rond 18 uur thuis probeert te zijn. Als het echt crisis is op werk, dan kan het wel eens voorkomen dat hij niet eerder thuis is. De zondag werkt hij ook nog vaak, maar dan thuis. Is er echt iets wat ik die zondag wil doen, dan maakt hij daar geen probleem van.

Ik ben nu zo'n 10 jaar verder en heb daar ook ontzettend veel moeite mee gehad. Maar nu zou ik niet anders meer willen. Ik heb alle vrijheid. Maar of jij dit wil is natuurlijk de vraag. Wel wist je eigenlijk op voorhand al dat dit het aard van het beestje is en dat krijg je er echt niet uit!

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven