Relatie redden, hoe?

11-11-2010 11:22 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn abrupt uit elkaar gegaan (zijn keuze) door een gebrek aan communicatie. Die communicatie kwam pas na de breuk weer op gang..Er zijn nogal wat irritaties aan elkaar en het gevoel is daardoor (?) ook bij beiden wel een beetje minder/weg. We woonden samen en zijn nu dus weer volledig op onszelf en alleen.

We kunnen de leuke tijden met elkaar alleen niet vergeten en willen elkaar nog een kans geven! Vooral omdat we voor de breuk nooit ook maar iets met elkaar hebben kunnen bespreken en een breuk als deze blijkbaar nodig was..

Maar: hoe pakken we dit nou goed aan? Om teleurstelllingen bij beiden te voorkomen..?

Hoop dat jullie tips hebben!
Yellow, je bent sterk!

Je hebt toch ook weer dingen opgebouwd!

Je hebt weer een eigen huisje, met alle gezellige kleurtjes!

Zijn gedrag is een teken van zwakte, maar laat dat jou niet aantasten! Hij is fout geweest, dat zal iedereen erkennen, maar in jouw verhaal klinkt alsof hij jou nu wil afschilderen als aanleiding tot het gedrag. En dat is ongelofelijk kinderachtig! Edit: En walgelijk.

En jouw verhalen lezend absoluut niet de waarheid.

En jij moet gewoon wel sterk zijn, en dat ben je ook, want daar help je jezelf mee. Altijd sterk hoeft niet, af en toe is huilen/gillen/wat-dan-ook af en toe heel prettig, maar je bent sterker dan je denkt...

En niet teveel op 1 moment willen.

Stap voor stap, iedere stap weer een beetje verder...

Ik ga jullie verlaten voor vanavond. Slaap lekker allemaal.
YL, zo voelt het, maar het heeft geen zin de schuld van dit alles bij hem te leggen. Het enige wat je kunt doen is goed voor jezelf zorgen en hem lekker de lul laten zijn die hij is. Geen energie meer aan besteden. Kijk alleen naar jezelf, wat wil JIJ? Wat wil je doen? Waar wil je wonen? Etc.

Maak er iets van! Hij heeft je behandelt op een manier die niet goed te praten is, maar dat zegt iets over hem. Wat jij vervolgens doet zegt iets over jou (en verdriet, pijn, lamlendigheid, hoort er allemaal bij). Zorg dat je jezelf leuk gaat vinden!!!!!! Echt! En vergeef jezelf dat het nu allemaal even in de soep gelopen is..kan gebeuren, maar nu ga je verder, op jouw manier, maar verder ga je..echt, dat kun je!!!
Je bent beter dan hij!!!!! ZIE DAT POTVERDRIE!!!
Loop door en laat hem achter je.

Hij is geen blik waardig!
Jullie hebben gelijk, ik ga mijn best doen.

En ik snap heus wel dat de schuld van het verdriet bij hem ligt, maar de manier waarop ik ermee omga mijn keuze is hoor. Het is gewoon soms veel allemaal.

bedankt voor jullie lieve woorden, en slaap lekker
En daarom moet je niet altijd stoer doen en alles zelf willen verwerken. Je kan de mensen om je heen gebruiken, maar ons ook...
quote:PoIIy schreef op 28 april 2011 @ 23:14:

Zijn gedrag is een teken van zwakte, maar laat dat jou niet aantasten! Hij is fout geweest, dat zal iedereen erkennen, maar in jouw verhaal klinkt alsof hij jou nu wil afschilderen als aanleiding tot het gedrag. YL hier heeft Polly een punt. Dit is ook in mijn situatie heel herkenbaar. Vergeet niet wat hij je allemaal heeft aangedaan je (en ik zelf ook) zou het niet eens meer moeten willen maar ja, verstand en gevoel... Ik heb nog steeds niks gehoord, hij is al 2 dagen thuis, begin weer langzaam geïrriteerd te worden en krijg steeds meer behoefte die vriend een smsje te sturen... Ik heb toch gewoon recht op antwoorden? Hij heeft onze foto ook nog in zijn huis staan, m'n cadeautjes zijn ook nog overal aanwezig, why?!
Gaan jullie trouwens allemaal iets leuks doen morgen
Ik zit weer te vechten tegen mijn tranen (zit op mijn werk). Had zijn vriend toch maar een sms gestuurd en hij heeft hem inmiddels gesproken. Hij zegt; het was geen makkelijk gesprek. Ex kijkt heel anders tegen bepaalde dingen aan en net zoals ik op bepaalde punten gelijk heb, heeft hij ook een paar punten die vriend goed begrijpt. Het is heel moeilijk. Vriend denkt dat ik gewoon(?) weer met ex moet gaan praten. Vriend begrijpt ons beiden, maar hij kan niks doen. Dat laatste had ik ook niet anders verwacht. Belde hem daarna op om even duidelijker te krijgen wat hij bedoeld, hij kon alleen niet opnemen moet geduld hebben tot zijn pauze. Ik word zo gek van deze onrust, deze onzekerheid.
@ YL Thnx, maar ik voel me helemaal niet sterk. Wil soms ook wel eens zwak zijn en in iemands armen uithuilen. Als die armen er niet zijn, dan moet ik het maar zelf doen, toch? Vind het nog steeds niet makkelijk, maar ik moet wel, want ik heb geen keuze.

Het is gemeen dat die kerels niet meer met ons willen praten (alsof die van mij dat ooit met mij gedaan heeft?!?....Heb nog wel wat gesprekjes tegoed, dacht ik zo;-)), maar daar kunnen we niks aan veranderen. Als ik wel met die van mij praatte, dan kreeg ik ook niet de antwoorden op mijn vragen. Heb toen maar besloten dat ik die antwoorden dus ook nooit zal gaan krijgen. Het sterkt mij wel dat niemand het snapt, mensen in mijn omgeving niet, zijn moeder niet, ik niet , dus ik vermoed dat hij het zelf ook niet eens snapt?! Aan de andere kant: Hij moet met zichtzelf zien te leven en de gedachte dat hij iets moois heeft stuk gemaakt en ik kan mezelf altijd nog recht aankijken in de spiegel...

Kijk terug naar wat mijn psych zei: Hij vertoont kwaad gedrag en dat werkt helaas in op jou, maar JIJ hoeft je nergens schuldig over te voelen en hebt niks verkeerds gedaan....

Tja, en daar nu ook nog in sombere buien in zien te geloven...

Ik ga het dit weekend eens rustig aan doen...was mezelf weer voorbij aan het rennen de afgelopen tijd (lees: wegrennen om maar niet thuis te hoeven zijn), maar ga nu weer een stapje terug doen en.... 'K ga morgen lekker op stap met Sproet van hier! :-)
Leuk hoor noaa, samen met sproet ! Heel veel plezier!

Ik ga denk ik naar mijn moeder, moeder-dochter time is heel belangrijk

Polly, ik zal je gebruiken (hihi dat klinkt zo leuk en fout tegelijk)

Wejo Bedankt voor je lieve woorden aan mij, maar neem ze zelf ook in acht he lieverd. Probeer wel rustig aan te doen met die Vriend, die zit er ook maar tussenin, en probeert het beste te doen. Hij heeft waarschijnlijk ook niet DE antwoorden voor je
quote:_yellowlove_ schreef op 29 april 2011 @ 11:52:

Wejo Bedankt voor je lieve woorden aan mij, maar neem ze zelf ook in acht he lieverd. Probeer wel rustig aan te doen met die Vriend, die zit er ook maar tussenin, en probeert het beste te doen. Hij heeft waarschijnlijk ook niet DE antwoorden voor jeIk voel gewoon dat ik vandaag contact ga opnemen, ik moet het niet willen, ik weet het allemaal, maar ik kan hier niet tegen. Waar is zijn fatsoen ineens gebleven?
quote:wejo schreef op 29 april 2011 @ 11:57:

[...]

Waar is zijn fatsoen ineens gebleven?

@Wejo: wat bedoel je hiermee? Hij neemt een tijdje geen contact op, maar ik zie eerlijk gezegd niet dat hij ineens onfatsoenlijk is, of heb ik iets gemist?

Los daarvan zou ik zeker niet gaan praten als de emotie je hoog zit, dan wordt het echt geen fijn gesprek. Ik denk dat het heel logisch is dat je ex zaken ook anders kan zien en zou ook heel benieuwd zijn wat dat dan is. Niet om het te weerleggen, maar gewoon omdat ik hem dan beter zou begrijpen. Wanneer je dat standpunt hebt, is een gesprek mogelijk denk ik.
Tulpje, hij ging naar het buitenland en ging daar nadenken en zou me dan wat laten weten. Inmiddels is hij al een paar dagen thuis en heb ik nog niks gehoord. Voor hij wegging, zocht hij haast dagelijk contact met me (6 weken lang). Natuurlijk kan hij dingen anders zien en daar kun je over praten maar dit gedrag ben ik van hem niet gewend.
Ok, snap het. Kennelijk heeft ie nog meer tijd nodig, anders had hij (wanneer hij niet door wilt) ook wel even kunnen melden dat hij er uit is en het niks wordt. Ik zou hem toch die tijd gunnen en jezelf vooral ook.
quote:tulpje74 schreef op 29 april 2011 @ 12:47:

Ok, snap het. Kennelijk heeft ie nog meer tijd nodig, anders had hij (wanneer hij niet door wilt) ook wel even kunnen melden dat hij er uit is en het niks wordt. Ik zou hem toch die tijd gunnen en jezelf vooral ook.Ja dat bedoel ik, dat had hij toch dan wel even kunnen melden? Ik maak hier ook uit op dat hij meer tijd nodig heeft. Ook goed, maar laat even iets weten. Ik weet dat ik het niet moet doen, maar ben bang dat ik vandaag of morgen weer aan z'n deur sta...
Wejo, ik snap het wel hoor.

Het is hetzelfde ding waar ik mee kan zitten.

je hebt gewoon het recht om te horen: ik kan/wil/mag nu even niet met je praten, maar ik laat het je dan en dan weten.

Maar soms is recht hebben, niet hetzelfde als dat het gebeurt.

Tot zover ben ik nu, hoe je daarna ermee omgaat, geen idee, ik kan het ook niet zo goed.
Klopt! Hij had allerminst even een sms kunnen sturen, ben er nog niet uit, heb behoefte aan rust en zal contact opnemen als ik eruit ben.

Toch zou ik geen contact met hem of zijn vrienden zoeken. Maar ik zit nu zelf in de geen contactfase en druk dat nu iedereen op 't hart :-)

Of je kunt een sms sturen: ik heb niets meer van je gehoord en vroeg mij af of je meer tijd nodig hebt.

Het gesprek zou ik niet aangaan, nu nog niet.
Ik zit ook te denken aan een sms. Eigenlijk wil ik helemaal geen contact zoeken maar ik heb gewoon behoefte aan wat meer duidelijkheid. Na 8 dagen geen contact is het volgens mij niet meer dan normaal dat ik iets te horen krijg; zoals je zegt tulpje, een sms met ik ben er nog niet uit, je hoort van me zou ook prima zijn. Ik dacht er ook aan om te smsen, maar dacht meer aan; is deze aanhoudende stilte het antwoord op onze vraag van begin vorige week? Maar dat is misschien te onaardig?
Dat is zeker te onaardig, ik zou de sms simpel houden, zoals ik aangaf eigenlijk. Als je een onaardige sms of verkapt iets wilt merken, duw je hem eigenlijk van je af.
Leuke dingen doen dit weekend, jazeker!

Woon in Amsterdam, dus ontkom er niet aan. Vanavond op een boot met eten, drinken met 40 mensen, erg gezellig. Dan naar een besloten club of de stad in.

Morgen Prinsengracht, is het altijd zo leuk met Koninginnedag. Maar daar gaan we meestal pas vrij laat heen.

Ben helemaal in de goede mood om leuke dingen te doen. Na maanden binnenzitten en helemaal depressed, gaat het echt zoveel beter nu!
Je hebt gelijk Tulpje, ik ga dat zo doen. Na werktijd. Goed dat je zo'n zin hebt om vanavond en morgen weg te gaan. Vanavond gelukkig ook even de stad in, niet dat ik zin heb maar thuis zitten is in mijn geval zo vreselijk moeilijk dat moet ik maar niet willen.
@Wejo, tja bij jou is het wel een hele gekke situatie. Naast hem wonen. Zou dan ook zeker de stad in gaan, anders ziet hij je thuis tobben, daar wordt je niet aantrekkelijker van in zijn ogen. En voor jezelf kan het ook fijn zijn, even wat afleiding!
Ik hoop dat je wat afleiding kunt vinden Wejo!

Tulpje ik woon ook in Amsterdam, grappig Ik ga vanavond wel uit eten, maar niets verder, ben nog niet toe aan wild stappen. En morgen lekker kneuterig met mijn moeder op de rommelmarkt.
Ik kan inderdaad beter weggaan. Hoop dat hij thuis blijft. Is het heel raar dat ik hoop dat hij niet de stad in gaat, geen nieuwe mensen ontmoet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven