Relatie redden, hoe?

11-11-2010 11:22 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn abrupt uit elkaar gegaan (zijn keuze) door een gebrek aan communicatie. Die communicatie kwam pas na de breuk weer op gang..Er zijn nogal wat irritaties aan elkaar en het gevoel is daardoor (?) ook bij beiden wel een beetje minder/weg. We woonden samen en zijn nu dus weer volledig op onszelf en alleen.

We kunnen de leuke tijden met elkaar alleen niet vergeten en willen elkaar nog een kans geven! Vooral omdat we voor de breuk nooit ook maar iets met elkaar hebben kunnen bespreken en een breuk als deze blijkbaar nodig was..

Maar: hoe pakken we dit nou goed aan? Om teleurstelllingen bij beiden te voorkomen..?

Hoop dat jullie tips hebben!
@Avril: spannend. Ik ben ook wel benieuwd wat je vriend van de tekst zegt. Heb het eerder zelf ook aan ex doorgestuurd en die herkende de twijfels wel. Van meerdere dingen iets zei hij.

En bah, mag ik verder even spuien? Ik baal echt ZO vandaag. Ik schiet heen en weer tussen gedachten als: ben ik dan echt zo saai/stom/suf/claimend etc. dat ik gewoon niet leuk genoeg voor hem ben? En dan denk ik weer; nee joh, dat is het niet. Kijk eens om je heen wie er allemaal "gedumpt"wordt. De meest fantastische mensen! (in mijn ogen) Of ik denk: ik was gewoon echt het allerliefste bij hem! Nog steeds!! Terwijl ik weet dat dat niet waar is. Toen ik er afgelopen weekend was liep ik ook over van dubbele gevoelens. Al komt dat vooral omdat ik zijn twijfel zo voel. Je liefde wordt gewoon niet beantwoord en dat doet zo'n pijn. Dan denk ik weer: jee, hij was het gewoon echt voor mij. Hoe vind ik ook ooit weer iemand die ik ZO leuk vind?! Hij is echt bijzonder, dat vind ik gewoon niet meer...

:( :(

Huil..

Steeds heb ik ook de neiging om hem te mailen; Weet je het ECHT zeker?! Hoe kan dat nou toch...
@muisje laat hem daar nu eens zelf achterkomen door gewoon eens echt niks meer van je te laten horen! Sterkte meis
quote:wolkje8 schreef op 14 januari 2011 @ 13:48:

@muisje laat hem daar nu eens zelf achterkomen door gewoon eens echt niks meer van je te laten horen! Sterkte meisHelemaal mee eens, hoe hard ook. Geen contact meer van jouw kant, en niet verwachten dat er iets van zijn kant komt. Niet voor hem bedenken wat hij nu gaat voelen, maar wie weet wordt het voor hem nu wel duidelijk wat hij wilt: ja of nee. Misschien was je in je relatie ietwat 'benauwend' voor hem. Dat bedoel ik niet verkeerd en ook niet dat dit dé grote reden was voor jullie breuk. Maar op zich is het wel goed om daarnaar te kijken, naar jezelf. En zonder dat je jezelf gaat transfomeren, want je moet echt altijd jezelf blijven, in een toekomstige relatie (wat je je nu even niet kunt voorstellen) kun je daarvan leren. Je moet altijd je eigen leven houden, niet steeds op een ander wachten. Dat maakt je afhankelijk en dat is voor allebei nooit goed, dat kan voor de ander beklemmend zijn.
Jullie hebben gelijk Avril en Wolkje. Ik denk wel dat dat benauwende het precies is! Gaf hij ook aan. Ik had hem heel erg nodig de afgelopen tijd en klampte me een beetje aan hem vast (mentaal). Heb altijd genoeg eigen dingen gedaan en heb eigen vrienden, eigen hobbies en alles van mezelf om een leuk leven te hebben zeg maar. Maar ik had hem als klankbord echt ontzettend nodig. Tenminste, dat dacht ik..

Tijd om echt op eigen benen te staan. De situatie zoals die de afgelopen maanden was ontstaan was ook wel een ideale om je beklemmend te gaan gedragen, dat moet ik wel zeggen. Maar eerlijk gezegd heb ik het altijd wel gedaan . Wel hard om zelf te moeten vaststellen. Enorm leermoment.
Muisje, echt, het komt goed hoor. Er is niets mis met jou. Er was iets met met de relatie die jullie hadden. De relatie die jullie hadden was voor jullie allebei niet goed, dus wat dat betreft is het ook beter voor je dat jullie daar nu mee gestopt zijn. Kennelijk was er geen basis om verder te gaan / het opnieuw te proberen. Dan gaat het ook niet meer lukken.

Maar... jij gaat straks echt hartstikke groeien en jezelf goed leren kennen. Gun jezelf die periode. Geniet, maar ga niet uit wanhoop gekke dingen doen. Je komt hier hartstikke sterk doorheen en neemt al die wijze lessen mee in je volgende relatie. Jij komt er wel.

Lieve Muisje, Mootje, Brugge, PJ en de rest,

Ik ga jullie op dit topic verlaten. Gezien de ontwikkelingen, denk ik niet dat ik nog veel kan bijdragen.

Als je advies nodig hebt of iets buiten het forum om kwijt wil, mail me dan gerust.
Amy, superbedankt voor al je advies! Ergens hoopte ik dat je in je laatste post zou zeggen; geef ex gewoon echt een de ruimte en kijk wat er gebeurt. Hij gaat je misschien nog wel missen.. Maar goed, weet zelf ook dat dat zeer waarschijnlijk niet het geval gaat zijn.

Bah, wel moeilijk.

In ieder geval echt bedankt voor al je hulp en steun! Hoe dan ook heb ik er wat van geleerd, ook al heeft het in deze situatie geen zin gehad. Thanks!!!!!!
Haha... Muisje, dat kan natuurlijk altijd. Nieuwe relatie kan met iedereen zijn, maar vooral... met een nieuwe muisje!

Maar pin je niet vast op deze man. Richt je op een evenwichtig leven en de juiste man komt vanzelf op je pad.
Ik ga me richten op een evenwichtig leven! Heb nu even een klein *juich* momentje. 'Zo'n moment van: alles kan en ik ben leuk dus het komt goed! Beetje sociaal bezig blijven en lief doen tegen anderen helpt. En alle negatieve dingen van ex in mijn hoofd zetten. Echt het "zak er lekker in" -gevoel en "succes met je leven"-gevoel.

Dacht: laat ook even iets positiefs horen!
Gisteren nieuwe stad ontdekt met vriendinnetje in minikroegentocht, best leuk, maar voelde me ook een beetje een triest figuur. Weet niet waarom. Nu kater en voel me kut..
Nee paarsjurkje, je bent geen triest figuur! Denk dat ik wel weet waarom je dat voelde; omdat je op jouw leeftijd in de kroeg staat te drinken zonder relatie of niet? Dat is niet triest! Haha. Je sluit je gewoon lekker aan bij de grote groep vrijgezel nederland. Probeer ervan te genieten! Je bent echt niet de enige.
Pf, IK ben pas een triest figuur. Kon het op een of andere manier niet laten om een excuus-sms te sturen naar ex voor mijn aandeel in het slecht gaan van de relatie (dat was er vast en zeker). Gewoon een laatste om mijn geweten op te schonen (heb ik er ook ingezet). Heb wel heel netjes geen vraag gesteld, geen kus gezet en niet zijn koosnaam erboven. Is al heel wat, maar toch: het slaat nergens op. Heb mijn excuses al heel veel en vaak aangeboden en hij is eigenlijk degene die de grofste fouten gemaakt heeft.

Natuurlijk krijg ik hier geen reactie op (logisch). En dat doen dan weer pijn! Waarom is het nou over???!!!!! Ik weet wel dat dit nooit meer goed kan komen (ook van mijn kant niet oprecht), maar het doet ZO'N pijn!! Ik wil helemaal geen vrijgezel zijn en ik wil helemaal geen andere vriend!!!! BAH

Sorry, even spuien :(.
Tja, dat kansloze gevoel ken ik ook. afgewisseld met natuurlijk de hoera ik mag er best wel wezen en ex kan in de strond zakken momenten! gister weer met jongen van vorige week. weet niet waarom, aandacht ofzo. maar toen hij zei dat hij me toch wel leuk vond ben ik min of meer gillend weggerent

en muisje.. toch gesmst? laat het daar dan bij toch? en dat hij niet terug smst logisch toch? je hebt hem nog gezegd wat je wou, voor je gevoel schoon schip gemaakt, en nu door! ga je nog leuke dingen doen dit weekend?

en pj. wel leuke kroegjes ontdekt?!

en brugge, ben wel redelijk serieus hoor! lijkt me sowieso erg leuk! maar net wat pj zegt moet het wel klikken en kunnen!

en voor amy! bedankt voor al je wijze woorden!

en de rest ga ik later lezen. geen tijd meer...
-
Is ook zo Mootje, maar ik wil maar steeds vragen of hij het echt niet meer wil of dat hij gewoon echt even ruimte voor zichzelf nodig heeft en het misschien best nog wel wil. Zo moeilijk! Want ik weet het antwoord heus wel, maar het gaat er bij mij gewoon niet in! Alsof het niet klopt!!
@muisje je bent met je gedachtes weer terug naar af nu! Weer willen vragen enz..dat deed je ook al met wel of niet nog een keer afspreken. Luister mocht er nog een kans zijn, mocht! dan zal je nu echt geen contact en vragen en mailtjes en smsjes e.d moeten sturen want los van wat hij voelt/vind zou dat al genoeg reden zijn om er horensdol van te worden. Hij is niet 24 uur per dag met dit bezig, juist als hij even rust ervan krijgt kan hij gaan voelen en vinden wat hij wil of niet wil, snap je??? En geef jezelf nu ook eens even vakantie van je relatie met hem! Doe dit echt(ik spreek uit ervaring!) en sowiso wil je toch ook niet zo afhankelijk van iemand zijn en je moet ook met teleurstellingen om kunnen gaan en je leven leven en niet 24 uur per dag met zoiets bezig zijn. Het is er of het is er niet, daar heb je niks over te zeggen, dat zal namelijk blijken.
Het klinkt allemaal zo bekend...

Hier ook eenzelfde soort verhaal, maar nog iets anders.

Momenteel LAT vanwege werk, maar intenties gehad om zodra mogelijk was LAT weer te veranderen naar samenwonen (al eerder 2 jaar samengewoond). Ik zou daarvoor moeten verhuizen en deell opgeven, waardoor hij idee had dat dat misschien ook wel niet zou kunnen gebeuren. En hij twijfelt. Weet niet of hij LAT wil blijven houden. Voelt zich door mij in steek gelaten, omdat ik er niet altijd (fysiek) was, en hij het in zijn eentje moeilijk had, maar heeft het op het moment zelf niet over gehad. Heeft nagedacht voor mij, zonder bij mij te checken of dat correct was, en dus niet correct blijken te zijn. En wil nu rust om na te denken.

En ik weet niet wat ik moet. Zag echt een gelukkige toekomst samen voor me.
Wolkje, dat is ook zo. Ik ben onuitstaanbaar en onverbeterlijk in dit soort zaken. Ik wel een "ja" of een "nee" en niet dat getwijfel. Daardoor heb ik nu een "nee" gekregen. Omdat het daardoor is (misschien) ga ik mezelf nu weer verwijten dat ik 'm niet meteen heb losgelaten! Hij is vast al horensdol van me geworden. Dat zei hij ook wel. Maar ja, hij wilde ook niet afkappen en na 3 maanden wil je gewoon een keer antwoorden. Het is een beetje een wisselwerking geweest denk ik. Maar je hebt zeker gelijk! Ik moet ook met teleurstellingen die ik niet onder controle heb leren omgaan. Daarbij moet ik idd mezelf de kans geven los te komen en door te gaan. Ik weet het allemaal heel goed, maar dat maakt het niet minder moeilijk. Mijn gedachten slaan soms een beetje op hol!
quote:muisje23 schreef op 15 januari 2011 @ 13:54:

Maar je hebt zeker gelijk! Ik moet ook met teleurstellingen die ik niet onder controle heb leren omgaan.

En dat voel ik ook.... Ik mis de controle...

Heb het idee dat ik aan zijlijn sta van alles wat er gebeurd, en dat ik (momenteel) niets kan. Ik kan nu nog geen beslissing maken...
Polly, rot zeg. Ik kon ook geen beslissing maken en heb het uiteindelijk dus nog bij hem gelaten. Hem erop aangestuurd door te blijven vragen en vragen en vragen. Ik kon het zelf gewoon niet! Maar rust en tijd zijn de beste remedie, dat weet ik ondertussen wel. Loslaten, al voelt dat als het meest tegenstrijdige wat je kunt doen.

In jouw geval lijkt het me wel van belang dat je vriend weet dat je er altijd voor 'm hebt willen zijn..Of niet?
@Muisje: Ik merk dat ik dat ook doe. Blijf vragen vragen vragen. Hoe kan het nou zo zijn dat je nu dit doet of denkt? Hoe kan dat? En hij heeft geen antwoorden, weet het ook niet.

En ja, hij heeft het moeilijk en zwaar, veel problemen, maar heb het idee dat hij ook een beetje in zijn eigen zieligheid en onzekerheid wil blijven hangen. Mis de vechtlust, voor hemzelf, maar ook voor ons. Hij lijkt alles zo te aanvaarden.

Zegt dat alles perfect was, dat ik perfecte vrouw voor hem ben, zegt zoveel spijt te hebben van alle pijn die hij me aandoet. Maar dat zijn woorden... geen daden...

Ik heb het vorige week nog uitgebreid met hem over gehad dat ik er altijd voor hem heb willen zijn en dat ook naar eer en geweten zoveel mogelijk geprobeerd heb.

En dan eindig ik weer dat ik ook nu nog hoop heb en nog alles voor hem over heb, en dan voel ik me uiteindelijk alleen maar rotter, omdat hij daar niets op kan antwoorden...
En ik ben het zo met Wolkje eens, ik denk dat we werkelijk teveel overvragen. Maar het is zo lastig om niet te doen.

Alsof je bang bent dat je vergeten wordt. Bang bent dat de ander het idee heeft dat je er niet voor hem/haar bent.
@polly wat rot, je mag hier altijd komen spuien en adviezen geven.

@muisje Houd je sterk! Dat gevoel van antwoorden willen en hem terug willen blijf je voorlopig nog houden. Heb ik ook nog. Maar de momenten dat je je beter en sterker voelt zonder hem gaan ook komen, en duren steeds langer.

Zelf heb ikweer eendipdag. Stappen was wel leuk, maar voelde me Inderdaad mislukt, zonder relatie in een kroeg. Maar was ook wel gezellig met die vriendin beetje dansen beetje kijken.

Verder loopt dit weekend alles mis. Internetverbinding gaat vanallesfout mee, gisteren voor de derde keer aangevraagd, duurt minstens weer een maand en ik werk vanuithuis dus is echt KLOTE, ja met hoodlfdletters.

Opdrachtgevers die afhaken of te weinig betalen, geen echt leuke mannen gezien gister, geen plannen of gezelschap vabdaag, dus vanavond zielig alleen.

En: heb ureb geleden zoenjongetie gesmst en niks gehoord. Nee, mijn dag kan niet meer STUK! :~
Ja, dat is het Polly! Bang dat hij je vergeet! Dat heb ik ook heel sterk. Ik denk steeds: ik moet 'm laten weten dat ik er ben, aan 'm denk, wel weet wat ik verkeerd heb gedaan en dat zelf ook graag wil veranderen! Kortom: hij moet me nog een kans geven!

Maar van de andere kant: HIJ is juist degene die echt grove fouten heeft gemaakt. Door nooit te zeggen wat hem zo dwars zat heeft hij me geen enkele kans gegeven om er samen met hem iets aan te doen, terwijl ik meerdere keren geuit heb dat ik het niet lekker vond gaan. Hij zei steeds dat hij het goed vond gaan...ja, wat moet je dan? En HIJ is degene die verliefd werd op iemand anders.

Kortom: ik moet 'm een dikke vette succes met zijn leven wensen en denken: je komt er nog wel achter hoe het werkt. Ik ben daar namelijk vol van overtuigd, hij loopt nog wel een keer tegen de lamp met zijn gedrag.

@ Paarsjurkje: Jij hebt ook zo'n dag om snel te vergeten dus. Onthou: hij gaat voorbij! Pak straks lekker een drankje en ga op de bank liggen . Of bel iemand! Misschien zijn er nog meer mensen zonder plannen vanavond.

Zelf ga ik naar een verjaardag, maar het maakt bij mij niet zoveel uit waar ik ben. Juist in gezelschap mis ik ex het meest, heel gek. Alleen, ja...dan ben ik alleen, dat is oke.
quote:muisje23 schreef op 11 november 2010 @ 20:58:

Ergens heb ik gewoon het gevoel dat dat hele slecht voelen daardoor op mij geprojecteerd wordt, maar ja...dat is de voor mij positieve uitleg .

Zit het topic even terug te lezen...

Dit herken ik ook zo.

Alles wat er nu gebeurd schuif ik op het zich door hem slecht voelen (depressieve inslag en veel tegenslagen dit jaar) afschuif. Accepteerde er een stuk meer door. En zou daardoor zelfs accepteren wat hij nu allemaal doet.

Maar naast fysieke afstand creeerde hij nu ook de emotionele afstand voor hemzelf. En ik zou daar zo graag weer doorheenbreken... Maar hoe? Als hij vraagt om afstand?
Ik weet natuurlijk niet precies hoe jouw situatie is Polly, maat 1 ding heb ik wel geleerd: als hij vraagt om afstand: geef hem die! Tot in den treure contact blijven zoeken, blijven mailen, blijven sms'en. Dat werkt averechts. Dat is bij mij ook gebleken.

Als jij hem hebt duidelijk gemaakt hoe jij erover denkt, kun je niet meer doen.
@muisje

laat die man (lul) gaan, was ziekjes vandaag en heb je topic doorgelezen.

Hoe moeilijk het ook is, concentreer je op jezelf, dingen die jij leuk vind, probeer het jezelf naar de zin te maken!

Over het algemeen vind ik mannen simpele zielen, wat willen ze, veel geile sex en vooral absoluut geen gezeik aan hun hoofd.

Ja oneerlijk maar hoe belangrijk is het gezeik over huishouden etc etc.

Mijn zusje ligt in scheiding, hij werd helemaal overspannen van haar " gezeur" aan zijn hoofd.

Absoluut een slappe lul maar zo zijn mannen. Als hij niet genoeg schoonmaakt, neem een poets, beter dan een scheiding toch?

Verwacht ook niet zoveel van een relatie, het is niet zaligmakend!!

Ben je eigen persoon, zorg dat je je eigen dingen doet en niet dat man/vriendlief op de 1e plaats hoeft te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven