Relatie twijfels
woensdag 12 september 2018 om 10:12
Ik twijfel al een tijdje over mijn relatie. Hij is niet per definitie slecht, maar ik vraag mij wel af is dit het? Mijn vriend en ik verschillen op een aantal punten van elkaar. Daarnaast kan ik mij soms flink irriteren aan zijn manier van doen en laten, hoe hij bijvoorbeeld dingen vertelt. Het is echt een hele lieve jongen en hij staat altijd voor mij klaar, maar dan denk ik dat kan ik vast ook bij een ander vinden. Wanneer hak je nou z'on knoop door? Ik heb zelf besloten om het even aan te kijken. Ik weet nu gewoon niet zo goed of ik nou een verkeerd beeld heb van hoe een relatie moet zijn. Wanneer wist jij dat je relatie niet meer goed was?
woensdag 12 september 2018 om 10:40
Verschillen lijkt me vrij normaal, in een relatie. Je ergeren aan hoe hij doet, laat en vertelt, of dat het je zelfs irriteert, lijkt me minder normaal. Je klinkt niet erg blij met hem, eerder wat berekenend en consumerend. Geen fijne basis lijkt me.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
woensdag 12 september 2018 om 10:48
Verschillen zijn normaal. Maar je kan niet van je partner verwachten dat hij dingen precies doet zoals jij dit graag wilt. Ieder mens is anders.
Het klinkt of dat je blij bent met zijn aandacht en dat hij goed voor je is. Maar ben jij ook goed voor hem en geef je hem voldoende aandacht?
Stop met hem gebruiken, want hij zorgt zo goed voor je. Zorg dat je goed voor jezelf gaat zorgen.
Oftewel maak het uit, zodat hij een vriendin kan vinden die zich niet aan hem stoort en jij iemand waaraan jij je niet stoort.
Het klinkt of dat je blij bent met zijn aandacht en dat hij goed voor je is. Maar ben jij ook goed voor hem en geef je hem voldoende aandacht?
Stop met hem gebruiken, want hij zorgt zo goed voor je. Zorg dat je goed voor jezelf gaat zorgen.
Oftewel maak het uit, zodat hij een vriendin kan vinden die zich niet aan hem stoort en jij iemand waaraan jij je niet stoort.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
woensdag 12 september 2018 om 10:48
Ik denk dat als je je dit afvraagt, er iets niet goed zit in je relatie. Als je gelukkig bent met iemand dan is dit geen vraag die bij je opkomt. Althans, niet bij mij.
Natuurlijk horen irritaties er bij, maar irritaties over hoe iemand iets verteld klinkt meer als ' storen aan' en dat lijkt mij geen goede basis. Jullie zijn nog jong, als je twijfels hebt: kijk lekker verder
Natuurlijk horen irritaties er bij, maar irritaties over hoe iemand iets verteld klinkt meer als ' storen aan' en dat lijkt mij geen goede basis. Jullie zijn nog jong, als je twijfels hebt: kijk lekker verder
woensdag 12 september 2018 om 10:50
Nou ja, ik vermoed dat als mijn vrouw zou zeggen "ik irriteer me aan iets", mij dat echt enorm zou irriteren. Hoe goed de relatie ook is, ik hecht best aan redelijk correct Nederlands.blondie-90 schreef: ↑12-09-2018 10:48Ik denk dat als je je dit afvraagt, er iets niet goed zit in je relatie. Als je gelukkig bent met iemand dan is dit geen vraag die bij je opkomt. Althans, niet bij mij.
Natuurlijk horen irritaties er bij, maar irritaties over hoe iemand iets verteld klinkt meer als ' storen aan' en dat lijkt mij geen goede basis. Jullie zijn nog jong, als je twijfels hebt: kijk lekker verder![]()
Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
woensdag 12 september 2018 om 10:55
Als ik spreek vanuit eigen ervaring lijk je hem niet leuk genoeg te vinden. Bij mijn ex merkte ik het na zo'n 1.5 jaar. Ik dacht ook dat het misschien zo hoorde en ging nog een jaar door. Tot ik hem niet meer kon luchten en zien, want alles aan hem ergerde me zo ontzettend. Hoe beter ik hem leerde kennen hoe minder ik vond dat we bij elkaar pasten. Ik was liever niet dan wel bij hem. Achteraf heb ik hier spijt van, want ik had de knoop veel eerder moeten doorhakken. Dat was beter geweest voor zowel hem als ik. Ik ben nu 8 jaar verder en kan eigenlijk zijn naam nog niet horen. Ik heb me te lang aan hem geërgerd en ben te lang doorgegaan. Dat was absoluut niet eerlijk tegenover hem, maar hij wou me niet laten gaan. Ook niet toen ik mijn twijfels aangaf. Het is moeilijk om dan hard te zijn en de keus te maken, maar voor mij was het een opluchting. Toen ik erna weer verliefd werd, merkte ik dat het allang niet goed zat en hoe het zou moeten voelen.
Het feit dat je zo makkelijk denkt dat je het ook bij een ander kan vinden is niet goed en een hint dat je hem niet leuk genoeg vind. Ook niet leuk voor hem. Je echt ergeren aan hoe hij dingen vertelt gaat je op den duur denk ik alleen maar meer irriteren,
Dit is in ieder geval mijn mening. Succes.
Het feit dat je zo makkelijk denkt dat je het ook bij een ander kan vinden is niet goed en een hint dat je hem niet leuk genoeg vind. Ook niet leuk voor hem. Je echt ergeren aan hoe hij dingen vertelt gaat je op den duur denk ik alleen maar meer irriteren,
Dit is in ieder geval mijn mening. Succes.
woensdag 12 september 2018 om 11:00
JollyRider schreef: ↑12-09-2018 10:50Nou ja, ik vermoed dat als mijn vrouw zou zeggen "ik irriteer me aan iets", mij dat echt enorm zou irriteren. Hoe goed de relatie ook is, ik hecht best aan redelijk correct Nederlands.
woensdag 12 september 2018 om 13:55
Jij bent al sinds je puberteit samen met hem, en nu word je langzaamaan volwassen. De kans dat je oud wordt met een jeugdliefde is klein, juist omdat je nu in je jaren zit waarin er veel voor je verandert (studie, studentenleven, zelfstandiger worden, fulltime werken). Zo veranderen je inzichten, je prioriteiten, en kijk je opeens heel anders naar je jeugdliefde.
Sommige jeugdliefdes blijven wel samen hoor. En dan bestaat de kans dat je jaren later, na de komst van kinderen, opeens denkt van: is dit het nou? Heb daarover al vaak zat topics op dit forum voorbij zien komen.
Sommige jeugdliefdes blijven wel samen hoor. En dan bestaat de kans dat je jaren later, na de komst van kinderen, opeens denkt van: is dit het nou? Heb daarover al vaak zat topics op dit forum voorbij zien komen.
woensdag 12 september 2018 om 22:41
Nee, je bent gewoon bang.Xxhumanxxx schreef: ↑12-09-2018 19:48Maar wanneer maak je die keuze, komt dat moment vanzelf dat je denkt nu wil ik het niet meer? Ben er nu nog niet 100% van overtuigd..
Je weet wat je hebt, maar je weet niet wat je krijgt. Hoe het is om alleen te zijn, een nieuwe woonplek te vinden. Je zit nu te wachten tot dat er een betere optie voorbij komt. En tot die tijd is je vriend nog goed genoeg.
I can't control the wind but I can adjust the sail