relatie uit
woensdag 15 november 2017 om 23:27
Wegens herkenbaarheid verhaal even weggehaald. Samenvatting: relatie is uit, ik voel me kut en vind het fijn dit te delen.
iedereen die zijn verhaal van zich af wil schrijven is meer dan welkom om mee te doen in dit topic ! Laten we elkaar steunen!
iedereen die zijn verhaal van zich af wil schrijven is meer dan welkom om mee te doen in dit topic ! Laten we elkaar steunen!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-11-2017 20:22
Reden: TO heeft een waarschuwing gekregen voor het verwijderen van de OP
Reden: TO heeft een waarschuwing gekregen voor het verwijderen van de OP
87.18% gewijzigd
dinsdag 25 december 2018 om 08:42
Zit in ongeveer dezelfde situatie,Groningen12 schreef: ↑25-12-2018 00:03Ik heb zojuist de vreselijkste werkdag ooit gehad, met ex. De sfeer was vreselijk ongemakkelijk en hij heeft gisteren weer het bed gedeeld met diezelfde als vorige week.. En nog blijven volhouden dat het niks wordt blabla. Dit keer was ik niet eens heel verdrietig, maar kwam er (eindelijk) boosheid. Ik heb hem de rest van de avond genegeerd en ben weggefietst terwijl hij zijn fiets pakte (fietsen normaal een stuk samen). Ik voelde direct spijt dat ik zo onaardig deed en voelde de behoefte om hem een bericht te sturen. Slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Ik kan er gewoon niet bij dat je je zo snel open kan stellen voor iemand anders.. Vreselijk gevoel![]()
Wat je nu doet gaat geheel tegen je gevoel in. Maar geloof me door weg te fietsen heb je het voor jezelf alleen maar makkelijker gemaakt.
dinsdag 25 december 2018 om 10:26
Wat rot dat je in dezelfde situatie zit..
En ik denk inderdaad ook dat dit het beste was, hij mag ook wel een keer zien dat ik echt boos ben ook al gaat dat inderdaad soms tegen mijn gevoel in.
Ik had echter wel verwacht dat ik helemaal in de put zou zitten, zoals nadat het uitging, maar dat is niet zo..
dinsdag 25 december 2018 om 15:28
Hey Groningen, wat goed dat je weg gefietst bent. Het is echt niet erg om je boosheid te laten merken. Heel goed juist.
Ik sprak gister een vriend van mijn ex (ook vriend van mij). Hij vroeg of het goed was dat ex en ik elkaar nu weinig zien en uit elkaar zijn, zodat het misschien weer goed zou kunnen komen tussen ons. Alsof het even een break is die we nodig hebben. Ik antwoordde naar waarheid dat ik dat niet dacht en dat het echt over is.
Maar ik merk dat ik er nu de hele dag aan denk. Blijkbaar heeft ex niet tegen vriend gezegd dat het definitief voor altijd klaar en over is, in elk geval niet zo duidelijk en ik denk dat ex dan ook nog geen nieuwe vlam heeft. Want anders zou die vriend dat toch nooit aan mij vragen? Wat moet ik nou met deze gedachte?
Ik sprak gister een vriend van mijn ex (ook vriend van mij). Hij vroeg of het goed was dat ex en ik elkaar nu weinig zien en uit elkaar zijn, zodat het misschien weer goed zou kunnen komen tussen ons. Alsof het even een break is die we nodig hebben. Ik antwoordde naar waarheid dat ik dat niet dacht en dat het echt over is.
Maar ik merk dat ik er nu de hele dag aan denk. Blijkbaar heeft ex niet tegen vriend gezegd dat het definitief voor altijd klaar en over is, in elk geval niet zo duidelijk en ik denk dat ex dan ook nog geen nieuwe vlam heeft. Want anders zou die vriend dat toch nooit aan mij vragen? Wat moet ik nou met deze gedachte?

woensdag 26 december 2018 om 10:39
Ik vind het ook sterk van je dat je weg bent gefietst!!!
en ja het is niet te begrijpen en te verkroppen als iemand zo snel met een ander verdergaat., maar het zegt ook veel over die persoon, en die wil je toch liever kwijt dan rijk zijn!! sterkte

woensdag 26 december 2018 om 10:43
misschien moet je helemaal niks met die info en gedachten het gewoon even laten. en op jezelf richten en zien hoe het loopt.. hoe moeilijk ook.. sterkte!ZoeyMaar schreef: ↑25-12-2018 15:28Hey Groningen, wat goed dat je weg gefietst bent. Het is echt niet erg om je boosheid te laten merken. Heel goed juist.
woensdag 26 december 2018 om 11:42
Dat is een goed antwoord, hoewel ik natuurlijk had gehoopt dat jullie zouden zeggen: nou het lijkt er inderdaad op dat hij je niet kan vergeten en je ontzettend mist, misschien wordt het nog wat tussen jullie. Maar bovenstaande is wat ik ga proberen: op mezelf richten.wijzermetdejaren schreef: ↑26-12-2018 10:43misschien moet je helemaal niks met die info en gedachten het gewoon even laten. en op jezelf richten en zien hoe het loopt.. hoe moeilijk ook.. sterkte!

woensdag 26 december 2018 om 15:36
ik weet dat je dat had gehoopt dat wij zouden zeggen het lijkt er op dat hij je niet kan vergeten... en zou ook niks liever tegen je zeggen dan dat, maar ik weet niet of dat zo is.. en jij ook niet.. dus als ik dat zou antwoorden, geef ik jou valse hoop en dat wil ik niet,.. dus hoe het ook zit op jezelf richten is het uiteindelijk het beste hoe het ook zit.. en als hij jou werkelijk mist en niet kan vergeten dan kom je daar vast snel genoeg achter, en zo niet dan ben je beter af zonder hem en ben je al lekker met jezelf bezig en dus sta je eerder open voor een man die wel voor je wilt gaanZoeyMaar schreef: ↑26-12-2018 11:42Dat is een goed antwoord, hoewel ik natuurlijk had gehoopt dat jullie zouden zeggen: nou het lijkt er inderdaad op dat hij je niet kan vergeten en je ontzettend mist, misschien wordt het nog wat tussen jullie. Maar bovenstaande is wat ik ga proberen: op mezelf richten.

woensdag 26 december 2018 om 18:32
Ik zou inderdaad proberen om niks met die gedachten te doen, makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Maar het is echt het beste om niks te verwachten en hem zoveel mogelijk proberen los te laten.. Ook ik wilde altijd een antwoord van mijn omgeving horen waarin nog enigszins hoop verstopt zat, maar dat gaat je op de lange termijn niet helpen.. Ik probeer nu per dag te kijken hoe alles loopt en ik probeer mij zoveel mogelijk te focussen op mijzelf.. Sterkte! Hoe gaat het nu met je?ZoeyMaar schreef: ↑25-12-2018 15:28Hey Groningen, wat goed dat je weg gefietst bent. Het is echt niet erg om je boosheid te laten merken. Heel goed juist.
woensdag 26 december 2018 om 18:36
Dankjewel! Nu een paar dagen later voelt het inderdaad gewoon goed wat ik heb gedaan, sterk. Ik denk dat ik nu eindelijk begin te beseffen dat hij niet de juiste voor mij is.. En dat gevoel is nieuw voor mij, voelt heel gek. Normaal gesproken was ik hier namelijk dagen verdrietig om geweest, en nu voel ik me gewoon oké? Heel gek! Maar heel fijn natuurlijk!wijzermetdejaren schreef: ↑26-12-2018 10:39Ik vind het ook sterk van je dat je weg bent gefietst!!!
en ja het is niet te begrijpen en te verkroppen als iemand zo snel met een ander verdergaat., maar het zegt ook veel over die persoon, en die wil je toch liever kwijt dan rijk zijn!! sterkte

woensdag 26 december 2018 om 20:49
fijn toch betekent dat je sterker geworden bent., omdat jij een grens voor jezelf getrokken heb en je daar aan heb gehouden. je bent voor jezelf opgekomen.dan mag je jezelf goed voelenGroningen12 schreef: ↑26-12-2018 18:36Dankjewel! Nu een paar dagen later voelt het inderdaad gewoon goed wat ik heb gedaan, sterk. Ik denk dat ik nu eindelijk begin te beseffen dat hij niet de juiste voor mij is.. En dat gevoel is nieuw voor mij, voelt heel gek. Normaal gesproken was ik hier namelijk dagen verdrietig om geweest, en nu voel ik me gewoon oké? Heel gek! Maar heel fijn natuurlijk!

woensdag 26 december 2018 om 21:37
Net dit topic wat zitten lezen. Wat een hoop verdriet en herkenbaarheid.
Ik heb een soort van break met mijn vriend. Het is even lastig maar we zaten beiden in een eigen neerwaardse spiraal en ik zag het niet. Inmiddels begint alles nu na 3 weken zo goed als geen contact helder te worden voor mij. We hebben/ hadden een enorm liefde- en respectvolle relatie maar hij kampt met een zware overspannenheid en kon mijn gedoetjes er niet bijhebbe het vrat te veel energie weg en ik zat ook op de rand van instorten.
Ik heb de laatste weken dus veel geslapen en ben echt aan mezelf gaan werken. We hebben ook weer contact gehad over de telefoon. Hij begon ineens weer te appen en bellen.
Toch probeer ik alles te verwerken alsof de relatie uit is maar mn gevoelens blijven stabiel. Het is zo lastig en moeilijk te weten dat de kans toch echt bestaat dat het uitgaat. De signalen zijn positief en mn vriendinnen die hem ook kennen zeggen dat ik vertrouwen moet houden maar ik probeer echt realistisch te zijn.
Ik vind mezelf wel weer een veel leuker blijer mens dan een paar weken geleden. Nu maar hopen dat het bij elkaar ook weer vuurwerk is als we elkaar over een week of 2 weer zien.
Ik heb een soort van break met mijn vriend. Het is even lastig maar we zaten beiden in een eigen neerwaardse spiraal en ik zag het niet. Inmiddels begint alles nu na 3 weken zo goed als geen contact helder te worden voor mij. We hebben/ hadden een enorm liefde- en respectvolle relatie maar hij kampt met een zware overspannenheid en kon mijn gedoetjes er niet bijhebbe het vrat te veel energie weg en ik zat ook op de rand van instorten.
Ik heb de laatste weken dus veel geslapen en ben echt aan mezelf gaan werken. We hebben ook weer contact gehad over de telefoon. Hij begon ineens weer te appen en bellen.
Toch probeer ik alles te verwerken alsof de relatie uit is maar mn gevoelens blijven stabiel. Het is zo lastig en moeilijk te weten dat de kans toch echt bestaat dat het uitgaat. De signalen zijn positief en mn vriendinnen die hem ook kennen zeggen dat ik vertrouwen moet houden maar ik probeer echt realistisch te zijn.
Ik vind mezelf wel weer een veel leuker blijer mens dan een paar weken geleden. Nu maar hopen dat het bij elkaar ook weer vuurwerk is als we elkaar over een week of 2 weer zien.

vrijdag 28 december 2018 om 13:14
@trien, jouw situatie lijkt een beetje op die van mij. Ik heb een angststoornis en ik zat daardoor slecht in mijn vel. Dit had uiteindelijk ook invloed op mijn vriend, hij begon ook niet goed in zijn vel te zitten. Eind november vertelde hij dat hij merkte dat hij liever vaker alleen is en last heeft van stemmingswisselingen. Een week later gaf hij aan te twijfelen over de relatie. En een week later heeft hij het uitgemaakt. Hij vertelde toen dat hij al langer merkte dat zijn gevoel minder was (maanden) maar dat het niet constant was en het dus negeerde. Toen kreeg ik die angststoornis en wilde hij het niet vertellen, dat vond hij heel moeilijk. En uiteindelijk begon het voor hem meer te voelen als een goede vriendschap ipv een relatie. Dus 3 weken geleden zijn we na 4 jaar uit elkaar gegaan.
Mijn angststoornis was niet de oorzaak, maar ik denk wel dat dat het proces versneld heeft. Het was voor hem gewoon op. Na onze breuk hebben we 2 weken geen contact gehad, en nu sinds een week wel weer. En we praten nu ook gewoon goed met elkaar, qua contact lijkt het heel erg op wat we al hadden voor het uitging alleen dan zonder liefde. Zegt al een hoop over hoe onze relatie was denk ik. Heb er ook minder verdriet van gehad dan ik had verwacht. Ik denk omdat het al een paar weken niet goed ging en ik toen al veel gehuild heb omdat ik het misschien ergens onbewust al wist. Het gaf me ook zo ontzettend veel stress dat ik niet wist waar ik aan toe was, en toen het uit was viel die stress weg.
Ik hoop voor jullie op een betere uitkomst. Het is wel goed van je dat je probeert realistisch te zijn. Dat is heel moeilijk.
!
Mijn angststoornis was niet de oorzaak, maar ik denk wel dat dat het proces versneld heeft. Het was voor hem gewoon op. Na onze breuk hebben we 2 weken geen contact gehad, en nu sinds een week wel weer. En we praten nu ook gewoon goed met elkaar, qua contact lijkt het heel erg op wat we al hadden voor het uitging alleen dan zonder liefde. Zegt al een hoop over hoe onze relatie was denk ik. Heb er ook minder verdriet van gehad dan ik had verwacht. Ik denk omdat het al een paar weken niet goed ging en ik toen al veel gehuild heb omdat ik het misschien ergens onbewust al wist. Het gaf me ook zo ontzettend veel stress dat ik niet wist waar ik aan toe was, en toen het uit was viel die stress weg.
Ik hoop voor jullie op een betere uitkomst. Het is wel goed van je dat je probeert realistisch te zijn. Dat is heel moeilijk.

vrijdag 28 december 2018 om 16:39
Dag dames.. kan ik ook meeschrijven in dit topic?
Mijn relatie is ook over, we waren 2,5 jaar samen. De reden is verschil in kinderwens, ik heb die wel en mijn vriend niet (meer). We wonen nog samen tot ik in mn nieuwe woning kan dus ben bang dat vanaf dat moment mijn echte verdriet pas begint, nog zijn we nog een soort van samen.
Mijn relatie is ook over, we waren 2,5 jaar samen. De reden is verschil in kinderwens, ik heb die wel en mijn vriend niet (meer). We wonen nog samen tot ik in mn nieuwe woning kan dus ben bang dat vanaf dat moment mijn echte verdriet pas begint, nog zijn we nog een soort van samen.

vrijdag 28 december 2018 om 17:37
Ah wat klote zeg. Bedoel je dat hij eerst wel een kinderwens had?Evela schreef: ↑28-12-2018 16:39Dag dames.. kan ik ook meeschrijven in dit topic?
Wanneer kun je je nieuwe woning in?
Dikke knuffel.

vrijdag 28 december 2018 om 17:40
Wat heftig. Het is al heftig als 1 van beide 'gedoe'heeft, laat staan beide. Je wilt er voor de ander zijn maar hebt zelf ook de ander nodig. Ik hoop dat het goedkomt. En anders ben je in ieder geval zelf heel goed bezig op het moment.Trien30 schreef: ↑26-12-2018 21:37Net dit topic wat zitten lezen. Wat een hoop verdriet en herkenbaarheid.
vrijdag 28 december 2018 om 21:23
Mijn gedoetjes zijn echt gewoon gedoetjes Op het niveau van onenigheid met mn baas of moeder. Gewoon wat moe omdat ik zelf niet optijd naar bed ging. Stomme dingen die ervoor zorgen dat je gewoon even een beetje in een rottige flow zit.vivautrecht85 schreef: ↑28-12-2018 17:40Wat heftig. Het is al heftig als 1 van beide 'gedoe'heeft, laat staan beide. Je wilt er voor de ander zijn maar hebt zelf ook de ander nodig. Ik hoop dat het goedkomt. En anders ben je in ieder geval zelf heel goed bezig op het moment.
Bij mn vriend zijn de dingen wat serieuzer. Flink overspannen en verder privé in zijn familie wat heftige dingen. Hij is een man die dingen graag zelf oplost. Ik bood hem aldoor aan te helpen met dingen maar aldoor was het nee en toch vroeg ik het dan de week erop weer. Of zal ik even voor je...
Hij heeft nu positiviteit om zich heen nodig en ruimte. Die ruimte heeft hij nu gekregen en ik ben vooral enorm opgelucht dat we wel nog “samen” zijn. Ik weet dat onze liefde en gevoel van respect naar elkaar er gewoon nog is en dat is een mooie basis. Ik hoop dat we door elkaar nu even ruimte te geven zelf kunnen groeien maar ook weer een stukje groei samen door kunnen maken.
Maar echt leuk is het niet want ik mis het wel, onze knuffelmomentjes.
vrijdag 28 december 2018 om 21:24
Heel veel sterkte. En een kinderwens is wel een behoorlijke dealbreaker. Wat jammer dat het verschil nu ineens zo duidelijk wordt.Evela schreef: ↑28-12-2018 16:39Dag dames.. kan ik ook meeschrijven in dit topic?
zaterdag 29 december 2018 om 11:00
Mijn vriend heeft al kinderen en heeft altijd getwijfeld of hij nog kinderen wilde. Onze relatie is altijd heel erg labiel geweest door mijn onzekerheid en mijn vriend heeft nu gezegd van ik durf op deze basis niet aan kinderen te beginnen.. hij is te bang dat het ooit mis gaat en dat hij dan bij 2 exen kinderen heeft.vivautrecht85 schreef: ↑28-12-2018 17:37Ah wat klote zeg. Bedoel je dat hij eerst wel een kinderwens had?
Wanneer kun je je nieuwe woning in?
Dikke knuffel.
Heel erg begrijpelijk dus maar dat maakt het niet minder rot.
Ik ben in therapie voor mn onzekerheid dus ik hoop dat dat gaat werken.
Ik krijg over een paar dagen de sleutel en dan ga ik waarschijnlijk half januari over, dus dan wordt het allemaal wat echter
zaterdag 29 december 2018 om 13:15
Evela, jouw verhaal lijkt ook een beetje op dat van mij. Kinderwens speelde ook een rol, net als onzekerheid. Zo klote dat je niet onzeker wil zijn, maar het toch bent en dat het dan uiteindelijk daar op stukloopt. Maar onderschat niet zijn aandeel in jullie breuk he, het ligt niet alleen aan jou! Ik woon ook nog samen met mijn ex, vanaf januari wel eigen plekken en de afgelopen tijd ook weinig thuis geweest. Ik denk ook dat het vanaf dat moment echter wordt, hoewel ik nu al diepe dalen heb gehad. Ik voel me wel steeds een beetje beter, gisteren voor het eerst een dag niet gehuild.
zaterdag 29 december 2018 om 13:36

zaterdag 29 december 2018 om 21:21
ik wil ook graag reageren op het stukje onzekerheid omdat ik mij daar ook in herken, maar inderdaad kan een partner dat ook juist voeden zodat je onzeker blijft of nog onzekerder wordt.. dit laatste was bij mij het geval. En dit zul je inderdaad met therapie inzien of het echt alleen uit jou zelf komt of dat het ook door je partner komt., bij was het wel een andere situatie mijn ex is narcist dus daar wordt je vanzelf uiteindelijk onzeker van dmv manipulatie.. en als je dan samen een kinderwens had en dat wordt nu van de baan geschoven door de onzekerheid ( wat te begrijpen is) maar bedoel daar wordt je onzekerheid ook niet beter van waarom dan niet samen eraan werken je zekerder te worden om uiteindelijk naar de kinderwens toe te werken ipv het van de baan te schuiven van zijn kant dan.. hoop dat jullie beiden snel je eigen huisje hebben!!

zaterdag 29 december 2018 om 21:26
Wat naar. Wel super goed dat je in therapie bent. Half januari is gelukkig te overzien, even doorbijten dan maar. Misschien dat dan de/een klap komt, maar vanaf dat punt kun je wel je leven vorm gaan geven.Evela schreef: ↑29-12-2018 11:00Mijn vriend heeft al kinderen en heeft altijd getwijfeld of hij nog kinderen wilde. Onze relatie is altijd heel erg labiel geweest door mijn onzekerheid en mijn vriend heeft nu gezegd van ik durf op deze basis niet aan kinderen te beginnen.. hij is te bang dat het ooit mis gaat en dat hij dan bij 2 exen kinderen heeft.
Heel erg begrijpelijk dus maar dat maakt het niet minder rot.
Ik ben in therapie voor mn onzekerheid dus ik hoop dat dat gaat werken.
Ik krijg over een paar dagen de sleutel en dan ga ik waarschijnlijk half januari over, dus dan wordt het allemaal wat echter

zaterdag 29 december 2018 om 22:29
Hoezo heeft de vriend van Evela haar onzekerheid gevoed, ik lees dat helemaal niet in haar verhaal. Onzekerheid in de mate dat het zijn weerslag heeft op je relatie is vaak al aanwezig voor de relatie maar de relatie maakt het erger en niet de partner. Je hebt iets en je bent bang dat je het kwijt raakt, dat is inherent aan relaties maar alleen onzekere mensen zien overal beren en wordt elk gedrag van ander gezien als een bevestiging van je eigen angst. Ik heb zo'n relatie gehad en dat is doodvermoeiend, je gaat leven naar de angst van de ander die alleen maar erger wordt. Wel knap dat jullie er mee aan de slag gaan nu, risico hoort bij het leven en het maakt het veel spannender en soms is dat gewoon ook leuk.
zondag 30 december 2018 om 11:49
Mijn onzekerheid was inderdaad al aanwezig voor de relatie. Ik heb het er wel met mijn therapeut over of mijn vriend dat nog heeft gevoed maar daar ben ik voor mezelf nog niet helemaal over uit.. misschien onbewust een beetje.
@zoeymaar, jullie wonen dus ook nog samen? Lastig is dat he.. wij doen nog wel normaal tegen elkaar maar merk wel dat het allemaal wat afstandelijker wordt, dat is heel logisch maar wel kloten. Zie echt op tegen het moment dat ik wegga.
Heb ook heel veel moeite met het idee dat hij dan weer vanalles met andere vrouwen kan en mag doen. Hoe gaan jullie daar mee om?
Hoe gaat het met de rest hier?
@zoeymaar, jullie wonen dus ook nog samen? Lastig is dat he.. wij doen nog wel normaal tegen elkaar maar merk wel dat het allemaal wat afstandelijker wordt, dat is heel logisch maar wel kloten. Zie echt op tegen het moment dat ik wegga.
Heb ook heel veel moeite met het idee dat hij dan weer vanalles met andere vrouwen kan en mag doen. Hoe gaan jullie daar mee om?
Hoe gaat het met de rest hier?
zondag 30 december 2018 om 15:48
Elke keer ik kom lezen hoop ik geen nieuwe lotgenoten te treffen, helaas! Wees welkom en lucht jullie hart hier maar, we begrijpen waar jullie nu doorgaan.
Ik heb een dipdag, ex vraagt ineens hoe het gaat, en mijn hoofd draait alweer overuren. Scenario’s van hoop en scenario’s van wanhoop. Door een stomme reactie van mijn broer ga ik er nu vanuit dat ex iemand nieuw heeft leren kennen. Worst-case scenario, maar dan kan ik er alvast aan wennen.
Ik heb een dipdag, ex vraagt ineens hoe het gaat, en mijn hoofd draait alweer overuren. Scenario’s van hoop en scenario’s van wanhoop. Door een stomme reactie van mijn broer ga ik er nu vanuit dat ex iemand nieuw heeft leren kennen. Worst-case scenario, maar dan kan ik er alvast aan wennen.