relatie uit

15-11-2017 23:27 1538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens herkenbaarheid verhaal even weggehaald. Samenvatting: relatie is uit, ik voel me kut en vind het fijn dit te delen.

iedereen die zijn verhaal van zich af wil schrijven is meer dan welkom om mee te doen in dit topic ! Laten we elkaar steunen!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-11-2017 20:22
Reden: TO heeft een waarschuwing gekregen voor het verwijderen van de OP
87.18% gewijzigd
Ja, de eerste weken heb ik ook echt goed voor mezelf gezorgd. Wel gehuild, maar ook veel gesport, gezond gegeten, vroeg naar bed, goede gesprekken met vrienden. Maar de afgelopen week is het opeens allemaal 'echt' lijkt het en vind ik het heel lastig om die dingen te blijven doen. Misschien ook door de kater van de feestdagen.

Tinder zal ik ook eens proberen, als ik me weer iets meer mezelf voel.
wegens herkenbaarheid weggehaald
anoniem_378808 wijzigde dit bericht op 13-03-2019 09:06
96.92% gewijzigd
Oogdruppels schreef:
02-01-2019 11:30
Ik kan me ook weer melden hoor dames...
Heb net toch even een huilbui op het werk gehad. Ik moest wat zakelijk dingen regelen met mijn ex betreffende het huis, dus ik moest hem even bellen.
Zakelijke dingen geregeld. Zegt hij; of ik niet meer van die vervelende berichtjes wil sturen... dus ik; welke vervelende berichten? Nou fijne kerst en gelukkig nieuwjaar. Dus ik zeg; ik zie niet in hoe die berichtjes vervelend kunnen zijn? Nou hij wilde alleen nog maar zakelijk wat met me te maken hebben en verder niets meer. De berichtjes had hij ook meteen verwijderd.
Nou dit vind ik zeer pijnlijk... hoe kan het nu opeens zijn dat ik de eikel ben in dit verhaal? We gaan na 8 jaar uit elkaar en hij heeft na 3 weken al een nieuwe (die al eerder in zijn leven was).

Pfff moest even mijn hart luchten. WAT EEN EIKEL!
ahh vind het zo gemene reactie van hem zeg.. en dan na zo lange relatie al zo snel een ander hebben,.bah.. weet hoe zeer het doet en hoe veraaden je jezelf voelt... mijn ex bleek ook al minimaal een maand vreemd te gaan voor breuk en daarna ook bam de vijand zeg maar.. sommige mannen zijn echt gevoelloos
een hele dikke knuffel voor jou!!
Oh Oogdruppels, wat ontzettend naar. Ik weet niet of dit je troost, maar ik denk niet dat hij echt de relatiebreuk al verwerkt heeft, want anders zou hij die berichtjes ook niet vervelend vinden. Maar echt een eikel dat hij jou zo'n kutgevoel geeft na 8 jaar een relatie. Dan denk je dat je iemand kent...

Probeer je hoofd hoog te houden, jij doet het hartstikke goed. En hoezo zijn dat vervelende berichtjes, pfff, dat is echt zijn probleem hoor, hoef jij niks mee te doen.
Sterkte oogdruppels. Dit is echt niet fijn als je zo lang een relatie hebt gehad dat je niet eens een poging kan doen op een respectvolle manier uit elkaar tr gaan.
@wijzermetdejaren en ZoeyMaar...
Wat een lieve berichtjes, daarom hou ik zou van dit forum.
Ik voel me meteen weer een stuk sterker!

Dankjewel lieve vrouwen :)!

Tsja ik snap zijn woede ook niet, maar goed... Ik moet er boven staan. Ik denk ook dat het hem meer doet dan hij bewust wil zijn.
Nog even doorbijten!

Hoe voelen jullie je dames?
@Trien30... dankjewel :)!
Oogdruppels schreef:
Heb net toch even een huilbui op het werk gehad. Ik moest wat zakelijk dingen regelen met mijn ex betreffende het huis, dus ik moest hem even bellen.
Zakelijke dingen geregeld. Zegt hij; of ik niet meer van die vervelende berichtjes wil sturen... dus ik; welke vervelende berichten? Nou fijne kerst en gelukkig nieuwjaar. Dus ik zeg; ik zie niet in hoe die berichtjes vervelend kunnen zijn? Nou hij wilde alleen nog maar zakelijk wat met me te maken hebben en verder niets meer. De berichtjes had hij ook meteen verwijderd.
Nou dit vind ik zeer pijnlijk... hoe kan het nu opeens zijn dat ik de eikel ben in dit verhaal? We gaan na 8 jaar uit elkaar en hij heeft na 3 weken al een nieuwe (die al eerder in zijn leven was).

Ach wat onwijs naar zeg. Ik snap dat je daar echt door geraakt wordt. Dikke knuffel.

Mijn bescheiden advies: probeer niet teveel gewicht te hangen aan zijn gekke gedrag en hier conclusies aan te verbinden. Misschien is dit zijn manier van omgaan met het verdriet.
Het hoeft dus absoluut niet te betekenen dat het hem niks doet of wat dan ook. Sommige mensen proberen afstand te nemen door zich heel hard op te stellen. Als een boemerang die ze keihard willen weggooien.

Uiteraard blijft het zwaar kut als iemand je na al die jaren zo bejegent.
Oogdruppels schreef:

Waarom komt mij dit verhaal zo bekend voor?
Oogdruppels schreef:

Bizar zeg.. Ik heb nu een aantal break ups achter de rug, maar het blijft me verbazen hoe mensen (mannen) als een blad aan een boom kunnen veranderen.
Veel sterkte, dit ligt echt niet aan jou..
@vivautrecht85, Jess65 en Loes10

Dankjewel allemaal. Fijn om te horen dat ik hier niet diegene ben die gek is geworden. Tuurlijk ben ik niet mild geweest tegen m, toen hij al na 3 weken een ander had... Maar ik heb niets gedaan of gezegd om dit te verdienen!
Deze man moet uit mijn leven. Helaas nog steeds gemeenschappelijke vrienden... Waarvan nu eentje zegt dat ze hem langzaam in de grinch vindt veranderen haha :')!

Bedankt voor jullie berichtjes, ik kan weer lachen! Ik hoop dat jullie ex-en zich beter opstellen. Want dit is echt de druppel...
Oogdruppels schreef:
02-01-2019 15:28
@vivautrecht85, Jess65 en Loes10

Dankjewel allemaal. Fijn om te horen dat ik hier niet diegene ben die gek is geworden. Tuurlijk ben ik niet mild geweest tegen m, toen hij al na 3 weken een ander had... Maar ik heb niets gedaan of gezegd om dit te verdienen!
Deze man moet uit mijn leven. Helaas nog steeds gemeenschappelijke vrienden... Waarvan nu eentje zegt dat ze hem langzaam in de grinch vindt veranderen haha :')!

Bedankt voor jullie berichtjes, ik kan weer lachen! Ik hoop dat jullie ex-en zich beter opstellen. Want dit is echt de druppel...
fijn dat je weer kan lachen! en blijven doen! en juist als iemand ontrecht zo hard en kil doet, raakt het je zo diep.. als je dat maar voor je blijft houden dat je niks heb gedaan om zulk gedrag te verdienen.

en ja over onze exen nou ik kan voor mijn ex spreken maar laten we daar maar niet over beginnen als we het over hard en kil hebben dan is hij nm 1.. jammer genoeg. maar ik ben blij van hem af te zijn en laat mij ook nooit meer zo behandelen..

en inderdaad als je een dipje heb dan is dit forum erg fijn om even bevestiging te krijgen en je begrepen te voelen zeg maar.
@oogdruppels

Mijn ex is er vandoor met iemand die net 8 jaar uit een relatie komt en wat ook al eerder heeft gespeeld. En die hadden ook gemeenschappelijke vrienden. Heel herkenbaar helaas
@Jess65
Dat lijkt wel de omgedraaide wereld ongelofelijk! Bizar hoe verhalen zo parallel kunnen lopen. Veel sterkte!

Ik moet wel zeggen dat we bijna 5 maanden uit elkaar zijn nu... en het stukken beter met me gaat... Maar doordat nog niet al het zakelijke is geregeld, ik helaas nog met hem wordt geconfronteerd. Blijft iedere keer lastig en afwachten in welke bui meneer die dag is. Nu blijkbaar in een boze bui. Ik hoop dat hij die mooi op zijn nieuwe schareel uitleeft :)!

@wijzermetdejaren
Wat kun je je toch vergissen in mensen... vervelend en verdrietig! Maar we komen hier allemaal beter uit. (blijf ik voor mezelf herhalen :))
Dag lieve meiden,

Goh wat een verhalen allemaal, zo triestig! Echt als ik kon toveren dan toverde ik voor jullie allemaal een leuke vent :)

Mijn relatie staat op het moment op breken, eigenlijk is het al een soort van uit. Overigs is dit mijn eigen keuze.

1,5 jaar maar het kost mij zoveel energie, ik ben echt helemaal op. Vorige week was de druppel. Proberen om een datum af te spreken om elkaar te zien (drukke banen, kinderen etc etc) helaas is dat helemaal uit zijn verband getrokken en hij blijft dingen op mij afschuiven, verwijten die hij zelf ook doet, mij steeds op een wachtbankje zetten tot ik weer goed genoeg ben.

Ik kan gewoon niet meer, ondanks ik nog zoveel liefde voor hem voel en als we samen zijn is het geweldig maar daarna zit ik weer op dat bankje. Het is een 'we kunnen niet met en we kunnen niet zonder elkaar relatie'. Maar nu moet ik gewoon aan mezelf denken, het doet mij teveel verdriet en kost me zoveel energie!

Ik heb dit dus ook afgelopen zaterdag laten weten, dat ik het gevoel heb dat het er niet meer is en dat het lijkt dat we gewoon die negatieve spiraal niet meer kunnen doorbreken.
Sindsdien is er radiostilte, op een gelukkig nieuwjaar appje na.

Ik heb verdriet maar het voelt ook wel oké. Ik kan het niet goed verwoorden. Dat ik dan weer voor mij gevoel genegeerd wordt maakt me heel boos :(
Hoe kun je gewoon helemaal niks meer zeggen tegen elkaar?? Ik snap het niet.
Hi Magentaa hier ook even een rustmomentje in de relatie. Lastig he als he toch zoveel van iemand houdt maar het gewoon even niet gaat.

Zet hij je echt op het wachtbankje of zijn jullie verwachtingen gewoon anders? Ik heb hier ook niet zo heel veel contact maar het contact dat er nu is is wel leuk en fijn :)

De pauze doet mij in elk geval goed. Soms is de afstand even nodig om na te denken. Het klinkt niet alsof je vriend je negeert. Kan hij niet gewoon geschrokken zijn en dat hij ook na moet denken? Mijn ervaring is dat sommige mannen dan echt even in hun mancave kruipen.
Ik zou zeggen laat hem ook even afkoelen na de bom diende hebt gedropt en praat op een rustig moment als de emoetiesnwat gezakt zijn eens over je gevoelens en verwachtingen.

Hoe vaak zagen jullie elkaar normaal gezien? En kennen de kinderen elkaar ook?
Wij zien elkaar niet zo heel veel. Elke week proberen we iets samen te doen als koffie drinken, wandeling maken en 1x in de 2/3 weken een avond/nacht en ochtend samen.

En dat vind ik overigs ook prima hoor, ik zou bv ook niet meer samen willen wonen. We appen wel elke dag of facetimen dan ben je ook een beetje bij elkaar toch!

Wij proberen eigenlijk zoveel mogelijk samen te doen zonder de kindjes. Kindjes kennen elkaar wel.

Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het wel snap hoor, dat hij die afstand neemt maar ik ben zo ongeduldig, ik ben meer van het praten. Mijn inziens kom je dan wat dichter bij elkaar, ik heb nu het gevoel dat het ons meer uit elkaar drijft.
Mwa soms vraag ik me wel eens af of praten niet meer een vrouwending is.
Natuurlijk moet je soms over dingen praten om ze op te lossen maar soms is het ook slim het even te laten rusten.

Ik heb de afgelopen 1,5 maand nouwelijks contact gehad met mn vriend. Het was echt even afkicken want ondanks dat we elkaar door omstandigheden weinig zagen spraken we elkaar wel bijna elke dag en idd FaceTime.

Ik merk dat ik nu persoonlijk een groei doormaak door even afstand te hebben. Mn focus ligt even op mij en dat is fijn. En hij heeft zn focus even helemaal op hem. En heb geen idee of het goedkomt op lange termijn. Ik hoop het maar ik weet wel dat dit me de meeste kans van slagen geeft.

Overigens klinkt jouw situatie bijna hetzelfde als de mijne alleen ben ik al wat verder in het proces.
Sterkte, hou je taai. Maar hij vergeet je echt niet zomaar. Beetje vertrouwen hebben en gebruik de tijd nu ook om te kijken of jij wel verder wil met hem. :hug:
Zoo dames dat zijn ook weer verhalen... Ik vind het advies van Trien30 erg passend. Vooral aan jezelf denken en als het zo moet zijn dan komt het ook weer goed.
Maar het gevoel dat je op een 'wachtbankje' zit is echt niet ok. Iemand moet niet 100% maar 500% voor je gaan!

Ikzelf was vorig jaar met mn ex 3 weken uit elkaar. Bij nader inzien hadden we elkaar toen meer ruimte moeten bieden en echt aan onszelf moeten werken. We hebben toen na 3 weken, wegens gemis, het zooitje gewoon weer opgepakt. Wat resulteert in deze grote zooi...
Dus ik geloof best in een break, maar dan moet er ook echt iets veranderen denk ik zo :)!
Ik geloof ook wel in een break, maar het is wel lastig om die break goed in te vullen. Vaak zijn het toch communicatieproblemen die ervoor zorgen dat je uit elkaar gaat en beter leren communiceren kan eigenlijk alleen maar samen? Ik weet het niet, soms kan het ook wel helpen om gewoon even rust te hebben en elkaar te missen.

Wij hebben geen break gehad maar wel een aanloop van een aantal maanden waarin hij ging onderzoeken of hij nog verder wilde. Uiteindelijk dus niet. Vandaag heb ik ook weer zo'n onbestemd gevoel, weet niet of het komt door de kater van oudejaarsnacht, doordat ik elke ochtend om 5 uur wakker ben, of omdat mijn nieuwe huis nog helemaal leeg is OF omdat ik hem zo ontzettend mis. Van alles wat natuurlijk, maar ik wil me graag weer normaal voelen. Iemand tips hiervoor?
@zoeymaar geef het tijd en wees lief voor jezelf. Je gevoelen en leven is gegroeid naar iets dus je kan en mag niet verwachten dat het met een paar weken gedaan is.

Ga vooral dingen doen die je plezier geven.

@oogdruppels ja bij ons is het niet de communicatie. Die is altijd fijn en liefdevol geweest. Het zijn een aantal externe factoren die ‘even’ opgelost moeten worden en daarmee hoop ik dat we uiteindelijk ook weer echt bij elkaar komen. Er is wel gewoon sporadisch contact. Maar tot nu toe wel elke week even vanuit zijn kan. En dat is fijn...
@ZoeyMaar plan zoveel mogelijk dingen. De eerste weken had ik vaak het gevoel 'alleen' te zijn, vooral in de weekenden. En alleen zijn is niet erg, maar als je tegen het weekend gaat op zien vind ik wel dat dat het moeilijker maakt. Uiteindelijk had ik zoveel vooruit gepland dat ik ieder weekend zeker 2 leuke dingen had. Daar kreeg ik heel veel positieve energie van. En als je alleen thuis bent, zet een verslavend leuke serie op, steek de kaarsjes aan... kortom maak het je zelf gezellig :)!
Nu moet ik zeggen dat ik er met de feestdagen meer last van had. Dus hopelijk wordt het in januari weer beter.
Ohja daten helpt soms ook wel... kan een paar weken wel een boost geven, maar er zijn maar weinig uhh die ik interessant vind haha!

@Trien30 Aaah Trien dat klinkt veelbelovend :). Ik geloof nog steeds in het feit dat als twee mensen bij elkaar horen, dat altijd wel zijn weg vindt... Fijn dat hij het initiatief toont!
Zoey, voor deze relatie heb ik ook 2 jaar een andere relatie gehad. Het ene moment vieren we nog mijn verjaardag en een week later maakt hij abrupt een einde aan de relatie. Ik was helemaal kapot en gebroken...jeetje wat een hel! Je kunt dan echt letterijk een gebroken hart hebben. Ik kan mij die tijd nog goed herinneren, ik weet hoe je je voelt.
Het is ook gewoon een stukje rouwen en dat mag ook en je mag daar zeker aan toe geven. Maar hoe cliché het ook klinkt, afleiding is de beste remedie. Geen break-up muziek, geen huil films maar iets leuks en vrolijks! Het helpt echt. En schrijven, gewoon het van je afschrijven dat vond ik ook erg fijn en om dan nog een cliché in te gooien...het gaat echt beter worden, nu misschien nog even niet maar er komen betere tijden!

Trien, gelukkig is jullie communicatie goed, ik weet uit ervaring dat dat echt wel de key is tot een goede relatie. Helaas zijn veel mannen hier niet goed in (genoeg vrouwen ook niet).
Ik weet van mezelf dat ik ongeduldig ben als het op niet reageren aankomt bv op whatsapp, ik betrek dat gelijk op mezelf en ik moet daar echt aan werken! Als er dan naar mijn zin te laat wordt gereageerd schiet ik zelf in een soort negeer of bot af doen stand, heel slecht ik weet het.
Fijn dat jullie toch nog genoeg contact hebben samen!

Oogdruppels, hoe gaat het met jou?

Ik heb gisteravond een lief appje gekregen of we deze week samen kunnen wandelen met de hondjes want tot volgende week wachten was toch wel lang. Lief maar het verwart me weer.
@magentaa je mag zelf nu best even afstand pakken om na te denken als je wil. Dus als het te verwarrend voor je is nu te gaan wandelen moet je dat misschien niet doen.

Jou soort relatie lijkt op de mijne in opzet. Daarbij is ruimte vaak toch wel belangrijk.
Mijn vriend kan heel goed praten over zijn gevoelens en herkent ook heel duidelijk mijn patronen. Ik denk van mezelf dat ik die van hem ook wel zie :)
Ik hoop dat ik hem snel weer zie. En twijfel een beetje of ik nu zelf even contact moet openemen. Had me voorgenomen alle initiatief even bij hem te laten liggen dus wellicht toch slim dat even vol te houden
Ik kan mij hier ook weer melden, 4 maanden geleden is mijn relatie uitgegaan omdat hij twijfelde, zijn gevoel minder was en hij weg ging voor een jaar.Ik ben heel erg gekwetst geweest in de relatie. Ik vond het heel kut en heb mij de afgelopen maanden vooral op mijzelf gefocust. Nu 3 weken geleden komt ie aan dat ie mij terug wilt, mij erg mist en mij wil zien. Wij een datum afgesproken om elkaar te zien en opeens kon die die dag niet meer, terwijl die wel beweert dat ie hetzelfde voelt als wat ie eerder zei. Ik heb er toen maar een punt achter gezet want ik kan niet weer zo gekwetst worden. Dit vond ie niet leuk, en ik ben nu ook ergens bang dat ik het helemaal verpest heb... terwijl hij juist degene is die geen rekening houdt. Eerst weer iedere dag appen, toen 5 dagen negeren en dan niet kunnen afspreken op de dag die ik had vrij gehouden. Ik voel me echt weer alsof ik van vooraf aan moet beginnen met alles verwerken... Ik geef nog steeds om hem en weet gewoon echt niet wat ik ermee moet.

Dit forum is wel fijn voor iedereen om even hun verhaal kwijt te kunnen. Knuffel voor iedereen :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven