Relatie verbroken
maandag 26 april 2021 om 14:45
Afgelopen donderdag heb ik mijn spullen gepakt en ben weggegaan. Na meerdere ruzies waarin hij mij geslagen en geschopt heeft ben ik, samen met mijn dochter uit een eerdere relatie, voor de 2e en laatste keer weggegaan. Maar wat ben ik verdrietig en wat voel ik me slecht. Ik mis hem ontzettend, ondanks alles wat er gebeurd is.
Ik heb nog contact met hem, via Whatsapp. Hooguit 1 berichtje per dag. Hij heeft 2 kinderen uit een vorige relatie. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik niet meer kan, hij wil de relatie redden. Ook vanwege de kinderen. Ik zal er nog wel een keer naartoe moeten om de laatste spullen op te halen. Hoe kan ik dit op een goeie manier met hem en zijn kinderen afsluiten?
Mijn dochter en ik verblijven nu tijdelijk bij een lieve collega. Aanstaande zaterdag krijg ik de sleutel van een inie-mini-woning waar we iig de komende 6 maanden kunnen wonen.
Ik merk dat ik steeds meer de behoefte heb om mijn verhaal kwijt te kunnen. Tijdens mijn relatie heb ik mij volledig laten isoleren van familie en vrienden. Om mijn collega niet maar steeds lastig te hoeven vallen met mijn verhaal, deel ik het hier.
Het is fijn om het even van me af te kunnen schrijven...
Ik heb nog contact met hem, via Whatsapp. Hooguit 1 berichtje per dag. Hij heeft 2 kinderen uit een vorige relatie. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik niet meer kan, hij wil de relatie redden. Ook vanwege de kinderen. Ik zal er nog wel een keer naartoe moeten om de laatste spullen op te halen. Hoe kan ik dit op een goeie manier met hem en zijn kinderen afsluiten?
Mijn dochter en ik verblijven nu tijdelijk bij een lieve collega. Aanstaande zaterdag krijg ik de sleutel van een inie-mini-woning waar we iig de komende 6 maanden kunnen wonen.
Ik merk dat ik steeds meer de behoefte heb om mijn verhaal kwijt te kunnen. Tijdens mijn relatie heb ik mij volledig laten isoleren van familie en vrienden. Om mijn collega niet maar steeds lastig te hoeven vallen met mijn verhaal, deel ik het hier.
Het is fijn om het even van me af te kunnen schrijven...
maandag 26 april 2021 om 14:49
Heel duidelijk maken dat het voor jou definitief is, geen enkele twijfel over laten bestaan. Anders blijft hij toenadering zoeken. Dus zeg duidelijk dat wat hij ook probeert, hoe hij ook zijn best doet, er voor jou al te veel kapot is om dit ooit nog te kunnen herstellen, dus dat het echt over en uit is.
Uiteraard niet je nieuwe adres geven.
Verder ook niet op je gevoel laten inspelen dat hij het wil redden voor de kinderen. Het is totaal niet in het belang van jouw dochter om die man in jullie leven te houden en voor zijn kinderen ben jij niet verantwoordelijk. Dat is hij, en als het zo goed is voor zijn kinderen dat hij met jou een relatie heeft dan had hij maar wat zuiniger op je moeten zijn. Dit heeft hij geheel aan zichzelf te danken.
Verder ook niet op je gevoel laten inspelen dat hij het wil redden voor de kinderen. Het is totaal niet in het belang van jouw dochter om die man in jullie leven te houden en voor zijn kinderen ben jij niet verantwoordelijk. Dat is hij, en als het zo goed is voor zijn kinderen dat hij met jou een relatie heeft dan had hij maar wat zuiniger op je moeten zijn. Dit heeft hij geheel aan zichzelf te danken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 26 april 2021 om 14:50
Hoe oud is je dochter? Plan leuke dingen samen met haar. Richt je op de toekomst en niet het verleden.
Je krijgt echt nog wel tijd om goed afscheid te nemen van je stiefkinderen, daar mag best even tijd overheen gaan als dat voor jou beter is.
Andere tip, denk dat je weinig tot geen contact moet hebben met hem. Is beter voor jou nu. Je bent geschopt en geslagen en mag best heel lang afstand houden van hem.
Veel sterkte en geluk!
Je krijgt echt nog wel tijd om goed afscheid te nemen van je stiefkinderen, daar mag best even tijd overheen gaan als dat voor jou beter is.
Andere tip, denk dat je weinig tot geen contact moet hebben met hem. Is beter voor jou nu. Je bent geschopt en geslagen en mag best heel lang afstand houden van hem.
Veel sterkte en geluk!
maandag 26 april 2021 om 14:52
Hè bah wat naar. Klinkt alsof deze relatie al lang zijn houdbaarheidsdatum voorbij was. Maar soms hebben dit soort relaties met diepe dalen ook juist weer hoge pieken, waardoor je zo lang blijft aanmodderen. Verder geen woorden hier, wou je alleen een knuffel geven en heel veel sterkte wensen de komende periode
maandag 26 april 2021 om 14:54
Ten eerste
Wat goed en sterk van je dat je voor jezelf en dochter hebt gekozen! Komen jullie eerst maar eens tot rust, en ga later met een vriendin/kennis je spullen halen en spreek af dat hij er dan niet is. En heel duidelijk naar hem zijn dat het klaar is tussen jullie. Beter geen vent dan 1 die je als boksbal gebruikt!
Wat goed en sterk van je dat je voor jezelf en dochter hebt gekozen! Komen jullie eerst maar eens tot rust, en ga later met een vriendin/kennis je spullen halen en spreek af dat hij er dan niet is. En heel duidelijk naar hem zijn dat het klaar is tussen jullie. Beter geen vent dan 1 die je als boksbal gebruikt!
maandag 26 april 2021 om 15:00
Wat goed van je!! Vertrekken uit een relatie met mishandeling is vreselijk moeilijk en jij hebt het gewoon gedaan. Wees trots op jezelf en hou vol! Laat je niet verleiden in een zwak moment terug te gaan.
Kun je het contact met je familie en vrienden weer rustig opbouwen, of is de situatie er echt slecht aan toe? Je kunt ook altijd nieuwe mensen leren kennen natuurlijk. Ik denk wel dat het essentieel is om mensen om je heen te hebben, zodat je niet eenzaam wordt en misschien teruggaat.
Kun je het contact met je familie en vrienden weer rustig opbouwen, of is de situatie er echt slecht aan toe? Je kunt ook altijd nieuwe mensen leren kennen natuurlijk. Ik denk wel dat het essentieel is om mensen om je heen te hebben, zodat je niet eenzaam wordt en misschien teruggaat.
maandag 26 april 2021 om 15:13
Hij weet niet waar we nu verblijven en hij weet ook niet dat we per 1 mei een woning hebben. Tijdens ruzies riep hij vaak dat ik alleen hem nog had en toch nergens heen kon...Susan schreef: ↑26-04-2021 14:49Heel duidelijk maken dat het voor jou definitief is, geen enkele twijfel over laten bestaan. Anders blijft hij toenadering zoeken. Dus zeg duidelijk dat wat hij ook probeert, hoe hij ook zijn best doet, er voor jou al te veel kapot is om dit ooit nog te kunnen herstellen, dus dat het echt over en uit is.
Hij had idd zuiniger op me moeten zijn. Misschien dat hij nu tot dat besef is gekomen en nu weet wat hij mist ofzo...
maandag 26 april 2021 om 15:16
Yolo666 schreef: ↑26-04-2021 14:54Ten eerste![]()
Wat goed en sterk van je dat je voor jezelf en dochter hebt gekozen! Komen jullie eerst maar eens tot rust, en ga later met een vriendin/kennis je spullen halen en spreek af dat hij er dan niet is. En heel duidelijk naar hem zijn dat het klaar is tussen jullie. Beter geen vent dan 1 die je als boksbal gebruikt!![]()
Dit, wat ontzettend goed dat je bent vertrokken!
En ja, bij liefdesverdriet ga je door standaard fases, ook als er fysiek geweld heeft plaatsgevonden! Accepteer dat dit erbij hoort, maar verlies nooit je eigen veiligheid en dat van je dochter uit het oog.
Vwb het dagelijks contact, stop daarmee. Je bent nu ontzettend kwetsbaar en hij zal je proberen over te halen de relatie nóg een kans te geven. Heb alleen contact over wanneer en hoe laat jij je laatste spullen komt ophalen en ga vooral niet alleen! Vraag hem niet aanwezig te zijn op dat moment en laat je sleutel achter! Trek de deur daarna letterlijk en voorgoed achter je dicht en wordt weer gelukkig met jezelf en je dochter! Het komt écht goed
maandag 26 april 2021 om 15:16
Het komt waarschijnlijk ontzettend stom en misschien wel zwak over, maar we hebben ook hele fijne momenten gehad. En ik vind het heel moeilijk om te bedenken dat die momenten er nooit meer zullen zijn. Misschien probeer ik me onbewust vast te houden aan iets wat er niet meer is...
Ik realiseer me wel dat ik het mezelf alleen maar heel moeilijk maak op deze manier.
maandag 26 april 2021 om 15:17
NederDropje schreef: ↑26-04-2021 15:13..
Hij had idd zuiniger op me moeten zijn. Misschien dat hij nu tot dat besef is gekomen en nu weet wat hij mist ofzo...
Kan, maar té laat!
maandag 26 april 2021 om 15:18
Ik ga mijn uiterste best doen om het contact te herstellen. Maar stap voor stap. Eerst zorgen dat mijn dochter en ik de boel een beetje op de rit hebben, en dan de rest.Loekie12345 schreef: ↑26-04-2021 15:00Wat goed van je!! Vertrekken uit een relatie met mishandeling is vreselijk moeilijk en jij hebt het gewoon gedaan. Wees trots op jezelf en hou vol! Laat je niet verleiden in een zwak moment terug te gaan.
maandag 26 april 2021 om 15:20
Nee dat is hij niet. Het gaat over controle.NederDropje schreef: ↑26-04-2021 15:13Misschien dat hij nu tot dat besef is gekomen en nu weet wat hij mist ofzo...
Hij gaat niet nu ineens veranderen. Jij weet hoe hij is en kent zijn ware aard.
Stop dit soort gedachtes, hij gaat niet nu ineens veranderen.
Hou voet bij stuk en zorg dat deze kerel uit je leven verdwijnt, voorgoed
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
maandag 26 april 2021 om 15:25
Precies. Hij komt niet tot inkeer. Hij is een man die geweld gebruikt binnen een relatie. Dat zal hij altijd blijven doen. Altijd weer. Het houdt niet op.
maandag 26 april 2021 om 15:33
Wat knap dat je deze keus hebt gemaakt. Het is niet gek dat je sommige kanten en momenten met hem zult missen. Maar als je in verleiding wordt gebracht om terug te gaan, denk dan aan je dochter. Laat haar zien dat niemand het recht heeft om je te mishandelen en dat je een sterke vrouw bent die, hoe moeilijk het soms ook is, een nieuw leven voor zichzelf opbouwt wanneer een partner zijn handen niet thuis kan houden.
maandag 26 april 2021 om 15:34
Precies.
En TO die leuke momenten, wegen die echt nog op tegen die helemaal niet leuke momenten? Wat is nog iets leuks als jij je niet veilig en geborgen kan voelen bij je partner.
Na een breuk ga je juist vaak romantiseren in je hoofd en vooral over de leuke dingen, omdat je die mist. Denk beter op zo'n moment aan juist de rot dingen. Geen 1 vrouw hoort geslagen te worden door hun partner/man.
maandag 26 april 2021 om 15:47
"Hij had idd zuiniger op me moeten zijn. Misschien dat hij nu tot dat besef is gekomen en nu weet wat hij mist ofzo..."
"we hebben ook hele fijne momenten gehad. En ik vind het heel moeilijk om te bedenken dat die momenten er nooit meer zullen zijn."
Dit vind ik wel zorgwekkend klinken. Zoals je het hier schrijft lijkt het alsof je moeite hebt er een definitieve streep onder te zetten. Doe dat alsjeblieft wel!
Denk niet aan de goede momenten die niet meer komen, maar denk aan al het misbruik dat nu ook niet meer gebeurt en houdt je daaraan vast.
Bel je familie. Ze zijn vast blij om van je te horen.
"we hebben ook hele fijne momenten gehad. En ik vind het heel moeilijk om te bedenken dat die momenten er nooit meer zullen zijn."
Dit vind ik wel zorgwekkend klinken. Zoals je het hier schrijft lijkt het alsof je moeite hebt er een definitieve streep onder te zetten. Doe dat alsjeblieft wel!
Denk niet aan de goede momenten die niet meer komen, maar denk aan al het misbruik dat nu ook niet meer gebeurt en houdt je daaraan vast.
Bel je familie. Ze zijn vast blij om van je te horen.
maandag 26 april 2021 om 15:52
Lieve TO,
wat een narigheid. Word even flink uithuilen de komende maanden. Gun jezelf daar de tijd voor, en zie dit vooral als levensles.
Allereerst zou ik contact minimaliseren tot praktische zaken. Dus eerst zorgen dat al je spullen daar weg zijn. Pas daarna zou ik wellicht me richten op het afsluiten met zijn kinderen.
Ik gok dat jullie nu nog in de 'verslavingsfase' zitten waardoor hij de relatie wil redden.
wat een narigheid. Word even flink uithuilen de komende maanden. Gun jezelf daar de tijd voor, en zie dit vooral als levensles.
Allereerst zou ik contact minimaliseren tot praktische zaken. Dus eerst zorgen dat al je spullen daar weg zijn. Pas daarna zou ik wellicht me richten op het afsluiten met zijn kinderen.
Ik gok dat jullie nu nog in de 'verslavingsfase' zitten waardoor hij de relatie wil redden.
maandag 26 april 2021 om 15:54
Ik hoop dat je zelf de rode vlaggen ook ziet! Je houdt de optie "samen" namelijk nog steeds open, dat klinkt absoluut door in je berichten.
Laat een ander je spullen zo snel mogelijk ophalen en stop onmiddellijk met contacten!
Je hebt stap 1 gezet, zet alsjeblieft stap 2 ook! Doe het voor jezelf, voor je kind.
Laat een ander je spullen zo snel mogelijk ophalen en stop onmiddellijk met contacten!
Je hebt stap 1 gezet, zet alsjeblieft stap 2 ook! Doe het voor jezelf, voor je kind.
maandag 26 april 2021 om 16:04
Gefeliciteerd!
Je bent ontsnapt en kan nu het goede voorbeeld zijn voor je dochter om je niet te laten mishandelen. Je mist hem niet hoor, dat is de adrenaline rush die je mist van het aantrekken (lief doen) en afstoten (je in elkaar slaan) Daar moet je van afkicken en dat weten veel vrouwen die uit zo’n relatie komen dus zo min mogelijk contact is echt in je voordeel.
Trouwens ...hij wil je alleen maar terug omdat hij macht wil en als je volgende keer weer iets doet wat hem niet aanstaat beukt hij gewoon wat harder want “had je maar niet weg moeten lopen” Bij elkaar blijven voor de kinderen is onzin. Het is namelijk heel ongezond als (stief)ouders een relatie hebben waarbij er 1 wordt geslagen. Als hij je echt had willen houden had hij goed voor je geweest.
Weest trots op jezelf dat je weg bent gegaan. Kijk naar je kind en besef dat je haar behoed voor hetzelfde omdat ze gaat denken dat in elkaar geslagen worden en blijven normaal is...mama deed het immers ook. Blijf sterk. Is het niet voor jou dan in ieder geval voor je dochter.
Neem je wel een sterke vent mee als je je spullen gaat halen?. Hij zal je om proberen te praten en als dat niet lukt gaat hij je intimideren en dan is slaan een kleine stap. Hij wil niet van je houden hij wil je onderdrukken. Laat dat niet gebeuren.
Ik wens je een nieuw leven met veel liefde en veiligheid
Je bent ontsnapt en kan nu het goede voorbeeld zijn voor je dochter om je niet te laten mishandelen. Je mist hem niet hoor, dat is de adrenaline rush die je mist van het aantrekken (lief doen) en afstoten (je in elkaar slaan) Daar moet je van afkicken en dat weten veel vrouwen die uit zo’n relatie komen dus zo min mogelijk contact is echt in je voordeel.
Trouwens ...hij wil je alleen maar terug omdat hij macht wil en als je volgende keer weer iets doet wat hem niet aanstaat beukt hij gewoon wat harder want “had je maar niet weg moeten lopen” Bij elkaar blijven voor de kinderen is onzin. Het is namelijk heel ongezond als (stief)ouders een relatie hebben waarbij er 1 wordt geslagen. Als hij je echt had willen houden had hij goed voor je geweest.
Weest trots op jezelf dat je weg bent gegaan. Kijk naar je kind en besef dat je haar behoed voor hetzelfde omdat ze gaat denken dat in elkaar geslagen worden en blijven normaal is...mama deed het immers ook. Blijf sterk. Is het niet voor jou dan in ieder geval voor je dochter.
Neem je wel een sterke vent mee als je je spullen gaat halen?. Hij zal je om proberen te praten en als dat niet lukt gaat hij je intimideren en dan is slaan een kleine stap. Hij wil niet van je houden hij wil je onderdrukken. Laat dat niet gebeuren.
Ik wens je een nieuw leven met veel liefde en veiligheid
maandag 26 april 2021 om 16:12
To, je hoort zuiniger op jezelf en je kinderen te zijn. Jij staat voor hun veiligheid. 1x terug gaan was al een slecht idee, maar je denkt nog steeds dat hij verandert en daarom heb je ook contact.NederDropje schreef: ↑26-04-2021 15:13Hij weet niet waar we nu verblijven en hij weet ook niet dat we per 1 mei een woning hebben. Tijdens ruzies riep hij vaak dat ik alleen hem nog had en toch nergens heen kon...
Heb je hulp voor jezelf gevonden, iemand met wie je kan praten?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 26 april 2021 om 16:43
Heel goed!!!
Jouw vriend heeft jou dus geslagen en geschopt?
Hij heeft jou geisoleerd van jouw vrienden en familie?
Hij kleineert je (door te zeggen dat hij de enige is die jij hebt).
Dat zijn toch wel enorme no-go's. Hoe lang zijn jullie samen geweest?
Ik begrijp dat je geen gezamenlijke kinderen met hem hebt? Ik kan me wel voorstellen dat je ook een band hebt opgebouwd met de kinderen van die man, maar zij zijn NIET jouw verantwoordelijkheid. Jouw eigen kind is da wel. Je kan altijd nog een melding maken bij de sociale dienst oid als je bang bent voor hun lot. Maar kies voor jezelf en jouw kind. Dat is het belangrijkste
Misschien kan het wel goed zijn om te praten met een hulpinstantie, zodat je sterker staat mocht hij vervelend worden.
Kun je iemand sturen om die laatste spullen op te halen? Neem dan in elk geval iemand mee. Wellicht moet je nog gaan bakkeleien over gezamenlijke spullen of wat van jou is? Moet je verder nog financiele zaken afwikkelen (lening, gemeenschappelijke rekeningen).
Het zal voor iedereen wel ontzettend voor de hand liggend, maar laat je niet ompraten om terug te komen. Zoek hulp als er dingen zijn waar je niet uitkomt. Er zal best een hoop op je af komen.
Sterkte!
Jouw vriend heeft jou dus geslagen en geschopt?
Hij heeft jou geisoleerd van jouw vrienden en familie?
Hij kleineert je (door te zeggen dat hij de enige is die jij hebt).
Dat zijn toch wel enorme no-go's. Hoe lang zijn jullie samen geweest?
Ik begrijp dat je geen gezamenlijke kinderen met hem hebt? Ik kan me wel voorstellen dat je ook een band hebt opgebouwd met de kinderen van die man, maar zij zijn NIET jouw verantwoordelijkheid. Jouw eigen kind is da wel. Je kan altijd nog een melding maken bij de sociale dienst oid als je bang bent voor hun lot. Maar kies voor jezelf en jouw kind. Dat is het belangrijkste
Misschien kan het wel goed zijn om te praten met een hulpinstantie, zodat je sterker staat mocht hij vervelend worden.
Kun je iemand sturen om die laatste spullen op te halen? Neem dan in elk geval iemand mee. Wellicht moet je nog gaan bakkeleien over gezamenlijke spullen of wat van jou is? Moet je verder nog financiele zaken afwikkelen (lening, gemeenschappelijke rekeningen).
Het zal voor iedereen wel ontzettend voor de hand liggend, maar laat je niet ompraten om terug te komen. Zoek hulp als er dingen zijn waar je niet uitkomt. Er zal best een hoop op je af komen.
Sterkte!
maandag 26 april 2021 om 17:17