Relatie verbroken

26-04-2021 14:45 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen donderdag heb ik mijn spullen gepakt en ben weggegaan. Na meerdere ruzies waarin hij mij geslagen en geschopt heeft ben ik, samen met mijn dochter uit een eerdere relatie, voor de 2e en laatste keer weggegaan. Maar wat ben ik verdrietig en wat voel ik me slecht. Ik mis hem ontzettend, ondanks alles wat er gebeurd is.

Ik heb nog contact met hem, via Whatsapp. Hooguit 1 berichtje per dag. Hij heeft 2 kinderen uit een vorige relatie. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik niet meer kan, hij wil de relatie redden. Ook vanwege de kinderen. Ik zal er nog wel een keer naartoe moeten om de laatste spullen op te halen. Hoe kan ik dit op een goeie manier met hem en zijn kinderen afsluiten?

Mijn dochter en ik verblijven nu tijdelijk bij een lieve collega. Aanstaande zaterdag krijg ik de sleutel van een inie-mini-woning waar we iig de komende 6 maanden kunnen wonen.

Ik merk dat ik steeds meer de behoefte heb om mijn verhaal kwijt te kunnen. Tijdens mijn relatie heb ik mij volledig laten isoleren van familie en vrienden. Om mijn collega niet maar steeds lastig te hoeven vallen met mijn verhaal, deel ik het hier.

Het is fijn om het even van me af te kunnen schrijven...
Het is zijn enige troef, je bent de enige die bepaalt hoeveel macht je hem daarmee geeft. De prijs van de veiligheid van jezelf of je kind is te groot voor herinneringen die ook in je hoofd bestaan. Zelfstandigheid, vrijheid en veiligheid heeft soms een hoge prijs.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Sterkte NederDropje :hug:
viva-amber schreef:
21-05-2021 14:03
Het is zijn enige troef, je bent de enige die bepaalt hoeveel macht je hem daarmee geeft. De prijs van de veiligheid van jezelf of je kind is te groot voor herinneringen die ook in je hoofd bestaan. Zelfstandigheid, vrijheid en veiligheid heeft soms een hoge prijs.
Dus moet ze maar meegaan in zijn gekte en spullen die voor haar waardevol zijn opgeven? Dan geef je hem juist meer macht, want hij bepaalt. To pakt het goed aan, met hulp van de agent en huisarts. Sterkte to, je bent goed bezig 🌹
Ik zou ook kijken of iemand anders het voor je op kan halen. Dat hoef je niet vooraf te zeggen, maar gewoon met hem een dag afspreken en dan niet zelf voor de deur staan maar je collega's met duidelijke instructies van wat ze mee moeten krijgen.

Heel goed dat je hulp hebt van je lieve collega's en besef je dat mensen dit vaak heel graag voor je doen. Je voelt je misschien bezwaard om hulp te vragen of om nog een keer je verhaal te vertellen, maar degene die gevraagd wordt voelt zich misschien wel vereerd en blij dat ze iets voor een ander kunnen betekenen.
Nog een tip die ik zelf veel gebruikt heb in moeilijke periodes: er zijn hulplijnen zoals de Luisterlijn die je kunt bellen. Niet voor advies, maar gewoon om nog een keer te kunnen vertellen wat je bezighoudt zonder dat je het gevoel hebt iemand lastig te vallen.
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb inmiddels reactie van mijn ex. Hij is akkoord met het ophalen van de spullen. Komt zelf met 2 opties, waarvan 1 donderdagochtend. Dat gaat hem dus worden.

Ook wil hij weten om welke spullen het gaat, zodat hij ze vast klaar kan zetten.

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken, het berichtje komt te lief over en het lijkt 'te makkelijk' te gaan ofzo. Maar ik hoop dat ik het mis heb...

Vanmiddag, voordat ik het berichtje kreeg, mijn contactpersoon van Veilig Thuis uitgebreid aan de telefoon gehad. Ook zij vindt dit de beste manier om het aan te pakken. Ook met het idee als het wel een gerechtelijke procedure wordt. Volgens haar moet ik vooral rustig proberen te blijven en correct handelen.
Kun je niet iemand anders vragen om die spullen voor je op te halen? Maak dan wel duidelijk welke spullen je verwacht dat hij afgeeft.

Zodat er geen geharrewar ontstaat op het moment dat een derde dat spul ophaalt en dan van alles lijkt te ontbreken.,

PS. Goed bezig: heel goed.
NederDropje schreef:
21-05-2021 18:20

Ook wil hij weten om welke spullen het gaat, zodat hij ze vast klaar kan zetten.

Of vernielen of wegmaken?
Ik zou het niet vertrouwen en de spullen gewoon niet ophalen. Loop weg en kijk nooit meer om. Maak jezelf vrij.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
NederDropje schreef:
21-05-2021 18:20

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken, het berichtje komt te lief over en het lijkt 'te makkelijk' te gaan ofzo. Maar ik hoop dat ik het mis heb...

Luister naar dit gevoel, ik denk dat het klopt.
Bij herhaaldelijk posten in het ban topic zal een ban volgen.
NederDropje schreef:
21-05-2021 13:32
@Viva-Amber: ik snap wat je zegt. Maar had ik maar de mogelijkheid om nieuwe herinneringen/foto's te maken met mijn overleden vader. Of de bevalling-/babyfoto's van mijn dochter over te doen...

Ik ben het eens met viva amber. Hoe groot de emotionele waarde ook is ik zou alles loslaten en compleet opnieuw beginnen. Veiligheid boven sentiment.
Niet klaar laten zetten of vertellen wat alleen aangeven wanneer jullie komen.

Met iemand die meegaat (en ook bij je blijft) en nog iemand op de hoogte erbuiten moet zulke emotionele spullen gehaald kunnen worden. Verder geen gespek voeten of iets probeer zelf zakelijk in te gaan.
Niet vertellen wat je wil hebben. De kans is sowieso groot dat hij al alles vernielt heeft en wil kijken hoe je reageert. Iemand anders het op laten halen. Met een mobiel kan je sowieso life instructies geven. Je hoeft niet zelf er naar toe
Heb je nog meer zaken met hem af te handelen TO? Een gedeelde bankrekening? Spaarrekening? Auto? Koophuis? Samenlevingscontract? Testament?
NederDropje schreef:
26-04-2021 15:13
Hij weet niet waar we nu verblijven en hij weet ook niet dat we per 1 mei een woning hebben. Tijdens ruzies riep hij vaak dat ik alleen hem nog had en toch nergens heen kon...

Hij had idd zuiniger op me moeten zijn. Misschien dat hij nu tot dat besef is gekomen en nu weet wat hij mist ofzo...
Ja zeker weet hij wat hij mist: een boksbal die altijd paraat was als hij wilde slaan.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Het is misschien juist wel erger dat hij vaak ook lief was. Dat maakt het juist zo onvoorspelbaar. Nooit meer terug naar hem, TO. Gelukkig heb je dat goed door. En nee, hij gaat niet veranderen. En je kunt geen vrienden blijven. En je kunt ook geen rol in het leven van zijn kinderen blijven spelen. Zorg dat je nooit meer alleen met hem bent en dat je alles zo snel en zakelijk mogelijk afhandelt. Daarna wissen en overal blokkeren en je blik op de toekomst. Sterkte TO!
Pas vooral op dat hij de kinderen niet gaat gebruiken om jou terug te krijgen. Ik voorzie alleen maar dat de kinderen daar niet beter van worden, dat het allemaal jouw schuld is wat er is gebeurd volgens hem. Want hoe had hij dat gedacht, O kom jij vanavond bij de kinderen (neem aan dat er een bezoekregeling is) en hij kan mooi zijn gang gaan. En jij vind het dan zielig en je trapt er in Niet doen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Even een update voor degenen die het lezen willen:

Vanochtend om 9:00 mijn spullen opgehaald. Ter ondersteuning had ik 2 collega's mee en de wijkagent iets verderop.

Ik kreeg gisteravond bericht van mijn ex dat hij al mijn spullen in de schuur had gezet. Bij aankomst bleek dit ook het geval. Ik ben snel alles doorgelopen en heb samen met mijn collega's mijn auto volgepakt. Daarna heb ik de huissleutels door de brievenbus gedaan. Mijn ex heb ik niet meer gezien of gesproken.

Ik heb er dagen enorm tegenop gezien omdat ik niet wist wat ik verwachten moest. Vanaf hier kan ik verder gaan bouwen aan de toekomst van mijn dochter en mijzelf.
Goed opgelost!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
NederDropje schreef:
27-05-2021 16:03
Even een update voor degenen die het lezen willen:

Vanochtend om 9:00 mijn spullen opgehaald. Ter ondersteuning had ik 2 collega's mee en de wijkagent iets verderop.

Ik kreeg gisteravond bericht van mijn ex dat hij al mijn spullen in de schuur had gezet. Bij aankomst bleek dit ook het geval. Ik ben snel alles doorgelopen en heb samen met mijn collega's mijn auto volgepakt. Daarna heb ik de huissleutels door de brievenbus gedaan. Mijn ex heb ik niet meer gezien of gesproken.

Ik heb er dagen enorm tegenop gezien omdat ik niet wist wat ik verwachten moest. Vanaf hier kan ik verder gaan bouwen aan de toekomst van mijn dochter en mijzelf.
Wat een 'fijne' update! het beste resultaat onder deze omstandigheden.

Heel veel geluk en succes met je dochter voor de toekomst gewenst!
Ik heb ook ooit in zo'n relatie gezeten (geen kinderen weliswaar) maar wat ik voelde was opluchting, vrijheid en vooral het besef dat ik nooit maar ook nooit meer in zo'n relatie terecht wil komen. Werd geisoleerd, als ik even niet op een berichtje reageerde dan werd ik beschuldigd van een affaire, ben in elkaar geslagen (1x maar 1 keer is al te veel). Moraal van dit verhaal is dat hopelijk het besef snel komt dat je beter af bent zonder zo'n man.
Mag je hier ook uit concluderen dat het prettig is dat ex niet de confrontatie heeft opgezocht. Hetgeen mij een gunstig voorteken lijkt op rust.

Fijn dat je de spullen terug hebt.
viva-amber schreef:
27-05-2021 16:03
Goed opgelost!
Dank je!
Maduixa schreef:
27-05-2021 16:42
Wat een 'fijne' update! het beste resultaat onder deze omstandigheden.

Heel veel geluk en succes met je dochter voor de toekomst gewenst!
Dank je wel. Vanaf nu kan het alleen maar beter worden!
Wat goed om te lezen, en fijn dat je de spullen terug hebt die zoveel waarde voor je hebben. Je mag trots zijn op jezelf! Ik wens je alle goeds voor de toekomst :redrose:
cappi schreef:
27-05-2021 17:05
Ik heb ook ooit in zo'n relatie gezeten (geen kinderen weliswaar) maar wat ik voelde was opluchting, vrijheid en vooral het besef dat ik nooit maar ook nooit meer in zo'n relatie terecht wil komen. Werd geisoleerd, als ik even niet op een berichtje reageerde dan werd ik beschuldigd van een affaire, ben in elkaar geslagen (1x maar 1 keer is al te veel). Moraal van dit verhaal is dat hopelijk het besef snel komt dat je beter af bent zonder zo'n man.
Vervelend dat je in een soortgelijke situatie hebt gezeten. En heel goed dat ook jij eruit hebt weten weg te komen.

Waar bij mij eerder nog gevoel en verstand niet op 1 lijn zaten, is dit de afgelopen tijd duidelijk veranderd. Zo'n relatie wil ik nooit meer. En ik ga er voor mijzelf, mbv de praktijkondersteuner ook wel wat mee doen, om niet meer in zo'n zelfde situatie terecht te komen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven