Relatie verbroken

26-04-2021 14:45 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen donderdag heb ik mijn spullen gepakt en ben weggegaan. Na meerdere ruzies waarin hij mij geslagen en geschopt heeft ben ik, samen met mijn dochter uit een eerdere relatie, voor de 2e en laatste keer weggegaan. Maar wat ben ik verdrietig en wat voel ik me slecht. Ik mis hem ontzettend, ondanks alles wat er gebeurd is.

Ik heb nog contact met hem, via Whatsapp. Hooguit 1 berichtje per dag. Hij heeft 2 kinderen uit een vorige relatie. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik niet meer kan, hij wil de relatie redden. Ook vanwege de kinderen. Ik zal er nog wel een keer naartoe moeten om de laatste spullen op te halen. Hoe kan ik dit op een goeie manier met hem en zijn kinderen afsluiten?

Mijn dochter en ik verblijven nu tijdelijk bij een lieve collega. Aanstaande zaterdag krijg ik de sleutel van een inie-mini-woning waar we iig de komende 6 maanden kunnen wonen.

Ik merk dat ik steeds meer de behoefte heb om mijn verhaal kwijt te kunnen. Tijdens mijn relatie heb ik mij volledig laten isoleren van familie en vrienden. Om mijn collega niet maar steeds lastig te hoeven vallen met mijn verhaal, deel ik het hier.

Het is fijn om het even van me af te kunnen schrijven...
Bedankt voor al jullie berichten. Dat doet me enorm goed. Ik kom misschien over alsof ik nog weer terug zou gaan naar hem, maar dat gebeurt niet. Ik ben meer waard dan dat. En daarbij wil ik idd aan mijn dochter de boodschap meegeven dat het niet goed is wat gebeurd is. Zij heeft van het fysieke deel gelukkig niks meegekregen, maar wel het verbale geweld.

Misschien is het wel een ' verslaving', wat in 1 van de berichten werd genoemd, maar dan wel een hele slechte.

Ik ben me al wel op mijn toekomst aan het richten, samen met mijn dochter. Vanmiddag ben ik met haar bij de woning wezen kijken waar we vanaf zaterdag zullen wonen. Ze is helemaal enthousiast en daar haal ik ook weer energie uit. Ik weet dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Van hieruit kan het alleen nog maar beter worden hou ik mezelf maar voor.

De spullen die ik nog op wil halen is vooral speelgoed van mijn dochter en wat persoonlijke spullen van mijzelf. Bijvoorbeeld van mijn overleden vader en een koffertje met spullen van mijn dochter die ik verzameld heb vanaf de geboorte. Ik ga zeker niet alleen om de boel op te halen. Gelukkig heb ik nog andere fijne collega's die met me mee willen.

Diep van binnen zou ik willen dat hij kan veranderen, maar ik weet dat dat niet gaat gebeuren. Dat is ook niet gebeurd nadat ik de eerste keer weg ben gegaan. Zo helder ben ik zelf gelukkig nog wel...

Ik ben wel van plan hulp voor mijzelf te gaan zoeken, er is zoveel gebeurd. Volgende week maar eens langs de huisarts.

Nogmaals bedankt voor jullie lieve berichten :redrose:
Gelukkig.

Heel veel sterkte en lieve mensen om je heen gewenst de komende tijd!
:hug: Je kan het!
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
NederDropje schreef:
26-04-2021 20:21
Bedankt voor al jullie berichten. Dat doet me enorm goed. Ik kom misschien over alsof ik nog weer terug zou gaan naar hem, maar dat gebeurt niet. Ik ben meer waard dan dat. En daarbij wil ik idd aan mijn dochter de boodschap meegeven dat het niet goed is wat gebeurd is. Zij heeft van het fysieke deel gelukkig niks meegekregen, maar wel het verbale geweld.

Wat is er voor jou veranderd? Waarom ben je nu meer waard en al die eerder momenten van verbale en fysieke mishandeling (en isolatie) niet?

Zoek alsjeblieft hulp, de meeste mensen lukt het niet om dat gevoel van 'ik ben meer waard' vast te houden terwijl ze een grote leegte in zichzelf voelen.
S-Groot schreef:
26-04-2021 22:03
Wat is er voor jou veranderd? Waarom ben je nu meer waard en al die eerder momenten van verbale en fysieke mishandeling (en isolatie) niet?

Zoek alsjeblieft hulp, de meeste mensen lukt het niet om dat gevoel van 'ik ben meer waard' vast te houden terwijl ze een grote leegte in zichzelf voelen.
Hij is zijn beloftes niet nagekomen. Nadat ik terug ben gegaan beloofde hij dat het nooit meer zou gebeuren. Maar niks was minder waar. Ik liep de laatste tijd op mijn tenen, was bang om fouten te maken, kreeg het gevoel dat mijn mening er niet toe deed en ik maar beter mijn mond kon houden. Ik heb lang mijzelf niet kunnen zijn. En dat wil ik niet meer. Dus ja, ik ben meer waard dan dat. Maar ik ben sowieso van plan hulp te zoeken hiervoor.

Daarnaast dacht ik er helemaal alleen voor te staan. Maar dat blijkt gelukkig niet zo te zijn.
NederDropje schreef:
26-04-2021 23:49
Hij is zijn beloftes niet nagekomen. Nadat ik terug ben gegaan beloofde hij dat het nooit meer zou gebeuren. Maar niks was minder waar. Ik liep de laatste tijd op mijn tenen, was bang om fouten te maken, kreeg het gevoel dat mijn mening er niet toe deed en ik maar beter mijn mond kon houden. Ik heb lang mijzelf niet kunnen zijn. En dat wil ik niet meer. Dus ja, ik ben meer waard dan dat. Maar ik ben sowieso van plan hulp te zoeken hiervoor.

Daarnaast dacht ik er helemaal alleen voor te staan. Maar dat blijkt gelukkig niet zo te zijn.
Waarom moet jij terug om Spullen op te halen?
Als dat geen spullen zijn die Nergens op de wereld gemaakt of te koop zijn, dan zou ik niet gaan.
Die spullen zijn zijn manier om je onder controle te houden.
Heb je ze echt nodig? Nee toch? Anders had je ze nu al. Dus lastdier spullen en blokkeer m. De nieuwe spullen zelf kopen wordt je een stuk blijer van :) hoe lang dat ook duurt.
Een zebra is geen paard met strepen
Jamaarhoe schreef:
27-04-2021 00:18
Waarom moet jij terug om Spullen op te halen?
Als dat geen spullen zijn die Nergens op de wereld gemaakt of te koop zijn, dan zou ik niet gaan.
Die spullen zijn zijn manier om je onder controle te houden.
Heb je ze echt nodig? Nee toch? Anders had je ze nu al. Dus lastdier spullen en blokkeer m. De nieuwe spullen zelf kopen wordt je een stuk blijer van :) hoe lang dat ook duurt.
Het gaat vooral om persoonlijke spullen. Dingen van mijn overleden vader, fotoboeken en speelgoed van mijn dochtertje. De rest mag hij houden, daar geef ik niet om.
Het zijn geen dingen die ik dagelijks nodig heb, vandaar dat ze daar nog liggen. Ook omdat ik er tegenop zie ook daarheen te gaan...
NederDropje schreef:
27-04-2021 07:48
Het gaat vooral om persoonlijke spullen. Dingen van mijn overleden vader, fotoboeken en speelgoed van mijn dochtertje. De rest mag hij houden, daar geef ik niet om.
Het zijn geen dingen die ik dagelijks nodig heb, vandaar dat ze daar nog liggen. Ook omdat ik er tegenop zie ook daarheen te gaan...

Heel begrijpelijk hoor dat je de onvervangbare emotionele spullen wilt hebben. Ik lees dat je ook niet alleen gaat en dat is verstandig, mss zou je hem ook nog kunnen vragen op dat moment even weg te gaan?
NederDropje schreef:
27-04-2021 07:48
Afspreken dat hij jou alleen (of met vriendin) een uurtje de tijd geeft om je spullen te pakken. Dus dat hij er dan niet is.
Zorg ook dat hij je daarna niet volgt naar je nu veilige adres.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
NederDropje schreef:
26-04-2021 20:21

Misschien is het wel een ' verslaving', wat in 1 van de berichten werd genoemd, maar dan wel een hele slechte.

Nogmaals bedankt voor jullie lieve berichten :redrose:
Ja ik zei dat het een verslaving was maar buiten afkicken en van hem wegblijven heb je daar geen schuld meer aan. Je lichaam maakte als je bang was stoffen aan en als hij dan weer lief was ook. Die “on” balans en stress daar moet je van af kicken. Neem je tijd en ga vooral niet terug. Hij verandert misschien wel maar nooit ten goede, wel ten kwade want je “bent weggegaan” en zijn ego zal dat vroeg of laat fysiek tegen je uitspelen. Nooit meer terug. Ga in therapie. Ik gun je zo een man die je wel waard is en lief voor je is.
Hoe gaat het met je?
Het ophalen van spullen ga ik zeker niet alleen doen. Hij zal me proberen over te halen hem nog een laatste kans te geven, maar hij heeft kansen genoeg gehad. Ik zal sterk (moeten) zijn en voet bij stuk houden. Mijn dochter en ik kunnen het prima samen redden.

Huiskwijt65 schreef:
27-04-2021 22:52
Hoe gaat het met je?
Ik kan niet meer slapen, ben al een tijdje wakker. Mijn dochtertje slaapt onrustig en er gaat zoveel door mijn hoofd, er is zoveel wat ik moet regelen voor zaterdag. Emotioneel gezien gaat het op en af. Op sommige momenten heb ik het gevoel dat ik de hele wereld aan kan. Op andere momenten jank ik mijn ogen uit mijn kop om hoe mooi en fijn het had kunnen zijn...
Je bent heel goed bezig een veilig thuis te scheppen voor jou en haar. Daar mag je best van wakker liggen!

Kan je die spullen niet halen als hij niet thuis is?
Chocolade, altijd goed!
Hoe gaat het nu met je TO?
Het gaat op en af. Ik ben erg op mijn hoede, kijk constant om me heen. Slaap slecht en droom dat mijn ex ineens voor de deur staat. Ik heb veel last van de laatste keer dat hij fysiek is geweest. Dat hij me aan mijn haren over de keukenvloer sleepte en maar door bleef gaan terwijl ik hem smeekte om alsjeblieft op te houden...

Ben nog steeds bezig om mijn spullen terug te krijgen. Dit gaat hopelijk komende week gebeuren met hulp van 2 collega's en de wijkagent op de achtergrond. Vorige week woensdag ex een berichtje gestuurd iom de wijkagent. Wanneer het hem uitkomt dat ik mijn spullen op kom halen. Afgelopen woensdag kreeg ik eindelijk reactie: hij komt er één dezer dagen op terug. Ik heb hem terug ge-appt dat ik uiterlijk vrijdag (vandaag) een reactie wil en anders zelf bepaal wanneer ik langs kom.

Ik wil dit zo graag af kunnen sluiten, ik ben er klaar mee en vooral toe aan rust.

Ik ben bij de huisarts geweest en ondertussen 2x bij de praktijkondersteuner. Voor mijn dochter heb ik ook hulp ingeschakeld. Ze heeft het veel over alles wat er gebeurd is. Gelukkig hebben we een aantal lieve mensen om ons heen.
Ik zou er op rekenen dat hij je met die spullen aan het lijntje blijft houden.
Ik zou je er op voorbereiden dat je die spullen beter los kunt laten. Hij gaat het gebruiken om contact met je te houden en tot een echte afspraak zal het voorlopig niet komen, want in jouw collega´s over de vloer en een wijkagent op de uitkijk zit hij niet te wachten.

Die spullen zijn lesgeld. Je verliest materiële zaken, maar hij had je ook invalide kunnen slaan en je dochter iets kunnen aandoen.
Nooit meer doen. Jij bent verantwoordelijk voor jullie veiligheid en niet de eerste de beste man die je keer op keer de maan belooft maar met wie je in de hel beland. Jij hoort jullie daar tegen te beschermen. Het verlies van spullen is peanuts in relatie tot wat jullie hebben meegemaakt.

Laat het los en richt je op je herstel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Heel sterk @ Nederdropje. Heb je overwogen om aangifte te doen van mishandeling? Als ik je zo lees is hij behoorlijk grof bezig geweest.

@viva-amber. Ja, de confrontatie uit de weg gaan kan wellicht verstandiger zijn. Maar waarom moet een TS daarom maar afzien van haar spullen?
kastella schreef:
21-05-2021 09:52
Heel sterk @ Nederdropje. Heb je overwogen om aangifte te doen van mishandeling? Als ik je zo lees is hij behoorlijk grof bezig geweest.

@viva-amber. Ja, de confrontatie uit de weg gaan kan wellicht verstandiger zijn. Maar waarom moet een TS daarom maar afzien van haar spullen?
Omdat je je nu eenmaal niet met grof geweld toegang kunt verschaffen tot een woning.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
@Viva-amber: wat ik eerder al schreef. Het gaat in dit geval om spullen met emotionele waarde. Fotoboeken, 'herinneringen-koffer' van mijn dochter enz. Ik heb me af zitten vragen of ik die spullen daar kan laten, maar ik kan het dan niet voor mijzelf afsluiten en mee richten op mijn herstel. Het zijn mijn spullen, hij heeft daar niks aan.

Ik ben nu aan het handelen iom de wijkagent. Volgens haar moet hij de kans krijgen mijn spullen terug te geven. Als hij daar niet aan mee wil werken moet ik hem aansprakelijk stellen en wordt het een gerechtelijke procedure. Daar zit ik absoluut niet op te wachten, maar die persoonlijke spullen wil ik terug. Koelkast, tv, salontafel enz kunnen me gestolen worden. Maar het is een hele harde leerschool ja...

@kastella: ik heb iom wijkagent en huisarts nog geen aangifte gedaan. Dit laat ik voor nu afhangen van hoe hij zich opstelt. Ik heb sowieso eerder al melding gedaan bij de politie van huiselijk geweld. En daarnaast zijn ook andere instanties op de hoogte zoals Veilig Thuis.
NederDropje schreef:
26-04-2021 15:13
Hij weet niet waar we nu verblijven en hij weet ook niet dat we per 1 mei een woning hebben. Tijdens ruzies riep hij vaak dat ik alleen hem nog had en toch nergens heen kon...

Hij had idd zuiniger op me moeten zijn. Misschien dat hij nu tot dat besef is gekomen en nu weet wat hij mist ofzo...
Hij mist je niet, hij is zijn boksbal kwijt en zijn macht over jou brokkelt af.
Volhouden!!
Je hoeft het niet goed of netjes af te sluiten voor hem en zijn kinderen, alleen voor JEZELF en JOUW KIND.
Lillybit schreef:
21-05-2021 11:20
Hij mist je niet, hij is zijn boksbal kwijt en zijn macht over jou brokkelt af.
Volhouden!!
Je hoeft het niet goed of netjes af te sluiten voor hem en zijn kinderen, alleen voor JEZELF en JOUW KIND.
Volhouden doe ik zeker! Er is geen enige twijfel dat ik ooit nog naar hem terug wil/ga. Ik ben nu bezig om het voor mijn dochter en mij goed af te sluiten. Wij moeten samen verder. Ik hoop echt dat ik er na komende week een streep onder kan zetten en me volledig kan gaan richten op onze toekomst.
To, ik weet dat spullen van emotionele waarden zijn. Je herinneringen blijven altijd bij je. Hij gaat die spullen nooit loslaten tenzij hij ze naar je nieuwe verblijfadres mag brengen. Het is rot, maar nu eenmaal het gevolg van gemaakte keuzes.

Het gaat niet helpen om aan spullen de gedachte te verbinden: ik ga dit zo nooit afsluiten. Je geeft de ander er zoveel macht mee.

De herinneringen draag je voor altijd bij je en nieuwe herinneringen kun je maken.
NederDropje schreef:
21-05-2021 11:31
Volhouden doe ik zeker! Er is geen enige twijfel dat ik ooit nog naar hem terug wil/ga. Ik ben nu bezig om het voor mijn dochter en mij goed af te sluiten. Wij moeten samen verder. Ik hoop echt dat ik er na komende week een streep onder kan zetten en me volledig kan gaan richten op onze toekomst.
Sterkte & Kracht!
@Viva-Amber: ik snap wat je zegt. Maar had ik maar de mogelijkheid om nieuwe herinneringen/foto's te maken met mijn overleden vader. Of de bevalling-/babyfoto's van mijn dochter over te doen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven