Samenwonen - nu al heimwee

14-04-2019 14:52 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Aankomend weekend is het dan eindelijk zo ver, ik ga samenwonen!
Vanaf november gewacht en vorige week eindelijk samen de sleutels gekregen.
Ondanks dat ik er enorm veel zin ik heb, zie ik er tegelijkertijd ook steeds meer tegenop. Het gevoel van heimwee is me steeds meer de baas.

Als ik ‘s avonds, thuis, in m’n vertrouwde bedje lig begin ik steeds meer te piekeren. De gedachten “dit is een van de laatste keren hier” speelt steeds meer op, waardoor ik uitbarst in een jankbui. Overdag is het minder, maar begint het ook steeds meer te komen. Het gevoel dat je ergens anders heengaat en nooit meer terug kan naar het oude vertrouwde bij je ouders vleugels. Nu weet ik wel dat ik daar altijd heen kan en ze nog geen kwartier bij mij vandaan wonen, maar toch.. Ik heb nu al enorme heimwee en weet niet goed hoe ik hier mee om moet of kan gaan.
Ik heb een hele goede band met mijn ouders en ga vooral mijn moeder zo enorm missen. Ik begin haast te denken/twijfelen of ik er wel goed aan doe om te gaan samenwonen, juist door die nadrukkelijke angst en heimwee.

In het huis zelf heb ik al een “eigen kamertje” welke mijn vriend en ik zo fijn mogelijk voor mezelf maken. Een soort van walkin closet. Mijn bureau komt daar, m’n kledingkast en alle andere spulletjes. Dat is ook een plekje waar ik me nu al enorm thuis voel. M’n vriend weet het ook en ik kan er ook goed met hem over praten, maar voor hem vind ik het ook rot dat ik eerder verdrietig dan gelukkig ben op het moment.

Daarnaast zijn we tijdens de verbouwing/het klussen geen één dag echt even alleen samen geweest. Schoonouders waren er áltijd. Heel lief dat ze helpen natuurlijk, maar we hebben nog geen enkel moment alleen gehad waardoor het ook voelt alsof ik bij mijn schoonfamilie op bezoek ga of we in hun huis gaan wonen. Ze lieten tijdens het klussen ook echt hun mening weten en zelf heb ik vrij weinig eigen draai kunnen geven naar mijn idee. Maar dat terzijde haha

Heeft iemand hier ook last van gehad, of misschien een paar fijne tips?
Ik ben zelf bang dat dit gevoel noooit meer over gaat. Vreselijk! Haha.
Ik ben trouwens 23
Liefs
anoniem_360206 wijzigde dit bericht op 14-04-2019 15:00
12.64% gewijzigd
Gemmaglitter93 schreef:
19-04-2019 23:24
Jeetje, ja. Nooit bij nagedacht. Heb hem even weer opgezocht en de tranen breken los haha. Precies dit gevoel. Bedankt voor het herinneren van haar nummer, heel fijn!
Je bent wel een beetje een dramaqueen hè
calvijn1 wijzigde dit bericht op 20-04-2019 00:37
6.77% gewijzigd
Frankly my dear, I don"t give a damn
Gemmaglitter93 schreef:
19-04-2019 23:24
Jeetje, ja. Nooit bij nagedacht. Heb hem even weer opgezocht en de tranen breken los haha. Precies dit gevoel. Bedankt voor het herinneren van haar nummer, heel fijn!
Niet alles gelezen, maar bij mij is iedere keer verhuizen een drama. Van huis naar kamer in achterstandsbuurt: drama. Van achterstandsbuurt naar mooie kamer in het centrum: drama. Van mooie kamer in het centrum naar appartement in centrum: drama. Van appartement in centrum naar ruim koophuis: drama.

Meestal als ik er eenmaal woon, dan is het zo voorbij. Maar die aanloop ernaartoe... Ik weet inmiddels dat het erbij hoort dat ik altijd vooraf denk: wat heb ik gedaan...?
calvijn1 schreef:
20-04-2019 00:00
Wellicht denk je er anders over als je een achterliggende reden zou weten. Maar hey, gelukkig zijn we allemaal anders.
Gemmaglitter93 schreef:
20-04-2019 07:32
Wellicht denk je er anders over als je een achterliggende reden zou weten. Maar hey, gelukkig zijn we allemaal anders.
Als je die achterliggende reden niet wil vertellen en toch impliciet begrip verwacht vanwege beweerde achterliggende redenen vertoon je precies gedrag van een dramaqueen :)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
20-04-2019 07:34
Als je die achterliggende reden niet wil vertellen en toch impliciet begrip verwacht vanwege beweerde achterliggende redenen vertoon je precies gedrag van een dramaqueen :)
Wat ik bedoel, is dat je een ander gewoon in zijn/haar waarde kan laten toch.. Ik Heb inderdaad niet de behoefte alles online te zetten en gelukkig is voor vele anderen mijn begin post voldoende om het wel te begrijpen en ondanks hun bevindingen, toch wat positiefs te posten en een mening over de persoon achter wege te laten. We zijn allemaal mens
Vanavond slapen jullie heerlijk samen !
Gemmaglitter93 schreef:
20-04-2019 07:48
Wat ik bedoel, is dat je een ander gewoon in zijn/haar waarde kan laten toch.. Ik Heb inderdaad niet de behoefte alles online te zetten en gelukkig is voor vele anderen mijn begin post voldoende om het wel te begrijpen en ondanks hun bevindingen, toch wat positiefs te posten en een mening over de persoon achter wege te laten. We zijn allemaal mens
Zeker. En Calvijn vindt je een beetje een dramaqueen. Nou en?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Je hebt (ruim) de leeftijd om uit huis te gaan en je gaat samenwonen met je vriend, voor mij was gaan samenwonen een zeer positieve beslissing, ik hoop voor jou ook. Dus het is een goede stap.

Maar verhuizen is gewoon heel stressvol, ontwortelend en een boel gedoe. Zelfs als je er veel ervaring mee hebt (3 keer met mijn ouders voor ik 18 was en 6 keer daarna toen ik op mezelf woonde en dan tel ik interne verhuizingen in een studentenhuis en 3 maanden werken in het buitenland niet mee) en elke keer ook echt graag wil verhuizen, omdat het een verbetering is, dan is het echt wel stressvol. Maar het is het bij mij altijd waard geweest. Ik hoop voor jou ook!
chentolove schreef:
20-04-2019 08:00
Vanavond slapen jullie heerlijk samen !
Jaa, heel fijn! Vandaag komen ook de laatste meubels en gaan we echt “settelen”. 🥰
JollyRider schreef:
20-04-2019 07:34
:high5:
Gemmaglitter93 schreef:
20-04-2019 07:32

Kom op hoor Miss Glitter93, iedereen hier is lief voor je.. en ik was het ook wel een beetje met Calvijn eens.. met jouw gevoelens is heus niks mis, maar met al je tranen en tuiten, zelfs bij een pre historisch liedje, dramatiseer je het wellicht iets te erg??
Je moet gewoon opnieuw je draai gaan vinden en je elders thuis gaan voelen.
Het is een wenproces.. geen rouwproces!
Komt goed.
En? Bevalt het?
Schoonouders al ongevraagd over de vloer gehad?
Alleen de OP gelezen, het is ook een grote stap, hier een knuffeltje :hug:

Ik ben veel te vaak verhuisd en het blijft rot weggaan uit een vertrouwde omgeving, ik voelde me in dit huis ook pas na drie jaar thuis en ik wil ook nooit meer verhuizen.
Hoe was je eerste weekend samenwonen?
Het was in ieder geval mooi weer ☀️☀️☀️
Hoop dat jullie het leuk en gezellig hebben!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven