scheiding

17-04-2012 18:54 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ach ik lig ook in scheiding. Dacht laat ik zo goedkoop mogelijk gaan leven om de hypotheekschuld (zal met kosten scheiding denk ik toch wel 80.000 euro worden, 40 duizend de man dus) snel af te kunnen betalen. Ben dus bij mijn bejaarde moeder die niet meer zo mobiel is ingetrokken en doe huishouding.Ben in feite mantelzorger, en betaal 700 euro huur icl. eten, roken, etc. Moet een voorlopige voorziening betalen van 980 euro. Mijn advocaat steekt geen poot uit als ik ook niet 500 euro per maand overmaak. Als ik de telefoon, fitness en begrafenispolis betaal blijft er niet veel over... Ik heb geen kinderen, ex had er 2 en heeft een woning betrokken met een huur van 906 euro. Ongeveer evenveel als de hypotheek van de met verlies verkochte koopwoning. Oudste dochter van ex heeft Wajong uitkering, jongste dochter is 17 en heeft bijbaan. Ex heeft inkomen van 1500 euro. Met mijn bijdrage zit ze er beter bij dan ooit. Wat erg zuur is, is dat een groot deel (15.000 euro) van de schuld die we hebben nog op de bank had moeten staan (hypotheek was verhoogd met 20.000 om caravan te kopen en badkamer ooit te verbouwen.) verdwenen is. En ex is ook niet van plan om goedkoper te gaan wonen dus vraagt of voorlopige voorziening kan worden omgezet in partner-alimentatie. Beweert ook niet te weten waar de 15 duizend euro die op de bank stond gebleven is. Caravan en auto zijn ook verkocht. Boedelscheiding moet nog plaats vinden, wordt ook een feest. De gedachte dat ik nog 12 jaar financieel vastzit aan deze dame maakt me ziek. Heb serieus gedacht om me te melden bij het vreemdelingenlegioen:-).
Als je daadwerkelijk jarenlang geestelijk en lichamelijk mishandeld bent door je ex moet je daar vooral aangifte van doen.

Als je verhaal steekhoudend is (en inderdaad helpen bewijzen van fracturen en ander fysiek letsel) word jou wellicht recht gedaan en mag je ex ook wat uurtjes gaan schoffelen.

Ben je dat allemaal niet van plan dan zou ik je serieus aanraden dit verhaal niet meer te gebruiken ter verdediging van het door jou gebruikte geweld naar je ex. Mishandeling is strafbaar, maar smaad ook.

En punten scoor je er hier op het forum in ieder geval zeker niet mee, dat zal duidelijk zijn.
quote:Yvonne77 schreef op 17 april 2012 @ 20:06:

Even er vanuit gaande dat dit serieus is:

Als een vrouw jarenlang mishandeld word en ze slaat terug keuren we dat dan wel goed?

Terugslaan of tot 5 keer toe een knietje geven waarbij er letsel ontstaat aan de neus en oogkas?

Ik denk dat er niemand hier staat te juichen als een vrouw post dat ze haar man een gebroken oogkas heeft geknuppeld met de deegroller. Ook niet al hij haar dagelijks een mishandelde.

Run.........Run...........

is nog altijd het advies wat we hier geven en niet "mep zo hard als je kan" toch?
Voor de goeie orde: mishandeling is strafbaar m/v.

Als iemand (jarenlang) mishandeld is kan ook na het verbreken van de relatie nog aangifte worden gedaan.
quote:Yvonne77 schreef op 17 april 2012 @ 20:06:

Even er vanuit gaande dat dit serieus is:

Als een vrouw jarenlang mishandeld word en ze slaat terug keuren we dat dan wel goed?Als zij al in een echtscheidingsprocedure zitten en zij met een honkbalknuppel zijn schedel inslaat, dan keurt dit forum het echt niet goed. Ook niet als zij een rood waas heeft op dat moment.
Hij slaat zijn ex die hem jarenlang heeft mishandeld en hij is opeens een lul en een loser?

Ik praat het niet goed maar ik mij ergens wel indenken dat je dan flipt en dan terug mept.

Als een vrouw wordt geslagen door haar man roept menigeen keihard terug slaan, nu is het andersom en dan wordt hij helemaak afgebrand.

Hij wordt ervoor gestraft en klaar is dat.

Maar beter was idd om je in te houden en aangifte doen.

Hoop wel dat ze er niks ernstigs of blijvends aan overhoud want dan kan het je ook nog een hoop aan schadegeld kosten.
Slaan als een vent, incasseren als een vent.

Je kunt niet slaan en verwachten dat daar niets tegenover staat. Als man niet, maar als vrouw ook niet!
Hij heeft niet zomaar teruggeslagen: Hij heeft haar knietjes tegen haar hoofd gegeven. Zo hard dat ze nu gebroken botten heeft.

En dat niet terwijl hij nog in die vernederende situatie zat, maar toen ze al uit elkaar waren en zij blijkbaar bij de afhandeling iets zei of deed dat hem deed flippen.

Daarbij zijn vrouwen over het algemeen een stuk zwakker dan mannen. Daar zit ook nog een verschil in.

Hij vindt het allemaal haar schuld dat hij door het lint ging. Dat vind ik ook eng.
Tuurlijk is iemand het ziekenhuis inmeppen onacceptabel! Of je nu man of vrouw bent en dat nu met of zonder goed excuus doet, maakt mij echt geen moer uit. Dat doe je gewoon niet!

Even over die hypotheeklast, ik zou er maar vast rekening mee houden dat de bank jullie beiden hoofdelijk aansprakelijk houdt voor de volle 80.000 euro ipv ieder 40.000.
Gelukkig heb je je 9 inches nog!
Het vreemdelingenlegioen lijkt me een goed idee.
Ga in therapie!
Waarom betaal je zoveel huur bij je moeder?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als je wordt verteld dat het geld dat nog op de bank hoort te staan weg is (gewoon verduisterd), ze lacht je uit en slaat je in het gezicht, gaat het licht uit. Geloof me, als ik vroeger hoorde dat iemand een rode waas voor zijn ogen kreeg, flipte, en iets verschrikkelijks deed geloofde ik dat nooit. Maar het is mogelijk, die totale blindheid voor gevolg, verantwoordelijkheid, beschaving. Waar ik de kennis en vaardigheid vandaan haalde om haar bij haar haar te pakken, haar hoofd naar beneden te trekken en met mijn knie te proberen haar neus naar haar achterhoofd te verplaatsen, ik weet het niet. Ben niet in het leger geweest, nooit aan vechtsport gedaan, kijk geen sport, laat staan kickboxen. Geen idee waar het programma dat ik uitvoerde vandaan kwam. Weet alleen dat ik haar waarschijnlijk nog zwaarder had toegetakeld als haar oudste dochter niet in mijn nek was gesprongen. Heb die van me afgegooid en heb het huis verlaten met het meest waardeloze gedeelte van de administratie. Wel daardoor nog kunnen achterhalen dat op de spaarrekening van een van de kinderen ineens 9000 euro stond. Maar of ik die nog terug richting de schuldeiser kan krijgen valt natuurlijk nog maar te bezien. Heb geen poot om op te staan. Rechter interesseert het niet. En ex heeft spaarpotje weggewerkt en zal na boedelscheiding waarschijnlijk al een groot gedeelte van haar schuld kunnen voldoen. Maar ja, als ze schulden heeft zal het recht op alimentatie natuurlijk hoger zijn. Hoe dan ook, ze zal proberen me het vel over de oren te trekken. En iedere rechter kan zien wat er gebeurt maar het interesseert ze niet. Enige wat ze doen is het huwelijk beeindigen en de boedel scheiden, maar of dat eerlijk gebeurt zal ze een zorg zijn. Dat een der partijen zich in een positie manoevreert waarin het voor de andere partij zo duur mogelijk wordt doet er niet toe. Daar mag je achteraf over procederen, alsof daar nog geld voor zal zijn. Deze zaak gaat zo onvoordelig uitpakken voor me dat ik echt overweeg te stoppen met werken. Liever totaal de vernieling in dan NOG langer te worden gebruikt en uitgebuit. Als ik 20 jaar jonger was geweest was ik inderdaad het vreemdelingenlegioen in gegaan.
quote:jo12345 schreef op 17 april 2012 @ 21:10:

Gelukkig heb je je 9 inches nog!Hahaha......en een soort van golddigger lijkt me je ex ook niet, want volgens mij valt er niet zoveel bij je te halen. Afgaande op je verhaal zit je onder op op jan modaal nivo. En een echte golddigger doet daar haar benen niet voor...komt daar haar bed niet voor uit.

Maar met die 9 inches...zoek een rijke vrouw zou ik zeggen..
700 euro huur zit ook eten, drinken, roken, hondevoer (voor hond ) in. Aangifte doen van mishandeling?? Ik weet iets meer dan de helft van haar gewicht maar geen rechter die daar rekening mee houdt. Bovendien denk je dat ik bewijzen van mishandeling heb?? Haar eigen ouders zaten erbij in de achtertuin toen ik weer eens werd geslagen in mijn gezicht. Het was mijn verjaardag en de tuin zat vol bezoek. Zie nog de plaatsvervangende schaamte in de blikken van hen. Maar om nu nog aangifte te doen heeft toch geen enkele zin, zal me alleen nog meer geld aan advocaat kosten. Heb geen rekeningen bewaard van kapotte brillen en afstandbedieningen die naar mijn hoofd zijn gegooid.
Hou op met klagen man!!! Sorry hoor maar een vrouw 5 knietjes geven en dat 2x zo gedetailleerd beschrijven. Je bent niet goed bij je hoofd.
O.k. TO vanaf nu moet je het echt anders aanpakken. Zorg dat je je eigen zaakjes op orde hebt, dus: eigen bankrekening. Zorg dat alles wat op naam van jou en je ex staat, wordt omgezet, zodat jij niet meer aansprakelijk bent voor schulden die zij nu nog maakt. En de alimentatieregeling is op de schop, tegenwoordig is het niet meer vanzelfsprekend dat bij nieuwe alimentatie 12 jaar termijn wordt genomen.

En neem in godsnaam een andere, goede advocaat in de arm. Zorg dat je ex niet meer aan jouw geld kan komen.

Ik snap het van die rode waas, maar zover had het nooit mogen komen natuurlijk. Is het een idee om met een maatschappelijk werker te gaan praten om je eigen zaakjes een beetje op een rijtje te krijgen?

Hoe moeilijk ook, hou je niet meer bezig met wat ex wel of niet doet, maar richt je op jezelf.
O, jee je maakt je schuldig aan ernstige mishandeling maar je vindt jezelf slachtoffer? Wat klopt hier niet?
quote:dubiootje schreef op 17 april 2012 @ 21:14:

Het vreemdelingenlegioen lijkt me een goed idee.Keigoeie tip
Als jullie in gemeenschap van goederen zijn getrouwd worden de schulden niet gedeeld. Je blijft samen verantwoordelijk voor het gehele bedrag. (dit is wat ik weet, correct me if i'm wrong) Als het goed is kan jouw ex dus niet haar deel in één keer afbetalen. Als ze dat wel doet en jij betaalt niet meer, gaan ze het op haar verhalen.
quote:anouar schreef op 17 april 2012 @ 20:14:

Voor de goeie orde: mishandeling is strafbaar m/v.

Als iemand (jarenlang) mishandeld is kan ook na het verbreken van de relatie nog aangifte worden gedaan.Ik neem aan dat die zogenaamde mishandeling wel aan bod is geweest toen de knietjes-actie van TO voor de rechter werd gebracht. Blijkbaar heeft het niet geleid tot vrijspraak
Ik geloof geen snars van dit verhaal. Iemand die zo gedetailleerd komt schrijven dat hij een paar botten heeft gebroken bij ex...right.
Wat slim dat je in je rode waas nog aan de administratie dacht!
Ga in therapie!
quote:aambij schreef op 17 april 2012 @ 22:44:

O, jee je maakt je schuldig aan ernstige mishandeling maar je vindt jezelf slachtoffer? Wat klopt hier niet?

Dit is de eerste keer dat ik dit denk, want ik vind het meestal zo'n dooddoener, maar ik denk dat als TO een vrouw was, die jarenlang mishandeld is door haar man, dat er dan iets genuanceerder was gereageerd.

Niet dat ik welke vorm van geweld dan ook goedkeur, maar ik kan me iets (niet veel, maar wel iets) van de vlaag van verstandsverbijstering voorstellen, dat je wordt overmand door woede in zo'n situatie. Er is hier geen sprake van een patroon, als we op TO zijn verhaal afgaan. TO heeft wel een groot deel van zijn positie en krediet hier mee verspeeld, dat snapt hij ook.
Wat een bullsh*t verhaal. En mocht het werkelijk zo zijn ben je wel een beetje sneu. Als je als man een klap krijgt mag je je best verdedigen, afweren, wegduwen oid maar mep je niet iemand het ziekenhuis in met 5 knietjes en ga je het zeker niet zo gedetailleerd beschrijven. Mocht je dit gedaan hebben hadden die 72uur ook 72 maanden mogen zijn. Wat een onzin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven