Schoonouders(Geen OP)

02-02-2020 13:43 43 berichten
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-02-2020 09:38
Reden: OP verwijderd
98.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Even kort gezegt heb ik geen goeie band met me schoonouders maar heb ik vanavond voor het eerst in 4 jaar een etentje met me vriend en hun gepland.

5 keer gezien in deze 4 jaar alleen met andere familie erbij. Dit was erg ongemakkelijk.

Dat klinkt niet fijn of goed. Hoe is de band van je vriend met zijn ouders? Waarom heb je nu met hen afgesproken? Waarom was het andere keren zo ongemakkelijk? Wat ging er de eerste keer al mis? Of voor die eerste keer al?

Ik zou vooral zo min mogelijk zeggen denk ik. Beetje knikken, heel erg op de oppervlakte houden en wat positieve dingen over het eten/etablissement zeggen.
Er zitten wel een paar erg denigrerende adviezen tussen, hoor. Zwijg en wees mooi? Praat niet over zaken waar je geen verstand van hebt? Lijkt bijna alsof het om een sollicitatiegesprek gaat om als geisha aan de slag te mogen.

Je hoeft je helemaal niet in allerlei bochten te wringen om bij deze mensen in een goed blaadje te komen. Waarom? Zij zijn niets meer dan jij. Zouden deze mensen niet ook gewoon hun best voor jou moeten doen? Het slagen van de avond hangt niet alleen van jou af, maar van alle aanwezigen.

Blijf gewoon jezelf, meer kun je niet doen. En als het niet goed genoeg is, zal het nooit goed genoeg zijn.
Ik ga ervan uit dat TO op dit moment zit te eten en dat het allemaal best mee valt. Ze lijkt me aardig en onzeker, maar ze doet haar best. Als die schoonouders ook hun best doen om het gezellig te houden, komt het vast goed.
Ik hoop dat je inmiddels aan tafel zit en geen tijd meer hebt om te stressen.

En anders: om echt advies te kunnen geven moeten we toch een tipje van de sluier weten waar het mis ging...
Ben je 20 jaar ouder dan zoon? Is het een cultuurdingetje? Of vinden ze je 'onder niveau'? Heb je ze gekwetst? Of zijn ze zwaar kerkelijk en jij juist helemaal niet?
yette schreef:
02-02-2020 19:17
Ik ga ervan uit dat TO op dit moment zit te eten en dat het allemaal best mee valt. Ze lijkt me aardig en onzeker, maar ze doet haar best. Als die schoonouders ook hun best doen om het gezellig te houden, komt het vast goed.
Het simpele feit dat die schoonouders een afspraak voor een etentje buiten de deur hebben gemaakt, betekent toch dat ze niet van kwade wil zijn? Anders waren ze toch nooit op die afspraak in gegaan?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
En hoe was het etentje?
*2020* schreef:
02-02-2020 19:27
En hoe was het etentje?
Ik denk dat het nog aan de gang is. Tenminste, als ik een eetafspraak in een restaurant maak met vrienden of familie, zitten we rond deze tijd meestal pas aan het aperitief of de eerste gang...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Waarom moetje in godsnaam met ze uit eten??
Ongemakkelijk voor jou, ongemakkelijk voor hun. Om over je vriend maar niet te beginnen die er letterlijk tussenin zit.
Nope
pejeka schreef:
02-02-2020 19:22
Het simpele feit dat die schoonouders een afspraak voor een etentje buiten de deur hebben gemaakt, betekent toch dat ze niet van kwade wil zijn? Anders waren ze toch nooit op die afspraak in gegaan?
Daar ga ik wel vanuit ja. Geen idee wat de reden is van het slechte contact, maar dit klinkt als een verzoenings-etentje. Vandaar dat ik schreef dat het waarschijnlijk wel mee zou vallen.
Bedankt voor alle reacties en tips!

Het etentje was ongemakkelijk. Ik had een bos bloemen voor ze meegenomen en de favoriete whiskey van zijn vader, daar waren ze erg blij mee. Ben voornamelijk op hun gesprekstof ingegaan door vragen te stellen, interesse te tonen en te vertellen dat het eten lekker was ect. Vanuit hun kwam er weinig vragen en interesse naar mij toe, dit is altijd al zo geweest.
Wel ben ik blij dat ik gegaan ben en me van me goeie kant heb laten zien.

De reden van het geen contact hebben met me schoonouders is vanwege hun geloofsovertuiging en ze mij de eerste 3 jaar niet hebben geacepteerd. Dit hebben ze letterlijk naar mij en me vriend toe gezegt. Mijn vriend woont nog thuis maar is daar het liefst zo min mogelijk. Hij probeert de band zo goed mogelijk te houden omdat hij zijn ouders wel belangrijk vind. Nu proberen ze hun best te doen voornamelijk voor mijn vriend (heb ik het idee). Ondanks ze mij hier ook gekwetst mee hebben probeer ik een band met hun op te bouwen voor mijn vriend. Hij heeft zelf ook een slechte band met zijn ouders door vele gebeurtenissen onder andere dat hij afstand heeft gedaan van zijn geloofsovertuiging. Dit helpt niet erg mee en zorgt alleen maar voor een slechtere sfeer.
Pandalief9 schreef:
02-02-2020 21:57
Bedankt voor alle reacties en tips!

Het etentje was ongemakkelijk. Ik had een bos bloemen voor ze meegenomen en de favoriete whiskey van zijn vader, daar waren ze erg blij mee. Ben voornamelijk op hun gesprekstof ingegaan door vragen te stellen, interesse te tonen en te vertellen dat het eten lekker was ect. Vanuit hun kwam er weinig vragen en interesse naar mij toe, dit is altijd al zo geweest.
Wel ben ik blij dat ik gegaan ben en me van me goeie kant heb laten zien.

De reden van het geen contact hebben met me schoonouders is vanwege hun geloofsovertuiging en ze mij de eerste 3 jaar niet hebben geacepteerd. Dit hebben ze letterlijk naar mij en me vriend toe gezegt. Mijn vriend woont nog thuis maar is daar het liefst zo min mogelijk. Hij probeert de band zo goed mogelijk te houden omdat hij zijn ouders wel belangrijk vind. Nu proberen ze hun best te doen voornamelijk voor mijn vriend (heb ik het idee). Ondanks ze mij hier ook gekwetst mee hebben probeer ik een band met hun op te bouwen voor mijn vriend. Hij heeft zelf ook een slechte band met zijn ouders door vele gebeurtenissen onder andere dat hij afstand heeft gedaan van zijn geloofsovertuiging. Dit helpt niet erg mee en zorgt alleen maar voor een slechtere sfeer.

Wat raar dat hij nog steeds thuis woont dan, of is hij nog heel erg jong?
Volgens mij heb je het prima gedaan. Dat ze in eerste instantie vooral hun best doen voor hun zoon, is vanuit hun perspectief gezien niet zo heel gek. Ze zullen moeten accepteren dat jij bij hem hoort. Misschien was dit een eerste stapje op de goede weg. Ik hoop voor jullie dat je in ieder geval kunt toegroeien naar een band die minder ongemakkelijk voelt. Dat lijkt me al heel wat gewonnen.
Waarom heb je je OP verwijderd?
S-Groot schreef:
03-02-2020 14:13
Waarom heb je je OP verwijderd?
I.v.m herkenbaarheid en de topic sluiten. Wij zijn inderdaad beide rond de 20 en nog afhankelijk van thuis.
Pandalief9 schreef:
03-02-2020 14:49
I.v.m herkenbaarheid en de topic sluiten. Wij zijn inderdaad beide rond de 20 en nog afhankelijk van thuis.
Nou zo herkenbaar was het toch niet en je kunt een topic niet sluiten.
Pandalief9 schreef:
geen idee wie pandalief is
Pandalief9 schreef:

Als jullie rond de 20 zijn vind ik het raar dat hij nog thuis woont als hij het thuis zo vervelend vindt en zo slecht met zijn ouders om kan gaan. Tijd om op zijn eigen benen te gaan staan.
Ik vind wel dat je veel moeite doet voor mensen die er zo weinig voor jou zijn en die je niet steunen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven