sex op de 1e.. of 2e date??!

12-04-2010 11:22 237 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor zo vaak mensen om mij heen zeggen dat wanneer je sex hebt op de eerste date je 'niet meer serieus genomen wordt als relatie materiaal'.... Nou vraag ik me af of dat anno 2010 nog wel zo is.. Wat zijn jullie meningen daarover en ervaringen daarmee? Ben ik heel benieuwd naar..
quote:tilalia2 schreef op 12 april 2010 @ 11:50:

[...]

Oei! Wat een tijdverspilling, verliefd zijn en een paar dates wachten tot je de koffer induikt! Nou. inderdaad.

Weet je? Ik zou elke vent neuken die ik tegenkwam, zelfs als je ze nog niet leuk vindt, want stel je voor dat je iemand leuk gaat vinden terwijl je niet weet hoe die in bed is.Je heb helemaal gelijk hoor! Ik hoef niet met iedereen gelijk het bed in te duiken. Maar ik weet het liever maar snel genoeg. Want iemand die niet goed is in bed die hoef ik niet ;). En natuurlijk wordt de seks vanzelf stukken beter maar vanaf begin af aan verwacht ik vuurwerk.
Als ik met iedereen op wie ik ooit verliefd ben geweest meteen de koffer in was gedoken, had ik seks waarschijnlijk niet meer als iets bijzonders gezien.
quote:mila_19 schreef op 12 april 2010 @ 12:03:

[...]

Je heb helemaal gelijk hoor! Ik hoef niet met iedereen gelijk het bed in te duiken. Maar ik weet het liever maar snel genoeg. Want iemand die niet goed is in bed die hoef ik niet ;). En natuurlijk wordt de seks vanzelf stukken beter maar vanaf begin af aan verwacht ik vuurwerk.

Je verwacht vuurwerk? Van iemand die je lijf nog niet kent, niet weet waar jij het best op reageert, die je niet kan plagen omdat ie je nog maar nauwelijks gesproken heeft?

Goh.

Misschien ben ik vreschelijck ouderwetsch, maar ik denk dat je vuurwerk krijgt als je het aloude 'wachten wordt smachten' hanteert, zodat de eerste keer seks inderdaad vuurwerk is, en je daarna rustig alle buttons to push leert kennen.
Vuurwerk vanaf moment 1?! Lijkt mij ook een te hooggespannen, totaal niet reëele verwachting. Alsof seks ook een losstaand gegeven is in een relatie, een apart punt wat beoordeeld kan worden.
En die man maar jagen en jagen, 6 weken verder is eindelijk het moment daar;

- krijgt ie een slappe omdat de spanning te hoog is opgelopen

- valt de sex tegen en kanp je op elkaar af

- is ie uitgejaagd en doet ie vervolgens geen moeite meer..

Blijf jij helemaal emotioneel achter, want hij koos toch voor jou?

Andere optie niet te lang wachten met sex, weet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt.
..popcorn?
Oh en een goed leven bouw je samen op. Dat is er in zeldzame gevallen spontaan en bijna nooit de eerste keer.
..popcorn?
De allereerste date met mijn vriend hebben we alleen met elkaar gepraat (we hadden de eerste date eigenlijk een paar dagen later staan, maar zouden meteen een hele dag onder de pannen zijn... daarom wilde ik hem eerst ff leren kennen). Bij het weggaan kreeg ik drie brave zoentjes op mijn wangen en dat was het.

Bij de tweede date (wat dus eigenlijk als eerste date gepland stond) vlogen de vonken ervan af, waardoor we toch met elkaar in bed beland zijn.

Tot op heden gaat het prima met onze relatie (enne... die date is toch weer ruim vijf jaar geleden...)...
quote:Beckie schreef op 12 april 2010 @ 11:48:

Bij beter leren kennen hoort ook sex. Straks word je verliefd op een man die slecht in bed is. Ik weet het liever eerder.

EENSCH, maar helaas werkt het volgensmij wel zo

Ik was altijd erg lastig met het meteen naar bed gaan met een date tot dit jaar. Heb toevallig vorige week een erg leuke date gehad met een jongen en ben daarmee naar bed geweest op date 1. Zelfs daarover nog gesproken, dat het ouderwets was om te wachten tot na b.v. date 5 met het naar bed gaan met iemand, je wil immers wel weten wat voor vlees je in de kuip hebt

Tis inmiddels ruim 1 week geleden en heb niets meer gehoord, tis dus kennelijk wel zo dat het uitmaakt of je na date 1 met iemand het bed deelt, m.u.v. een paar uitzonderingen
quote:tilalia2 schreef op 12 april 2010 @ 11:50:

[...]

Oei! Wat een tijdverspilling, verliefd zijn en een paar dates wachten tot je de koffer induikt! Nou. inderdaad.

Weet je? Ik zou elke vent neuken die ik tegenkwam, zelfs als je ze nog niet leuk vindt, want stel je voor dat je iemand leuk gaat vinden terwijl je niet weet hoe die in bed is.Belachelijke reactie.
Sorry zo bedoelde ik het natuurlijk ook weer niet. Vuurwerk is wat overdreven. En natuurlijk ken je iemand zijn lijf totaal nog niet en is het allemaal nog wennen. Toch moet er een goede klik zijn, ook in bed. Dat weet je denk ik wel na een paar keer seks. Natuurlijk wordt die seks wel steeds beter en geweldiger. En misschien is het ook wel zo hoe langer je wacht hoe beter het is. Die ervaring heb ik nog niet eigenlijk.
quote:mila_19 schreef op 12 april 2010 @ 12:29:

Sorry zo bedoelde ik het natuurlijk ook weer niet. Vuurwerk is wat overdreven. En natuurlijk ken je iemand zijn lijf totaal nog niet en is het allemaal nog wennen. Toch moet er een goede klik zijn, ook in bed. Dat weet je denk ik wel na een paar keer seks. Natuurlijk wordt die seks wel steeds beter en geweldiger. En misschien is het ook wel zo hoe langer je wacht hoe beter het is. Die ervaring heb ik nog niet eigenlijk.Die spanning van het onbekende en nieuwe is heel erg leuk en het is net zxo leuk om te vrijen met iemand waar je dat al jarenlang meedoet. Het heeft alle twee wel iets.
quote:hanZie schreef op 12 april 2010 @ 12:24:

[...]

Belachelijke reactie.Wat is daar nou belachelijk aan? Ik vind et absurd om met iemand het bed in te duiken voor je verliefd bent, want stel dat je verliefd wordt op iemand die niet goed is in bed.
quote:tilalia2 schreef op 12 april 2010 @ 12:35:

[...]

Wat is daar nou belachelijk aan? Ik vind et absurd om met iemand het bed in te duiken voor je verliefd bent, want stel dat je verliefd wordt op iemand die niet goed is in bed.De een wordt verliefd na 1 maand de ander na 3 maanden. Dat is persoonlijk. Ik zou zelf geen 3 maanden of langer willen wachten. Klinkt hard maar als er in bed geen klik is, dan heeft een relatie met iemand aangaan voor mij echt geen zin
Mijn man en ik hadden seks op onze eerste date, maar misschien scheelt het dat we al een paar maanden intens e-mailcontact hadden (ik wist na die paar maanden al veel meer van hem dan ik ooit geweten heb van mijn ex waarmee ik 23 jaar getrouwd geweest was).

Het voelde gewoon goed; er was op die eerste date al een enorme klik en het ging helemaal vanzelf. Waarom zouden we dan gewacht hebben?

Ik geloof er helemaal niet in dat je een man op je moet laten 'jagen'; het soort man, dat je moet laten 'jagen', bestaat vast wel maar het is niet het soort man dat ik wil.

We hebben nu al 11 jaar een relatie en zijn nog altijd verliefd op elkaar.
quote:_barbie_ schreef op 12 april 2010 @ 12:46:

[...]

De een wordt verliefd na 1 maand de ander na 3 maanden. Dat is persoonlijk. Ik zou zelf geen 3 maanden of langer willen wachten. Klinkt hard maar als er in bed geen klik is, dan heeft een relatie met iemand aangaan voor mij echt geen zin Als je iemand als relatiemateriaal ziet, dan ben je toch verliefd? Ik zou niet met iemand waarmee ik een lange relatie zou ambieren, de koffer induiken als ik niet verliefd ben. Voor een ONS snap ik dat je niet verliefd bent, maar voor de rest ben je toch minstens verliefd voordat je gaat seksen?
quote:tilalia2 schreef op 12 april 2010 @ 13:08:

[...]

Als je iemand als relatiemateriaal ziet, dan ben je toch verliefd? Ik zou niet met iemand waarmee ik een lange relatie zou ambieren, de koffer induiken als ik niet verliefd ben. Voor een ONS snap ik dat je niet verliefd bent, maar voor de rest ben je toch minstens verliefd voordat je gaat seksen?Ben het met je eens dat je zeker kriebels of enorme aantrekkingskracht moet voelen om met iemand het bed in te duiken!
Als ik naar mij en de belevenissen van mijn vriendinnen kijk, blijkt toch wel dat wanneer de sex snel komt, de prille liefde ook snel gedoemd is te mislukken. Hierbij spelen 2 factoren:

Veel (niet alle) vrouwen krijgen speciale (verliefde) gevoelens na de sex, en dan komen er 'verwachtingen' (terwijl ze man eigenlijk zelf nog niet eens kennen).

Vervolgens knapt de man af op die 'verwachtingen' (het gaat dan allemaal wat te snel).
tjee, ik heb het wel gedaan. en we dat was alweer een jaar of 6 geleden en we zijn nog steeds samen.

en daarvoor ook, en toen heb ik een relatie van 3 jaar gehad. zou die dan toch stuk gelopen zijn door te seksen op de eerste date?
Sinds 2 jaar (helaas) weer in het "dating-circuit" en ik heb gemerkt, dat er - net als vroeger - geen regels voor zijn. Als je elkaar echt ziet zitten maakt het niks uit en als 1 van de 2 niet eerlijk is over zijn/haar gevoelens ook niet, dus.......

Doe waar je je goed bij voelt!
quote:mussk schreef op 12 april 2010 @ 11:35:

Wat denk je zelf eigenlijk?Ik vind zelf aan de ene kant dat het moet kunnen, wanneer 2 volwassen mensen ergens zin in hebben, waarom dan niet... Maar aan de andere kant... Vandaar dat ik hier over begonnen ben! Zou wel wat meningen van mannen willen horen...
Waarom gelijk zo snel, die spanning en dat verlangen is nu juist zo leuk. Je kunt het ook op de 5de date doen, is net zo leuk, zo niet leuker.

Een beetje teasen is een leuke hobby.
Ik heb met mijn vriend al vrij snel seks gehad en we zijn nu 3,5 jaar samen en gaan in Mei trouwen.

Dus ik denk dat het volkomen van de situatie en van de man/vrouw zelf afhangt.
Sex tijdens eerste date is nooit relatie materiaal.
Lekker doen wat goed voelt.

Zelf heb ik ook weleens sex op de eerste date, maar dat gebeurd dan vaak als ik wél zin heb om te daten, maar géén zin in een relatie heb.

Maar goed, ook wel eens gehad: date 1, puur voor de sex, waren we allebei duidelijk over, en tóch drie jaar mee samengewoond!
Ik ben altijd best wel makkelijk geweest met de eerste keer sex (wat klinkt dat fout, maar ik bedoel dat ik me niet druk maakte over of het te snel was oid) en ik heb nooit gemerkt dat ik daardoor niet serieus genomen werd als relatiemateriaal. De mannen met wie ik sex had, werden allemaal vriendjes.

ik denk dat het enige belangrijke is, dat het goed moet voelen. Als jij je er lekker bij voelt, wat maakt het dan uit of het de 1e of de 1865143865342e date is?

Aan de andere kant - ik heb pas iemand leren kennen met wie ik het rustiger aan doe. 1e date niks gebeurd, 2e date gezoend maar nog geen tongzoen, en 3e date heftig gezoend met alles erop en eraan zeg maar. En ik moet zeggen... het voelt heel fijn. Het laat zien dat hij serieus is, iets waar ik eerst vaak onzeker over was bij nieuwe vriendjes (al heb ik dus geen negatieve ervaringen). Ik heb zelf ook geen behoefte om sneller te gaan dit keer - ik vind het superspannend!

Dus snel sex hebben is niet echt iets mis mee, maar rustig aan doen kan wel heeeeeel spannend en fijn zijn. Doe wat jij fijn vindt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven